ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Защо протече нафта

Производство: (1982-1994)

Модератор: DrumVlado


Автор на темата
pipilica
 
 
Мнения: 372
Регистриран: 13 ное 2008, 22:53
Кара: ХМ 2.1 turbo diesel
Местоположение: София

Защо протече нафта

Мнение от pipilica » 23 юни 2013, 01:32

Напоследък забелязах че мотора мирише на прясна нафта и днеска го видях от къде прокапва, на снимката съм отбелязал с червена стрелка. Тва като че ли фабрично е предвидено да капе от там ама при мен нещо много взе да капе. Даже го хванах и кога капе, всеки път като натисна педала повече от средата и го пусна и плюва нафтица и колкото повече е натиснат педала после толкова повече излиза нафта.
За момента реших проблема като турих маркуч и я събирам ама въпроса е какво се е скапало и мога ли да го оправя или трябва специалист да пипа.

Потребителски аватар

mermenkov
 
 
Мнения: 448
Регистриран: 22 ное 2012, 14:30
Пол: мъж
Кара: C2 1.4 HDI 2005 г., Seat Ibiza 1.9 TDI 2002 г., BMW 530D
Местоположение: София
Контакти:

Re: Защо протече нафта

Мнение от mermenkov » 23 юни 2013, 09:14

pipilica написа:Тва като че ли фабрично е предвидено да капе от там
Доста ме съмнява това да е истина. :kukuku:

Не съм специалист но предполагам отвътра може да има някакъв клапан или уплатнение което да се е износило. Нафтата е за да изгаря не да се лее. Според мен след като и ти не разбираш много се обърни към някой по вещ

Успех :drink:
В миналото: Polo 1.4i '92г.; Rover 416i '92г.; Saxo 1.4i VTS '00г.; Berlingo 2.0 HDI '00г.; C4 Coupe 2.0 HDI '08г.; Golf IV 1.6i '99г., C5 '02


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран: 03 ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Защо протече нафта

Мнение от Sharo » 23 юни 2013, 20:38

Стандартна драма на тия помпи - протича едно опръстенче на оста, която регулира притока на гориво в зависимост от налягането от турбото. Ебано се сменя, защото се сваля капака, и има вероятност да не го сглобиш никога правилно :(
Потърси има описано във форума (май при ксантиите)
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…


Автор на темата
pipilica
 
 
Мнения: 372
Регистриран: 13 ное 2008, 22:53
Кара: ХМ 2.1 turbo diesel
Местоположение: София

Re: Защо протече нафта

Мнение от pipilica » 23 юни 2013, 21:16

ОК Ясно. А проблем ли ще е ако карам така и си събирам теча докато намеря подходящ момент за ремонт.

Потребителски аватар

kasier
 
 
Мнения: 155
Регистриран: 11 яну 2008, 05:38
Пол: мъж
Кара: Xantia II 1.9 TD;C5 MK3 2.0HDI 136k
Местоположение: Варна

Re: Защо протече нафта

Мнение от kasier » 27 юни 2013, 20:25

На мойта Ксантия е така.С едно маркоче и шише 500мл. Правиш една голяма дупка за маркуча и няколко малки за налягането да бяга. После от време на време гледаш шишето и го преливаш в резервоара.
Не карай по-бързо,отколкото твоя ангел-пазител лети!!!


NODRIX
Новак
Мнения: 1
Регистриран: 19 апр 2020, 08:59
Пол: мъж
Кара: Xantia 1.9 TD SX

Re: Защо протече нафта

Мнение от NODRIX » 03 май 2020, 00:13

Привет колеги, на скоро си купих Ксантия и днес забелязах същия проблем, някой може ли да ми каже точното наименование на този (опръстенче на оста) или парт номер благодаря :oops:


Deleted User 48301

Re: Защо протече нафта

Мнение от Deleted User 48301 » 03 май 2020, 16:51

Sharo е прав и мога да добавя: помпата е bosh ,преди повече от 25 години смених въпросното о-пръстенче на БМВ. С малко повече внимание не е проблем. Развиват се 4-те болта на капака на мембраната има и пружина, не е добра идея да се пипа гайката за регулирането и, ако не знаеш какво правиш. Положението на мембраната се маркира задължително! С леко завъртане и поклащане мембраната излиза заедно с оста( конус който не е симетричен!). Долу на дъното на корпуса се вижда перпендикулярно разположен един малък щифт уплътнен от помпата с въпросния о-пръстен. Щифта се вади с дълги пинцети. Определено цялата операция не е по сложна от например закачане на жилото на съединителя на Ксантия! Спомените ми обаче са избледнели и като се замисля има едно голямо Но за съжаление! По горе написаното отпада!!!Въпросното о-пръстенче е откъм вътрешната част на помпата т.е. ще трябва да се свали горния капак на помпата, което не е за всеки работа. И както спомена sharo бая неща може да се оплескат, като например при демонтаж и монтаж на остта за газта.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “BX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост