ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Електронен термостат за ВХ.

Производство: (1982-1994)

Модератор: DrumVlado


Автор на темата
bx 16 tri
 
 
Мнения: 744
Регистриран: 16 авг 2008, 07:32
Пол: мъж
Кара: BX16TRI Benzin ХU5J
Местоположение: Търговище

Електронен термостат за ВХ.

Мнение от bx 16 tri » 10 юни 2018, 01:13

От известно време една идея в моя тиквеник, която осъществих преди седмица. Много стари и нови автомобили страдат от тази всеобща болест. Братята китайци правят какво ли не, защо пък да не може температурата кога да се задейства вентилатора охлаждащ радиатора да е чувствителна и следена в същото време и настройвана от нас. След известни главоблъсканици и едно неочаквано странно вкючване на 70 градуса подмених датчика с нов и излизането му от строя за няма и месец. Реших няма да е все така, започнах търсене на терморегулатори с параметри около50 до 100 градуса. Спрях се на един модел малък на размери и лесен както за вграждане така и както старите майсторчета казват...висящ монтаж. Терморегулатора показва две стойности едната е постоянна кога да се включи а другата с червена индикация колко е температурата в момента , а когато е надвишена с 2 градуса светва индикация че релето е задействано. Термодатчика ползвам стария бронзов който е разпробит пълен с термоконтактна силиконова паста и вмъкната термосондата опираща в дъното на датчика залепен със силикон и течен метал, релето на терморегулатора е 10 А което е недостатъчно то насвой ред задейства две 30 амперови свързани паралелно релета захранващи електромотора. Настройването е по термометър и следене на вентилатора кога включва. С предния термостат на 88 градуса температурата стоеше на 90 независимо колко рано задействах вентилатора и за това го смених с такъв на 82 и е доста по добре като толеранс на включване след 82 до 90 градуса. Когато е извън града не се задейства и температурата е около 80 но в градски условия релето сработва и задейства елекромотора. Прилагам малко снимки как е станало.
20180606_212808.jpg
20180606_213605.jpg
20180606_212848.jpg

Върни се в “BX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост