ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с вентилаторите.

Производство: (1993-2001)

Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 240
Регистриран на: 24 Юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Проблем с вентилаторите.

Мнение от TigerHunter » 03 Ное 2020, 22:02

Привет, колеги! Искам да споделя за един много досаден за мен проблем.
Колата е Ксантия 2.0 ХДИ 109 коня.
Преди две-три седмици правих обичайната (поне веднъж годишно) профилактика на де що има куплунг под капака + почистване на дебитомер.
Почистване с контактен спрей и обратно свързване.
Оттогава почти всеки път, когато дам на контакт, ми светва лампата за подгрева, толкова дълго, колкото и зимата не свети и ми се включват перките на макс, преди още да съм запалил.
Сега особено зимата, предвид колко трудно по принцип загрява тоя мотор, е много неприятно.
Когато се случи това (7-8 от 10 паления, независимо студена или загряла) ми примигва лампичката до термометъра на таблото + стоп.
След известно време (каране), вентилаторите се изключват, а понякога мигането престава, но вентилаторите си остават на по-ниската скорост.
Ако я загася, още известно време вентилаторите въртят, дори при изваден ключ, и дори заключена.
Трябва да спомена, че датчика за температурата го сменях лани, заедно с цялостна профилактика на охладителната система, нов антифриз,термостат, водна помпа, всичко.
Да се доредя до "жичкаджия " тук в Дупница е шестица от тотото...
Някой има ли някакви идеи от какво може да е?
Иначе, колата си върви нормално.

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5043
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с вентилаторите.

Мнение от ivo-zx » 03 Ное 2020, 22:30

Ако на тялото на термостата имаше и кафяв датчик там работата е лесна. Ти обаче имаш само един зелен датчик. Може би е заминал или има лош контакт там.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 240
Регистриран на: 24 Юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Проблем с вентилаторите.

Мнение от TigerHunter » 03 Ное 2020, 22:54

Да . Един зелен е. И все пак, го смених с чисто нов на Валео. Ако смяташ, че той ми прави въртели, ще почистя пак буксата. Бих могъл и да го сменя, но не ми се занимава пак с цялата галимация по обезвъздъушаването.

Аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 831
Регистриран на: 08 Май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 2.0 HDi '06 VTS Coupe
Местоположение: София

Re: Проблем с вентилаторите.

Мнение от Ю.Вълчинов » 04 Ное 2020, 08:41

По спомен трябваше да са 3 датчика един под друг. Един дето подава данни на компютъра (зелен), един за таблото (син) и един който препраща информация към битрона (кафяв), като последният си е проблемен. Трябва да погледна какво остана от Ксантията, но мисля, че имам един кафяв здрав и зелен останали дето може да ти в полза.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 240
Регистриран на: 24 Юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Проблем с вентилаторите.

Мнение от TigerHunter » 04 Ное 2020, 08:58

Не съм забелязал да са цели три, но може да не съм гледал добре под зеления. Ще проверя дали има кафяв.
И според мен, "клатенето" е от датчик или лоши връзки.

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5043
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с вентилаторите.

Мнение от ivo-zx » 04 Ное 2020, 10:35

Ксантията е втора версия? Датчика трябва да е един - зелен.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 240
Регистриран на: 24 Юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Проблем с вентилаторите.

Мнение от TigerHunter » 04 Ное 2020, 18:23

ivo-zx написа:
04 Ное 2020, 10:35
Ксантията е втора версия? Датчика трябва да е един - зелен.

Да, Ксантията е МК2.

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2289
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED CRD
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: Проблем с вентилаторите.

Мнение от longgo » 07 Ное 2020, 13:26

На дизел моторите е общ. На бензиновата втора генерация са си пак три..
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V
- kia ceed 1.6 CRD

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1720
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 HDI 136h.p.07г
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем с вентилаторите.

Мнение от Rumen.Georgiev » 07 Ное 2020, 16:52

TigerHunter написа:
03 Ное 2020, 22:02
Преди две-три седмици правих обичайната (поне веднъж годишно) профилактика на де що има куплунг под капака + почистване на дебитомер.
Почистване с контактен спрей и обратно свързване.
Оттогава почти всеки път, когато дам на контакт, ми светва лампата за подгрева, толкова дълго, колкото и зимата не свети и ми се включват перките на макс, преди още да съм запалил.
От много добри жичкаджии знам едно - бягай далече от контактния спрей, освен ако не очакваш краткотраен резултат колкото да се измъкнеш с 200 :bigsmile:

ПП Един в Румъния взриви таблото на една печатарска машина с контактен спрей. Е добре поминахме в следствие на тази интервенция :D
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 240
Регистриран на: 24 Юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Проблем с вентилаторите.

Мнение от TigerHunter » 07 Ное 2020, 19:19

Rumen.Georgiev написа:
07 Ное 2020, 16:52
TigerHunter написа:
03 Ное 2020, 22:02
Преди две-три седмици правих обичайната (поне веднъж годишно) профилактика на де що има куплунг под капака + почистване на дебитомер.
Почистване с контактен спрей и обратно свързване.
Оттогава почти всеки път, когато дам на контакт, ми светва лампата за подгрева, толкова дълго, колкото и зимата не свети и ми се включват перките на макс, преди още да съм запалил.
От много добри жичкаджии знам едно - бягай далече от контактния спрей, освен ако не очакваш краткотраен резултат колкото да се измъкнеш с 200 :bigsmile:

ПП Един в Румъния взриви таблото на една печатарска машина с контактен спрей. Е добре поминахме в следствие на тази интервенция :D
Никога досега не съм имал проблеми, а съм си почиствал и на трите коли. Единственото условие обаче, е да оставиш буксите да се изцедят и да изсъхнат добре. А не пръскаш и включваш. То течността се изпарява, но иска поне едни десетина минути, в зависимост от външната температура. Когато ги пръсках, беше топло и оставих всичко разкачено поне половин час. Така процедирам.

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5043
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с вентилаторите.

Мнение от ivo-zx » 07 Ное 2020, 19:41

С една кола можеше да се забавляваш по два начина:
- да я караш
- да я ремонтираш

Смесването на двата начина не е възможно.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 240
Регистриран на: 24 Юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Проблем с вентилаторите.

Мнение от TigerHunter » 07 Ное 2020, 20:07

ivo-zx написа:
07 Ное 2020, 19:41
С една кола можеше да се забавляваш по два начина:
- да я караш
- да я ремонтираш

Смесването на двата начина не е възможно.
Това е така, но:
Колкото по-нова колата, толкова по-бъкана с електроника и скъпа за обслужване.
Та, нова кола караш докато караш без особени проблеми, но стигне ли се, плащаш една малолитражка втора ръка ремонт.Аз се плаша само като ми кажат смяна на масло и филтри на нова сапунерка примерно 200-300 пари, Бахас и това обслужване.
Кел файда, каъто не ремонтираш.
Затова, по-стара и доказана безпроблемна технология и евтина поддръжка (сравнително) и ремонти.
Вече си точа зъбките за Пежо 406 комби, същия мотор, че съм му свикнал на чалъмите.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 240
Регистриран на: 24 Юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Проблем с вентилаторите.

Мнение от TigerHunter » 18 Ное 2020, 19:16

Проблемът е разрешен.
Оказа се дефектирал температурен датчик, както колегите предположиха.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Xantia”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост