проблем с бензинова помпа

Производство: (1993-2001)

Автор на темата
belmondoo
Новак
Мнения: 7
Регистриран на: 09 окт 2010, 12:18
Кара: xantia 2.0 16V
Местоположение: sofia

проблем с бензинова помпа

Мнение от belmondoo » 09 окт 2010, 12:30

проблем...не ми достига ток до бензиновата помпа,пробвах и с лампа бушоните и до този на помпата сьщо не достига ток,а бушона е здрав,някой може ли да помогне

Потребителски аватар

stamenov1
 
 
Мнения: 1887
Регистриран на: 15 авг 2006, 11:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен C5 1.6 HDI 2006 г., Ксантия 1.6 газ "star gas" без екстри+економайзер, климатроник, вече и ксенон 5000 к., 95 г. вече не Рено Рапид 1.1 газ-бензин
Местоположение: Плевен - Ралево
Контакти:

Мнение от stamenov1 » 09 окт 2010, 14:52

Изображение
Провери и контактния ключ.
ХОРА КАРАЙТЕ РАЗУМНО! УМНИЯТ ОТСТЪПВА !!!
ПРАВЕТЕ ДОБРО, ЗАЩОТО ЗЛОТО В СВЕТА И БЕЗ ТОВА Е МНОГО!!!
КАРТА №228
Продавам очила за нощно шофиране и мъгла


kanev

Мнение от kanev » 09 окт 2010, 20:27

Провери сьщо и инерционния изключвател.Почти винаги проблема е в двойното реле намира се до бензиновия компютър.


Автор на темата
belmondoo
Новак
Мнения: 7
Регистриран на: 09 окт 2010, 12:18
Кара: xantia 2.0 16V
Местоположение: sofia

Мнение от belmondoo » 09 окт 2010, 22:13

а къде е бензиновия компютър


kanev

Мнение от kanev » 10 окт 2010, 13:03

Ще ти се наложи да отвориш предния капак на колата и ще забележиш отпред на левия подкалник една пластмасова кутия.Между другото предпазителя F9 на бензиновата помпа не се намира в купето.


Автор на темата
belmondoo
Новак
Мнения: 7
Регистриран на: 09 окт 2010, 12:18
Кара: xantia 2.0 16V
Местоположение: sofia

Мнение от belmondoo » 10 окт 2010, 19:20

да не е едно кафяво хванато за самия подкалник


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6719
Регистриран на: 05 фев 2006, 00:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 10 окт 2010, 19:34

Абе за компютъра на двигателя става въпрос, бре хора. В черната кутия на десния калник. Няма отделен компютър за бензин, колегата неточно се изрази и сега някой ще вземе да открие и такъв :D
Последна промяна от Dragonfly на 11 окт 2010, 09:51, променено общо 1 път.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Моята самоделна фреза с ЦПУ в действие


kanev

Мнение от kanev » 10 окт 2010, 20:38

Прав си-компютър на двигателя , иначе ако кажеш бензинов или дизелов компютър пак е ясно какво управляват.И да уточним, че се намира на левия подкалник.До колегата belmondoo-да това кафявото е двойното реле.Ето как се проверява набързо-вадиш двойното реле, даваш накъсо 9-ви и 11-ти извод (надписани са на куплунга)-ако не тръгне помпата(на 11-ти извод трябва да има +12В) търси причината от 9-ви извод през предпазителя F9 до самата помпа и в нея.Ако тръгне това означава че силовата верига на помпата е изправна и трябва да се търси проблема в двойното реле,инерционния изключвател,имобилайзера и др.Какъв точно ти е двигателя(4 модела са) и коя година е колата?


Автор на темата
belmondoo
Новак
Мнения: 7
Регистриран на: 09 окт 2010, 12:18
Кара: xantia 2.0 16V
Местоположение: sofia

Мнение от belmondoo » 10 окт 2010, 21:10

двигатела ми е 2.0 16V 136 коня 1996г


kanev

Мнение от kanev » 10 окт 2010, 23:20

Вадиш релето и мериш на куплунга-на 8-мо 11-то и 15-то трябва да има +12В.След това даваш контакт и трябва да имаш +12В на 2-ро 12-то и 14-то.В момента в който даваш на контакт обърни внимание да ли се появява напрежение на 1-во и 9-то а също и при стартиране.


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6719
Регистриран на: 05 фев 2006, 00:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 11 окт 2010, 09:52

Лека корекция - правилно е десния калник. (По посока на движението се определя, бях написал левия по невнимание)
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Моята самоделна фреза с ЦПУ в действие


Автор на темата
belmondoo
Новак
Мнения: 7
Регистриран на: 09 окт 2010, 12:18
Кара: xantia 2.0 16V
Местоположение: sofia

Мнение от belmondoo » 11 окт 2010, 20:53

до колегата kanev:значи при мен е следното-без контакт имам 12В на 8-и 9-и и 11-ти,а като дам на контакт имам 12В на 2-и 8-и 9-и 11-ти 13-ти и 15-ти


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6719
Регистриран на: 05 фев 2006, 00:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 11 окт 2010, 22:50

На кутийката има схемата на релетата и свързването на контактите им към перата. Лесно може да се провери кои са входящите и какво идва на тях, кои са изходящите и дали на всички излиза напрежение при сработването. Едното реле включва след като се въведе код на имобилайзера, а ако е с чип-ключ, става след разпознаването на ключа, което е доста бързо, практически почти едновременно със завъртането на ключа.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Моята самоделна фреза с ЦПУ в действие


kanev

Мнение от kanev » 11 окт 2010, 23:40

Изображение

Изображение 9-ти извод през F9 захранва помпата

Изображение

Изображение


Автор на темата
belmondoo
Новак
Мнения: 7
Регистриран на: 09 окт 2010, 12:18
Кара: xantia 2.0 16V
Местоположение: sofia

Мнение от belmondoo » 14 окт 2010, 19:38

проблема се оправи след като купих ново реле,за което искам да благодаря на колегата канев които ме насочи натам и беше така любезен да помогне:)


kanev

Мнение от kanev » 14 окт 2010, 22:25

Форумите са за да си помагаме :D !


uuuli
Новак
Мнения: 2
Регистриран на: 17 мар 2009, 17:36
Кара: citron

Мнение от uuuli » 24 апр 2011, 20:36

от къде го купи и колко струва


vaskotoo
Нов потребител
Мнения: 19
Регистриран на: 10 авг 2008, 21:07
Кара: Xantia 1.8 16V бигачка

Мнение от vaskotoo » 30 мар 2012, 18:54

Здравейте колеги, днеска закъсах на пътя с моя цитрон 1,8 16в и .... проблема е че тока до бензиновата помпа между жълтия и черния кабел (най-дебелите) като дам контакт се кача до 1.2В максимум.. бушоните здрави (ток стига), петък е и всичко е затворено,намерих едно реле колкото да пробвам да го сменя, не тръгна и тогава проследих процедурата която колегата описа (по-доло в цитата).
Значи провахме 9 + 11 , бушона е здрав но помпата не включва, даваме на котнакт монтакт няма... и сега ще пробваме директно 12 волта да и закачим на помпата да видим дали ще тръгне, значи на помпата има 4 кабела , 2 тънки и 2 дебели, меря напрежението между 2-а дебели и като дам контакт то се дига до 1-1.2В максимум, имаме 3 ксантий , пробвахме на другата показва 12 волта а не 1.2 . Какво мислите че може да е ?!

kanev написа:Прав си-компютър на двигателя , иначе ако кажеш бензинов или дизелов компютър пак е ясно какво управляват.И да уточним, че се намира на левия подкалник.До колегата belmondoo-да това кафявото е двойното реле.Ето как се проверява набързо-вадиш двойното реле, даваш накъсо 9-ви и 11-ти извод (надписани са на куплунга)-ако не тръгне помпата(на 11-ти извод трябва да има +12В) търси причината от 9-ви извод през предпазителя F9 до самата помпа и в нея.Ако тръгне това означава че силовата верига на помпата е изправна и трябва да се търси проблема в двойното реле,инерционния изключвател,имобилайзера и др.Какъв точно ти е двигателя(4 модела са) и коя година е колата?

Потребителски аватар

stano
 
 
Мнения: 447
Регистриран на: 29 мар 2007, 23:21
Кара: X2, 1.8 16v 6 топки 09.98г. Газифицирана.
Местоположение: Sofia, Nadejda

Мнение от stano » 03 апр 2012, 19:12

Двата тънки са за нивото на бензина в ресервоара. Най вероятно е пак въпросното реле, като клеясат контакторите и през тях минава някъв минимален ток 1-2 волта, но разбира се не стигат да завърти помпата.
Видиш ли АЛАРМАДЖИЯ или ГАЗАДЖИЯ, Удари им ПОНЕ един Шамар. И не им се обясняваи, Те си знаят ЗАЩО...


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 7681
Регистриран на: 03 ное 2004, 02:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Мнение от Sharo » 04 апр 2012, 13:26

Много вероятно е снопа от компа/релето до купето и бензиновата помпа да е изгнил. Това май започва да става стандартен проблем на Ксантиите - минава през предната броня, и евентуален удар може да прокъса изолацията и после да изгние кабела. Прозвъняване и товарна ламБа му е майката.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xantia”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта