ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Лостчета на преден коректор профилактика и ремонт

Производство: (1982-1994)

Модератор: DrumVlado

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Лостчета на преден коректор профилактика и ремонт

Мнение от niki721220 » 16 фев 2014, 16:02

От септември миналата година предницата ми на ВХ-а не пада най ниско долу и не се вдига на максимално догоре . Едва днес намерих време и смелост да сваля лостовата система / коректора е по голяма играчка/ и установих, че едната заварка на системата се е скъсала и това вероятно е причината. Искам съвет с какво да направя новата заварка и евентуално да подсиля другите - СО дали ще стане .


:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5352
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица България

Re: Лостчета на преден коректор профилактика и ремонт

Мнение от hristoxm » 16 фев 2014, 21:25

Ники, това доколкото виждам е запоено със сребърен припой. Идеята за заварка не е добра. Намери някой хладилен техник или такъв дето се занимава с климатици, за да ти го запои отново.
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI


pipilica
 
 
Мнения: 353
Регистриран: 13 ное 2008, 22:53
Кара: ХМ 2.1 turbo diesel
Местоположение: София

Re: Лостчета на преден коректор профилактика и ремонт

Мнение от pipilica » 17 фев 2014, 00:23

И защо не е добра идея заварката?
Сигурно има защо, би ли обяснил.

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5352
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица България

Re: Лостчета на преден коректор профилактика и ремонт

Мнение от hristoxm » 17 фев 2014, 08:57

Защото този вид стомана не подлежи на заварка, чупи се.
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Лостчета на преден коректор профилактика и ремонт

Мнение от niki721220 » 19 фев 2014, 21:22

Точно се връщам от заварчика и той така каза /виж горния пост/ , стоманата е такава, че заварка ще се счупи и ще се разкали самото желязо. Направихме го със сребърен припой каза, че ще стане по добре от заварка и по здраво :fuck2: . Връзката трябвало да бъде също със някаква степен на еластичност за да е всичко както трябва. Явно Франсетата са го измислили и не случайно е запоено, а не заварено. Сега отивам да си правя и втулки при стругар. После ще се помъча да сваля и коректора за профилактика и готово.



Току що сглобих всичко , работи перфектно.Отказах се да свалям коректора - нямам канал. Предницата си има вече 4 положения и реагира много добре. :bigsmile: :bigsmile:

..::[ Редакция (19 Фев 2014, 21:22)

Днес свалих и задните лостчета - профилактично. Имаха доста натрупване от кал, ръжда и смазка. Свалих и двете петички, който държат тръбичките за спирачките преди серпентините, под тях има много ръжда и тръбичките са тръгнали да ръждясват също. Ще почистя и боядисам всичко. Снимки по късно....
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Citroenist
 
 
Мнения: 570
Регистриран: 15 сеп 2008, 10:37
Кара: BX Pallas turbo diesel '93
Местоположение: София

Re: Лостчета на преден коректор профилактика и ремонт

Мнение от Citroenist » 19 фев 2014, 21:59

Браво Ники, голям мераклия си, направо ми иде да ти докарам и моя ВХ да го постегнеш. :wink: И аз наскоро направих един доста голям ремонт на моя, но ме мързи да пускам тема какъв е резултата. :)
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94
BX TZD Turbo Tecnic '90 :)

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5352
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица България

Re: Лостчета на преден коректор профилактика и ремонт

Мнение от hristoxm » 19 фев 2014, 22:26

Те(тръбичките) не са ли с пластмасово покритие? Навремето на моя ВХ, назад всички тръбички бяха тотално изгнили(австриец). Поръчах ги всичките нови, тогава все още имаше оригинални и за мое голямо учудване бяха с пластмасово покритие. Питах после в София и ми отговориха, че вече така ги произвеждат. Моят ВХ беше Мк1,а твоят е двойка, според мен ,би трябвало да са с пластмаса. :ochki:
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Лостчета на преден коректор профилактика и ремонт

Мнение от niki721220 » 20 фев 2014, 21:40

Вярно е ,че са с пластмасово покритие но на такива места е протъркано или сплескано и има корозия.

:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5352
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица България

Re: Лостчета на преден коректор профилактика и ремонт

Мнение от hristoxm » 20 фев 2014, 22:43

На националната среща на подемник ли ще ти качват колата? :bigsmile:

Шегичка Ники, браво за ентусиазма! :evala: :drink:
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1377
Регистриран: 30 яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Лостчета на преден коректор профилактика и ремонт

Мнение от niki721220 » 08 фев 2015, 12:36

Днес с голям зор монтирах всичко обратно , работи си както преди много добре системата.






..::[ Редакция (08 Фев 2015, 12:30)

На 4 и 5.02.15г. сменях съединител и втулки на предни носачи.Естествено имаше и щети след това. Забравих да кажа на майстора, като сваля носачите да не ръчка много реактивната щанга защото на него е хваната лостовата система на каректора. Надявах се , че все пак като се занимава само със Ситроени ще знае това - но уви. Като си взех колата ми липсваха крайно долно и крайно горно положени на предницата не реагираше както трябва и на тежест предницата /преди това колата си беше перфектна/. Веднага се сетих, че е напъвал реактивната щанга нагоре надолу и е направил беля. Днес свалих предния лостов механизъм и установих че е скъсана заварката на същото място където беше скъсана и първия път.Не съм казал на майстора и без това нямам вяра дали ще свали и монтира правилно лосчетат та за това сам ще си ги направя.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.


bx 16 tri
 
 
Мнения: 703
Регистриран: 16 авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Re: Лостчета на преден коректор профилактика и ремонт

Мнение от bx 16 tri » 08 фев 2015, 22:50

Има една приказка аман от майстори. Това с СО то и заварките за този случай не знам, но на един познат ксантията беше полегнала в задната част оказа се скоба на стабилизиращата щанга с една огъната стоманена тел в края влиза кокалчето за коректора беше се скъсала, заварих я вече година така си кара а там има усукване и знам че е временно решение. С такива припои работим на работата с хладилните витрини смея да твърдя че е жилава заварката и ще издържи. Носачите се свалят лесно като първо се свалят биалетките или развият от стабилизиращата щанга. Канал за тази работа не ти е нужна, проблем знаем са задните втулки сменят се лесно, миналата година смених моите с MOOG имам преса но влязоха без някакво сериозно усилие, старите прерязах с механична ножовка. Съединителя също не ти трябва канал, кутията се смъква лесно както на Пежо 106 306 да ще полежиш и ще ти трябва още един човек за да я свалите и после качите обратно. Щом притежаваш и караш ВХ трябва да си го правиш сам, канала не е оправдание, задният мост свалих без канал заради тръбичките. Никой сервиз не иска да се наеме за тази дейност просто не им се занимава поне в наше село. Какви ли не оправдания съм чувал по адрес на колата ми от майстори разбирачи правещи четириколесни немски возила тип голф. Какъв майстор е ако ти си оставиш колата за едно а после изниква трето и четвърто на принципа да му вземем парите :(

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “BX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта