ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Гарнитура на глава.

Производство: (1982-1994)

Модератор: DrumVlado


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 703
Регистриран на: 16 Авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Гарнитура на глава.

Мнение от bx 16 tri » 02 Дек 2014, 22:29

Антифриза се губеше, видимо сериозен теч не е имало но между главата и блока беше влажно. Дали от студовете или просто си е дошло времето почна да се губи антифриз, маслото си беше нормално в цилиндрите беше сухо. Преди малко демонтирах главата оказа се че и изпускателните клапани вместо 0,40 са 0,20 0,15 Последно ремонт по двигателя бях правил преди 8 години клапаните бях ги регулирал смених профилактично сегменти и лагери на коляновия вал.


lubitel
 
 
Мнения: 1009
Регистриран на: 16 Май 2005, 13:25
Кара: Citroen xantia 1.9 TD
Местоположение: Sofia

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от lubitel » 03 Дек 2014, 10:58

Не ми е ясно, защо мнението е в раздел "Направи си сам". Не проследява процеса на разглобяване/ сглобяване; не се обсъждат признаци водещи до необходимост от ремонт; от снимките не мога да видя нищо, гарнитурата не е снимана.
Иска ми се да споделя и още нещо - демонтаж/монтаж на цилиндровата глава трябва да се прави само, когато има ясно определена причина за това, тъй като след ремонта двигателят сякаш не е същия. Изобщо ДВГ не трябва да се отваря "профилактично".
П.П. Хлабината на клапаните може да се проверява и регулира и без ДМ на главата.
Всичко мога да ремонтирам, стига някой да ми каже как !
Прави, чупи, не бой се.


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 703
Регистриран на: 16 Авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от bx 16 tri » 03 Дек 2014, 21:13

Регулирането може да стане и на място не това беше проблема, губеше се антифриз не от радиатора или някое съединение а точно в края на гарнитурата където прилепя към блока и главата за всяко каране като ще сипвам по 100 200мл не си заслужава да отлагам. Не съм съгласен че след ремонта мотора не е същия, да не е същия по добре е от преди да ги има проблемите. След ремонта ще е с нови болтове за главата нови гумички на клапаните пасване едва ли ще е излишно при изминати 80 000км на газ основно. Как става свалянето на главата ще опиша при този мотор но то се отнася и за другите. Източва се антифриза, сваля се смукателния колектор развиват се болтовете към ауспуха, всички въздуховоди и водни съединения към главата се изваждат, буксите на клапана за въздух датчика за температура, двигателя се докарва на белези сваля се стойката на тампона държи се с 3 болта към главата, ангренажният ремък се сваля развиват се болтовете на главата от средата към края по важно е завиването от колкото развиването важното е да не се скъса някой и това е в общи линии процедурата. Ако някой има въпроси мога да отговоря на мен лично не ми е първата глава която свалям, преди ми беше работа сега по скоро хоби. Приятно ми е когато си правя колата, някак не ми е като задължение. Има едно предимство няма как да обвините майстора че не си е свършил работата или че е некадърен и ви е взел парите, както се казва очите ги страх ръцете не. Оказа се че теча е от блока ще се опитам да го лепя с течна стомана на вюрт.
Последно промяна от bx 16 tri на 18 Дек 2014, 21:20, променено общо 3 пъти.


lubitel
 
 
Мнения: 1009
Регистриран на: 16 Май 2005, 13:25
Кара: Citroen xantia 1.9 TD
Местоположение: Sofia

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от lubitel » 03 Дек 2014, 23:28

Колега, мисля си, че ако покажеш със снимки гарнитурата/блока/главата, т.е. мястото от където двигателят губи антифриз, темата може да стане интересна и информативна.
Всичко мога да ремонтирам, стига някой да ми каже как !
Прави, чупи, не бой се.


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 703
Регистриран на: 16 Авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от bx 16 tri » 20 Дек 2014, 22:38

Само Аргон може да ме спаси но у наше село не са много майсторите които биха свършили тази процедура. За сега съм направил това, малко франкенщайнско но не се губи антифриза. Вариантите са 2 нов блок или заварка от човек който е заварявал блок на двигател при това алуминиев. Смятам догодина да се ориентирам към друг автомобил този предполагам ще се продаде на части, цял едва ли някой ще го купи. Тази пукнатина не е от вчера предполагам няма да е и последната стената е дебела около 4мм годините не прощават особено на алуминия :( дори да намера здрав пак ще е на 20 години.

Аватар

niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран на: 30 Яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от niki721220 » 21 Дек 2014, 10:40

Къде точно е била цепката :mmm: .Зъ първи път чувам да се сцепи от старост блок :skratch: .
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1765
Регистриран на: 01 Апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW ; ; CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от hydrometalique » 21 Дек 2014, 12:30

Аз пък не бях виждал кръпка на блок :bigsmile:
Интересно е :)
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary

Online
Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5044
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от ivo-zx » 21 Дек 2014, 14:13

niki721220 написа:Къде точно е била цепката :mmm: .Зъ първи път чувам да се сцепи от старост блок :skratch: .
Аз съм виждал, даже и болтове се късат на главата! Като влезе вода в цилиндрите и блока остарява изведнъж. :)
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2289
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED CRD
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от longgo » 21 Дек 2014, 14:40

Не съм в час като колегата, но се сещам преди години гледах на един блок където бе пукнато да пробиват и навиват медни болтчета. Дупчи - навива резба, навива шпилчица, реже, до нея пак и пак.. докато "заши" проблема. Не знам дали е карало дълго но ми бе интересно.
Това няма ли да стане проблем след загряване на блока? :skratch:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V
- kia ceed 1.6 CRD

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1720
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 HDI 136h.p.07г
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от Rumen.Georgiev » 21 Дек 2014, 18:19

Като гледам къде е нараняването на блока ми прилича много като да е претягана главата, да е подложено много под ризите или много твърди пръстени на гарнитурата където лягат на ризите.Вижда ми се като че болта е откъснал блока(втората снимка) :drink:
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 703
Регистриран на: 16 Авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от bx 16 tri » 21 Дек 2014, 18:41

Отворите в Блока са проходни не всички, само 4 те в двата края не са, проблем не е водата нито стягането на главата,болтовете са сменени с нови бил е спукан от много време точно между първи и втори цилиндър имаше нещо като кал запечатало пукнатината, освен пак да сипя нещо, радиатора е нов тия спиращи течовете неща няма ли да го съсипят. Вчера събрах колата запалих я навъртях и 60км беше с вода ако стане нещо да не отиде антифриза, здраво я настъпвах теч нямаше никакъв докато беше загряла, почне ли да изстива и почва да капе някъде между скоростната кутия и блока не е от кърпежа със сигурност :mmm: гледах маркучите там проблем не видях. Някак си трябва да я закърпя не мисля да я карам още много, части имам но с този проблем не ми вършат работа. Каква е гаранцията че ако намеря друг блок няма да е с някакъв скрит дефект, като стягане всички са стегнати еднакво използвах динамометричен ключ отворите почистени резбите на болтовете смазани за по малко триене преди 8 години пак бях свалял главата, колата беше прегрявана може от тогава да е станало нещо. Колата е 86 година стената е с дебелина около 3 4мм точно където съм направил отворите за шпилките, според мен алуминия не е по добре от чугунения блок от към здравина и надеждност.

Аватар

Tonin
 
 
Мнения: 3247
Регистриран на: 23 Ное 2006, 22:19
Кара: Ланча Зета 2.1ТД
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от Tonin » 21 Дек 2014, 18:49

Бх 16 ТРИ искаш ли двигател от Бх 1.6, като твоя, на който ще си сложиш само моноинжекцията. Пълен ремонт на главата съм му правил аз лично и гарантирам, за това. Смъкнахме го с един много верен фен на ситроен, защото си сложи 1.9ГТ двигател. Тоя няма какво да го прави. Ако си навит мога да го питам, за някаква цена, която сигурно ще е символична. Дори мога да ти го докарам до Търговище, понеже всеки ден пътувам към вашия град.

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1720
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 HDI 136h.p.07г
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от Rumen.Georgiev » 21 Дек 2014, 19:36

Това е най-добрия вариант, ако колегата успее да закърпи течовете ще е временно, а бе нещо като стар протъркан чаршаф кърпиш на едно място то се къса до него :amii:
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 703
Регистриран на: 16 Авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от bx 16 tri » 23 Дек 2014, 21:15

Днес се оказа че двигателя е за сваляне, теча продължава по малко. Явно пукнатината не е само тази :( отделно че и със запалването има проблем сутринта отидох до работа на обяд карах из града и вечерта искра нямаме кабела от датчика на хол се беше прекъснал но това е дребно. Тази кола ми е влязла под кожата не знам нормално ли е, всички познати казват че не съм добре. Един няма който да каже обратното :( говорят ми за друга кола по нова но знам че няма да е същото, не ми е проблем да взема друга :amii: Двигателят пристигна утре започвам присаждането,благодаря на колегата, по добър подарък Дядо Коледа едва ли ще ми донесе :drink:

Аватар

Tonin
 
 
Мнения: 3247
Регистриран на: 23 Ное 2006, 22:19
Кара: Ланча Зета 2.1ТД
Местоположение: Русе
Обратна връзка:

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от Tonin » 23 Дек 2014, 22:19

Аз ще следя с интерес развитието. :drink:

Аватар

alex_pro
 
 
Мнения: 631
Регистриран на: 29 Дек 2006, 23:14
Пол: мъж
Кара: ше BX16TRS ИЗГОРЯ !!! сега с BX19TRS D2C на метан , Peugeot 806 1.9TD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от alex_pro » 23 Дек 2014, 23:33

Днес и моя умря. Свърши метана и минах на бензин, нямаше ниски обороти и гаснеше. Отпуснах малко по рязко съединителя и до там - няма палене. Предполагам че се е скъсала шпонката на разпределителния вал както миналата година. Аз точно мислех да сменям главата. Подготвил съм му главичка шлайфана с нови гумички. Ама точно преди празниците не ми се занимава, предаде ме гадината. :tupo: :po tikvata:

-- Вто Дек 23, 2014 11:33 pm --

Има едни тръбички от изпускателния колектор които влизат в общ съд и от него в въздушния филтер - някой да знае за какво са?


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 703
Регистриран на: 16 Авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от bx 16 tri » 24 Дек 2014, 19:47

И моята има такива, води се рециркулация на изгорелите газове едно кюмбе и 4 тънки тръбички всичко е от неръждавейка един вид катализатор но не точно. Та да се върнем с моята дилема, както един боксьор казваше ние продължаваме няма да се предаваме, извадих моя двигател и монтирах новия . Днес не можах да му чуя гласа утре да се надяваме ще успея, остана да монтирам кабели маркучи радиатор и всмукателен колектор. Ето малко снимки.

Аватар

alex_pro
 
 
Мнения: 631
Регистриран на: 29 Дек 2006, 23:14
Пол: мъж
Кара: ше BX16TRS ИЗГОРЯ !!! сега с BX19TRS D2C на метан , Peugeot 806 1.9TD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от alex_pro » 24 Дек 2014, 21:13

Колега ако знаеш колко благородно ти завиждам за условията :drink:, като гледам снимките си помислих че си махнал двигателя без да свалиш съединителя и полуоските :bigsmile:


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 703
Регистриран на: 16 Авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от bx 16 tri » 24 Дек 2014, 21:37

На подемника щеше да е по лесно, но имаше едно пежо партнер без заден мост. Почнах в 9ч някъде до 12 сам свалих скоростната и всички периферни неща
, после дойде брадъра да удари едно рамо и в 17ч реших да си ходя, маркуча за хидравличната помпа се скъса утре ще го сменя с нов и продължаваме. Условията са добри в този сервиз работих 1 година и с шефа се разбираме, сега са празници и се разбрахме до края на седмицата да ползвам базата. Колега ти ако само за главата канал не ти трябва, само гараж и свободно време мерак също не на последно място :drink:

Аватар

alex_pro
 
 
Мнения: 631
Регистриран на: 29 Дек 2006, 23:14
Пол: мъж
Кара: ше BX16TRS ИЗГОРЯ !!! сега с BX19TRS D2C на метан , Peugeot 806 1.9TD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Гарнитура на глава.

Мнение от alex_pro » 24 Дек 2014, 22:37

Аз мойта моторетка я смених миналата година ноември ама на вън и си беше студенко , взех я от един даскал от ТУ София за 150 лева. Била е в кошарата на пежо 405, бе голям кеф като чух гласеца, запали на газ. Браво на колегата Тони че навреме ти е дал мотора. Пожелавам ти успешен старт на Коледа!!! :drink2:

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “BX”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост