ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Производство: (1993-2001)
Потребителски аватар

Автор на темата
raitsoni
 
 
Мнения: 312
Регистриран: 04 авг 2009, 20:06
Пол: мъж
Кара: VTS 2.0 HDI 110cv
Местоположение: гр.София

Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от raitsoni » 02 юли 2019, 08:22

На дълго и на широко. При шофиране в градско, с и без климатик, и в тежък трафик ядове няма. Ядове те се появяват извън градско, пак с и без климатик. При по висока скорост(ще помоля без акъл да карам по бавно). Какво е правено от 2016г. Когато закупих автомобила. Проблема е от скоро. Водна помпа на 40к.радиатор парно на две години. Охладителната система е промиване поне три пъти. Масления охладител също подменен с нов. Теч няма и не губи течност. Перката работи коректно, уредъ на таблото също. Термостата и антифриза са на година, обезвъздушена е с фуния,как си пише по книгите. И сега се чудя, глава, термостат или водна помпа. На снимката се вижда, като при снимането бях пуснал газта малко преди това, и с една идея паднаха стрелките.
20190628_200923.jpg

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 120
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ilian.kirov » 02 юли 2019, 09:04

Такаа, погрижил си се охладителната система да е обслужена подобаващо :wink: Явно нещо е тръгнало да излиза от строя, по-рано от предвидения му ресурс.

Основен заподозрян за мене е водната помпа. Рано и е да сдава багажа на 40к ама всичко може да се очаква. При подобни проблеми, колеги са поствали снимки на помпи с оронени лопатки на перката. Ако нещо такова е станало и при тебе и не може да създаде необходимия дебит, при по-малко натоварнаве на ДВГ-то термостата ще компенсира това - ще отклони по-голяма част от антифиза към големия кръг. При по-голямо натоварване дори и при напълно отворил термостат, недостатъчния дебит на помпата би дал точно такова проявление - недостатъчна степен на охлаждане.

Следващият заподозрян е термостата. И той е твърде млад за такива болести ама ... Ако не отваря напълно при по-малко натоварване на ДВГ ще успява да поддържа правилната температура а и перките ще компенсират малко по-малкия поток през радиатора. При по-голямо натоварване, ще се усети покачване на температурата.

Много малки подозрения но все пак се прокрадват такива - набита мърсотия между ламелите на радиатора, възпрепятстваща въздушния поток. И тук при малко натоварване термостата и перките ще компенсират, но при по-голямо няма как.

Перките и свързаните с тях датчици според мене са извън подозрение. При тази скорост въздушния поток е предостатъчен и предполагам, вообще не играят в схемата. При грижите които си положил едва ли ще си пропуснал да провериш нивото на антифриза, та приемаме, че е ок. Ако проблема е в главата или респективно гарнитурата - щеше да губиш антифриз, да има бял пушек при загрял двигател, също и да бълбука антифриза при нормални показания за температурата.

Може да направиш следния опит - ако пазиш стария термостат, да го фиксираш в напълно отворено положение и тестваш при същия режим на шофиране. Мисля, че теста може да направиш и като караш без термостат - ако някой знае със сигурност ще ми е интересно да сподели. Ако няма промяна, следва сваляне и оглеждане на водната помпа.

:evala:
Последна промяна от ilian.kirov на 02 юли 2019, 12:06, променено общо 5 пъти.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4469
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ivo-zx » 02 юли 2019, 09:29

Маркучите са от три слоя: гума, оплетка, гума. Случвало ми се е вътрешният слой гума да се отдели и да стане като сърдечна клапа. Усеща се на изключен и студен двигател участъка е по-мек от околните. Някой път прави и цицина, защото антифриза минава под оплетката и надува външният слой. Хубаво е и да се пипне радиатора дали е равномерно топъл навсякъде.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Vato1
 
 
Мнения: 469
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от Vato1 » 02 юли 2019, 14:24

Колегата Киров е дал подробно описание на възможните причини. Не споменаваш за надуване на маркучите. Провери си и радиатора за запушване. Но и мен повече ме съмняват водната помпа и термостата.
Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95


Migell
Нов потребител
Мнения: 47
Регистриран: 17 апр 2018, 11:26
Пол: мъж
Кара: Peugeot 406 2.0 HDi 110 2000 комбЕ, C5 X7 2.0 HDi 136 2008 Aisin sedan
Местоположение: София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от Migell » 02 юли 2019, 15:41

Малко офф-топик, та да ми стои и в моите мнения, за да видя какво е било решението.
Колата на майка ми (Пежо 207 1,6 бензин) има подобен проблем със загряване. Термостата е сменен, вентилаторите работят коректно, но колата си загрява и дори в началото изхвърляше вода от казанчето. В един от сервизите казаха - проблема е в капачката на казанчето. Смениха я и вече няма разхерметизиране и извиране на вода, но пак при каране в жегите и особено с пуснат климатроник (всъщност там май е автоматичен климатик) температурата се качва. Няма загуба на мощност, няма загуба на масло или пък смесване с охладителната течност, но си вдига градусите. Водната помпа не е тествана и сменяна.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4469
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ivo-zx » 02 юли 2019, 17:33

Ако има въздух при термостата се държи по подобен начин. Виж нивото на антифриза и при студен двигател като отвориш капачката на термостата, дали няма да бълбука въздух преди да потече вода. Въздушната тапа там пречи на циркулацията и датчика за температура не отчита правилно. Ако има въздух може да е някой от маркучите на малкият кръг или скоба, а може и гарнитурата на главата да е, но ако капачката не е наред и не държи 1.4 бара антифриза може да заври и под 100 градуса и пак да прави тапа.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 120
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ilian.kirov » 02 юли 2019, 17:45

Migell - действително при тебе положението е аналогично, с две уточнения. Щом термостата е сменен, остават радиатора (изкривени ламели и набити боклуци) и водната помпа - ако е сменяна по-отдавна. Съответно и това, което Vato1 казва за запушения радиато или вообще системата да е задръстена с боклуци, при което разкачане и промиване с градинския маркуч решава проблема.

Това изхвърляне на водата обаче ... ако с подмяната на капачката не го прави е добре. Да няма обаче избиване в гарнитурата. Казваш, че не смесва маслото и антифриза - може да е избила без да ги смесва, просто да вкарва газове от цилиндрите в охладителната система. Хубавото е, че признаците за това са очевидни и в сервиза щяха да ги видят. Чисто превантивно - следи да не губи антифриз.


cholev
 
 
Мнения: 2228
Регистриран: 28 сеп 2005, 09:45
Пол: мъж
Кара: BX1.9d (не кара вече) XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) (не кара вече) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) (чат пат кара) и С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец)
Местоположение: Перник
Контакти:

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от cholev » 02 юли 2019, 20:27

На снимката гледам 100оС. Ами нормална температура за тази скорост и горещини.
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1350
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от Mitko64 » 02 юли 2019, 22:31

На Ксантията при същото положение смених синия датчик за таблото и после показваше с 10гр. по-малко. :amii: Не е изхвърляла антифриз ,не е надувала маркучи.
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1887
Регистриран: 15 мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от гмм » 03 юли 2019, 07:52

20190624_123934.jpg
ксара 1.6 16v 109кс.бензин.Това е след 4 часа каране София-Варна,на магистралата преди Варна 13.00часа на обяд.Показвам това защото накой твърдят,че е нормално 100-105 градуса,а мисля че не е така.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4469
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от ivo-zx » 03 юли 2019, 11:00

Това е от вчера някъде 19:30 през Околовръстното от Цариградско до Ботевградско шосе. Жега, климатик, вижда се как малко е скочила температурата когато съм ускорявал иначе нищо особено.
Screenshot_2019-07-03-10-37-31-147_com.ovz.carscanner.png
Това е от 14 април, нямам спомен за какво съм включвал софтуера, обд-то не го вадя, включил съм телефона, нещо съм гледал в движение. Точно преди да спра температурата стига до 105°. На Пикасото няма лампа, барчето над нормалното май задейства на 110°. Със стрелката не можеш да я гледаш непрекъснато, но има моменти в които се вижда че се увеличава. Колко се увеличава се вижда с дигностика.
Screenshot_2019-07-03-10-47-11-664_com.ovz.carscanner.png
Та има моменти в които достига 105°, включва се перката и пада до 85-87. Най-често се случва в задръстване и работа на празен ход. Не мисля че има проблем, никога не се е качвало над 105°.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Автор на темата
raitsoni
 
 
Мнения: 312
Регистриран: 04 авг 2009, 20:06
Пол: мъж
Кара: VTS 2.0 HDI 110cv
Местоположение: гр.София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от raitsoni » 03 юли 2019, 16:11

Първо се извинявам ,че е в грешния раздел, трябва ше да е при ксара. Преди дни мих и двата радиатора и между тях. Мисля не надува(на пипане са добре маркучите). Предишните лета и то в по голяма жега съм я ръчкал,но до такива тем. не е стигала. Първо ще сменя термостата , и ако не се оправи , главата вънка(и без това има теч на масло) . И, ще се направи. В, неделя се прибирах от Бургас, външна тем. около 17-20гр. понеже валеше. Без клима и при скорост над 130кмч. пак вдига....

Потребителски аватар

Автор на темата
raitsoni
 
 
Мнения: 312
Регистриран: 04 авг 2009, 20:06
Пол: мъж
Кара: VTS 2.0 HDI 110cv
Местоположение: гр.София

Re: Да спретнем един спор, кой е виновника за повишена температура!!!!

Мнение от raitsoni » 04 юли 2019, 21:43

На първо четене ,мисля на 99% хванах виновника.Водния радиатор, въпреки че беше равномерно топъл. Сложих нов+нов термостата и цървен антифриз . Надявам се че оправих проблема...........

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xantia”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта