ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Въпрос за стрелката на оборотомера

Производство: (1993-2001)

Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 210
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Въпрос за стрелката на оборотомера

Мнение от TigerHunter » 26 юли 2019, 23:32

Привет!
Стрелката на оборотомера измърда и показва в момента около 500 оборота повече. Ясно е защо.
Първия път измърда с около 150 оборота и се зачудих, защо ми държи 1100 на празен ход.
Акумулатора ми беше на умиране и го смених след два-три номера от рода на подскачащи стрелки.
Каква е процедурата и голяма ли е данданията да разглобя таблото, без да свалям един милион винтчета, сякаш ще сменям радиаторче на парното?

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 194
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Въпрос за стрелката на оборотомера

Мнение от ilian.kirov » 27 юли 2019, 12:38

Здрасти! Не е трудно - правил съм го за километража. За да свалиш прибора с километража и оборотомера, трябва да свалиш пластмасата с бутоните под него (понеже тя скрива долните два винта които го държат). За да свалиш нея пък, трябва да свалиш горната пластмаса на кормилната колонка и да дръпнеш навън конзолата на радиото (4 винта я държат). Така ще имаш достъп до 5те (ако не бъркам точната бройка) винта които я държат - за достъп до най-левия от тях, мисля че трябва да отвориш капачето за бушоните в лявата част под таблото. Та сваляш километража, разглобяваш го и с финни клещи хващаш оста на оборотомера и въртиш в съответната посока да корегираш отклонението. Включваш към буксите, палиш и гледаш дали са нормални оборотите - съответно повтаряш упражнението няколко пъти докато напаснеш стрелката. Отправната точка са ти оборотите на празен ход.

Звучи сложно но на практика е много проста цялата процедура. Ако имаш нужда - пиши да постна снимки от моя ремонт, които да ползваш за насока.

Също така има хубави клипчета в ютюб точно за въпросната процедура.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 210
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Въпрос за стрелката на оборотомера

Мнение от TigerHunter » 27 юли 2019, 23:35

Много ти благодаря!
Ще помоля, когато имаш време, защото не ми е спешно, да качиш линк към клипчета в тубата .
Снимки също биха били от полза.
Свалял съм корите около волана покрай ядове с клемореда на предишната, Горе-долу съм наясно.

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 194
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Въпрос за стрелката на оборотомера

Мнение от ilian.kirov » 07 авг 2019, 18:19

Тук се вижда всичко, което трябва да разглобиш за да откриеш достъп до винтовете държащи километража.

Изображение

Сваляш горната пластмаса на кормилната колонка, която е захваната с три винта, главите на които са от към долната пластмаса. Така откриваш два от винтовете държащи надлъжния елемент, който трябва да се свали. Сваляш панела за радиото - четирите винта показани със зелените стрелки и откриваш достъп до други два от винтовете на същия елемент - означени с червените стрелки.

Изображение

Отваряш капака на бушониерата и развиваш мисля че бяха два винта, които държат елемента който виси на снимката - под него е последния от винтовете на споменатия елемент.

Изображение

Ето разположението на петте винта, не всички дупки се виждат на снимките, някъде стрелките показват орянтировъчно мястото.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

На този етап имаш достъп до трите винта, държащи километража.

Изображение

Изображение

Всички винтове са с глава - торкс.

Буксите на километража се откачат като дръпнеш назат палчето на всяка от тях, при което буксата директно излиза т.е. не дърпаш вообще. После при закщачането - не ги натискаш, само фикисар и при връщане на палчето буксата си влиза сама. Разглабяш километража, докато видиш осите на двете стрелки от задната страна. За тази процедура нямам снимки ама то се виждат винтовете и езичетата от задната страна.

Изображение

Хващаш оста с клещи с тънки челюсти (около нея има финни жички - пази ги) и въртиш стрелката спрямо нея за да компенсираш отклонението. Включваш както си е разглобен километража към буксите, палиш да видиш ефекта и повтаряш корекцията докато я нагласиш.

Изображение

Изображение


Ето и клипче:

https://www.youtube.com/watch?v=t2bcDiJ8EiA


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 210
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Въпрос за стрелката на оборотомера

Мнение от TigerHunter » 18 авг 2019, 21:11

Хиляди благодарности, колега!!!
Нямах много време напоследък, но при малко свободно временце, ще се заема.
Бих почерпил, ако знаех как да стане. :drink:

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 194
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Въпрос за стрелката на оборотомера

Мнение от ilian.kirov » 22 авг 2019, 17:25

Това със свободното време си е голям проблем :D И аз мечтая за токва, да дооправя това - онова :wink:

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xantia”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост