ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Ксантията вози твърдо

Производство: (1993-2001)
Аватар

Автор на темата
stovegan
 
 
Мнения: 659
Регистриран на: 01 Фев 2012, 18:54
Пол: мъж
Кара: Xantia Mk2 2.1 TurboD, C5 X7 2.0 180 BlueHDi, Jumper 2.2 PUMA HDi, Toyota Land Cruiser Prado J120 3.0 D4D
Местоположение: Пловдив

Ксантията вози твърдо

Мнение от stovegan » 03 Окт 2020, 11:24

Здравейте. Ксантията вози твърдо. Хидропневматика е. Мерих височината с формулите отпред е 110 мм и трябва да е 110.25мм. Отзад е 165 мм, а трябва да е 140.25 мм. Сферите са сменени с чисто нови, но отпред са ми сложили 55бара за хидроактив, а не 70бара за хидропневматика. Отпред вози по-твърдо отколкото отзад. Височината ли е виновна или това, че сферите са с по-ниско налягане или да се търси другаде причината.

Аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 286
Регистриран на: 05 Мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Ксантията вози твърдо

Мнение от ilian.kirov » 03 Окт 2020, 14:20

Реално предницата ти е съвсем в ноормата, тая разлика след десетичната запетая изобщо не мисля, че трябва да се приеме за наличие на отклонение.

Мисля, че причината е в сферите, най-вече поради това, че освен разликата в налягането има и разлика в диаметъра на отвора за маслото. При хидроактива дупката е малка, и пропускливостта на сферите е по-малка в сравнение с тези за хидропневматика. При хидроактива, това се компенсира с третата сфера съответно за предвицата и задницата, която създава конфортното усещане. При хидропневматика понеже няма трета сфера, отвора е с по-голям диаметър, съответно сферите са с по-голяма пропускливост и така се постига конфорта. Реално при тебе в момента се получава ефекта, който се случва при хидроактива, когато колата е в твър режим - средната сфера е изолирана, разчита се само на страничните и колата вози твърдо.

Отвора на сферите би трябвало да е 0,5мм, може да го разпробиеш примерно на 1,5мм (не съм сигурен дали това е точния размер, може да се разровиш да видиш колко точно трябва да е или ако пазиш старите от тях да го видиш) и нещата трябва да си доядат на място. Може да ги дадеш и да ги напомпат до съответното налягане. И разбира се варянта - нови сфери, като крайно решение.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Xantia”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост