ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Производство: (1993-2001)
Потребителски аватар

Автор на темата
tefo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 19 окт 2004, 13:16
Кара: C4 2.0 HDI, Xantia 2.0 16v VSX, Xsara 1.6, ZX 1.4
Местоположение: Blagoevgrad

Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Мнение от tefo » 15 апр 2008, 22:16

Тъкмо взехме колата след монтажа на газов инжекцион и естествено трябваше малко да я пробвам. След добрите първоначални впечатления, изведнъж усетих лек мирис на антифриз и спрях колата. Тогава видях и леки изпрарения от двигатела и като отворих видях откачената тръба. Става въпрос за дясната тръба гледана отпред, която след радиаторчето се издига нагоре и има обезвъздушител. Както знаете тръбите са хванати за накрайниците на радиатора на парното с едни метални "скоби". Тези скоби са стиснали тръбите фабрично за пластмасовите накрайници и единия пласмасов накрайник се е счупил. Добре че беше останало около 5мм от накрайника и така изрязах скобата и хванах маркуча с друга скоба (затягаща се с отверка). Идеята ми е могат ли да се сменят само тия пластмасови накрайници или те са част от радиаторчето на парното, за която трудоемка смяна много съм чел. Така захванато за толко малка част от накрайника незнам кога ще избие отново и ще ме остави някаде на пусто място а не както в случая в града. Не видях в форума такъв проблем но все пак се надявам че някой може да даде идея или да каже могат ли да се сменят тия пластмасови накрайници.
The Power Of 16V...
...Is Nothing Without Control - Hydractive2

Потребителски аватар

morski
 
 
Мнения: 2322
Регистриран: 15 сеп 2006, 15:45
Кара: ХМ 2.5TD Exclusive, Xantia 1.9TD
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Мнение от morski » 15 апр 2008, 22:37

тук има "нещо" по въпроса, иначе в темата има доста описание за решаване на проблема.
Ако винаги следваш, никога няма да водиш!

Потребителски аватар

Автор на темата
tefo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 19 окт 2004, 13:16
Кара: C4 2.0 HDI, Xantia 2.0 16v VSX, Xsara 1.6, ZX 1.4
Местоположение: Blagoevgrad

Re: Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Мнение от tefo » 15 апр 2008, 22:42

Идеята за разходи над 200лв само в крайни случай. Намерих и тема в която се пише за навиване на резба на пластмасовата "двуцевка" което май е по добро като идея но ако може само накрайниците да се сменят както пише за берлинго 40лв ще е супер. Случката стана към 8 вечерта и неможах да огледам много добре кое какво е пък и мясотото е по завряно и от ....
След обстойно прочитане на всички теми свързани с парно, радиатор, двуцевка и подобни стигнах до полезна информация. Просто с търсачката не намерих информацията и затова отворих темата.
The Power Of 16V...
...Is Nothing Without Control - Hydractive2


IVEKI
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 07 апр 2006, 20:07
Кара: Xsara Break 2 1.6 16V 2004 / Караше Xantia 1.8 93'
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Мнение от IVEKI » 15 апр 2008, 23:26

Аз имах същия проблем.
Между радиатора на парното и маркучите има една двуцевка/щуцер. Не знам обаче дали при всички двигатели тя е една и съща. При 1.8 8V двуцевката е едно към едно със съответния комплект маркучи и щуцер от Берлинго 2 HDI 2000 куб - цена миналата година 43 лв. . Режат се маркучите и се снаждат, защото кривината и дължината са различни. Трябват ти и два преходника (снадки) - купих от Практикер месингови 3/4 цола за 2.99 лв. на бр.намират се в раздела "Градински маркучи". Пластмасовите не издържат.
За по-сигурно обаче се консултирай с майстор от кой модел Берлинго щуцерите ще паснат.
Всеки има право да няма вкус !!!

Потребителски аватар

Tzani
 
 
Мнения: 1175
Регистриран: 31 яну 2007, 15:06
Кара: .
Местоположение: София

Re: Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Мнение от Tzani » 16 апр 2008, 07:54

Здравей.
Със сигурност могат да се сменят само пластмасовите накрайници.
Като купувах моята кола, човека от който я купих, каза че били счупени и ги сменил само тях. Но за съжаление не знам нито от къде ги е купил, нито от каква кола са били. :amii:

Потребителски аватар

vesso
 
 
Мнения: 1208
Регистриран: 31 мар 2006, 09:15
Кара: Xantia1.8++/16V/7665
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Мнение от vesso » 16 апр 2008, 08:55

Някой,пак не е ползвал търасачкатаааа! :po tikvata: :P :P


atilev
Редовен
Мнения: 52
Регистриран: 03 юни 2005, 22:49
Кара: Xantia 2.0i 8v VSX Automatic H2
Местоположение: София

Re: Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Мнение от atilev » 16 апр 2008, 09:00

В отдел Сервизи Он лайн магазини тема на РДС - продавач Весо от Русе - 20лв само щуцери.
Работи и с куриери.Етого над мен.
Xantia 2.0i 8v VSX Automatic H2
Клубна карта № 229

Потребителски аватар

Автор на темата
tefo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 19 окт 2004, 13:16
Кара: C4 2.0 HDI, Xantia 2.0 16v VSX, Xsara 1.6, ZX 1.4
Местоположение: Blagoevgrad

Re: Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Мнение от tefo » 19 апр 2008, 22:29

Понеже отворих темата да кажа как точно оправих проблема. С нарязване на резба от вътрешната страна не стана. Майстора направи едиално парче от алуминии с резба да се навие в щуцера. Като взехме да правим вътрешната резба пластмасата се ронеше като бакелит и се чупеше направо. Пробвахме с лепене но не стана. Следващия момент го изпуснах защото си имах работа но по разказа и това което виждам сега проблема е решен така. Взети са 2 PVC колена за водопроводна инсталация за топла вода (белите пластмасови водопроводни части във всяка по нова сграда) и две къси тръбички(сега в колата все повече се чувствам като у дома си). :D Следва малко изпилване на диаметъра и място за така наречените О-пръстени и една метална лента отгоре за по сигурно да не избият колената от тръбите на радиаторчето. Вече два дни я карам настъпвам и следя но всичко е ок засега. Настъпвам я и заради току що монтирания газов инжекцион, който се справя добре според мен, но това в друга тема. Иначе search пробвах ама докато намеря точната дума в точната тема малко под напрежение четех през редовете. Снимки друг път ще кача
The Power Of 16V...
...Is Nothing Without Control - Hydractive2

Потребителски аватар

Tonin
 
 
Мнения: 3247
Регистриран: 23 ное 2006, 22:19
Кара: Ланча Зета 2.1ТД
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Мнение от Tonin » 29 сеп 2009, 20:35

Както каза колегата Ивеки за Ксантия 1.8 8v щуцера пасва и се закопчава перфектно от Берлинго 2.0 ХДИ. Каталожен номер 6464ХХ, цена 51лв. Само трябва да се срежат тръбите и да се снадят към тези от колата ви. Все си мисля, че и за 1.9ТД ще пасне идеално същият щуцер. Мойте предстоят да се пукат, оригиналните са още :hmm:


ceco13
 
 
Мнения: 676
Регистриран: 23 мар 2005, 13:58
Пол: мъж
Кара: Xantia 1.6i (XU5JP); Xantia 2.0 HDI (DW10ATED)
Местоположение: София

Re: Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Мнение от ceco13 » 30 сеп 2009, 13:41

Според мен верният варянт е от Берлинго. На бензиновата от профила ми преди 2 години и изтекоха водите та трябваше да се додърпа до СФ. Едни маркучи от берлинго и готово. Тогава бяха 47лв. Наставят се със старите и :super: . Само трябва да внимаваш, че малко се изменят маркучите да не отиде и да се протрие някъде, че тогава лошо. Тамън онзи ден на 1.6-чката го хванах на време преди да се е протрил маркуча в някакъв метален ръб над делкото. Свински опашки за хидравличните маркучи при казана за ЛХМ и готово :)

П.С. Направо слагайте от берлинго, че започне ли да тече антифриза май и по стрелка няма да го хванете. Тъй като датчика мери температура на вода, а като я няма шанса да здаде багажа двигателя е огромен. В скоро време мисля да сменявам същото и на ХДИ-то, че стават 10 годинки и повече такива изненади неща.......... за 50 лева рискът не си заслужава.


Batkokurry
Новак
Мнения: 1
Регистриран: 20 мар 2018, 12:09
Пол: мъж
Кара: Пикасо 1.8

Re: Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Мнение от Batkokurry » 22 май 2020, 16:25

Здравейте колеги,
Имам подобен проблем. Спука се долният маркуч за антифриза от двигателя към купето. Опитвам да го сваля,но не мога. Някой знае ли как става,със специален инструмент ли е,реже ли се? Имам чувството,че е залепен. Благодаря предварително

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2231
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Тръби от двигатела към радиатора на парното. откъсна се една

Мнение от longgo » 23 май 2020, 21:38

Няма сшециалне инструмент но се опичат и около крайната част става твърд и залепва. Един вариант е с пистолет за топъл въздух да го натоплиш и внимателно с отверка да "повдигнеш". Но за към купето тройника е пластмаса и може да го стчупиш ако човъркаш с отверка. Опечен е и той.
А щом е скъсан (надявам се само маркуча а не се е откъснало ухото на тройника) то внимателно режи да го сцепиш и махнеш и след това нанизнаш нов
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xantia”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта