ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Твърдо возене

Производство: (1993-2001)
Аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 315
Регистриран на: 05 Мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Твърдо возене

Мнение от ilian.kirov » 10 Яну 2021, 15:11

И проверяваш дали ябълките към които се захваща кокалчето, не играят спрямо планките към които са захванати, че и там се получава луфт.


Автор на темата
kyp1954
 
 
Мнения: 130
Регистриран на: 23 Юни 2005, 17:36
Кара: Ситроен Ксантия 1.6i / 95g
Местоположение: София

Re: Твърдо возене

Мнение от kyp1954 » 10 Яну 2021, 21:52

ОК!
Мерси!
Предпочитам надпис "Вход забранен", вместо "Изход няма"!

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2239
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED CRD
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: Твърдо возене

Мнение от longgo » 17 Яну 2021, 21:27

Съдейки по подписа на колегата, колата е 1.6 за това искренно ме съмнява да е хидроактив с тоя мотор, но все пак преди да пиша да попитам: колата нали е само със шест сфери? Тоест, две на предницата (по една на колело), една централна (на мотора), две отзад (по една на колело) и една на задния мост която нямам защо битува мнението че е антисинк (срещу пропадане) а тя реално е за да добави спирачна сигурност..
Как да е, това не е важно каква е а за какво става дума.

Корекция на височината (дискутирано вероятно изключително много пъти но все пак):
- колата се качва на канал / подемник тип платформа за да може колелета да са стъпили и натоварени от тежестта на колата
- оставя се да работи на празен ход и за това трябва да е осигурено че няма да тръгне на някъде!
- лоста е на положение "нормално"
- поставят се тези прословити 6мм в отворите на лостовата система
- охлабва се болта който държи скобата която контролира кокълчето
- охлабва се шината на която е закачена пръчката идваща от лоста към купето
- маха се 6мм дорника
- наглася се височината чрез местене с отверка подпъхната така че да измества лостовата система с пружините и въответно коректора
- когато е готово, поставя се отново 6мм дорника
- стяга се скобата на торсионната щанга
- стяга се планката която е от една страна към модула с пружините от друга в нея влиза щеката от лоста в купето.

няколко пъти се увисваш на страната която си нагласил да те повдигне, гледаш колко време ще и трябва, после се пускаш и чакаш да се върне

- при проблем в задния антисинк клапан (стружка), отново може да има проблеми с пропадане, тежко вдигане и дори не много добра возия.
- дори на място, при регулирана височина и работещ мотор, ако всичко е наред при натискане на колата рязко с ръка, тя трябва да се люлее меко и свободно. Ако е тежко, или твърдо при достатъчен ход на окачването то сферите са капут
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V
- kia ceed 1.6 CRD


Автор на темата
kyp1954
 
 
Мнения: 130
Регистриран на: 23 Юни 2005, 17:36
Кара: Ситроен Ксантия 1.6i / 95g
Местоположение: София

Re: Твърдо возене

Мнение от kyp1954 » 18 Яну 2021, 21:48

Колега, мерси за подробното обяснение!
Колата е същата, с 6 сфери. Не е хидроактив. Люлее се при натискане на задницата и предницата, но твърдо. Задните две сфери ги пълня за първи път. Бях ги купил чисто нови преди няколко години. Не зная откъде се получи тази твърда возия. Отидох да сменя централната понеже цъкаше. Почакахме, но колата не пожела да отлепи /да се вдигне/. И тогава майстора се мушна, бъзикна нещо по предницата и започна да се повдига. Аз свързвам проблема точно с това. Но дали идва от пълненето на сферите или от висока предница, не зная. Иначе пружинира, но не като лодка, а твърдо. Не вярвам да не са ми в ред сферите, понеже като ги напълни, ги качи да видя, че са по 40 бара. Преди това бяха по 20. Като се затопли, ще се види откъде идва.
Лека вечер!
Предпочитам надпис "Вход забранен", вместо "Изход няма"!

Аватар

member01
 
 
Мнения: 555
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia 1.8 и 2.2 битурбо
Местоположение: СЗ

Re: Твърдо возене

Мнение от member01 » 18 Яну 2021, 23:33

Нови сфери- 2 години благоденствие. Следва проверка и евентуално пълнене. На 6-тата година -нови! Т.е на всеки 2 години проверка. И все пак няма как да изкарат 10 и повече години.
:eiii:


Автор на темата
kyp1954
 
 
Мнения: 130
Регистриран на: 23 Юни 2005, 17:36
Кара: Ситроен Ксантия 1.6i / 95g
Местоположение: София

Re: Твърдо возене

Мнение от kyp1954 » 19 Яну 2021, 10:54

member01 написа:
18 Яну 2021, 23:33
Нови сфери- 2 години благоденствие. Следва проверка и евентуално пълнене. На 6-тата година -нови! Т.е на всеки 2 години проверка. И все пак няма как да изкарат 10 и повече години.
member01, полезно е това което пишеш. Но все пак, тези които ти пълнят сферите, не могат ли да преценят състоянието им и да ти кажат: "Сферите са ти за смяна"?
Предпочитам надпис "Вход забранен", вместо "Изход няма"!


gacony
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 20 Дек 2020, 15:02
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia (X1), 16i

Re: Твърдо возене

Мнение от gacony » 19 Яну 2021, 11:15

kyp1954 написа:
18 Яну 2021, 21:48
Колега, мерси за подробното обяснение!
Колата е същата, с 6 сфери. Не е хидроактив. Люлее се при натискане на задницата и предницата, но твърдо. Задните две сфери ги пълня за първи път. Бях ги купил чисто нови преди няколко години. Не зная откъде се получи тази твърда возия. Отидох да сменя централната понеже цъкаше. Почакахме, но колата не пожела да отлепи /да се вдигне/. И тогава майстора се мушна, бъзикна нещо по предницата и започна да се повдига. Аз свързвам проблема точно с това. Но дали идва от пълненето на сферите или от висока предница, не зная. Иначе пружинира, но не като лодка, а твърдо. Не вярвам да не са ми в ред сферите, понеже като ги напълни, ги качи да видя, че са по 40 бара. Преди това бяха по 20. Като се затопли, ще се види откъде идва.
Лека вечер!
"Задните две сфери ги пълня за първи път. Бях ги купил чисто нови преди няколко години."
Дали майсторът не ти ги е подменил при пълнене? Нали се оплакваш, че задницата ти вози твърдо?


Stoyan_BG
 
 
Мнения: 544
Регистриран на: 03 Юни 2010, 21:02
Пол: мъж
Кара: Xantia 2 HDI
Местоположение: София, ж.к. Х.Димитър

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Твърдо возене

Мнение от Stoyan_BG » 19 Яну 2021, 14:46

kyp1954 написа:
19 Яну 2021, 10:54
member01 написа:
18 Яну 2021, 23:33
Нови сфери- 2 години благоденствие. Следва проверка и евентуално пълнене. На 6-тата година -нови! Т.е на всеки 2 години проверка. И все пак няма как да изкарат 10 и повече години.
member01, полезно е това което пишеш. Но все пак, тези които ти пълнят сферите, не могат ли да преценят състоянието им и да ти кажат: "Сферите са ти за смяна"?
Ако ходиш при "братята" в Горубляне, хората си казват дали са за смяна сферите или за пълнене. На мен ми се люлееше предницата и се оказа че предните сфери са дали фира - спукана мембрана и пълни с масло сфери. Купих нови и колата заспа. Освен това при смяната и пълненето на задните ми направиха и реглаж така че колата "заспа".


Автор на темата
kyp1954
 
 
Мнения: 130
Регистриран на: 23 Юни 2005, 17:36
Кара: Ситроен Ксантия 1.6i / 95g
Местоположение: София

Re: Твърдо возене

Мнение от kyp1954 » 19 Яну 2021, 19:39

Те и на мен ми направиха реглаж на предницата, след като не пожела да се вдигне, след смяна на централната сфера и от тогава не карам Ситроен. След като ми напълниха сферите, не ми казаха, че някоя е за смяна. В такъв случай, твърдата возия не идва от "капут" сфери.
Предпочитам надпис "Вход забранен", вместо "Изход няма"!

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Xantia”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта