ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от началото до сега, какво и колко

Производство: (1982-1994)

Модератор: DrumVlado

Аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1382
Регистриран на: 30 Яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от началото до сега, какво и колко

Мнение от niki721220 » 10 Авг 2014, 20:16

Равносметка /тефтерче / или какво съм направил и правя по моята кола Ситроен БХ TГE 1.6 карбуратор 80кс. От декември 2012г. когато и станах трети собственик :bigsmile: :

1 първоначално
ангренаж- 65лв.
водна помпа 144лв.
обтяжна ролка ангренаж 77.80лв.
свещи 4Х8лв.
масло тотал 5л. 10Х40 65лв.
маслен филтър 8лв.
антифриз -40лв.
майсторлък - 80лв. - не в АМК
два броя предни шарнири със смяна - 45лв.
тампон десен на двигател – 14лв.



2 пълна профилактика на динамо Мицубиши , смяна на лагери и плочка с реле и четки плюс труд -86лв. /в специализиран сервиз но не в АМК

3 предни накладки марка Стопер 25лв.комплекта

4 Смяна висящ лагер дясна полуоска -12-13лв. е лагера в Сатарс 94 -френски, маншон полуоска -15лв. смяна -30лв. при Мони .

5 Профилактика заден мост :
-носачи -комплект четири лагера две оси и пластмасова вложка - 80лв. / при 191лв. в АМК /от колега при които са се застояли
-прахопредпазни семеринги от АМК - 4бр.общо 22лв.
-задни хидроцилиндри смяна гумени маншони 2бр. маншони по 19лв. от АМК- имат ги все още .
-пълнене зани сфери, че бяха паднали на по 20атм. /пълних ги в Поморие малко преди това /- 40лв.
Общо труд 80лв. при Мони.

6. намерих в един сервиз за аспуси в Бургас двете задни гърнета за ВХ на някаква полска фирма алуминизирани свързани в комплект. Сложиха ми ги за 120лв.

7. смених профилактично гумички на клапани , семеринга разпределителен вал, гарнитура капак клапани и регулиране клапани - за съжаление не с мои части и всичко с майстролъка ми излезе 150лв.

8 купих от Косер следните части :
за предни носачи - две предни втулки, и две задни на Сидем едните 15 другите 13лв.
биалетки по 48лв. две.
кабели за свещи на Тесла 28лв. комплекта .
дистрибуторна капачка 15лв. , палец 9лв.
ремък донамо -17лв.
термостат и термошалтер радиатор - 30лв.
профилактика карбуратор- почистване гарнитури, игла , поплавък жигльори – 80лв.
демонтаж и пофилактика вентилатор купе и управлението му .

9 Смяна на бензинова помпа - даде ми е стария собственик с колата чисто нова. Смяната е за 15 минути много лесно.

10 Маркучета за обратното на предни хидроцилиндри по 12 лв. парчето в Старс 94 - все още ги има но тези са фалшиви изкараха два месеца. Смениха ми ги в Старса с друг производител.

11 Нови предни дискове с накладки закупени от Старс 94 с отстъпката 83лв. иначе цените бяха :
комплект дискове Сасик - 67 лв.
накладки комплект Самко -25 лв.

12 обтяжна ролка за клиновидния ремък на хидравличната помпаІ така и не можах да намеря предлага се единствено от АМК на цена от около 170лв. Моята е доста шумна и за това се сдобих с ролка втора употреба.Намерих си стругар и успяхме да възстановим ролката за 30лв. /10лв. за двата лагера и 20 лв. труд на стругаря/

13 оригинален споилер – нож , за предната броня .

14 болтовете и гайките замяна с неръждаеми.В Мастерхаус в Бургас има цял щанд с всякакви размери неръждаеми болтове и гайки. Сменил съм на задната лостова система , държачите на предни тръбички до тампоните горе на ботуша, и отзад на витките на тръбичките на спирачките както и всички които държът предните калници. Около 40лв. ми излезе в пари.


15 Ръжда почистване , грундиране боядисване и полиуретан на : здница, предница , тръбички под праговете , горипроводи . отидоха почти 150лв.


16 намерих време и смелост да сваля лостовата система командваща двата коректора преден и заден почистване , боядисване заваряване на скъсана заварка 20лв.


17 Почистване на бензиномер и фиртър картерни газове.

18 Лети джанти 400лв. -4x108 et20, 6.5 J и 200лв за гуми 185/65/15

19 Централна сфера 60лв. , акумулатор 120лв, два броя задни фарове 50лв. , два броя горни тампони
на предни макферсони / втора употреба / – 50лв., два подглавника втора употреба но запазени – 30лв.,
хидравлична помпа двукръгова от ксантия / за резерва втора употреба / - 50лв. , сирачен кран втора
употреба – 50лв., комплект - конжуктьор , предпазен клапан и двата коректора от БХ- 80лв. .


20 Профилактика разпределител на потоци – почистване цедки .

21 Премахване паяка на обратните потоци, изграждане на системата с бързи връзки за пневматика и замяна на тръбичките с полиуретанови прозрачни - улавят връщането на ЛХМ от : преден и заден коректор , предпазен клапан, конжуктьор , предни и задни хидроцилиндри , вентилация на предни хидроцилиндри . Общо материали около 100лв.

22 Промиване хидравличната система с бензин, почистване казанчето и цедки , смяна на ЛХМ – 70лв.

23 Смяна два предни маркуча за спирачките от старс94 - 23.50лв. бройката. общо 47лв .

24 Смяна съединител - притискателен и феродов диск, аксиален лагер
семеринги -на ск. кутия /полуоски и първичен вал/, на двигателя колянов вал .
смяна втулки да двата предни носачи
смяна тампон двигател - долен
труд и семеринги - 200лв, /съединител имах /

25.Корекция преден ляв калник -80лв.
26.Боядисване преден капак и преден ляв калник в АМК -240лв.
27.Ремонтен комплект хидравлика на реиката , тръба, няколко уплътнения за спирачен кран - общо133лв.
28.Хидравлична помпа еднокръгова, рециклирана -Лизарте, три релета, спирачни тръбички задни- всичко втора употреба но запазено - общо 70лв.
29.Пълнене двете предни сфери и двете за 5 години са паднали от 55 на 20атм., проверка на централна сфера- общо 30лв.
30.Купих втора употреба - разпределител напотоци, два вентилатора за радиатор охлаждане
нови – два броя болтове за носачи, ляв и десен кормилен накрайник, външно каре за полуоска. общо 100лв.
31.Четири нови гуми Дебица Навигатор 165/70/14 с бансмонтаж и венитил общо 290лв.


Тотала до тук е около 4510лв , отделно колата я купих 1400 лв.
Последно промяна от niki721220 на 27 Май 2016, 19:54, променено общо 8 пъти.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1667
Регистриран на: 01 Апр 2009, 20:16
Кара: CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от началото до сега, какво и кол

Мнение от hydrometalique » 14 Авг 2014, 22:10

Ники !!!
Веднага изхвърли това тефтерче и изтрий темата !!!
:mrgreen:
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary

Аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1382
Регистриран на: 30 Яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от начлналото до сега, какво и к

Мнение от niki721220 » 04 Авг 2015, 21:33

Допълних още малко списъка :bigsmile:
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.


bx 16 tri
 
 
Мнения: 709
Регистриран на: 16 Авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Re: Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от началото до сега, какво и кол

Мнение от bx 16 tri » 05 Авг 2015, 22:27

Вземи си още един ВХ за части, пак не е гаранция франция. Стъкло ще ти потрябва я тенекенце заден калник зор се намират все неща свързани с донорче.

Аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1382
Регистриран на: 30 Яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от началото до сега, какво и кол

Мнение от niki721220 » 06 Авг 2015, 07:45

В града е трудно - няма къде да го държа донора
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Аватар

alex_pro
 
 
Мнения: 614
Регистриран на: 29 Дек 2006, 23:14
Пол: мъж
Кара: ше BX16TRS ИЗГОРЯ !!! сега с BX19TRS D2C на метан , Peugeot 806 1.9TD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от началото до сега, какво и кол

Мнение от alex_pro » 07 Авг 2015, 14:24

Значи не съм само аз лудия, който набива пари в ВХ. :eiii:


bx 16 tri
 
 
Мнения: 709
Регистриран на: 16 Авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Re: Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от началото до сега, какво и кол

Мнение от bx 16 tri » 27 Авг 2015, 23:39

ВХ и който и да е Ситроен го обикваш или намразваш средно положение няма. Ако почна да смятам и по моя колко пари съм дал сумата ще е не по малка от твоята но го карам от 2003 до днес. Не ми се калкулира. А труда не го смятам защото аз го ремонтирам, освен за реглаж на предницата или някой детаил за боядисване . Ако трябваше да давам и на майстори те и едни майстори са тука...до сега да го бях продал :( В наше село има два ВХ на единия му подскача задницата, другия е също в окаяно състояние на доизживяване. Не е кола за всеки, а и годинките си казват думата :( все още не мисля за друга кола, тази си я карам не ме е оставял никъде до сега не е музеен експонат има следи от употреба :oops2:

Аватар

KIKO-Bx
 
 
Мнения: 307
Регистриран на: 01 Юли 2009, 12:30
Пол: мъж
Кара: Kia Carens 2.0 CRDi 2005, 126 hp. Citroen Xantia 2.0i 146hp, Landy Renzo LPG, Citroen Xantia 1.8 16v, Citroen Xantia 1.9 TD-1998
Местоположение: ПЛОВДИВ - София
Обратна връзка:

Re: Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от началото до сега, какво и кол

Мнение от KIKO-Bx » 12 Фев 2017, 20:14

Не ги слушай, кефа няма цена. Познат с VW golf 2 даде до момента 5000 само за техническата част, тепърва започва каросерията...
DrumLINE BXsay:POZDRAVI :P :)
Единственото по хубаво нещо от един Ситроен, са два Ситроена!!!


kolev
Четящ
Мнения: 4
Регистриран на: 21 Май 2014, 14:01
Кара: citroen
Местоположение: Plovdiv

Re: Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от началото до сега, какво и кол

Мнение от kolev » 18 Мар 2017, 10:17

Притежавам Ситроен ВХ 1.6 90 кс. 1992г.Свалих стартера ,сложих друг и след това не може да запали двигателя.Няма искри към свещите нито захранване към бобината.Имам съмнения че не задейства компютъра и няма управление на запалването.Посъветвайте ме какво да направя.


Jovani
 
 
Мнения: 3463
Регистриран на: 08 Дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и C2 червен VTR Сензодрайв
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от началото до сега, какво и кол

Мнение от Jovani » 18 Мар 2017, 14:20

Да не сте счупили някой кабел? Преглед на инсталацията.
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника


kolev
Четящ
Мнения: 4
Регистриран на: 21 Май 2014, 14:01
Кара: citroen
Местоположение: Plovdiv

Re: Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от началото до сега, какво и кол

Мнение от kolev » 18 Мар 2017, 14:32

Върти бодро стартера с хубави обороти , но няма искри към свещите и няма захранване към бобината.Бобината с делко са в общ блок-метална отливка с оребрение за охлаждане..Дотогава си карах нормално, спрях на паркинг и след ремонта няма запалване.Нямам идея къде се губят тоците и дали е в компютъра проблема или другаде.

Аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1382
Регистриран на: 30 Яну 2008, 12:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Моят БХ 1.6 ТГЕ 1992г. от началото до сега, какво и колко

Мнение от niki721220 » 01 Фев 2021, 11:46

Да допълня малко списъка за яснота /явно вече не може да се променят постовете / :

31. 05.2016г. Обработка кухини на задни греди и странични прагове с Нигрин за куини 2 спрея - 30лв.
Проверка централна сфера и пълнене 30лв.задно с резерваната-55лв. Общо 85лв.

32. 04.2018г. 117280 км.Масълце 5л. 10Х40 Тотал от Казаков за 45лв. , маслен филтър на Ман W7053 -12 лв. въздушен Филтрон-9лв. Ремък хидравлична помпа -9лв. - 74лв.


33. 01.06.2018г 117300км. ангренаж Геитс, 5215XS произведен 11седмица 2015г. обтяжнаролка Ина 25лв и 43лв. -68лв.

Тотала 4619лв
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “BX”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост