ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем със студено палене след гасене на газ

За всякакви системи и уредби различни от основните - бензин и дизел.

Модератор: Durchov

На линия

barlog
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран: 10 ное 2014, 21:14
Пол: мъж
Кара: Пежо 307 2.0i 16V
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от barlog » 06 сеп 2019, 18:09

Колега ЧефоС, благодаря за отговора , но не става ясно с какъв мотор е колата ти и с каква електроника са ти подменили Фобоса. Интересно е че при някои други разновидности / от други години и друг ECU / на ситроенския 1.4 двигател тези проблеми не се наблюдават. И при цена за газовата 900лв с монтажа, 400 и повече само за електронния блок си е доста............... но пък да караме само на бензин .... :)


ЧефоС
 
 
Мнения: 803
Регистриран: 15 окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от ЧефоС » 07 сеп 2019, 20:44

Колата ми е 1,4 90 к.с. Фобоса при монтажа ми беше над 1250 лв. Но сега вече имам автомобил, който пали от раз, не гасне, и върви перфектно. Новата електроника е полска.

На линия

barlog
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран: 10 ное 2014, 21:14
Пол: мъж
Кара: Пежо 307 2.0i 16V
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от barlog » 11 сеп 2019, 21:13

Е, явно си с друг двигател с друга електроника а и ако добре разбрах ти си покарал доста време с Фобоса докато се скапе. А при мен става дума за новомонтиран Фобос с който колата ми така и не се сработи. Мисля скоро да ида в Хип газ, на околовръстното след разклона за Първенец...ще пиша за резултата.


ЧефоС
 
 
Мнения: 803
Регистриран: 15 окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от ЧефоС » 11 сеп 2019, 22:18

Отиди там, където са ти монтирали Фобоса. Ако не го оправят, да си го свалят, и да ти върнат парите. Нали имаш гаранция? Ако отидеш на друго място, гаранцията отпада. Аз не съм доволен от Хип газ.

На линия

barlog
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран: 10 ное 2014, 21:14
Пол: мъж
Кара: Пежо 307 2.0i 16V
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от barlog » 12 сеп 2019, 10:19

Поне 10 пъти ходих, ефект нулев....ще ми върнат парите ако ги поискам.....но идеята е да карам на газ....... а не да си остана с надупчена кола...и на бензин

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4551
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от ivo-zx » 12 сеп 2019, 11:04

По едно време и аз мислех да сложа LPG. Бях измислил как да се разположи бутилката и горе-долу каква система искам. Поисках оферти от 4-5 фирми, говорих с техни представители и общото беше че всички са неадкватни и правят каквото си искат. Отказах се, така или иначе правя около 15к километра на година и сумата която ще икономисам евентуално е по-малка от ядовете които мога да си създам.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


ЧефоС
 
 
Мнения: 803
Регистриран: 15 окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от ЧефоС » 12 сеп 2019, 16:10

barlog написа:
12 сеп 2019, 10:19
Поне 10 пъти ходих, ефект нулев....ще ми върнат парите ако ги поискам.....но идеята е да карам на газ....... а не да си остана с надупчена кола...и на бензин
След като ти върнат парите, отиди във Фагу. Там с Фобос не се занимават. Ще ти монтират хубав ГИ. Аз съм доволен от тях.

Потребителски аватар

vkk
 
 
Мнения: 198
Регистриран: 22 ное 2018, 08:34
Кара: C4 1.6i 109hp petrol

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от vkk » 12 сеп 2019, 17:44

И при цена за газовата 900лв с монтажа, 400 и повече само за електронния блок си е доста
То затова фобос е боклук, защото през 3 месеца някой компонент се установява, че за чеп за зеле не става и кабелажът се подменя - има 10 версии вече, като нито един от старите не се поддържа.
И като се наложи да смениш нещо, сменяш всичко!
Целия кабелаж, комп, сензори, мап, конектори се сменя.
Затова е 400лв, защото е останала само бутилката и изпарителя от старата.

Ако все пак си се нахлузил на фобос - отиди в кмарк, това е в един блок до зала Строител, в нета има инфо къде е точно.
В никой, НИКОЙ случай не ходи при Слави Шишков на Коматевско! НИКОГА!
Този човек ме запали в движение с монтаж на фобос!
От тогава - аз за газ не искам да чуя, нито ще чуя, камо ли да сложа.
Янаджиев /това фагу/ имаше добра слава навремето, сега гледам е започнал да монтира всевъзможни боклуци - полски, турски и какви ли не.
Ако искаш нещо прилично работещо, може да обмислиш Ловато Смарт или Фаст, или Ланди Ренцо при Таньо Видев.
Естествено, най-добре ще е да разкараш всякакви бомби от колата си и да караш така, както е замислена!

На линия

barlog
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран: 10 ное 2014, 21:14
Пол: мъж
Кара: Пежо 307 2.0i 16V
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от barlog » 13 сеп 2019, 20:48

В Кмарк де, там е монтирана и 2 години само ходене по мъките, не исках да казвам че човека е свестен и го уважавам.......

Потребителски аватар

vkk
 
 
Мнения: 198
Регистриран: 22 ное 2018, 08:34
Кара: C4 1.6i 109hp petrol

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от vkk » 13 сеп 2019, 21:46

е това вече е проблем!
Аз не го познавам лично, но като имах неприятности с моето газово, той някак го оправяше ... временно.
Не знам при теб какво точно не е сработило, но мога да кажа при мен от фобоса какво се скапа:
- запалих се в движение;
- блокира мотора в следствие от първото;
- прецака се компа на фобоса - два пъти;
- прецака се мап-а;
- замина онова в бутилката - сонда ли е не знам ... в резултат ми наблъскаха бутилката до горе /100%/ и обикалях 2 часа по околовръстното, за да има шанс изобщо да кача семейството си в тази бомба;
- замина бутона за смяна газ-бензин;
- прецака се пълначката, като се махне пистолета и пет минути съска като усойница насред върло;
- бутилката ръждяса /това няма много общо с фобос, но има с газовото ми приключение като цяло/;
- разхода от 14 се вдигна на 20 без да е пипано нищо в периода на промяната.
Това е за година експлоатация.
От Фобос - ангажимент - нула.
Говорих с кой ли не, до дело стигнахме ...
Не ми се влиза в подробности, не ми се връща изобщо към това.
Естествено - не спестих нищо от газовия експеримент, а се набутах тройно на предполагаемата икономия!
Най-накрая ме беше страх изобщо да се кача в колата, само като седна на седалката и краката ми се одърваха. До морето ме беше страх да тръгна .... от икономии ... и тъпата си кратуна!

На линия

barlog
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран: 10 ное 2014, 21:14
Пол: мъж
Кара: Пежо 307 2.0i 16V
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от barlog » 14 сеп 2019, 17:51

Четейки приключенията ти разбирам защо си против карането на газ. Аз обаче съм навъртял 200 хил. км на моето пежо /307, 2.0i, 2001/ на газ, само с една смяна на изпарител, газовата е lovato easi fast. Затова не се поколебах да сложа и на ситроена.....е ще се боря с него ...та да видим...

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1688
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от Rumen.Georgiev » 15 сеп 2019, 10:59

Седя и се чудя кви ги мъдрите. Просто вече компюторите на колите не са толкова глупави като преди, и в момента в който сложите газова която не може да си говори на един език с колата започват ядовете. Бензиновия комп не знае за газта, опитва да регулира нещо докато карате на газ без да знае, че на практика не прави нищо, и пише по таблиците като побъркан глупости с които като запалите сутрин на бензин нищо не става. Така имаме въпроси от сорта, не върви, прекъсва, не пали на бензин сутрин и т.н.. Просто трябва да се чете или пита челите за въпросния мотор и комп каква газова става и живота става доста по-приятен.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

На линия

barlog
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран: 10 ное 2014, 21:14
Пол: мъж
Кара: Пежо 307 2.0i 16V
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от barlog » 15 сеп 2019, 18:16

Всъщност колега това мисля е смисъла на тази тема, "ние" незнаещите питаме....и чакаме някой знаещ и сведущ да ни каже , напише или някак да ни помогне. Това е смисъла на подобен вид форуми....лошото е че досега никой не дава конкретна иформация или не казва кой е човека дето знае. С упреци не си помагаме.........

ето: Ситроен С3 2007 1.4i двигател KFV TU3JP , ECU-то е Valeo J34P
Ще се радвам ако някой каже с каква АГУ се сработва без проблеми. Благодаря предварително !


ЧефоС
 
 
Мнения: 803
Регистриран: 15 окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от ЧефоС » 15 сеп 2019, 18:57

barlog написа:
15 сеп 2019, 18:16
Всъщност колега ….
А ходи ли във Фагу?

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1688
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от Rumen.Georgiev » 15 сеп 2019, 19:20

Трудно ми е с компюртите, но някъде из форума бях чел за някой който смислено обяснява кой мотор с каква инсталация се спогажда.

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

vkk
 
 
Мнения: 198
Регистриран: 22 ное 2018, 08:34
Кара: C4 1.6i 109hp petrol

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от vkk » 15 сеп 2019, 20:14

Би следвало TU3JP да се спогажда с всеки газов инжекцион, без изобщо да претендирам, че разбирам от тези неща.
От моя опит, стигнах до следните изводи:
- компютъра е от значение дотолкова, че да има свястна поддръжка /кабел най-малкото/ навсякъде, където пътуваш. Аз ходя доста по Европа, съответно Фобос е най-лошия сценарий за мен; Тези полски измишльотини, които монтират в последно време - според мен са по-лош избор дори и от Фобос.
Далеч съм от мисълта, че в днешно време има чувствителни разлики в софтуера за управление на отделните марки.
Корекции по ОБД също не мисля, че е "панацея". Ако газовото не работи добре без него, то гарантирано въпросните корекции няма да решат проблема.
Добре е да се избира газово, което не променя основните си компоненти през месец, по-горе написах защо. Ловато си е едно и също от 5 години, вероятно променят само фурмуеъра, но буксите са си същите.
Всички сензори, рейка и сонда в никой случай да не са измислени китайски /с италиански имена/ боклуци, от рода на фобоските, аиткери и подобни;
В никой случай да не се режат кабелите към дюзите, а да се направи както трябва с конектори;
Кабелажа да се обмисли много добре от къде ще мине, а не "както дойде", "както е удобно на майстора" или "както ще стане най-бързо".
Естествено - твърде вероятно е да съм тотално неправ в разсъжденията си.

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1688
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от Rumen.Georgiev » 15 сеп 2019, 21:14

Много отдавна не карам на газ и не знам до къде са стигнали нещата. Просто нещасието е в корекциите които прави бензиновия комп. Газта колкото и добре да е регулирана не може да даде такива показания по датчиците които да удовлетворяват бензиновия комп. Затова и знам че е важно каква инсталация се слага. Също е важно и как се слага. Не е случайна приказката- газаджия и алармаджия и на снимка да ги видиш ................ .

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

adasha
Редовен
Мнения: 88
Регистриран: 05 окт 2012, 21:08
Пол: мъж
Кара: Xsara I 1.4 99г
Местоположение: Елхово

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от adasha » 15 сеп 2019, 22:26

Колега barlog ходил ли си на диагностика за грешки в компа? Моят проблем с паленето го оправиха след диагностика и смяна на датчик подавал грешни данни за температура при стартиране.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Отсъствието на сяра и ниските емисии на азотни окиси, токсини и фини частици, които се отделят при горене на традиционните горива, превръщат пропан-бутана в един от най-екологично чистите източници на енергия в съвременния свят.

На линия

barlog
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран: 10 ное 2014, 21:14
Пол: мъж
Кара: Пежо 307 2.0i 16V
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от barlog » 16 сеп 2019, 06:02

Колега, само на ходжа още не съм я водил. След каране само на бензин около 300км колата се оправя, пали без проблем при всякакви условия и върви чудесно....докато пак не я покарам на газ.......


Jovani
 
 
Мнения: 3583
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем със студено палене след гасене на газ

Мнение от Jovani » 16 сеп 2019, 12:54

Rumen.Georgiev написа:
15 сеп 2019, 21:14
Много отдавна не карам на газ и не знам до къде са стигнали нещата. Просто нещасието е в корекциите които прави бензиновия комп. Газта колкото и добре да е регулирана не може да даде такива показания по датчиците които да удовлетворяват бензиновия комп. Затова и знам че е важно каква инсталация се слага. Също е важно и как се слага. Не е случайна приказката- газаджия и алармаджия и на снимка да ги видиш ................ .

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk
Да се изкажа и аз значи на база личния ми опит от 4 Ситроена на газ (3-те карбураторни няма да ги смятам).
1. Ксантиа 2.0/8v 121к.с. - проста "карбураторна" уредба със Л-контрол и аванс-коректор с нова Л-сонда. без гърмежи и светене на лампи при правилна настройка на сместа по показания на LED индикатор на сместта.
2. Ксантиа 1,8/8v 101к.с. - проста "карбураторна" уредба със Л-контрол и аванс-коректор с нова Л-сонда. без гърмежи и светене на лампи при правилна настройка на сместа по показания на LED индикатор на сместта. Л-контрола и аванса и индикатора са прехвърлени от предната Ксантия
3. Ксара 1.6/16v Газов инжекцион сбирщайн без ОДБ. Допълнителен аванс процесор АЕВ, нова Л-сонда . Чат пат святкаше чека, докато не ми писна и не си направих кабел за настройка. 3 дена каране с компютъра на седалката и вкарване на корекциите в прозорец +/-2% във всички режими. Преди това ремонт и калибриране на дюзи и игра с налягането на изпарителя и диаметъра на дюзите (целта е да има запас и в ниските и във високите коефициенти, иначе проско казано да не остават постоянно отворени или да не могат да отварят). От тогава чека не е светил и проблеми не съм имал
4. Ксара 1.6/16v на баща ми. Газов инжекцион Фобос, нова Л-сонда. поне един път месечно се освятква и се правят корекции. Грешки за бедна смес, грешки по сигнал на Л-сонда при работа на газ, при бензин е ОК.
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Газови, метанови и други алтернативни горивни системи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: barlog и 0 госта