Проблем с вентилатора за купето на ВХ 92г. странен решен

Производство: (1982-1994)

Модератор: DrumVlado

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1488
Регистриран на: 30 яну 2008, 13:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Проблем с вентилатора за купето на ВХ 92г. странен решен

Мнение от niki721220 » 07 окт 2013, 19:52

Днес се заех да търся причината за това, че вентилатора в купето ми се включва когато си иска без да мърдам копчето. Кто тръгне работи добре - намалява и увеличава плавно без да прекъсва- но не може да духа най-силно. Имам съмнение че релето прави номера защото разглобих копчето и като дам на късо- да не минава през него тока, пак не тръгва вентилатора което го елиминира като проблем. Свалих самия вентилатор там всичко е добре, но си мислех че релето е някъде на корпуса , няма го там. Предполагам че са му нагорели контактите и не затваря както трябва и като направи добър контакт тогава тръгва. Гледах различни схеми но не мога да разбера къде е това реле. :mmm:
Последна промяна от niki721220 на 09 окт 2013, 14:46, променено общо 3 пъти.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

BX-1.9D-selection
 
 
Мнения: 3508
Регистриран на: 26 авг 2006, 23:04
Кара: http://is.gd/uoj41l
Местоположение: sofia

Мнение от BX-1.9D-selection » 07 окт 2013, 21:19

Ники, и при мен от време на време вентилаторът спираше да върти и проблемът не беше реле, а елементарно зацапване. "Лекувах" го като махах пластмасовия панел с врътките за управление и почиствах със спирт контактната повърхност на платката на управлението на силата на въртене на вентилатора. Нали ВХ-а няма поленов филтър и от мръсния въздух и конденз там при мен се образуваше фина мазна емулсия, която пречеше да има добър контакт и вентилаторът спираше да работи.
Изображение

Потребителски аватар

Citroenist
 
 
Мнения: 600
Регистриран на: 15 сеп 2008, 10:37
Кара: BX Pallas turbo diesel '93
Местоположение: София

Мнение от Citroenist » 07 окт 2013, 23:53

Друга причина за този проблем с вентилатора е лоша маса към врътката или самия вентилатор. При мен беше станала много слаба масата към врътката и въртеше както си искаше, в повечето случаи много слабо или никак. Като му прокарах нова маса всичко се оправи. Друг проблем при тези вентилатори са едни големи диоди или тиристори (не разбирам много от тея неща),монтирани на една платка при самия вентилатор отвън, които изгарят и почват да дават подобни проблеми.
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94
BX TZD Turbo Tecnic '90 :)

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1488
Регистриран на: 30 яну 2008, 13:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Мнение от niki721220 » 08 окт 2013, 19:12

Днес цял ден си играх и прозвънявах кабелите. Извода е, че релето е на плочката с диода защото кабела които подава минус за да включи релето на най бърза скорост отива в тази плочка.Пробвах и с директен минус направо на панела никаква промяна. Накрая експериментално дадох накъсо клема 2 и 3/виж снимката / на управляващия панел и всичко тръгна да работи отлично. Не мога да си обясня защо но си намаля и увеличава перфектно и духа най силно също. След това преди буксата захранваща панела направих мост на двата кабела от клема 2 и 3, като оставих всичко така защото работи добре. :fuck2:



Това е управлението на вентилатора и тук трябва да е релето.



Сега гледах схемата /виж по долу / според нея трябва да съм дал на късо + с - и да е изгорял бушон :mmm: пък то работи, има нещо гнило ама не мога да разбера зле съм с електрониката - не знам какво е онова транзистор диод и въобще какво прави.
С червено е моста който съм направил

:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

Citroenist
 
 
Мнения: 600
Регистриран на: 15 сеп 2008, 10:37
Кара: BX Pallas turbo diesel '93
Местоположение: София

Мнение от Citroenist » 08 окт 2013, 22:41

Наистина това управление на ВХ-а на вентилатора е много странно, не съм го разучавал и аз подробно, просто и аз го зарязах като налучках как работи. В крайна сметка рано или късно всички ВХ-си са с копче за бойлер за вентилатора. :mrgreen: Някой ако може да обясни по-подробно схемата на това управление на вентилатора ще е супер. :merci:
Rien ne bouge tant que vous CITROËN
Бивши:
BX Leader 14 '85
XM Turbo C.T. '94
BX TZD Turbo Tecnic '90 :)

Потребителски аватар

PIT
 
 
Мнения: 5014
Регистриран на: 09 мар 2007, 12:12
Пол: мъж
Кара: C6 2.7 HDI, '06 C5 2.0 HDI 16v АСК
Местоположение: София

Мнение от PIT » 09 окт 2013, 00:10

След известно взиране в схемата, според мен работи по следния начин (с малко помощ в мисленето от колегата dzwer):

При подаване на контакт, през бобинката на релето се захранва резисторен делител, съставен от резистора между (4) и (5) пин на платката за управление и потенциометъра на врътката. Долния край на този делител съответно през пин (3) отива на маса. От средния извод на делителя се командва транзистора и така се регулират плавно оборотите. Тока през делителя е твърде слаб за да щракне релето.
В крайно положение на врътката, плъзгача излиза от потенциометъра и дава директно на късо пинове (3) и (4). Така вече бобинката на релето е между +12 и маса и щраква контакта на релето. Така се задейства максималната скорост на вентилатора директно към маса, за да не се товари транзистора с най-големия ток.
Най-дясно са дадени двете крушки на подсветката. Така че това идващото отгоре би трябвало да е сигнал за подсветка от габаритите
Едиствената логика връзката, която Ники е направил, да работи е, че когато не са му пуснати габаритите и няма напрежение за подсветките, този кабел явно отива на маса. Той съответно е правил теста при НЕзапалени фарове/габарити и на пин (2) е имал маса. От там следва, че той е дал маса на пин (3) и всичко е заработило. Следователно първоначалния му проблем е кофти маса на пин (3). Ако сега обаче направи тест и си пусне фаровете, ще последва гърмене на бушон на подсветките (поне).

Та така. Аз поне така ги виждам нещата :bigsmile:
06C6V6 :cool:

Бившите:
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1488
Регистриран на: 30 яну 2008, 13:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Мнение от niki721220 » 09 окт 2013, 14:48

Мдаа... Крушките- подсветката при мен работят постоянно и постоянно когато дам контакт има + .След като тръгна системата аз направих тестове - на запален двигател с всички помощни системи , фарове,мигачи,чистачки, авариини всичко работи а нищо не гръмна.

Така днес току що мерих всичко наново и се оказа , че схемата не отговаря на реалното. Може и този дето е сглобявал буксата /на входа на панела с резистора / да е бил фиркан защото са разменени местата на кабелите. На първото гнездо е плюса даващ на крушките, на второто е минус и на третото също , другите два 4 и 5 са както трябва. Но явно /виж снимката по долу / са размени и местата на минусите защото дебелия жълт минус според мен трябва да захранва вентилатора заради по големия товар а са го сложили да захранва крушките, това е довело до там че по слабия /кафяв/ минус, който е трябвало да захранва крушките, а е захранвал вентилатора не е издържал и сигурно се е прекъснал някъде. Както и да е ,като направих моста между двата минуса /а не плюс както си мислех и излизаше по схемата / съм оправил проблема и за това всичко работи както трябва. Извода е не винаги трябва да се вярва на 100% на схемите.
Смятам проблема за решен благодаря на всички.


:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

PIT
 
 
Мнения: 5014
Регистриран на: 09 мар 2007, 12:12
Пол: мъж
Кара: C6 2.7 HDI, '06 C5 2.0 HDI 16v АСК
Местоположение: София

Мнение от PIT » 09 окт 2013, 15:47

Т.е. схемата си е вярна, с изключение на номерата на буксата. Така ти реално си окъсил 1 и 3 :)
06C6V6 :cool:

Бившите:
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1488
Регистриран на: 30 яну 2008, 13:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Мнение от niki721220 » 09 окт 2013, 17:54

Да схемата е вярна но изпълнението на буксата е малко по различно. Наистина излиза, че съм укъсил 1 и 3 -макар да съм укъсил реално положение 2 и 3 на буксата. Съжелявам, че ви подведох в началото но не поставих под съмнение обозначенията в схемата и затова изпаднах в паника. Снощи цяла вечер ми се въртеше в главата как гори инсталацията с този + на +. :drink: :drink: докато пътувам към Радевци :wink:
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

alex_pro
 
 
Мнения: 670
Регистриран на: 30 дек 2006, 00:14
Пол: мъж
Кара: ше BX16TRS ИЗГОРЯ !!! сега с BX19TRS D2C на метан , Peugeot 806 1.9TD
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от alex_pro » 15 ное 2013, 14:05

Релето се намира от дясната страна на волана.

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1488
Регистриран на: 30 яну 2008, 13:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Мнение от niki721220 » 15 ное 2013, 21:20

Аз "събляках" волана но не можах да го намеря, хем проследявах и кабели. Затова си мисля че е на корпуса на самия вентилатор.
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.

Потребителски аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 2095
Регистриран на: 01 апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW 8 топки 96г; ; CX 25 Turbo Prestige
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от hydrometalique » 08 ное 2017, 13:05

Ще ползвам темата на Ники , за да попитам за оборотите на БХ МК 1 с плъзгач и три степени на вентилатора. На какъв принцип работи, понеже имам казус с работа само на трета степен ?
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary

Потребителски аватар

Автор на темата
niki721220
 
 
Мнения: 1488
Регистриран на: 30 яну 2008, 13:41
Кара: ше Ксара Пикасо , С4 Гранд Пикасо сега ВХ 15ТГЕ 92г. Лада Нива 08г.
Местоположение: Бургас

Мнение от niki721220 » 09 ное 2017, 21:53

Борка ами то като е с плъзгач дефакто няма степени, плъзгача е съпротивление, което командва транзистор, който от своя страна увеличава и намалява оборотите - като променя тока или напрежението не знам :skratch:.Мисля че така трябва да е
:ilovecitroen: :ilovecitroen: :ilovecitroen:



Сега
Истинската кола - Citroen BX 15TGE 1992 1.6 XU51C-B1F, 132NM при 2800 tr/min. , 80к.с. карбуратор Вебер 36TLP19/100- не е помирисвал газ
Лада 4Х4 /НИВА/, 2008г., бяла - 1.7i, 82кс., 128NM при 4000 tr/min. ,бензин/газ - Томасето Аласка и Тамона-Прогас.
Бивши
Citroen C1, 2006г., 1.0 VVTI - 1 KR-FE.
C4 Grand Picasso -2007, 1.6HDI, ESG кутия, Ексклузив - роботизирано многокомпютъризиран широкообхватен недоразумител.
Xsara Picasso -2002 , 2.0HDI 90к.с.


pipilica
 
 
Мнения: 305
Регистриран на: 13 ное 2008, 23:53
Кара: ХМ 2.1 turbo diesel
Местоположение: София

Мнение от pipilica » 09 ное 2017, 22:26

Точно така е, на трета степен транзистора получава директно захранване и върти яко мотора. Не знам как е на плъзгача но на тоя дето е с врътка има няколко съпротивления не е цял потенциометър. Ся има и друго при транзистора има едно съпротивлвние дето не прилича много на тия по другите уреди, едно като батерия за часовник е, та то някой път прави мизерия, аз на моя ВХ преди го сменях с нормално такова но е доста ватове примерно 5 вата. Ако искаш мога да ти го снимам, отделно имам работеш регулатор ако ти дотрябва. Премери каво идва на кабела от плъзгача дето е при мотора.

Потребителски аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 2095
Регистриран на: 01 апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW 8 топки 96г; ; CX 25 Turbo Prestige
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнение от hydrometalique » 10 ное 2017, 12:50

Не ми е под ръка колата , иначе ще го премеря.
Предполагах, че е транзистор някакъв, ама това със съпротивлението е полезно. А къде се намират - на вентилатора ли са или на панела зад плъзгачите ? Питам малко като идиот, понеже както казах, не ми е под ръка колата и искам като ходя при нея да съм подготвен , да не ровя като изоглавен.
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary


pipilica
 
 
Мнения: 305
Регистриран на: 13 ное 2008, 23:53
Кара: ХМ 2.1 turbo diesel
Местоположение: София

Мнение от pipilica » 10 ное 2017, 20:25

Ето снимки
Съпротивлението е под тая пластина, а на другата снимка е ремонтираното.
Трябва да го търсиш пред перката щото ползва въздуха да се охлажда, то при теб май перката е вътре в купето и ще ти е малко зор да стигнеш до нея, на по-новите е при чистачките и е турбина, и регулатора е точно след турбината.
Прикачени файлове
IMG_20171110_190925.jpg
IMG_20171110_190912.jpg
IMG_20171110_190833.jpg

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “BX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост