ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Двигател 1,9 159А.

Производство: (1982-1994)

Модератор: DrumVlado


dimitar.6
Нов потребител
Мнения: 47
Регистриран: 20 яну 2009, 20:46
Пол: мъж
Кара: Bx 1.4 Bx 16TZIпълен инжекцион
Местоположение: Пазарджик

Re: Двигател 1,9 159А.

Мнение от dimitar.6 » 30 дек 2015, 10:58

Здравей, всичко друго съм го свършил само тези болтове на опорите ми се опънаха,но ще ги опаткам и тях както казва един колега ;Всичко мога само да ми каже някой как;,трябва ли да откачам тампона под двигателя от към ангренажа.


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 16 авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Мнение от bx 16 tri » 10 фев 2016, 19:07

Днес засякох разхода на гориво за 100км имаше и малко градско. При загрял двигател 9литра газ 100 110км в час под 3000 оборота не съм настройвал газовата с газ анализатора предполагам търпи корекция, върви доста прилично съвсем друга кола стана. На бензин е още по интересно но не смея да вдигам над 3000 оборота.

..::[ Редакция (10 Фев 2016, 20:07)

Здравейте отново. Изминати 1000км или около 20 моточаса след ремонта на двигателя, време е за смяна на маслото. Маслото Тотал 10W40 маслен филтър Филтрон. Двигателя работи на празен ход след като достигна оптимална температура и се включи вентилатора реших да проверя с газ анализатора какво се случва. Сместа беше леко богата на двете горива Газ и Бензин сега вече е в нормите. Работа за няма и 30 минути този път реших да свърша и двете неща. Маслото беше като вода изтече 4,5литра леко черно. Когато го сипвах в неговата стара туба маслото беше с някакви много малки едва забележими както боя металик или бронз частички, реших да отворя и масления филтър контролно. На снимките се виждат малки частички метал но не стомана а нещо меко подобно покритието на лагерите или алуминий. Двигателят преди да бъде сглобен, всеки детайл беше измит с бензин и разредител, главата, маслената помпа, колянов вал нямаше пропуснат детайл. Но фактите са налице, филтъра си беше свършил работата да не попаднат повторно в маслените магистрали. Двигателя работеше тихо и равномерно преди смяната на масло, сега с новото Мотул 10W40 не намирам разлика в работата. Следващата смяна ще е на 3000км и пак ще се ограничавам в оборотите. Причини за проблемите преди този мащабен ремонт е била ненавременната смяна на масло, стопен основен лагер и износена гърбица на разпределителния вал поради запушване на тромпета тръбичката смазваща гърбиците на вала и износени цилиндри. Ранното сменяне на маслото според мен е важно в разработването на всеки двигател, но ако го правите и след това няма да сте в грешка.

На линия
Потребителски аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1976
Регистриран: 01 апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW ; ; CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от hydrometalique » 06 юли 2018, 17:49

Здрасти, повдигам темата с един-два въпроса.
Първо - можеш ли да ми кажеш с точност лифта на гърбиците на разпр вал на мотора 159А ?
В другата тема виждам, че имаш два вала - евентуаално лифта на двата вала.
И второ - основните лагери на 1,6 и на 1,9 наистина ли са еднакви ?
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 16 авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Мнение от bx 16 tri » 07 юли 2018, 23:43

В първите години около 84 има две черупки с различни засечки без маслени канали. Много е важно когато разглобяваш снимки на всяка черупка коя къде стои. Проследяване маслото къде минава. С моят 1,9 двигател както и 1,6 е с 5 основни лагера, разликата е в решението че не всички лагери се мажат през отвори в блока където лягат черупките на основните лагери. На 1,6 лагерите към блока бяха всички с маслозадържащи канали. При 1,9 погледни ми снимките за да разбереш. Трябва да помислиш и осмислиш точно как и къде минава маслото. Има заложени конструктивни решения, според мен неудачни и подобрени коригирани при по новите инжекционни двигатели. Маслото нагнетено от маслената помпа достига до всеки основен лагер през обща маслена магистрала, с моя 1,9 е така само на 4 основни, което е предпоставка плъзгащия лагера да не се смазва ако има запушване вътре в коляновият вал, задължително продухваш и проверяваш когато разглобиш, за всеки случай. Валовете нямат разлика, аз ползвах от 1,9 пежо 405. При ВХ спорт е с по големи клапани и разлика в горивната камера, от там и различно изгаряне и изтласкване. За моя пише не подлежи на горивен тунинг, прегаряли клапаните, въпреки това все още карам с многоточков инжекцион и продължавам с ляв мигач и те така.

На линия
Потребителски аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1976
Регистриран: 01 апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW ; ; CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от hydrometalique » 09 юли 2018, 08:35

Мерси за отговора.
Ето я снимката на моите черупки :
20180708_142425.jpg
20180708_142421.jpg
Както се вижда има две черупки без канали , но стоят на петите на втори / с аксиалните лагери / и трети, централен . Не мога да си го обясня. Иначе черупките към блока са всички с канали.
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 16 авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Мнение от bx 16 tri » 09 юли 2018, 13:01

Лагерите изглеждат добре. Тези двете гладки черупки също изглеждат добре, идеята може да е за по голямо натоварване.

На линия
Потребителски аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1976
Регистриран: 01 апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW ; ; CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от hydrometalique » 10 юли 2018, 07:42

Да, не са зле, сега ще мерим да видим какво ще покажат уредите.
Драмата с лагерите е все по-задълбочаваща се. Не се намират изобщо оригинални, а и другите марки нищо не предлагат. Аз за СХ-а по-лесно намерих.
Иначе главата е вече ревизирана, с чисто нов вал :wink:
20180615_103140.jpg
20180616_075925.jpg
20180616_075928.jpg


И докато е свален двигателя се заиграх с окачването :) :
20180630_114636.jpg
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 16 авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Мнение от bx 16 tri » 10 юли 2018, 10:15

Вала с износени гърбици ли беше. Извади цедката, често се запушват, намира се в главата един от двата крайни отвора. Аз ползвам части TRW и съм доволен, сравнено с MOOG, делфи сасик сидем.

На линия
Потребителски аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1976
Регистриран: 01 апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW ; ; CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от hydrometalique » 10 юли 2018, 23:11

Да, разпр вал имаше две с осезаемо износване и една тръгнала. За окачването имам запаси от едновремешния внос :bigsmile:
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 741
Регистриран: 16 авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Мнение от bx 16 tri » 12 юли 2018, 00:12

Снимки на проекта или нова тема ще има :oops:

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “BX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост