ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

екю

Производство: (1982-1994)

Модератор: DrumVlado


Автор на темата
dimitar.6
Редовен
Мнения: 50
Регистриран на: 20 Яну 2009, 20:46
Пол: мъж
Кара: Bx 1.4 Bx 16TZIпълен инжекцион
Местоположение: Пазарджик

екю

Мнение от dimitar.6 » 25 Авг 2020, 23:08

Екю Магнет Марели с номер G6-10 OA03 може ли да бъде заменено с G6-10 OA02 или G6-10 OA04,защото не намирам с номер 03 накрая,ако имат значение последните цифри.Става въпрос за ситроен бх,при опит за смяна на бобина отказа да пали,съмнявам се да не прецакахме екюто.

Аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1664
Регистриран на: 01 Апр 2009, 20:16
Кара: CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: екю

Мнение от hydrometalique » 26 Авг 2020, 20:25

Вземи едно работещо от изброените алтернативни и пробвай.
Не съм много светнат с компютрите, но се водят всички G 6.10
Ето документация по въпроса - https://www.citroen-klub.si/CitDocs/cit ... 08-04d.pdf

Иначе аз съмдълбоко убеден, че не можете да прецакате компа от смяна на бобина. Или бобината не е читава, или при смяната сте откачили нещо, което в момента ви прави въртели.
Огледайте внимателно преди да сменяте компютри.
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary


Автор на темата
dimitar.6
Редовен
Мнения: 50
Регистриран на: 20 Яну 2009, 20:46
Пол: мъж
Кара: Bx 1.4 Bx 16TZIпълен инжекцион
Местоположение: Пазарджик

Re: екю

Мнение от dimitar.6 » 18 Дек 2020, 19:36

Здравейте,нуждая се от помощ или идея за моя случай.Пробвах с други две екю-та,същата работа,след няколко експеримента установихме,че инжекторите не впръскват гориво в кол. тръби.Бензиновата помпа работи,в рейката има налягане,колата има обикновена газова,пали на газ,но и на газ не работи както трябва, пука гърми.Колата е била моно инжекция 16 tzi,предишния собственик е сменил главата с такава от tri и останалото каквото е трябвало.Пробвах да направя някъде някаква диагностика,но специалистите много са вдигнали летвата и с такива коли вече не се занимават,така че викайте НЕВОЛЯТА или помощ от ентусиасти като мен.Благодаря на тези който ще помогнат да върна колата на пътя.

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2239
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED CRD
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: екю

Мнение от longgo » 20 Дек 2020, 20:08

Здрасти,

Така описано на мен ми изглежда следното: инжекторите се прекъсват през газовата. Като сте сваляли бубината, вероятно е разкачено нещо което е връзката. Реле , кабел, букса.. или типично по нашенски прекъснати кабели и после увити в тиксо.
Проверката може да стане с осцилоскоп и игли забити в кабелите не до инжекторите а някъде по-назад.
Относно това дали е моно инжекция, това че има 4 инжетора не е основание да се счита за "пълна". На доста модели от по-старите се управляват 2х2 едновременно, 4 едновременно или всеки по отделно.. :amii:
Между другото е ЕКУ / ECU.. Екюто май бе паричната единица преди еврото.. :-P


http://devel.bxclub.cz/articles/technic ... -monopoint


1330 - ова е инжектора и от него се вижда до двойното реле. МОже да се прозвънят кабелите до компа и релето.
Ако колата е била моно инжекция, как е направена пълна със същия комп ? Ако се ползва същия то вероятно те са закачени на една и съща линия. Ако са отделно то едва ли компа е същия. Освен, ако са 4 инжектора на газовата.. което вече е съвсем друга работа..
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V
- kia ceed 1.6 CRD

Аватар

member01
 
 
Мнения: 555
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia 1.8 и 2.2 битурбо
Местоположение: СЗ

Re: екю

Мнение от member01 » 20 Дек 2020, 21:23

Диагностика с мигащ код има ли при тия коли- поне за някаква насока? Ксантията ми е пълен инжекцион, обаче и 4-те инжектора църкат едновременно, а газовата уредба полу-последователно!
:eiii:


Автор на темата
dimitar.6
Редовен
Мнения: 50
Регистриран на: 20 Яну 2009, 20:46
Пол: мъж
Кара: Bx 1.4 Bx 16TZIпълен инжекцион
Местоположение: Пазарджик

Re: екю

Мнение от dimitar.6 » 22 Дек 2020, 12:48

Здравейте,към инжекторите отиват само две кабелчета, който след това се разклоняват към ижекторите.Някъде четох,че са вързани 2х2 последователно не гарантирам за достоверност.Инжекторите наистина се прекъсваха през газовата с усукани връзки,направих ги с букси както трябва,шунтирах газовата,същото положение.Има и светлинен кодочетец,не съм пробвал с него,не знам дали ще се справя.Къде даго търся това двойно реле,при възможност ше снимам двигателния отсек.

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2239
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED CRD
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: екю

Мнение от longgo » 27 Дек 2020, 17:40

http://www.xxdave.wz.cz/Citroen%20BX%20 ... de/m16.htm

Вероятно, е добре някой от имащите БХ да обясни, но в ето тоя сайт има инфо че компа е под седалката , релето до еднта сфера а пред релето някакъв бушон. Въпреки това, хубаво е някой който повече се занимава да каже кое как..
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V
- kia ceed 1.6 CRD

Аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1664
Регистриран на: 01 Апр 2009, 20:16
Кара: CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: екю

Мнение от hydrometalique » 27 Дек 2020, 21:31

Мда, в случая колегата от Търговище има май най-много опит с 1,6 двигателите с инжекция.
При удобен случай бих се отбил до Пазарджик да почовъркаме заедно, въпреки че моят е карбураторен.

Ако системата е L-Jetronic и има ПОСТОЯННО налягане от помпата и в рейката, причините компютърът да отказва да отваря дюзите биха били :

- откачен датчик на температурата на главата
- откачен датчик на маховика, ако има такъв

Ако е с дебитомер - кофти букса на дебитомера или недобре закачена.

Ако е с двойното реле, мисля , че няма начин да има постоянно налягане на гориво в системата, понеже то работи 2-3 секунди , за да подкачи гориво и след това изключва.

Ако колата прихълцва при опит за палене на бензин и след това веднага гасне - сигурен признак на умряло двойно реле.

Но както беше вече няколко пъти коментирано - ако колата е работела нормално и при опит за смяна на бобина е спряла да пали , просто огледайте какво сте откачили (вероятно от небрежност) и колата ще запее.

Всъщност малко снимки на двигателния отсек няма да навредят.


П.С. Тук Шаро може да бъде безценен в съветите си, но той май вече не чете.
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary


bx 16 tri
 
 
Мнения: 701
Регистриран на: 16 Авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Re: екю

Мнение от bx 16 tri » 11 Яну 2021, 21:15

Здравейте и за много години. Запалителната и горивната система са на практика отделни. Има едно реле което е като реле за време, даваш на контакт за няколко секунди бензиновата помпа работи и след завъртане ако колата запали работи постоянно, кабелите минават в предната част зад бронята при челен удар се срязват. Ако помпата върти, имаме налягане но инжекторите не работят, възможни причини са, прекъснат кабел на температурен датчик намира се в главата под делкото, липсва искра...проверява се индуктивният датчик на хол в делкото със ом метър. Кабелчетата от делкото до комутатора. Екуто взима сигнал от комутатора. Инжекторите при ЛЕ2 жетроник работят заедно свързани паралелно, по спомени се прекъсваше масата. Нещо ми намирисва на комутатор. Но принципа на елиминацията за мен е най добрия правилен път към успеха. Захранване 12волта на компютъра, прозвъняване кабелите от датчици инжектори и ще лъсне. Отговора ще намериш сам с малко повече търпение.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “BX”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта