ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Вибрации при висока скорост

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2938
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вибрации при висока скорост

Мнение от Swartalf » 07 юли 2018, 21:07

То по-скоро е впечатляващо някой да НЕ е в тоя клуб :D
Ego = 1 / knowledge

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3415
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Citroenchev » 08 юли 2018, 09:47

Хванах се да постегна Xantia-та на баща ми. Колата се кара внимателно, но е вече 23 годишна ...

Пооправих повечето проблеми, но на връщане от София към Севлиево реших да я "продухам" по магистралата ... преди севлиево страшно се засили надлъжното тресене ... ама чак подскача ск.лост. и аз нали съм патил с полуоските, а и имам читави втора употреба ... се засилих да сменям. Обаче вибрацията остана съвсем без промяна. Отидох на гумаджия и както и вие пишете - едната гума беше зверски крива ... нови гуми и колата заспа.

Та кривите бяха 6 годишни, купувал съм ги нови и колата не е минала повече от 25 000 км с тях
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995


l.petrovv
 
 
Мнения: 255
Регистриран: 14 ное 2013, 11:15
Кара: Citroen C5 II 3.0 V6, Преди това Citroen C5 II 2.0 HDI
Местоположение: Варна

Мнение от l.petrovv » 10 юли 2018, 10:53

Читав баланс! Някой, на който му се занимава и добра машина. При мен заспа след добър баланс, но човека си игра 20 мин за предните гуми.

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 782
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 10 юли 2018, 11:09

Вчера ходих в 6+ и започнах от задна дясна джанта, защото още като я монтираха преди половин година, казаха, че има леко криво.
Сега я свали момчето, гледа я въртя я - каза, то е толкова малко кривото, че няма какво да ѝ се прави ...

Викам давай да видим баланс - направи баланс на всички гуми, напомпа ги яко на 2.5 (вози като лагерна количка вече btw) и сега вибрацията е по-слаба ама не мога да кажа с ръка на сърцето, че още я няма ... :( (говорим за 100-110км/ч - нагоре не мога да кажа, 111 ми е макс :D).
Сега за протокола - гумите ми явно не са от най-правите - има го и това като феномен, нищо че са чистак бърсак нови ... та може и оттам да предава... иначе се усеща леко чак на волана и аз лично подозирам или тампон на двигател или накрайници ...

Поздрави


l.petrovv
 
 
Мнения: 255
Регистриран: 14 ное 2013, 11:15
Кара: Citroen C5 II 3.0 V6, Преди това Citroen C5 II 2.0 HDI
Местоположение: Варна

Мнение от l.petrovv » 12 юли 2018, 02:29

Аз стоях до майстора когато ми прави баланса и това, което забелязах е че лепи първо единия баланс(по-големия мисля) и после я пуска отново и тогава лепи другия баланс. Стара се баланса да е само на едно място външен и на едно място вътрешен. Това, което ми обясни е и значението дали превключват на баланс на алуминиева джанта или стоманена, защото кования баланс стои на различно място спрямо лепения и теглото е различно. Друго, което има значение е до каква стойност е настроена машината да закръгля баланса.

PS най-вероятно ставам досаден, но го видях с очите си и ми реши проблема, който на няколко места го претупваха. Едното място беше Диана в Плевен, макар че при тях беше приемливо положението.

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 782
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 12 юли 2018, 08:09

Хмм то и аз стоя до човека ама... Запомних, че го коваха, както и че машина закръгляше на 5грама... Добре... Читав баланс в София?

P. S. Аз имам супер лека вибрация във волана и на място... Та не знам нормално ли е с този дизел и дали не е от някой тампон...


l.petrovv
 
 
Мнения: 255
Регистриран: 14 ное 2013, 11:15
Кара: Citroen C5 II 3.0 V6, Преди това Citroen C5 II 2.0 HDI
Местоположение: Варна

Мнение от l.petrovv » 14 юли 2018, 10:19

Аз вече не давам да ми коват баланс на летите джанти. Особено на 17-ките.... Искай си лепен баланс

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1341
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Mitko64 » 14 юли 2018, 21:21

Имаме си я тая пуста вибрация и това си е . :mrgreen: Тия дни ще влизам в сервиз да се види предницата ,ако има нещо ще се смени и тогава пак ще го следя. :amii:
От 2013г. откакто съм го взел си имам това тресене около120-130 км/ч. с по-малка скорост и с по-голяма от тази го няма. Нови гуми ,предница бетон, баланс ,смяна местата на гумите и няма спасение. Аз вече съм се предал. :ugas:
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли


tr2
Редовен
Мнения: 53
Регистриран: 27 ное 2016, 21:41
Пол: мъж
Кара: Toyota Carina E, ex Citroen C5 X7 3.0 HDI
Местоположение: Пловдив

Мнение от tr2 » 15 юли 2018, 10:26

Безцентрови баланс при свестен гумаджия ще реши проблема. Не трябва да има никакви вибрации до максималната скорост на автомобила. Изключвам вълнообразната магистрала Тракия след Стара Загора към Бургас и около Пловдив в същата посока. Там се получава резонанс, който е при различна скорост за различните автомобили.


Jovani
 
 
Мнения: 3493
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Jovani » 15 юли 2018, 11:19

Проверете си гумените тампони на окачването и на двигателя - даже и да не са скъсани, омекват променят позициите на работа на полуоски и даче и на самия двигател. Вчера се забавлявах с полуоските, това е друга история ама ще я разкажа, че други да не стъпват при Жан на Окръжна Болница. Миналата година му занесох да ми смени вътрешните и единия външен маншон с мои оригинални части и там не са стегнали скобите в резултат - минус една полуоска пълна с вода.
Та покрай лежането под колата смених и долния тампон на мотора (8 лева Сасик в Старс94) и мотора мръдна с 5 мм напред и най- вече спряха едни ситни вибрации на празен ход и се промениха корекциите на дюзите. Сега е наред крушовидния тампон, че със сигурност е смачкан и мотора седи по-ниско
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2433
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Мнение от longgo » 15 юли 2018, 17:48

E то и аз съм в клуба на тресенето 115-130.. А са ми на година и нещо тампоните всичките. Какво общо имат примерно като при ускорение усилието върху тях е еднопосочно? Смених с нови летни гуми миналата година -Goodyear. След баланса горе долу заспа. Тая година обаче тресе.. Пак баланс, размяна на местата.. (предни задни) все тая.. Освен ако има нещо по самите гуми да е станало(вътрешно скъсване) и тия като направят баланс не го праят много както трябва..
Колата вече гони 295 000 та може и висящия лагер да си заминава вече. Или дисковете които са вече на 4 години при износването да имат дисбаланс..
Апропо, гледах видеа да слагат от скобите с болтове да играят баланс. Те повече за кардан ги таманят, та д али за полуоска няма да стане..


Vandan
 
 
Мнения: 675
Регистриран: 02 юли 2013, 12:19
Пол: мъж
Кара: C5 ІІ 2.0i 16V 2005г.
Местоположение: Плевен

Мнение от Vandan » 15 юли 2018, 18:57

Какви ли не други проблеми съм имал, но поне така описани вибрации до 150-160 (повече никога не съм пробвал) не съм забелязал вече 5-та година с 1 коплект летни и 2 комплекта зимни гуми.

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 782
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 15 юли 2018, 19:09

Хмм дисковете са ми за смяна.... Ако това е причина не е изключено....

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1231
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 16 юли 2018, 08:59

От дискове бие на спирачка.
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 782
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 16 юли 2018, 09:14

Не, няма промени при спиране.

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 782
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 22 юли 2018, 07:59

Понеже аз с над 130 рядко карам, реших да я тествам сега на път за Благоевград.... При 140 влиза в такъв резонанс направо не е за вярване..... :-(
При по-ниска скорост има вибрация, но след последния баланс е една идея по-добре.... Но пак се усеща де.

При 140+ обаче по моя критерий си е плашещо....

Потребителски аватар

liuben
 
 
Мнения: 1613
Регистриран: 23 фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 2,0Hdi Aisin
Местоположение: София

Мнение от liuben » 22 юли 2018, 09:00

Май май ако всичко по предницата ти е здраво се приготви за полуоски. :-(

Изпратено от моят Redmi Note 4x с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1231
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 22 юли 2018, 17:16

Моят тресеше много леко от 120 до 150км/ч-нагоре се успокояваше.
Леко тресеше ,но ме дразнеше.
Не можах да стигна до оптимизиращ баланс поради продажба,макар че и с двата комплекта гуми и джанти го имаше.
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 782
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 22 юли 2018, 21:21

liuben написа:
22 юли 2018, 09:00
Май май ако всичко по предницата ти е здраво се приготви за полуоски. :-(

Изпратено от моят Redmi Note 4x с помощта на Tapatalk

Уж е здраво, ама ... явно ще я вкарвам при Ясен за основен оглед отпред ... сега на видимо много мазен път установих, че и при по-ниски скорости го има ... явно оттам идва и нервното усещане понякога ... аз мислех, че е от сфери, ама явно е нещо друго ...

Тези полуоски толкова ли са $$ :?

Иначе около 90-100 май най-малко се усеща. На 110 си го има, до 120-130 не се променя, и на 140 така почва да друса ситно ... ужасТ ...
Ама го има и на 50 примерно ... спусках днес от Рилския надолу и на видимо нов и мазен път имаше вибрация ... :(

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 782
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 23 юли 2018, 20:57

Ъпдейт (ма не ми дава да добавям в предното мнение....)

Ходих в Дунев Мотор Спорт или както му е името точно....

2 часа реглаж.... Имат някакви норми на машината зададени и едната дори след "оптимизация" не успя да влезе в норма.... Сиреч крива е гумата.... При толеранс до 6.8 задната дясна е на 11... Иначе са балансирани вече и другите и са доста под нормата. Джантите всички нямат грам криво...

Като краен резултат при 130/150 я нямам вече силната вибрация.... Ама вибрацията ( макар и доста по-лека си остана).
60лв по-късно пак си имам проблема и мисля да купя 1 нова гума... Дет се вика ако знаех, че е крива с парите дето потроших по реглаж и баланс да я бях купил отдавна...

Не пазя бележката и няма да мине гаранционно гумата ама това е... Като поръчам, дойде и тествам (пак при тия пичове) и ако не е крива ще споделя резултат :-(

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта