ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Само за тунинг проекти.
Теми няма да могат да бъдат пускани тук.
Нови теми, да се пускат в Тунинг, когато колите бъдат достатъчно развити (преценява се от Модераторите), темите ще бъдат преместени тук.

Модератор: lendo

Потребителски аватар

Автор на темата
M.Gruev
 
 
Мнения: 1008
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от M.Gruev » 15 мар 2016, 19:42

Доста време търсих интересна кола с добра 4х4 система и от скоро вече е в гаража - 405 Mi16x4. Конкретния автомобил беше форумен, купих го от колегата Vato.
Проекта вече е в напреднал стадий, върви от някой и друг месец и реших, че е време да пусна една тема и тук, надявам се, че ще е интересна.

Изображение

Целта в момента е колата да се възстанови до перфектно техническо и визуално състояние, плюс малко подобрения.
Първата стъпка е възстановяване на салона.

Преди:

Изображение Изображение

Сега:

Изображение Изображение

Първото, което направих е да ликвидирам газовата уредба, вече е свалена и пакетирана:

Изображение

Всичко свързано с газта е премахнато и мотора започва да придобива фабричния си вид, но все още има много работа:

Изображение

Нови свещи NGK и дистрибуторна капачка France Tech:

ИзображениеИзображение

Ел. стъклата се движат доста бавно, затова бяха профилактирани и 4-те. Наместени са и уплътненията им. Корите на задните врати зяпаха леко и като се погледнат отвън в долния край на стъклото се образува нещо като фуга. В момента се обтягат с подръчни средства:

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение

След като така и така се махаха корите на вратите реших да погледна как са колоните и меко казано са за смяна:

Изображение

Затова реших да ги сменя всичките с оригинални JBL-ли от С5 II:

Изображение

JBL-лите вече са монтирани, а покрай тях и малко шумоизолация по вратите:

ИзображениеИзображение

ИзображениеИзображение

За да не става поста километричен, няма да пускам всичко наведнъж, а ще го разделя на 6-7 части, които ще публикувам в следващите дни.


chicho
 
 
Мнения: 784
Регистриран: 31 яну 2008, 20:52
Кара: citroen XM 2.5 TD Exclusive ORGA 7172; xantia 2,1td; C6 2,7hdi
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от chicho » 15 мар 2016, 20:19

Браво :drink: Я кажи само как и къде успя да възстановиш салона?

Потребителски аватар

Автор на темата
M.Gruev
 
 
Мнения: 1008
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от M.Gruev » 15 мар 2016, 20:34

Първо при един местен "кожодер" да го закърпи и след това един приятел ми го боядиса и освежи цялостно.


chicho
 
 
Мнения: 784
Регистриран: 31 яну 2008, 20:52
Кара: citroen XM 2.5 TD Exclusive ORGA 7172; xantia 2,1td; C6 2,7hdi
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от chicho » 15 мар 2016, 20:36

Благодаря :) колко време отне процедурата по боядисването? Слава богу нямам нужда от кърпене :)

Потребителски аватар

Автор на темата
M.Gruev
 
 
Мнения: 1008
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от M.Gruev » 15 мар 2016, 20:44

Боядисването отнема около 3 часа, но е хубаво да се остави на топло да съхне още 2-3 часа. Общо взето за един следобед работа.

Потребителски аватар

Mironcho
 
 
Мнения: 547
Регистриран: 25 мар 2011, 14:32
Пол: мъж
Кара: караше -Citroen: SAXO 1.5D/'98г.
Местоположение: София

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от Mironcho » 16 мар 2016, 11:51

:great:
Записвам си темата за следене, ще си я чакам като сериалче :P

Потребителски аватар

Автор на темата
M.Gruev
 
 
Мнения: 1008
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от M.Gruev » 16 мар 2016, 15:00

Време е да се обърне внимание и на спирачките. Тук проблем определено има, колата спира като товарен влак. След кратък оглед причината е повече от очевидна. Дисковете са много неравномерно износени, като накладките реално "търкат" не повече от 40% от повърхността на диска. Отделно самите накладки бяха толкова изпечени, че след като ги свалих буквално започнаха да се разпадат в ръцете ми.

ИзображениеИзображениеИзображение

405-цата вече е с нови дискове и накладки на Ferodo, а всички спирачни апарати са раздвижени и профилактирани, за да няма неприятни изненади от този сорт в бъдеще.

ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

Следващата стъпка е основен преглед на хидравликата на задния мост. От време на време Пежото не иска да си саморегулира просвета автоматично. След голямо търсене и благодарение на помощта на колегата Vato проблема беше открит и решен, прекъснат кабел преди една от буксите.

Изображение

Всички стари релета също са сменени за всеки случай, защото не ми вдъхваха голямо доверие

Изображение

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2323
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от longgo » 16 мар 2016, 23:50

Браво! :evala ta bre: Една истински хубава легенда си си намерил.
Нямам представа за това да попитам - как е решено отзад окачването? Подобни на ксантията хидроцилиндри и втора помпа или.. по друг начин.
A седалките само ми приличат или са като на ХМ
Последна промяна от longgo на 17 мар 2016, 12:29, променено общо 1 път.
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

Автор на темата
M.Gruev
 
 
Мнения: 1008
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от M.Gruev » 17 мар 2016, 08:10

В багажника има електрическа хидравлична помпа и една сфера на задния мост. Това което се печели е автоматичното саморегулиране на клиренса, възможността да се повдига при нужда задния мост и по-добро пътно поведение. Задния мост по почти 1 към 1 с този на БХ 4х4 например. Основната разлика, е че при БХ-а сферите са две. При Пежото сферата изглежда като Ситроенска акумулаторна - няма "клапанче", отвора е доста голям.


Vato1
 
 
Мнения: 468
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от Vato1 » 17 мар 2016, 18:34

Да ви светна малко за задния мост :).


Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95

Потребителски аватар

Автор на темата
M.Gruev
 
 
Мнения: 1008
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от M.Gruev » 17 мар 2016, 18:38

Акумулатора не зарежда както трябва - причината е в шайбата на динамото. Върти се само металната част и приплъзва в гумената. Ремъка също се сменя.

ИзображениеИзображение

Масово маркучите за бензина са напукани:

Изображение

Което налага тяхната замяна, а за да няма изненади се сменят всички маркучи включително и тези от резервоара до мотора.

ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

По препоръка на колегата Дино Киров, слагам сфера на 500 кубика и 50 бара, вместо фабричната на 400 кубика и 40 бара:

Изображение

Трябва да захраним и JBL-лите все пак. Старо, но качествено:

Изображение

ИзображениеИзображение


Vato1
 
 
Мнения: 468
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от Vato1 » 17 мар 2016, 23:41

Демпферните елементи на окачването се намират в самите хидроцилиндри - пресовани са в главите им. А сферата си е чиста акумулаторна, служи като еластичен елемент и за двете колела. Този вариант е избран, защото хидравличната помпа е сложена на мястото, където на ВХ 4х4 стои едната сфера. Там сферите също са изнесени. Колекторът на сферата включва тръбите от двата хидроцилиндъра, подкачването от помпата и извод за регулатора на налягането на задните спирачки. На колекторът е монтиран и пресостатът за защита по високо налягане. Системата е първообразът на ХА3. Регулирането на новото е електронно, като положението на купето се определя от оптомеханичен елемент. Ниво-регулаторът подава управляващ сигнал към релейния блок, откъдето се подава и захранване на помпата или на разтоварващия клапан. Зададено е времезакъснение от около 10с, за да се избегне ненужното задействане на системата. Всичко е направено доста кадърно и е достатъчно дуракоустойчиво. Но има един съществен проблем - качеството на проводниците. Не на буксите, а именно на проводниците. За да спестят някой и друг сантим, ПСА използват проводници 2-ро и 3-то качество, с много съединени парчета. С времето в местата на тези съединения започва да протича скрита корозия, която не се вижда отвън и може да се намери само със сваляне на целия сноп и търсене на дефекта на ръка. Не е много трудно, защото самият сноп е увит само с ПВЦ лента. Другите повреди се проявяват като следствие на дефектите по опроводяването. Ниво-регулаторът се претоварва, защото подава постоянно сигнал за вдигане или спускане, той не се изпълнява заради прекъснат проводник и обикновено изгаря някой канал. Нашите майстори също са доста изобретателни и обикновено се стига до решение с директно задействане на помпата или разтоварващия клапан, което също в крайна сметка води до повреда на ниво-регулаторът. Досега не съм попадал на изгорели помпи или клапани. Релейният блок също е доста добре измислен и там ако не се е изявявал някой изобретател, не би трябвало да има проблеми.



Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95

Потребителски аватар

Автор на темата
M.Gruev
 
 
Мнения: 1008
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от M.Gruev » 18 мар 2016, 16:21

Днес обърнах внимание и на генерацията, която беше в меко казано трагично състояние. Диша от поне 5 места, поизгнила е, не следва извивките на купето както би трябвало и виси доста повече от необходимото. Напълно необясним също е факта, че преди и след първото гърне диаметъра на тръбата е чувствително по-малък?!? А това как спъва колата направо не е истина. Затова поръчах да ми изработят копие на оригиналната като извивки за да легне както трябва: Ф63 с 2 резонаторни гърнета и 1 крайно. Ето го и резултата:

ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2323
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от longgo » 19 мар 2016, 12:27

Страхотно се получава :drink: От чисто любопитство след като видях скобите по маркучите да попитам тези не са ли по-удачни?
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

Автор на темата
M.Gruev
 
 
Мнения: 1008
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от M.Gruev » 19 мар 2016, 13:58

Може и да са, но и сегашните вършат работа.

Разбира се без едни хубави нови гуми, кефа от двойното няма да е същия:

ИзображениеИзображение

Потребителски аватар

ra40
 
 
Мнения: 331
Регистриран: 10 окт 2010, 23:40
Пол: мъж
Кара: Xsara VTS
Местоположение: Sofia

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от ra40 » 19 мар 2016, 21:15

Дай снимките след заигравката със зимните гуми.


Vato1
 
 
Мнения: 468
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от Vato1 » 19 мар 2016, 22:34

Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95

Потребителски аватар

Автор на темата
M.Gruev
 
 
Мнения: 1008
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от M.Gruev » 20 мар 2016, 07:18

Минахме и през едно цялостно боядисване:

Изображение
Изображение
Изображение

Не закъсняха и пробите на сняг:

Изображение

След това неволята създаде друга интересна ситуация:

Тъкмо започна да става интересно из калта и на пикапа му светна червена лампичка на таблото (вероятно се е намокрил някой датчик), но реших да не рискувам и изгасих двигателя веднага. Разбира се насред къра не е препоръчително да се нощува и затова се прибрах до вкъщи (добре, че главния път е наблизо) запалих старото Пежо и се издърпах сам до сервиза.

https://www.youtube.com/watch?v=qYwyIeSPQuc
https://www.youtube.com/watch?v=Kb9kQ8R8eiI
https://www.youtube.com/watch?v=vyJx_kSNP0Q
https://www.youtube.com/watch?v=FjU7kl2EQ7k

Потребителски аватар

lendo
Tuning men
Мнения: 2721
Регистриран: 03 окт 2004, 02:08
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T. (XU10J2TE) 1997, 2 броя
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от lendo » 20 мар 2016, 20:27

Пежото е много хубаво :evala:
А тоя Steed не е ли много нов, че да му светят червени лампи :skratch:
Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T.

Потребителски аватар

Автор на темата
M.Gruev
 
 
Мнения: 1008
Регистриран: 12 апр 2010, 11:48
Кара: хидравлично, колкото по-старо - по-добре.
Местоположение: Казанлък

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Малък проект - Peugeot 405 Mi16x4

Мнение от M.Gruev » 21 мар 2016, 11:54

На няма 14 000 км е. Оказа се дефектирал датчик, нищо страшно.



Свалих дюзите/инжекторите и им направих едно хубаво почистване и профилактика в ултразвукова вана. Резултата беше неочаквано добър, доста коне се върнаха от паша обратно в обора. Явно газифицирането си е взело своето преди да го ликвидирам.

Следващата стъпка е шума около мотора. След щателна проверка се оказа, че гарнитурата на изпускателния колектор никаква я няма и духа през нея доста сериозно. Отделно и колектора беше доста зле, беше спукан на няколко места. Меката връзка също вече никаква работа не върши. До тук добре, но когато започна разглобяването за да се сменят изброените елементи, работата започна да загрубява. Около колекторите нищо не искаше да се развие, а и не само там. Място никакво за работа и на всичкото отгоре се оказа, че колектора няма измъкване нито нагоре, нито надолу, a cамо след сваляне на главата или мотора. След известно време и многобройни споменавания на женската част от родата на Пежото работата стана ... с много бой и мъка.

ИзображениеИзображение

Така и така мотора вече е свален, реших да подменя всички кабели и маркучи, които имат нужда или са трудно достъпни

Изображение

Радиатора също беше почистен:

Изображение

Повечето пукнатини по колектора бяха от вътрешна страна между тръбите. За да стане както трябва заварката, се изрязаха "прозорци" и нещата си дойдоха на мястото. Последва и почистване.

ИзображениеИзображение
Изображение

За съжаление се оказа, че гарнитурата, която са пратили доставчиците не е от Мi16 1.9, а от Мi16 2.0 и се наложи да се чака нова 5 дни.

Изображение

Случая беше удобен и за подмяна на тампоните на стабилизиращата щанга до, които достъп иначе няма:

Изображение

Междувременно имаше и заигравка с интериора, но за това след няколко дни, когато стане готово.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Проекти”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта