ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Ремонт на предни чистачки Xantia '97

Производство: (1993-2001)

Автор на темата
lattante
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 28 авг 2013, 18:07
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia'97
Местоположение: Пловдив

Ремонт на предни чистачки Xantia '97

Мнение от lattante » 04 окт 2018, 23:36

Привет колеги.
В дъждовната неделя решихме да се разходим наблизо до Пловдив и карайки си към Асеновград, изведнъж чистачките спряха. Бре, викам си, ко станА? Вадя предпазителя - 20А, изгорял. Добре, вероятно му е дошло времето. Мисля, че трябва да е 25А, но нямах такъв и сложих пак 20А. Паля колата, пускам чистачките и шок и ужас - започна да излиза дим откъм волана. Пробвах да сваля предпазителя - точно за 3 секунди корпуса вече се беше 'втечнил'! Извадих го криво-ляво, прибрах се обратно и днес остана малко време след работа. Мислех да я карам на майстор, но след последните 2 посещения, нек'си не съм хепи. Та, започвайки, за пореден път се убеждавам, че това не е ремонто пригоден автомобил. За да свалиш декоративния пластмасов кожух който покрива частта между волана и таблото, трябва да свалиш air bag и самия волан?! WTF?
Както и да е, свалих волана, пластмасите - лостчето си изглежда добре, при превключване няма странни шумове и щракания. Слагам нов предпазител, за да видя дали ще започне да дими - няма дим, няма огън, чистачките работят отлично, предпазителя не загрява.
Усъмних се, че може моторчето, което движи чистачките да е затегнало и оттам да се вдига консумацията и прочие. Започнахме да разглобяваме и като стигнахме до кабела - изненада, кабела протрит, съответно дава на късо и ... Интересното е, че беше прекаран точно под лоста, който движи рамената и малко по-малко го е протрил. Теглих едни майни, разглобихме всичко и взех машинката да я прегледам в нас. Мислех да сменя и четките, но са ок и не са изхабени. Проблема е, че като всяко 'малко дете' с конструктор, разглобих всичко, но не правих снимки и белязки кое къде е зацепено. Голямото бяло зъбно колело се задвижва от червяк от моторчето. Но има ли значение в каква позиция е? На капачката с кабела има 3 контактни пластини, които контактуват с металната планка, която е в зъбното колело. След това ще трябва да зацепя правилно и лостовете и рамената на чистачките.. За съжаление не си белязах и там.
IMG_0842.JPG
IMG_0841.JPG
Ако някой може да помогне с инфо или линк, където да видя как става, ще съм благодарен и мога да черпя бири, червено вино и т.н :)

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4375
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 05 окт 2018, 14:09

Няма значение как ще поставиш зъбното колело. Само си купи 2-3 кутийки смазка за механики (има я в електричарските магазини. Една ще ти стигне, но да си имаш. Друга грес не слагай. Като включиш буксата и натиснеш лостчето за чистачки за да си направи оборот, го направи при разкачени щанги за да си застане на нормална позиция. После малко ще си поиграеш с рамената. Внимавай при евентуална грешна позиция на лостовете чистачките да не тръгнат надолу, че моторчето стои под напрежение и може да го изгориш.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


Автор на темата
lattante
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 28 авг 2013, 18:07
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia'97
Местоположение: Пловдив

Мнение от lattante » 05 окт 2018, 17:05

Привет,
благодаря за съветите.
Намерих ABRO LG-857, която е тъкмо за моите цели. Ще си имам и занапред ако се наложи нещо.
Довечера ще сглобя моторчето и утре ще тествам на колата. Мисля дори да изрежа горната пластмаса, заради която свалях волана, така, щото да мога да стигна до лостчетата за чистачки/мигачи без толкова гимнастики.

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4375
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 05 окт 2018, 21:48

Точно така! Забравих да ти кажа да я резнеш със секачки - на първа серия (с airbag) е същия хОй.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


Автор на темата
lattante
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 28 авг 2013, 18:07
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia'97
Местоположение: Пловдив

Мнение от lattante » 10 окт 2018, 20:33

Привет отново.
Тя моята е 1-ва фаза /97 година с airbag/.
Ъпдейт по темата - явно има значение къде е 'зацепено' зъбното колело с червяка на моторчето. Защото, когато пусна чистачките, си въртят постоянно. Дори на най-ниската степен /когато върти през няколко секунди/, си върти нон-стоп. Отворих отново кабела, за да видя дали не съм разменил някой от кабелите, но не би, всичко е свързано правилно. Лостчето си е наред, защото преди да разглобя всичко, при последната проба си работеше.
В нета не успях да намеря снимка или видео по въпроса...

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xantia”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост