Виж темите без отговор | Виж активните теми Дата и час: 19 Дек 2014, 20:25


Сподели темата: 




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 28 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
 Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!? 
Автор Съобщение
 
 
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2008, 19:40
Мнения: 310
Местоположение: София
facebook: alexandar vasilev
Пол: мъж
Кара: Xsara VTS 163++
Мнение Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
Понеже след като ми монтираха ГИ започна да работи зле и на бензин.Ходих на диагностика, и за мое учудване всичко беше изрядно по инжекциона(Всички бубини работят,12,5 компресия,нови свещи...),но 1-ви цилиндър не работи.След като всичко друго беше изрядно се усъмнихме в дюзата и по-точно в импулсът който се подава към нея, понеже там се прекъсва едната жица и импулсът минава през компютъра на ГИ(ако не е така, моля да ми бъде разяснено накъде се отклонява импулса).

Въпросът ми е следния - след като вече импулсът минава през компютъра на ГИ и той определя дали да го предава към дюзата или инжектора, то би трябвало от настройките на ГИ да се определя и работата на бензин(т.е подаването на горивна смес от дюзата)? Диагностиката показа единствено много богата смес.


06 Май 2010, 14:30
Профил
 
 

Регистриран на: 23 Фев 2010, 21:03
Мнения: 139
Кара: Nissan'08+LandiOmegasPlus
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
Чете обороти.
Може да е и +под контакт но най вероятно е обороти.


08 Май 2010, 14:01
Профил
 
 

Регистриран на: 07 Окт 2008, 22:57
Мнения: 234
Кара: xantia 2000 16
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
Я го резни този кабел и пробвай как работи без него на бензин, да не ти дава утечка точно през него. :neutral:


08 Май 2010, 20:23
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2008, 19:40
Мнения: 310
Местоположение: София
facebook: alexandar vasilev
Пол: мъж
Кара: Xsara VTS 163++
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
Днес проверих всичко към което е свързан ГИ и всичко беше наред и с добри показания.Единственото нещо което не се сетих да замеря е ламбда сондата! Разрових се из форума за теми свързани с проблеми с ламбда сонда и общо взето признаците са сходни - лоша работа на двигателя в ниски обороти, висок разход на гориво,богата горивна смес...Какъв обаче е шанса да се развали ламбда сондата непосредствено след поставянето на ГИ?


09 Май 2010, 14:55
Профил
 
 

Регистриран на: 07 Окт 2008, 22:57
Мнения: 234
Кара: xantia 2000 16
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
Никакъв шанс нама разбира се, освен това без сонда няма да имаш съществена видима разлика в работата, докато не направиш пробите със окъсяване на кабелите на първи инжектор ( двата които идват от газовата ), и премахване на кабела който е закачен към бобината, все едно нищо не си правил по въпроса. :neutral:


09 Май 2010, 16:40
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Мнения: 2296
Местоположение: Rauma,Finland
Пол: мъж
Кара: ше Xantia 1.8 8v + LPG BRC `93 сега 1.816V`99 - 6S
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
alex4o написа:
Днес проверих всичко към което е свързан ГИ и всичко беше наред и с добри показания.Единственото нещо което не се сетих да замеря е ламбда сондата! Разрових се из форума за теми свързани с проблеми с ламбда сонда и общо взето признаците са сходни - лоша работа на двигателя в ниски обороти, висок разход на гориво,богата горивна смес...Какъв обаче е шанса да се развали ламбда сондата непосредствено след поставянето на ГИ?


Успех с меренето, трябва ти паралелно вързан осцилоскоп, или диагностичен уред за мерене на ламбда сондата. Не може дори и тя да е роблемна да НЕ работи една дюза.. Просто така.. информативно :amii:

_________________
http://longgo.eu


09 Май 2010, 17:46
Профил ICQ WWW
 
 
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2008, 19:40
Мнения: 310
Местоположение: София
facebook: alexandar vasilev
Пол: мъж
Кара: Xsara VTS 163++
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
Ами то аз вчера като проверявах всичко и усетих че като вадя кабела на дюзата на 1-ви зилиндър има малка промяна в работата на двигателя(започва да тресе, да прекъсва когато подам газ), а и като се замисля че от една прецакана/неработеща дюза ще дава богата смес? По-логично ми звучи да е заминала ламбда сондата, но пък трябва да намеря къде да легна под колата да я премеря(до колкото разбрах трябва да варира от 0.1V до 1V).


10 Май 2010, 08:20
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Мнения: 2296
Местоположение: Rauma,Finland
Пол: мъж
Кара: ше Xantia 1.8 8v + LPG BRC `93 сега 1.816V`99 - 6S
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
alex4o написа:
Ходих на диагностика, и за мое учудване всичко беше изрядно по инжекциона

по-късно:
alex4o написа:
По-логично ми звучи да е заминала ламбда сондата, но пък трябва да намеря къде да легна под колата да я премеря(до колкото разбрах трябва да варира от 0.1V до 1V).


Когато си я закачал на диагностика, там си показва в реално време колко волта е и какво подава към компютъра(освен ако прибора не е гаражна сглобка). Също така може да я обърнеш на газ както работи и на екрана ще ти излезе какво става, къде има разлика в показанията и трупа ли се някаква грешка.

В началото каза че си сигурен как на 1-ви цилиндър няма никой на дюзата а сега четем:

alex4o написа:
Ами то аз вчера като проверявах всичко и усетих че като вадя кабела на дюзата на 1-ви зилиндър има малка промяна в работата на двигателя(започва да тресе, да прекъсва когато подам газ)


Двигателя няма как да "прекъсва" за това че си на три цилиндъра, заради дюзата.Да тресе да.. но да прекъсва..малко ме съмнява.

- Откачайки бушона на газовата как е хавата? - Промяна в работата на бензин или пак подскача,рипа и т.н.
- Взимаш сигнал за газовия комп от обратната линия на ламбда сондата(белия кабел), не виждам обаче от схемата дали има ланда емулатор да ти лъже компа в тоя газифицирания ?
- имаш два мапа един на колата оригинален и един на газовата. Къде е дупчено за да се закачи този на газовата? Отвора добре лие направен и сигурен ли си че не смуче въздух от някъде горница?
- откачи ли акумулатора примерно за 5-6 мин, след това махаш бушона на газовата и покарваш на бензин 15-тина мин да видип как ще се държи?
- имаш ли присветване на лампата на инжекциона при това придръпване/трисане?

_________________
http://longgo.eu


10 Май 2010, 09:30
Профил ICQ WWW
 
 

Регистриран на: 19 Сеп 2006, 19:49
Мнения: 1650
Местоположение: София
Кара: Ситроен
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
longgo написа:
... не виждам обаче от схемата дали има ланда емулатор да ти лъже компа в тоя газифицирания ?


ГИ няма емулатор , идеята тук е да се ползват верни данни в реално време от сондата , иначе бензиновия комп няма да може да коригира сместа и се връщаме на обикновенна АГУ , дори без ЛКонтрол.


longgo написа:

- имаш два мапа един на колата оригинален и един на газовата. Къде е дупчено за да се закачи този на газовата? Отвора добре лие направен и сигурен ли си че не смуче въздух от някъде горница?


МАП-а на газовата за съжаление има доста по-прости функции от бензиновия - използва се само присвършване на газта да прехвърли веднага на бензин .Обикновенно е закачен на газовата рейка .

:drink:


10 Май 2010, 11:49
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 30 Юни 2008, 19:40
Мнения: 310
Местоположение: София
facebook: alexandar vasilev
Пол: мъж
Кара: Xsara VTS 163++
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
Диагностиката я правих в Хеед 91 и нищо не ми казаха за ламбдата, а газаджията като я закача на компа за реглаж казва че сондата не променя стойноста си.Относно това че в началото твърдях че не работи 1-ви цилиндър-вчера и аз бях много изненадан от това че всъщност си работи, пък този на диагностиката кой знае какво е правил та нямаше промяна в работата на двигателя.

Новостите от днес са, че отидох при газаджията и той разпроби дюзичките които са на рейката с инжекторите с бургия 2.5мм(направи там някаква настройка на компа) и колата заработи малко по-добре на газ, изминах 65км и като погледнах стрелката на газта беше изразходвана около 6-7л газ.Това разбирасе е мерено на око, утре ще го засека от пълен до пълен и ще кажа сигурен резултат.


10 Май 2010, 16:43
Профил
Ситромах Скитник

Регистриран на: 26 Апр 2009, 16:46
Мнения: 809
Местоположение: София
Кара: Ксантия 2.0i turbo СТ, Комби
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
klok рече:
МАП-а на газовата за съжаление има доста по-прости функции от бензиновия - използва се само присвършване на газта да прехвърли веднага на бензин .Обикновенно е закачен на газовата рейка .
Не е съвсем тъй :hmm: , двата мапа или сензора за налягане и подналягане в зависимост от конструкцията може да е и един, диференциален, дават акъл на газовият контролер да си докоригира времената на дюзите или аварийно да чукне в някои случаи бензиновите. За същата цел на рейките се ръга и втори температурен сензор. Но да река, дет все пак, зад тез датчици седи един "софт" дет им обработва данните, и ако той не го прави, тогава наистина се стига до положението "Нема налягане :amii: в рейката, айде на бензин да караме". Гледах алгоритама на пресмятане на "Омегаз" на Л-Ренцо и в него компа си ги смята по една километрична формула. Ама този Г.И. е твърде скъп кат клас. Може и по евтини уредби да го правят, всичко е въпрос на софт и датчици все пак - някаква турска гледах "копие" на СтарГаз ми се чини беше, та там тия датчици пееха за калкулирането на времената по подобна формулка.
Иван Антонов

_________________
Човек се учи докато е жив. Най-вече от собствените си грешки.
Всеки човек заслужава да го погледнеш, но не всеки заслужава да му подадеш ръка.


10 Май 2010, 17:30
Профил
 
 

Регистриран на: 19 Сеп 2006, 19:49
Мнения: 1650
Местоположение: София
Кара: Ситроен
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
Няма спор , съгласен съм , малко неподготвен се обадих . :oops:


10 Май 2010, 20:57
Профил
 
 
Аватар



Регистриран на: 14 Авг 2009, 13:26
Мнения: 807
Местоположение: София
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара 1.4i газ/бензин клубна карта №296
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
Да ползвам темата да питам следното дали е вярно

Цитат:
като сменях сондата, но забележете - тя работи и има своето значение само на бензин. При газ компютъра е изключен и сондата каквито и стойности да подава към компютъра...той "е глух" за нейните стенания.
Доколкото стигат познанията ми, ламбда сондата има своето значение при ниски обороти на мотора, а не при високи, ето защо, когато замине, започват да се влияят ниските обороти и то...на бензин. Иначе, относно увеличаване на разхода, когато сондата е свършила...така е.


Играе ли роля на газ ламбда сондата?

:oops: :oops: :oops:

Намерих нещо интересно за ламбда сондата. Дали му е мястото тук не знам

Цитат:
ДАТЧИК ЗА СЪДЪРЖАНИЕ НА КИСЛОРОД В ИЗГОРЕЛИТЕ ГАЗОВЕ
В съвременните системи за впръскване на гориво едва ли не главна роля изпълнява датчика за съдържание на кислород в изходящите газове (Oxygen Sensor). Обикновено често го наричат ламбда-сонда или О2-датчик.
Както се вижда от наименованието на датчика, неговата задача се състои в това да преобразува информацията за съдържанието на кислород в изходящите/изгорелите/ газове в ел.сигнал, който от своя страна се пресмята в електронният блок за управление на впръскването (ECU).
В съвременните ДВГ за оптимална въздушно – горивна смес се счита смес в съотношение 14.7 части въздух към 1 част гориво.
Съотношението въздух и гориво в състава на горивната смес се определя от ел.блок по получният сигнал от датчика поставен на двигателя, качеството на приготвената смес се проверява от ECU по сигнала въведен в обр. връзка от датчика O2. При излишно обогатена или обеднена горивна смес ел.блок я корегира, отчитайки показанията на ламбда-сондата. Тъй като датчика О2 изпълнява в системата за впръскване на гориво една от основните функции, работата на двигателя много зависи от неговото изправно състояние.
Най-важните условия за работоспособността на датчика за съдържание на кислород в изходящите газове се явяват :
1. Обеспечение на херметичност изпускателният тракт и самото място на монтаж на датчика.
При замяна на излязъл от строя датчика О2 трябва да се смазва неговата резба със специална токопроводяща смазка за предотвратяване на заклинване на резбовото
съединение /резбата/. Не трябва да се използват за това стандартни смазки тъй като те не са проводящи, а участъка с резба на датчика се явява за него ел.контакт. Лошият контакт (или контакт с голямо съпротивление за ел.ток) ще доведе до неправилна работа на лaмбда-сондата.
В някои конструкции е предвидено поставянето на херметизиращи шайби.
Най-често тези шайби са за еднократна употреба и при демонтаж на датчика подлежат на замяна.
2. Недопустимо е попадането върху корпуса на датчика на спирачна или охлаждаща
течност и на други реактиви.
Не трябва да се използват за почистването на повърхността на датчика никакви
разтворители или активни миещи препарати.
3.Поради малките работни токове, трябва да бъдат обезпечени надеждни контактни съединения в куплунзите и проводниците на датчика за О2.
4.Ресурсът на работа на ламбда-сондата се намалява същствено при употребата на бензин със съдържание на олово / етилизиран бенин/.
5.Към повреждане на датчика може да доведе и прегряването на корпуса му. Прегряването може да е от неправилно установен ъгъл на изпреварване на запалването или от силно преобогатена горивна смес. От своя страна горивната смес може да е преобогатена от замърсен въздушен филтър, неисправен регулатор за налягането на горивото в системата, неработещ датчик за температура на охлаждащата течност и др.
Функционално ламбда-сондата работи като преквлючвател и подава напрежение над праговото (0.45V) при ниско съдържание на кислород в изгорелите газове. При високо ниво на кислород датчикът О2 намлява това прагово напрежение към ECU. При това важен параметър се явява скоростта на превключване на датчика. В повечето системи за впръскване на гориво О2-датчик има изходно напрежение от 40-100mВ. до 0.7-1В. Продължителността на фронта не трябва да е по-голяма от
120 mS. Трябва да се отбележи, че много неизправности на ламбда-сондата от контролерите не се фиксират и за неговата изправност може да се съди само след съответна проверка.
Проверката на работоспособността на датчик О2 е най-добре да се извършва с осцилограф.
Правилно работещата ламбда-сонда може много да подскаже на опитният механик за това в какво състояние се намира двигателят и неговата система.На някои автомобили с помощт на датчика може достатъчно точно да се отрегулира съдържанието на СО в изгорелите газове.
Най-често срещаната „болест” на датчиците за съдържание на кислород изгорелите газове се изразява в забавената му реакция. Продължителността на фронта на сигнала (t) значително надвишава 120 mS. Тази неизправност води непременно до повишаване на разхода на гориво и значително намаляване на ускоренеито на автомобила, а системата за самодиагностика не я фиксира, т.к. даденият параметър не се следи от контролера.
Замръзнало О2, неизправността на които не се фиксира от контролерът, т.к. амплитудните стойности на сигналите не излизат от зададеният им диапазон. В повечето системи за впръскване на гориво неизправността на датчика може да бъде зафиксирана само при излизане на сигналът извън този зададен диапазон.
Най- често това е 0-1 V. По този начин еднозначно се фиксира само или пълно отсъствие на сигнала или неговото отрицателно значение, в тези случаи грешката се индицира от лампата "CHECK ENGINE".
Трябва да се отбележи , че в някои ECU е предвидена възможност за диагностика и откриване на неизправности по други признаци ( съотношение на показанието на датчика за скорост на автомобила или датчика за положението на коляновият вал, датчик за положението на дроселовата клапа, разходомера за въздуха и др.). В тези случаи може да се включи индикация "СЕ". При откриване на неизправност на О2-датчика, контролера преминава в режим на управление на впръскването по усреднени параметри и повишава обогатяването на горивната смес в сравнение с обичайният и състав (~1:14.7).
Внимание! Проверката на работата на датчика за съдържанието на кислород в изгорелите газове трябва да се прави на загрят двигател и при честота на въртене на коляновият вал на обороти обикновенноХ.Х.+1200. Сондта на осцилографа трябва да се включи към сигналният проводник на датчика О2 без да се изключва датчика от контролера.
Ресурса на датчика за съдържание на кислород в изгорелите газове е обикновенно от 30 000 до 70 000 км и в значителна степен зависи от условията на експлоатация.
По-дълго служат по принцип датчиците с подгряване. Работната температура за тях обикновенно е 315-320°C. В конструкцията на тези датчици е включен нагряващ елемент,със свои контакти на куплунга.Проверката на работоспособността на нагревателният елемент на тези датчици може да се извърши с обикновен омметър. Съпротивлението им обикновенно е от 3 до 15 Ом.
Демонтажа на неизправна ламбда-сонда трябва да се извършва при температура на двигателя около 50°C, в противен случай, от заклинване е голям рискът да се скъса резбата.
Преди да се пристъпи към демонтаж, е необходимо при изключено запалване да се разедени съединителят на датчика. На някои автомобили, за да се демонтира датчика О2, е необходимо да се демонтира защитният кожух на изпускателният тракт.
Признак за неизправна ламбда-сонда може да служи и повишеният разход на гориво и влошено ускорение на автомобила, при това е възможен и неустойчив ПХ на двигателя.
В повечето случаи, сходните по конструкция датчици са взаимозаменяеми. Възможна е и замяна на датчици без подгрев с такива с подгрев (обратната замяна не се препоръчва).
Но тогава често възниква проблем с несъответствието на съединителите и отсъствието на допълнителни проводници за захранване на нагревателният елемент. При тази замяна може самостоятелно да се поставят допълнителни проводници и да се включи нагревателят към релето за ел.помпа за гориво или към реле подаващо 12V към запалването /да не се бърка с комутатора/. При това трябва да се отчете , че консумацията на ток от нагревателя може да е в рамките до 8-12А. Ако има възможност най-добре е тази верига да се включи през допълнително реле и предпазител както е показано на Рис.9
На Рис.10 е показана схемата на съединителите /куплунзите/, които са на най- разпостранените датчици съдържание на кислород в изгорелите газове.
Цветната маркировка на проводниците, съединителите (тяхната конструкция) може да се различават и зависят от предприятието (фирма) производител на конкретния датчик или автомобил.
Забелязано е обаче, че сигналният проводник О2 най-често е с по–тъмен цвят от този на нагревателят.
Цветната маркировка на проводниците за подгряване на датчика най-често са едноцветни (често бели), но различен цвят от цвета на сигналният проводник.
В заключение искам да отбележа , че датчика за съдържание на кислород в изгорелите газове се монтира като правило в комплект с катализатора. Много собственици на автомобили смятат,че те са функционално взаимно свързани и могат да работят само в комплект.Обаче това не е така.
В повечето автомобили ламбда-сондата е монтирана на изходящият тракт до катализатора. В този случай катализаторът не може да влияе на работата на датчика, въпреки, че има обратна зависимост и тя се заключава в това, че системата за впръскаване на гориво регулира горивната смес така, че да няма преобогатяване и по този начин увеличава срокът на служба на катализаторът. Някои собственици самостоятелно заменят излезлият от строй катализатор с резонатор/гърне/ и изключват ламбда-сондата. В този случай ECU работи по усреднено значение и не може да обеспечи оптимално приготвяне на състава на горивната смес. Освен това да се постигне ниско ниво на съдържание на СО в изходните газове на такива автомобили е много проблематично.
Често в такива случаи след изключване на акумулатора работата на двигателя става неустойчива и не винаги може да се оптимизира дори и след значителен пробег на автомобила, т.к. не във всички ECU има система за корекция на режимите съхранявани в оперативната памет и при изключено захранване ECU загубва тези данни. Възстановяването на тези данни може да е по-скъпо от стойността на нов катализатор заедно с О2.
Липсата на контрол на датчика може да доведе до неговото пълно разрушение, а неговата основа е съставена от керамични пластини.
Най-сериозното последствие от изключена ламбда-сонда може да е излязъл от строя двигател. т.к. на много автомобили от разхлабен ремък на ангренажа (а и не само ) могат да не са затворени изпускателните клапани в началото на обратният ход на буталото. В този момент има много голяма вероятност от попадане на керамика в горивната камера, оттам нататък не е трудно да се досетите какви са последствията.
Ако сте решили да заменяте катализатора с резонатор/гърне/ или просто да го махнете, не трябва да изключвате ламбда-сондата, а ако и тя е излязла от строя, то поставете нов датчик.
В автомобилите където ламбда-сондата е поставена на катализатора, работата става още по-сложна , т.к. О2 контролира вече очистените газове. В този случай , ако е махнат катализатора ( даже ако е запазен О2), да се постигне оптимална работа на двигателя е много трудно, т.к. програмата на ECU може да не е разчетена за по-„замъсени” изходни газове и често ги възприема като неизправност на ламбда-сондата.
Настоятелно препоръчвам да се проверява работата на датчика за съдържание на кислород в изгорелите газове не по-рядко от 1 път на всеки 5000-10000 км. Пробег на автомобила.
Решение на даденият проблем за контрол може да стане –поставен на приборното табло индикатор за работата на ламбда-сондата

_________________
Не са важни конете в мотора - важно е магарето зад волана

http://www.speedtest.net/result/2435977616.png


11 Май 2010, 14:59
Профил
 
 
Аватар

Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Мнения: 2296
Местоположение: Rauma,Finland
Пол: мъж
Кара: ше Xantia 1.8 8v + LPG BRC `93 сега 1.816V`99 - 6S
Мнение Re: Въпрос относно бензинови дюзи и инжектори?!?
riewsofia написа:
Да ползвам темата да питам следното дали е вярно

Цитат:
като сменях сондата, но забележете - тя работи и има своето значение само на бензин. При газ компютъра е изключен и сондата каквито и стойности да подава към компютъра...той "е глух" за нейните стенания.
Доколкото стигат познанията ми, ламбда сондата има своето значение при ниски обороти на мотора, а не при високи, ето защо, когато замине, започват да се влияят ниските обороти и то...на бензин. Иначе, относно увеличаване на разхода, когато сондата е свършила...така е.


Играе ли роля на газ ламбда сондата?

:oops: :oops: :oops:

Намерих нещо интересно за ламбда сондата. Дали му е мястото тук не знам



- ако си с газова от стария тип дето е с плочка и изпарител - не , ако е модерна с комп - да, играе роля
- ламбда сондата точно след запалване на мотора до достигане на работна температура НЕ работи. След това и идва акъла. Повечето от тях са с 4 кабела. Два от които за подгряване или да достигнат оптимален режим по-кратко
- няма такъв филм че работела само в ниските или само във високите. Това не е стъпково моторче. Работи двигателя, работи и тя(това че моята или на комшията е на по 200 000км и още преди 90 000 е била за смяна.. е друга тема)
- ако е прецакана сондата, сваляме акумулатора и той си губи акъла.След това струвало повече от катализатор да му вкарат обратно данни. ей това е лаф. Значи след всяка смяна на акумулатор си нагласяш и 1000лв за ново "обучение" на компа. Ха.. Иначе статийката има няколко неща полезни написани на български ама нещо.. :ccc:

_________________
http://longgo.eu


11 Май 2010, 17:19
Профил ICQ WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 28 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща



Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  




Powered by phpBB © Forum Software © phpBB Group
Designed by STSoftware for PTF.