ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Ксантия 1,9тд син пушек

Производство: (1993-2001)
Потребителски аватар

Автор на темата
teodor111
Нов потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 ное 2008, 13:51
Пол: мъж
Кара: Citroen xantia 1.9td
Местоположение: Русе

Ксантия 1,9тд син пушек

Мнение от teodor111 » 20 юли 2018, 11:55

Здравейте колеги, проблема е следния. Всичко си беше ОК по колата докато не заредих една вечер гориво. Сутринта в тъмното видях, че колата пуши при паркиране, не не обърнах много внимание. Прес деня: ужас. Като форсирам на празен ход, зад мен е черно, облаци, нищо не се вижда. Проверих щеката на маслото, няма признаци на вода. Охладителната с-ма държи налягане. Маркучите на турбото са меки. Сипах присадка Bardahl B.D.C. Няма и 10км черният пушек изчезна, остана само син и то само при потегляне на първа или форсиране над 3000 об. на място. Сложих двутактово масло в нафтата, мотора заработи по-тихо, но синият пушек остана. Почти съм сигурен, че е от горивото, но все пак моля за съвети и идеи какво може да е. Имам около 50л нафта и докато свърши.... Пробвах да я настъпя на баир - няма грам пушене. Само на място при форсиране или при потегляне на първа и задна. Относно разход на масло: да има го, но това е откакто спрях Тотал-а и минах на евтино наливно. Само че тя и преди си пипаше масло, но този пушек.... Моля помагайте!

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1326
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Mitko64 » 20 юли 2018, 22:19

Колега,синия или сивия пушек,в зависимост как го вижда човек е признак на горене на масло на двигателя.Изгори това количество нафта което си заредил и тогава пак виж как са нещата ,може би и да е от лоша нафта. :ochki:
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли

Потребителски аватар

Автор на темата
teodor111
Нов потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 ное 2008, 13:51
Пол: мъж
Кара: Citroen xantia 1.9td
Местоположение: Русе

Мнение от teodor111 » 20 юли 2018, 23:34

Дано да си прав. Нафта да е.

Потребителски аватар

Levenov
Нов потребител
Мнения: 33
Регистриран: 15 яну 2017, 16:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 1.9 TD
Местоположение: Гр. Дупница

Мнение от Levenov » 31 юли 2018, 11:54

Със същия двигател съм и аз. Имах същия проблем преди около 2 месеца. Заредих от лукойл за сефте нафта и отзад при потегляне син пушек, не гореше масло което беше странно за мен. След като тази нафта я изгорях и налях нова този път от Еко този син пушек напълно изчезна точно след 2 дена като сипах наново. Така че мисля че ще ти е нафтата. Относно до това с евтиното масло, преди последна смяна бях на минимума на маслото защото е евтино. Минах на Bardahl сега и не е докоснало маслото дори и то е на същата цена като това. Със филтъра 90 лева ми излизаше наливното, сега съм с 90 лева Bardahl и маслен филтър.

Потребителски аватар

Автор на темата
teodor111
Нов потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 ное 2008, 13:51
Пол: мъж
Кара: Citroen xantia 1.9td
Местоположение: Русе

Мнение от teodor111 » 31 юли 2018, 19:59

Здравей колега, благодаря за мнението. Преди да ти кажа какво мисля по въпроса искам да споделя искреното си учудване от пасивността на членовете във форума. Друг път на най-тъпия или най сложният въпрос се отзоваваха толкова много хора и мнения, а сега нищо. Все едно въпросът ми е зададен така: 当我推动闲置时,在我身后是黑色,云,没有任何可见. Както и да е . Почвам да се убеждавам за пореден път в старата поговорка че, " Всяко нещо страда от простотията на собственика си". Май ще излезе от тъпото масло. Гори го като за световно. 10 години си карам колата само с Тотал. В последно време започнаха да продават всякакви боклуци в туби от Тотал. Затова го смених с ефтино. Наляха ми масло 10W40 от варел, на който пишеше Лукоил. Сега за 5000км съм долял почти 2л. Е няма такъв боклук. За 10 години 100грама не съм долял. Може и от нафтата да има нещо, но определено това в картера не е двигателно масло. Решил съм вече ще го сменя. Пък тогава вече... каквото сабя покаже. Мислех да слагам придсадка. Дистрибутора на Бардал ми каза цена колкото за туба добро масло. Няма смисъл просто. Искренно благодаря на Mitko64 и Levenov за проявеното разбиране и подкрепа. На всички други колеги пожелавам да са живи и здрави и да нямат моя проблем.

Потребителски аватар

Levenov
Нов потребител
Мнения: 33
Регистриран: 15 яну 2017, 16:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 1.9 TD
Местоположение: Гр. Дупница

Мнение от Levenov » 31 юли 2018, 23:07

Смени го, ще е най-добре за колата и пробвай с Бардал или се върни отново на Тотал. До колкото за нафтата ако наливаш от място, от което не си наливал и го мислиш за съмнително изобщо не наливай в колата, налей 2-3 литра в туба и я остави 1-2 дни да седи. Ако има някакви утайки, значи има водичка в нея и тази нафта за нищо не става. Това става, когато нафтата преседи няколко дни и почва да се получават утайки заради примеса на вода. Но и маслото ти е голям фактор именно защото е от евтиното а то си е направено да гори и ти да си даваш парите за да доливаш и да си съсипваш двигателя. Бардал за мен е доста добро за ситроените с този двигател и си върши перфектно работата, преди на 2000 километра леко беше почнало да го гори но сега не го е и докоснало.
До колкото за активността тук, имам поне 2 теми мисля че, които даже нямат и отговор и трябваше сам да се мъча да ремонтирам. Гледам да отговарям колкото се може повече тук за да поддържам активност в нашата малка групичка от Ксантий :D
Лека вечер!

Потребителски аватар

Tisho777
 
 
Мнения: 397
Регистриран: 17 яну 2011, 12:11
Кара: Citroen Xantia II Estate '99 1.9 TD
Местоположение: София

Мнение от Tisho777 » 31 юли 2018, 23:13

Моята кола я взех на 137 000 км. Сега е на 202 000 км. Единствено в началото като я взех, беше с някакво 10W40 на доизживяване. Тогава зимата дойде и като паднаха едни -15 градуса 2011 година, колата едвам разбиваше маслото. От тогава съм само с 5W40 Total Quarz 9000, 5 литрова туба, щото го носят от Запада. По принцип в България Тотал 4л туба не трябва да се взима, щото било румънски бълкоч.

Друго масло освен Тотал не слагам на колата, както го пише в книжката. Единственото е, че слязох на 5W40, заради зимата ни.

Единствено съм пробвал да слагам за добавка един Бардал, веднъж, за "по-добро смазване", излезе 20 лв "екстра"-та... Реших да пробвам каква е тая "магия". Леееко пипна маслото, а добавката смърдеше 2000-3000 км. През двигателя се усещаше. Никакви глупости този двигател няма да види повече, освен Тотал в 5 литрови туби.

А дизел, само от Ромпетрол или OMV. Закон.

П.П: Това, че 1.9TD е дефорсиран мотор с ресурс не значи, че човек трябва да му се качи на главата с издевателства като наливно масло, кофти нафта или пречистено олио. Ще търпи известно време и после ще си каже нуждите, изразяващи се в заминали лагери на валове, биели, надрани цилиндри, сдухани уплътнения или течаща помпа и "пикаещи" инжектори.

Потребителски аватар

Автор на темата
teodor111
Нов потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 ное 2008, 13:51
Пол: мъж
Кара: Citroen xantia 1.9td
Местоположение: Русе

Мнение от teodor111 » 01 авг 2018, 00:11

Здравей Levenov, относно нафтата, скоро говорих с майстора който ми потдържа колата. Каза, че има една туба източена от резервоар(незнайно къде зареден) с течност в 4 (четири) цвята и вода няма. Така че, какво сипваме като горива и масла никой не знае. Относно маслото Бардал, 90 лв с филтъра не е ли малко много? 4л Тотал + 1 л тотал са около 70лв+ 16лв. Колко е тотал е друг въпрос. А за оредяващата групичка на Ксантия, чесно да ти кажа и аз съм тръгнал да си ходя. Много вярно ми служи колата, но вече е морално остаряла. Няма да казвам тук към какво съм се насочил( много ще ме подиграват), но определено новите Ц5 не са за мен. Айде лека и много безавариини км.

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4359
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 01 авг 2018, 01:10

Тотал 5W40 в 5 литрова туба почти навсякъде е под 40 лв:
https://maxcar.bg/avtomobilni-masla/tot ... 0-5w-40-5l;
https://maslata.bg/shop/%D0%B4%D0%B2%D0 ... 000-5w-40/
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

Автор на темата
teodor111
Нов потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 ное 2008, 13:51
Пол: мъж
Кара: Citroen xantia 1.9td
Местоположение: Русе

Мнение от teodor111 » 01 авг 2018, 09:37

Точно това под 40лв НЕ Е Тотал. В Германия тубата струва 60 евро, а тук 20. И то какво излиза? Аз съм купил 5 литра масло от варела на Лукоил за 40лв, а тотала по-евтин. Няма как да стане. Ефтино и хубаво е мечтата на глупака, и девиза на Кауфланд.

Потребителски аватар

Tisho777
 
 
Мнения: 397
Регистриран: 17 яну 2011, 12:11
Кара: Citroen Xantia II Estate '99 1.9 TD
Местоположение: София

Мнение от Tisho777 » 01 авг 2018, 10:38



Мииии, толкова си е. Виж му и рейтинга. 93 все положителни мнения. Знай, че това 5W40 не е истинско синтетично. Има обаче май на Mobile истинско 5W40 синтетика, и цената там е как говориш.

Потребителски аватар

liuben
 
 
Мнения: 1607
Регистриран: 23 фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: Citroen C5II 4hx+4hp20
Местоположение: София

Мнение от liuben » 01 авг 2018, 12:18

Има си цяла тема където са дискутирани маслата. Иначе ето в немско колко струва:
https://www.motoroeldirekt.de/Motoroel/ ... 0/p-OIL-64

Изпратено от моят Redmi Note 4x с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 722
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 01 авг 2018, 12:20

19 евра без отстъпката за 5л....

Потребителски аватар

Автор на темата
teodor111
Нов потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 ное 2008, 13:51
Пол: мъж
Кара: Citroen xantia 1.9td
Местоположение: Русе

Мнение от teodor111 » 01 авг 2018, 13:17

Аз почнах тема за пушене на колата, Вие го обърнахте на цени и ценообразуване. Ако някой няма какво да каже по темата по-добре да си мълчи.

Потребителски аватар

Tisho777
 
 
Мнения: 397
Регистриран: 17 яну 2011, 12:11
Кара: Citroen Xantia II Estate '99 1.9 TD
Местоположение: София

Мнение от Tisho777 » 01 авг 2018, 13:27

Пишеш, че колата пушила синьо. Синьото винаги значи, че се гори масло. Читав двигател като 1.9ТД масло не гори просто ей така, освен ако нещо не е прецакано много сериозно поради немарливост. Ти казваш, че сипваш кофти масло, щото като 5W40 на Тотал в БГ истинско нямало. С колегите ти отговаряме на тази теза, че не е така. Но, колата си е твоя. Ти си знаеш най-добре.

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4359
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 01 авг 2018, 13:30

teodor111 написа:
01 авг 2018, 09:37
Точно това под 40лв НЕ Е Тотал. В Германия тубата струва 60 евро, а тук 20. И то какво излиза? Аз съм купил 5 литра масло от варела на Лукоил за 40лв, а тотала по-евтин. Няма как да стане. Ефтино и хубаво е мечтата на глупака, и девиза на Кауфланд.
Мисли си каквото искаш. Дал съм пример с два от магазините от които съм купувал и нямам забележки. Дори в Макс-а беше 34 лв. Сега е малко по-скъпо. В Германия масло Петронас струва 18 евро за 5 литра 5W30. Тук цената му е три пъти по-висока без отстъпка - кое е ментето.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

Автор на темата
teodor111
Нов потребител
Мнения: 42
Регистриран: 06 ное 2008, 13:51
Пол: мъж
Кара: Citroen xantia 1.9td
Местоположение: Русе

Мнение от teodor111 » 02 авг 2018, 17:05

Здравейте колеги. Вчера заредих гориво и днес докато си карам из града, усещам, че нещо ми липсва. Накрая се усетих. Колата не пуши. Нарочно форсирах, мъчих я, няма и няма. Вече поне знам от какво е било и къде няма да заредя никога вече гориво. Искам специално да благодаря на Mitko64, Levenov и хилядите колеги, който си дадоха мнението по темата. Дано темата да е полезна и на други членове от форума, че то с тези горива, това е положението.

Потребителски аватар

Levenov
Нов потребител
Мнения: 33
Регистриран: 15 яну 2017, 16:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 1.9 TD
Местоположение: Гр. Дупница

Мнение от Levenov » 04 авг 2018, 21:42

Радвам се че всичко е наред! За съжаление ние в Българие не караме със качествено гориво. Например в Германия никъде не са чували пикащи дюзи или развалено ГНП, защото там си карат със качествено гориво, а ние тук си караме със пикня! Дано повече нямаш проблеми със това че количките ни са старички, но пък си ги обичаме :D
Лека вечер!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xantia”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта