ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Производство: (1993-2001)
Потребителски аватар

Автор на темата
raitsoni
 
 
Мнения: 314
Регистриран: 04 авг 2009, 20:06
Пол: мъж
Кара: VTS 2.0 HDI 110cv
Местоположение: гр.София

Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от raitsoni » 02 юли 2019, 08:22

На дълго и на широко. При шофиране в градско, с и без климатик, и в тежък трафик ядове няма. Ядове те се появяват извън градско, пак с и без климатик. При по висока скорост(ще помоля без акъл да карам по бавно). Какво е правено от 2016г. Когато закупих автомобила. Проблема е от скоро. Водна помпа на 40к.радиатор парно на две години. Охладителната система е промиване поне три пъти. Масления охладител също подменен с нов. Теч няма и не губи течност. Перката работи коректно, уредъ на таблото също. Термостата и антифриза са на година, обезвъздушена е с фуния,как си пише по книгите. И сега се чудя, глава, термостат или водна помпа. На снимката се вижда, като при снимането бях пуснал газта малко преди това, и с една идея паднаха стрелките.
20190628_200923.jpg

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 186
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ilian.kirov » 02 юли 2019, 09:04

Такаа, погрижил си се охладителната система да е обслужена подобаващо :wink: Явно нещо е тръгнало да излиза от строя, по-рано от предвидения му ресурс.

Основен заподозрян за мене е водната помпа. Рано и е да сдава багажа на 40к ама всичко може да се очаква. При подобни проблеми, колеги са поствали снимки на помпи с оронени лопатки на перката. Ако нещо такова е станало и при тебе и не може да създаде необходимия дебит, при по-малко натоварнаве на ДВГ-то термостата ще компенсира това - ще отклони по-голяма част от антифиза към големия кръг. При по-голямо натоварване дори и при напълно отворил термостат, недостатъчния дебит на помпата би дал точно такова проявление - недостатъчна степен на охлаждане.

Следващият заподозрян е термостата. И той е твърде млад за такива болести ама ... Ако не отваря напълно при по-малко натоварване на ДВГ ще успява да поддържа правилната температура а и перките ще компенсират малко по-малкия поток през радиатора. При по-голямо натоварване, ще се усети покачване на температурата.

Много малки подозрения но все пак се прокрадват такива - набита мърсотия между ламелите на радиатора, възпрепятстваща въздушния поток. И тук при малко натоварване термостата и перките ще компенсират, но при по-голямо няма как.

Перките и свързаните с тях датчици според мене са извън подозрение. При тази скорост въздушния поток е предостатъчен и предполагам, вообще не играят в схемата. При грижите които си положил едва ли ще си пропуснал да провериш нивото на антифриза, та приемаме, че е ок. Ако проблема е в главата или респективно гарнитурата - щеше да губиш антифриз, да има бял пушек при загрял двигател, също и да бълбука антифриза при нормални показания за температурата.

Може да направиш следния опит - ако пазиш стария термостат, да го фиксираш в напълно отворено положение и тестваш при същия режим на шофиране. Мисля, че теста може да направиш и като караш без термостат - ако някой знае със сигурност ще ми е интересно да сподели. Ако няма промяна, следва сваляне и оглеждане на водната помпа.

:evala:
Последна промяна от ilian.kirov на 02 юли 2019, 12:06, променено общо 5 пъти.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4608
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ivo-zx » 02 юли 2019, 09:29

Маркучите са от три слоя: гума, оплетка, гума. Случвало ми се е вътрешният слой гума да се отдели и да стане като сърдечна клапа. Усеща се на изключен и студен двигател участъка е по-мек от околните. Някой път прави и цицина, защото антифриза минава под оплетката и надува външният слой. Хубаво е и да се пипне радиатора дали е равномерно топъл навсякъде.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Vato1
 
 
Мнения: 468
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от Vato1 » 02 юли 2019, 14:24

Колегата Киров е дал подробно описание на възможните причини. Не споменаваш за надуване на маркучите. Провери си и радиатора за запушване. Но и мен повече ме съмняват водната помпа и термостата.
Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95

Потребителски аватар

Migell
Редовен
Мнения: 66
Регистриран: 17 апр 2018, 11:26
Пол: мъж
Кара: Peugeot 406 2.0 HDi 110 2000 комбЕ, C5 X7 2.0 HDi 136 2008 Aisin sedan
Местоположение: София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от Migell » 02 юли 2019, 15:41

Малко офф-топик, та да ми стои и в моите мнения, за да видя какво е било решението.
Колата на майка ми (Пежо 207 1,6 бензин) има подобен проблем със загряване. Термостата е сменен, вентилаторите работят коректно, но колата си загрява и дори в началото изхвърляше вода от казанчето. В един от сервизите казаха - проблема е в капачката на казанчето. Смениха я и вече няма разхерметизиране и извиране на вода, но пак при каране в жегите и особено с пуснат климатроник (всъщност там май е автоматичен климатик) температурата се качва. Няма загуба на мощност, няма загуба на масло или пък смесване с охладителната течност, но си вдига градусите. Водната помпа не е тествана и сменяна.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4608
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ivo-zx » 02 юли 2019, 17:33

Ако има въздух при термостата се държи по подобен начин. Виж нивото на антифриза и при студен двигател като отвориш капачката на термостата, дали няма да бълбука въздух преди да потече вода. Въздушната тапа там пречи на циркулацията и датчика за температура не отчита правилно. Ако има въздух може да е някой от маркучите на малкият кръг или скоба, а може и гарнитурата на главата да е, но ако капачката не е наред и не държи 1.4 бара антифриза може да заври и под 100 градуса и пак да прави тапа.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 186
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ilian.kirov » 02 юли 2019, 17:45

Migell - действително при тебе положението е аналогично, с две уточнения. Щом термостата е сменен, остават радиатора (изкривени ламели и набити боклуци) и водната помпа - ако е сменяна по-отдавна. Съответно и това, което Vato1 казва за запушения радиато или вообще системата да е задръстена с боклуци, при което разкачане и промиване с градинския маркуч решава проблема.

Това изхвърляне на водата обаче ... ако с подмяната на капачката не го прави е добре. Да няма обаче избиване в гарнитурата. Казваш, че не смесва маслото и антифриза - може да е избила без да ги смесва, просто да вкарва газове от цилиндрите в охладителната система. Хубавото е, че признаците за това са очевидни и в сервиза щяха да ги видят. Чисто превантивно - следи да не губи антифриз.


cholev
 
 
Мнения: 2228
Регистриран: 28 сеп 2005, 09:45
Пол: мъж
Кара: BX1.9d (не кара вече) XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) (не кара вече) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) (чат пат кара) и С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец)
Местоположение: Перник
Контакти:

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от cholev » 02 юли 2019, 20:27

На снимката гледам 100оС. Ами нормална температура за тази скорост и горещини.
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1361
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от Mitko64 » 02 юли 2019, 22:31

На Ксантията при същото положение смених синия датчик за таблото и после показваше с 10гр. по-малко. :amii: Не е изхвърляла антифриз ,не е надувала маркучи.
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1893
Регистриран: 15 мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от гмм » 03 юли 2019, 07:52

20190624_123934.jpg
ксара 1.6 16v 109кс.бензин.Това е след 4 часа каране София-Варна,на магистралата преди Варна 13.00часа на обяд.Показвам това защото накой твърдят,че е нормално 100-105 градуса,а мисля че не е така.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4608
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ivo-zx » 03 юли 2019, 11:00

Това е от вчера някъде 19:30 през Околовръстното от Цариградско до Ботевградско шосе. Жега, климатик, вижда се как малко е скочила температурата когато съм ускорявал иначе нищо особено.
Screenshot_2019-07-03-10-37-31-147_com.ovz.carscanner.png
Това е от 14 април, нямам спомен за какво съм включвал софтуера, обд-то не го вадя, включил съм телефона, нещо съм гледал в движение. Точно преди да спра температурата стига до 105°. На Пикасото няма лампа, барчето над нормалното май задейства на 110°. Със стрелката не можеш да я гледаш непрекъснато, но има моменти в които се вижда че се увеличава. Колко се увеличава се вижда с дигностика.
Screenshot_2019-07-03-10-47-11-664_com.ovz.carscanner.png
Та има моменти в които достига 105°, включва се перката и пада до 85-87. Най-често се случва в задръстване и работа на празен ход. Не мисля че има проблем, никога не се е качвало над 105°.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Автор на темата
raitsoni
 
 
Мнения: 314
Регистриран: 04 авг 2009, 20:06
Пол: мъж
Кара: VTS 2.0 HDI 110cv
Местоположение: гр.София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от raitsoni » 03 юли 2019, 16:11

Първо се извинявам ,че е в грешния раздел, трябва ше да е при ксара. Преди дни мих и двата радиатора и между тях. Мисля не надува(на пипане са добре маркучите). Предишните лета и то в по голяма жега съм я ръчкал,но до такива тем. не е стигала. Първо ще сменя термостата , и ако не се оправи , главата вънка(и без това има теч на масло) . И, ще се направи. В, неделя се прибирах от Бургас, външна тем. около 17-20гр. понеже валеше. Без клима и при скорост над 130кмч. пак вдига....

Потребителски аватар

Автор на темата
raitsoni
 
 
Мнения: 314
Регистриран: 04 авг 2009, 20:06
Пол: мъж
Кара: VTS 2.0 HDI 110cv
Местоположение: гр.София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от raitsoni » 04 юли 2019, 21:43

На първо четене ,мисля на 99% хванах виновника.Водния радиатор, въпреки че беше равномерно топъл. Сложих нов+нов термостата и цървен антифриз . Надявам се че оправих проблема...........

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3586
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от Citroenchev » 17 юли 2019, 06:58

При проблеми с охлаждането и няма надуване, както сте писали първо проверяваме самата система - радиатори, водна пжмпа, термостат, капачка, обезвъздушаване

Ако нищо от това не лешава проблема, не забравяйте да погледните коректно ли работи впръскването и запалването - леко неправилно предварение или смес може да доведе мотора до състояние да отделя топлина повече от капацитета на охлаждането ... това съм го играл с 2,1 ТД-то навремето (оправи се като й смениха EPIC-а с механична помпа) и сега го наблюдавам при Activa-та (сменени са всички датчици освен детонациония, понякога колата има едва забележимо по-лоша тяга около 3000 оборота и започва да грее).

Успех!
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 186
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ilian.kirov » 17 юли 2019, 09:36

не забравяйте да погледните коректно ли работи впръскването и запалването - леко неправилно предварение или смес може да доведе мотора до състояние ...
Това е интересна насока. Как хванахте проблема в твоя случай? Има ли очевидни симтоми или си трябва диагностика? За проблем с впръскването предполагам индикацията е повишени вибрации на двигателя на празни обороти и припушване при движение. За запалването, неправилно предварение или неточна смес ми е интересно какви са симптомите :hmm:

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3586
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от Citroenchev » 18 юли 2019, 23:45

При Xantia няма много варианти - комуникацията с диагностиката е толкова бавна, че няма как да видеш живи данни ...

Така че остава стария способ - разсъждаваш и сменяш това, което изглежда най-логично за сбозва нещата. От старите коли (аз съм се учил на Вартбург и на ГАЗ 21) помня, че малко за объркаш центровката на предварението и колата грее и не върви ...

Но при ро-новите коли - закачаш диагностиката и гледаш живи данни, сравняваш с референтни стойности и разбираш ок ли е или не.
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4608
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ivo-zx » 18 юли 2019, 23:55

Между другото от мап сензора се изработва корекцията, която навремето правеше вакумният коректор на делкото. Мисля че влиянието на датчика за детонации е съвсем символично. Сигнал се взема също от хол сензора на маховика. Ускорението на коляновият вал е трионообразна линия като пиковете са при сработването на комутатора на съответната бобина и съответно запалването на сместа. От там се взема и сигнала "misfire", т.е. че някой цилиндър си е починал за малко. Това е патент на PSA между другото.

ПП. Като карах курсовете имах и 6 часа на лек автомобил - Волга с еленче. Тя гореше някъде 6 литра на 100 километра както обясняваше инструктора - масло, не бензин. :)
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


ggergi
 
 
Мнения: 337
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ggergi » 19 юли 2019, 00:21

Радиатор-запушва се лесно защото тръбичките са хоризонтални и тънки. Пипаш го грее уж всичко е ок, ноо алуминия е отличен топлопроводник и не можеш да разбереш колко е запушен радиатора. А през него минава целия дебит-няколко тръбички подпушени и дебита спада и помпата няма какво да върти.

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3586
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от Citroenchev » 20 юли 2019, 10:44

Понеже рових из сайтовета за възможна причина за лекото спадане на мощността на моята Activa при 3000 до 4000 оборота, попаднах на постове от добснвеник на С6 с ES9A (това е последната версия на бензиновото V6, същия като при моята С5) с подобен проблем - липса на тяга и греене. При него се е забелязвало малко предварение при високи обороти (гледали са живи данни). След смяна на детонационните се е решил проблема. При ES9A са 2 даже, за какво да ги слагат ако не им трябват?

Не съм сигурен в това, но при Activa-та вече смених свещи, бубина, кабели към задната глава, МАП и ламбда.

Не съм сменил само температурен, детонационен и датчика за позиция на дросела ...

А колегата горе е прав, аз също имам този опит - при проблеми с греене, първо се профилактира всичко по охладителната.
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Потребителски аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 813
Регистриран: 08 май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia '96 1.8 16V
Местоположение: Sofia

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от Ю.Вълчинов » 20 юли 2019, 11:06

Според колата става въпрос Ксара от годините на Ксантия също, за това като съвет ако си решил да се бориш с това, е първо да си видиш антифриза и да внимаваш какъв слагаш, защото некачествените могат да ти играят голяма роля, особено ако не са подходящи за двигателя. Термостата е първото нещо с което можеш да започнеш ако си решил да сменяш части.

При мене вдигаше температура, че дори и до 105-110 (почти към края). Обаче миналата година разбрах, че проблема е в един от вентилаторите, едната от перките не работеше на същия капацитет като другата и съответно не можеше да охлади равномерно радиатора, въпреки това не седеше в границата на 80 градуса, а пак над 90+, че отиваше и на моменти към 100 (при изкачване на баир, натоварена, в обороти с климатик).

Един ден след ремонта на перката просто хванах един силен обезмаслител за фурни, намокрих обилно (докато е студена) преди това, напръсках и изчаках около 5 мин да поеме хубаво, после измих с топла вода под налягане(не силно). Тогава почти се оправи, рядко я виждах над 85 градуса (на Ксантия 1 серия средата е 80). Това лято в най-големите жеги нямам проблеми, но от зимата съм с нов антифриз от АМК и термостат Wahler. Над 80 градуса не съм я виждал, а аз гледам доста често там.

Надявам се да съм ти бил полезен!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xantia”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта