ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Странно поведение на двигателя 2.0 HDi 110

Производство: (1993-2001)

Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 177
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Странно поведение на двигателя 2.0 HDi 110

Мнение от TigerHunter » 21 апр 2017, 21:28

Привет!
Тия дни ми се случи да усетя странно заглъхване на двигателя на празен ход, докато чаках в трафиците.
Както си работи равномерно, на около 850 оборота и сякаш за части от секундата пропуска такт. Забелязах и на оборотомера моментен пад на оборотите с около 50-100. Не го прави често, Може да се случи веднъж на ден, а може и да не се случи. Миналата седмица ми угасна докато чаках на един светофар. Запали на момента, но ми е странно. Не ми е гаснал оттогава. През уикенда смених профилактично горивния филтър, че беше на около 8000. Не беше особено мръсен.
Почистих дебитомера и затапих маркучето към ЕГР-а. Сега върви осезаемо по-добре.
Обаче пак се случва след дълго чакане в трафика, при потегляне сякаш няма душа. Като я изфорсирам си наема и после се оправя. Това го прави обикновено когато е добре загряла. Подчертавам, не прегряла. Около 85-90 градуса.
Перките си се включват и си държи добри температури и когато я газя яко, или в трафик.
Не съм я видял да изпушва, нито когато го прави номера, нито въобше изпушва, колкото и да я газя.
Не знам дебитомер ли да виня, запушен катализатор ли, или друго.
А не е като да не я юркам. Днеска до 190 за малко.


gari
 
 
Мнения: 1957
Регистриран: 05 апр 2007, 20:01
Пол: мъж
Кара: Xantia HDI- 110к.с+++.-комби, Фиат брава 1,9JTD+++, Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M
Местоположение: Русе

Мнение от gari » 21 апр 2017, 21:39

От дебитомер не може да пропуска такт. Един колега с този мотор, но в С5-1 имаше такъв проблем и бая си играха докато го открият, накрая излезе някакъв кабел проблемен. Съфорумник е от Русе. Но проблема беше в С5, просто симптоматиката ти много ми прилича на неговата.
Бивши-ВХ14RE-84г,ВХ-1,4ми-92г,Ксантия-1,6,Ксантия-1,9ТД,Ксантия-2,1ТД+++;
Сега - Ксантия комби 2,0 HDI-110кс +++, Фиат брава 1,9JTD+++ и Рено Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M;
Купи си Ситроен и ще забравиш останалите!


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 177
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Мнение от TigerHunter » 21 апр 2017, 21:44

Значи, веднага щом имам свободен ден, ще приложа тактиката която обикновено прилагам на джипките. Разкачане на всички куплунги и почистване със спрей за контактори. От много ядове ме е спасявало...
Иначе, колата си върви, като изключим,че след смяна на всички тампони на двигателя, на някои обороти и натоварвания, ми прави малко вибрациЙ, коЙто дразнят.

Потребителски аватар

s_chefo
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 25 фев 2015, 09:51
Пол: мъж
Кара: Xantia 2.0 HDI 90hp
Местоположение: София

Мнение от s_chefo » 12 юни 2018, 09:48

Колега при мен се появи същия проблем, (при Xantia 2.0Hdi 90hp), сподели ако си открил решение.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 177
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Мнение от TigerHunter » 13 юни 2018, 22:16

Колега, тогава и на диагностика я карах и не показа грешки, освен сла бсигнал от дебитомера, който с почистване на куплунга се оправи и грешката беше почистена. Момчето я следи и в движение и всичко си беше в нормите. Предположиха датчика на коляновия вал. Не го сменях, но го свалях два пъти и го почиствах от нагар и стружки. По същия начин и този на разпределителния вал. Не ми е правила проблеми оттогава, но през топлия сезон, от време-на време ми прави номера с нещенето да ускорява. Странно е, че е сякаш температурно зависим. Прз зимата, нито веднъж. Сега при добре загряла кола се случва след продължително каране с постоянна скорост около 1500 оборота. Подаваш газ и не иска да ускорява. Само поддържа скоростта, дори с натиснат докрая педал. Аз го отдавам на заклинващ в отворено положение ЕГР. Ако не беше на толкова кошмарно място заврян, досега да съм го затапил сто пъти.
Пробвай да почистиш датчиците на коляновия и разпределителния вал. Този на разпределителния е на лесно място,а на коляновия е малко заврян, но с търпение се изважда. Почисти им и буксите с ел спрей.

Потребителски аватар

s_chefo
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 25 фев 2015, 09:51
Пол: мъж
Кара: Xantia 2.0 HDI 90hp
Местоположение: София

Мнение от s_chefo » 15 юни 2018, 08:59

Почистих датчиците и напръсках всички видими букси с контактен спрей и като се отпуши тая кола :bigsmile: .
Хиляди благодарности.
Все пак от направената диагностика се оказа че 3 от дюзите са за ремонт (едната е с корекция 4.99) и предстои търсене на читав доктор.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xantia”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост