ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Твърд волан

Производство: (1993-2001)
Аватар

Автор на темата
deyan_g
 
 
Мнения: 582
Регистриран на: 20 Авг 2007, 06:47
Кара: C5 X7 2.2Hdi (ex. Xantia 1.8 8v; Subaru Outback H6)
Местоположение: София

Твърд волан

Мнение от deyan_g » 15 Ное 2011, 12:37

Здравейте. Знам че има доста теми за твърд волан и съм ги изчел всичките, но нещо не стигнах до смислен извод. Та:
Веднага след смяната на скорости и съединител се появи следният проблем. Волана е изключително твърд (все едно няма абсолютно никакво налягане в хидравликата) и се чува пукане след 1/4 оборот завъртане надясно. Колата се сваля и вдига сравнително лесно (макар да и трябва промиване и нова централна сфера), спирачките са перфектни. Колата е от профила. Помпата ако правилно съм разбрал е двукръгова (не съм разглеждал друга помпа по-обстойно, тъй че идея си нямам какви са разликите. По какво да разбера точно каква е?). Има теч (покапва от време на време) от рейката или поне на мен ми се струва, че от там тече. Няма разлика дали е топло или студено и дали е загряла колата или не. Преди смяната на скорости нямаше подобни проблеми. Може ли майстора нещо да е бутнал? Някакви идеи каква може да е причината?

ПП. От време на време за секунда, две воланът омеква и после пак втвърдява зверски.

ПП2. Колата не е при мен, а при майстора, който смени скоростите. Реших, че той нещо е бутнал и не е закачил след това, та му я закарах веднага пак. Но той нещо не вижда от къде идва проблема. Предполага помпа, но мен ме съмнява.

Аватар

morski
 
 
Мнения: 2322
Регистриран на: 15 Сеп 2006, 15:45
Кара: ХМ 2.5TD Exclusive, Xantia 1.9TD
Местоположение: Бургас
Обратна връзка:

Re: Твърд волан

Мнение от morski » 15 Ное 2011, 13:09

Това много прилича на спукан маркуч между резервоара за хид. масло и помпата.
Ако винаги следваш, никога няма да водиш!

Аватар

PIT
 
 
Мнения: 4561
Регистриран на: 09 Мар 2007, 11:12
Пол: мъж
Кара: C6 2.7 HDI, '06 C5 2.0 HDI 16v АСК
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Твърд волан

Мнение от PIT » 15 Ное 2011, 13:46

Ако е спукан, ще дърпа въздух и ще прави балончета в казана - провери дали не е побеляло зеленото от пяна.
06C6V6 :cool:

Бившите:
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD

Аватар

Автор на темата
deyan_g
 
 
Мнения: 582
Регистриран на: 20 Авг 2007, 06:47
Кара: C5 X7 2.2Hdi (ex. Xantia 1.8 8v; Subaru Outback H6)
Местоположение: София

Re: Твърд волан

Мнение от deyan_g » 15 Ное 2011, 13:58

Майсторчето ще провери след малко и ще звънне да докладва. Обаче това не обяснява пукането (все едно зъбно колело прескача) на самия прът. Може ли и карето да е дало фира? Май ще взема да си я взема и закарам я на Наско, я на Ясен.


Sharo
мацкотърсач
Мнения: 6368
Регистриран на: 03 Ное 2004, 01:18
Кара: ше AX electric 13kW
Местоположение: В ХМ-ите

Re: Твърд волан

Мнение от Sharo » 15 Ное 2011, 14:05

Припукването е нормално, ако няма хидравлика...т.е. не нормално, но отстрани едното и другото трябва да изчезне.
Perhaps this is the ultimate freedom, eh, Dreamlord? The freedom to leave…

Аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5420
Регистриран на: 28 Юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица, България

Re: Твърд волан

Мнение от hristoxm » 15 Ное 2011, 14:20

Или разменени тръбички.
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI

Аватар

PIT
 
 
Мнения: 4561
Регистриран на: 09 Мар 2007, 11:12
Пол: мъж
Кара: C6 2.7 HDI, '06 C5 2.0 HDI 16v АСК
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Твърд волан

Мнение от PIT » 15 Ное 2011, 14:36

При разменени тръби на помпата мисля че се пръсва рейката :bigsmile: ... Не знам обаче дали не беше като навиеш до края... :hmm:
Там обаче едва ли е пипано при въпросния ремонт. А тръбите на самата рейка ако могат да се разменят... баси то ще може ли да се завърти изобщо волана :ti ma prebi:
06C6V6 :cool:

Бившите:
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD

Аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1288
Регистриран на: 20 Окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: Караше Ксантия 2,1 TD,С5 II 2,0 HDI сега С5 X7 2,2HDI 150KW 204кс. 2015г. EXCLUSIVE
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Твърд волан

Мнение от Mitko64 » 15 Ное 2011, 20:29

[quote="deyan_g
ПП. От време на време за секунда, две воланът омеква и после пак втвърдява зверски.
Като че ли каренцето затяга :hmm:
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли


R2N
Новак
Мнения: 3
Регистриран на: 25 Юни 2007, 21:21
Кара: Citroen Xantia 1.8i 16v
Местоположение: София

Re: Твърд волан

Мнение от R2N » 28 Ное 2011, 13:33

Ще споделя моя случка - може пък да те насочи към решаване на проблема, ако все още не си го решил, де. При мен започна да се одървя волана при застудяване на времето. Отначало започна на моменти само леко да затяга и после отпуска, но постепенно доста се задълбочи проблема и определено изпитвах затруднения със завиването. Решението беше промивка на хидравличната система и ново масло.

Аватар

different
Редовен
Мнения: 50
Регистриран на: 08 Окт 2010, 20:02
Пол: мъж
Кара: Пежо 306 1.6
Местоположение: Sliven

Re: Твърд волан

Мнение от different » 28 Ное 2011, 16:53

Също вероятен проблем задръстен клапан за високо налягане на самата помпа се намира,развива се вади издухва и почиства и се оправя проблема но понякога и в кормилният прът тоест каренцето се цака
Нормалните не оцеляват,лудите сме на привършване

Аватар

drachko
 
 
Мнения: 292
Регистриран на: 14 Юни 2009, 20:19
Кара: Ксантия с две топки на шоферската седалка
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Re: Твърд волан

Мнение от drachko » 25 Ное 2018, 18:10

От известно време имам такива премежия свързани със заглавието на темата. При почистване на цедките, казана и пускане на директен маркуч от казана до помпата, положението се подобри осезателно. Все пак имам съмнения за износена помпа на хидравликата.
Та да питам някой да е попадал на тт данни на хидравличната помпа - като какво налягане и за колко време трябва да направи?


Stoyan_BG
 
 
Мнения: 530
Регистриран на: 03 Юни 2010, 21:02
Пол: мъж
Кара: С5 2.0HDI AISIN + C5 2.0i AL4 + Xantia 2 HDI
Местоположение: София, ж.к. Х.Димитър

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Твърд волан

Мнение от Stoyan_BG » 08 Авг 2020, 18:00

Проблема е същият - твърд волан!
Поради теч от рейката реших да я сменя с рециклирана такава (бях я купил преди година от Чичо но от тогава не се решавах да я сменя). След смяната с рециклираната рейка воланът се одърви. Размених хидроцилиндрите от мойта и рециклираната рейка - без резултат и си върнах обратно цилиндъра. Дадох за рециклиране мойта рейка но и това не реши проблема с твърдия волан. Намерих помпа - смених я само за да разбера дали не е от моята помпа - резултат пак нямаше.
Отворен съм за съвети и идеи - моля за помощ.

Аватар

ludvig
 
 
Мнения: 634
Регистриран на: 08 Май 2007, 16:59
Кара: С 5 3V6 2001 автомат
Местоположение: София

Re: Твърд волан

Мнение от ludvig » 09 Авг 2020, 21:14

Предполагам че си проверил карето .
Не видях да пишеш каква е помпата , едно или двукръгова?
Автомобила е бърз тогава,когато сутрин застанете до него и се страхувате да го отключите!


Doncho
Редовен
Мнения: 74
Регистриран на: 28 Окт 2007, 11:16
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 1.8 16 V преди вx 17rd
Местоположение: Габрово

Re: Твърд волан

Мнение от Doncho » 09 Авг 2020, 22:45

Засмуква въздух от м-ч преди помпата смениго. :citroenrulz: :wink:


Stoyan_BG
 
 
Мнения: 530
Регистриран на: 03 Юни 2010, 21:02
Пол: мъж
Кара: С5 2.0HDI AISIN + C5 2.0i AL4 + Xantia 2 HDI
Местоположение: София, ж.к. Х.Димитър

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Твърд волан

Мнение от Stoyan_BG » 10 Авг 2020, 08:14

Карето е сменено. Вчера измих и цедките/филтрите в казанчето. Няма пяна в казанчето. Засмукващите маркучи - тези със скобите се нагряват - незнам на какво се дължи това - може би високото налягане предизвиква нагряване на ЛХМ и от там на самите маркучи - но те са подаващите/засмукващите?!?
Ще опитам да пусна пряк маркуч от казанчето към помпата и ще пиша за резултата.
Помпата е двукръгова. Само не ми е ясно къде е филтъра в нея - някъде при смукателния маркуч ли?!?

Аватар

ludvig
 
 
Мнения: 634
Регистриран на: 08 Май 2007, 16:59
Кара: С 5 3V6 2001 автомат
Местоположение: София

Re: Твърд волан

Мнение от ludvig » 10 Авг 2020, 08:25

А защо не пробваш с смяна на помпа?
Автомобила е бърз тогава,когато сутрин застанете до него и се страхувате да го отключите!


Stoyan_BG
 
 
Мнения: 530
Регистриран на: 03 Юни 2010, 21:02
Пол: мъж
Кара: С5 2.0HDI AISIN + C5 2.0i AL4 + Xantia 2 HDI
Местоположение: София, ж.к. Х.Димитър

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Твърд волан

Мнение от Stoyan_BG » 10 Авг 2020, 09:21

Пробвах - смених помпата - не свърши работа - върнах старата - надявах се да е помпа но уви не е!
Продължавам да чета във форума.
Не съм махал казанчето - но какво има на дъното му - може ли някаква утайка или гняз да запуши нещо там?!? Има ли възможност от там да прави мизериите?!?

Аватар

stovegan
 
 
Мнения: 656
Регистриран на: 01 Фев 2012, 18:54
Пол: мъж
Кара: Xantia Mk2 2.1 TurboD, C5 X7 2.0 180 BlueHDi, Jumper 2.2 PUMA HDi, Toyota Land Cruiser Prado J120 3.0 D4D
Местоположение: Пловдив

Re: Твърд волан

Мнение от stovegan » 28 Авг 2020, 16:36

Ще споделя моята случка с твърдия волан на Ксантия. На 10 юли взех колата след смяна на всички сфери, промивка на казана и нов ЛХМ. Месец не я карах, тъй като сменях Лукаса с механична ГНП. Взимам колата от Карлово и се прибирам към Пловдив без никакви проблеми, влизам в Пловдив и ми прави впечатление, че надясно воланът се върти нормално, но наляво затяга. Спирам колата пред гаража, вдигам я и нивото на ЛХМ-а е нормално. След час се връщам и гледам локва под колата, запалих, отворих капака и виждам, че от един маркуч към хид. помпа пръска ЛХМ. Проверявам нивото, доста беше паднало, пое два литра. Отивам в сервиза, свалихме захранващия маркуч, беше целия сцепен. Сменихме го и хидравликата пое още един литър ЛХМ. Вече всичко е наред с волана.

Аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 270
Регистриран на: 05 Мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Твърд волан

Мнение от ilian.kirov » 29 Авг 2020, 00:04

Ами да, до колкото знам при загуба на LHM, когато количеството падне под необходимото за захранване на всички системи, първо се втвърдява волана. Странно обаче, защо само в едната посока си усещал втвърдяване ...


Stoyan_BG
 
 
Мнения: 530
Регистриран на: 03 Юни 2010, 21:02
Пол: мъж
Кара: С5 2.0HDI AISIN + C5 2.0i AL4 + Xantia 2 HDI
Местоположение: София, ж.к. Х.Димитър

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Твърд волан

Мнение от Stoyan_BG » 06 Сеп 2020, 20:19

След смяна на маркуча и тръбата към рейката проблема бе решен - оказа се че при някой от поредните ремонти незнаен майстор беше сложил няколко преходника след гумения маркуч и беше заменил стоманената тръба с медна към рейката, при така създаденото съпротивление на хидравличната течност и недостатъчност на дебит рейката не работеше -волана беше тежък. Ясен ме изпрати при един майстор зад Мото Пфое, който ми направи снадките между старата желязна тръба от помпата, гумения маркуч и следващата желязна тръба към рейката - ремонта струваше 65 лева. След монтаж на така направената тръбна линия от Ясен, рейката се задвижи нормално и за момента няма грижи. :drink:

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Xantia”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост