Парно - странен проблем!?!

Производство: (1993-2001)
Потребителски аватар

Автор на темата
GOLDENMEN
 
 
Мнения: 158
Регистриран на: 27 юни 2006, 19:04
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 i
Местоположение: БУРГАС

Парно - странен проблем!?!

Мнение от GOLDENMEN » 12 яну 2018, 19:04

Здравейте колеги.
Ще съм ви благодарен, ако помогнете, тъй като вече не знам какво да правя с това парно....
Колата си загрява (не знам колко е добре но си държи 70 - 80 градуса) парното е топло, но не е жега както си беше... сменян термостат, антифриз... обезвъздушена е.... в градско качва градусите до към 92 - 95... парното пак едно такова топло... и днес се случи следното:
в града, при загряла кола (92 - 95 градуса) спирам на светофар - парното започва да духа хладко!?! Тръгвам - започва да духа топличко....
Спирам, пипам маркучите - този към радиатора от термостата, не се трае от жега. На изхода от радиатора - държа си ръката за известно време. Маркучите на парното (не знам кои е вход и кои е изход) на единия не се трае от жега, а на другия - мога да си държа ръката с минути....
Прикачвам и снимка - с червена стрелка е маркуча, които е горещ и не мога да си задържа ръката там.
20180112_162603.jpg
Четох всичко свързано с парното.... и вече не знам какъв може да е проблема!?!
Поздрави, Теодор


chicho
 
 
Мнения: 761
Регистриран на: 31 яну 2008, 21:52
Кара: citroen XM 2.5 TD Exclusive ORGA 7172; xantia 2,1td; C6 2,7hdi
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от chicho » 12 яну 2018, 19:42

:drink: смени си радиаторчето, колкото по-истинско, толко по-топло

Потребителски аватар

Автор на темата
GOLDENMEN
 
 
Мнения: 158
Регистриран на: 27 юни 2006, 19:04
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 i
Местоположение: БУРГАС

Мнение от GOLDENMEN » 12 яну 2018, 20:15

Как не ми се искаше да чувам това за радиаторчето.... :(
А на какво пък ще се дължи това, че "парното" отслабва когато колата е на обороти, въпреки че е загряла?
Поздрави, Теодор

Потребителски аватар

Светослав Стефанов
 
 
Мнения: 1817
Регистриран на: 01 ное 2004, 17:09
Кара: C5 2.0i 2005, а жена му C5 2.2 HDI 2005 Exclusive+ автоматик 4HP20
Местоположение: Ботевград

Мнение от Светослав Стефанов » 15 яну 2018, 09:38

Гарнитура на глава. На бензиновата ми петица беше същото. На място духа студено, като дадеш газ идва топло. След смяна на гарнитура на глава всичко се оправи.
Отвори капачката на казана за антифриз и ако изфъска...
Дано да не е това разбира се, може да е запушено радиаторче...
Няма значение колко пълен е животът ви, винаги ще се намери
място и за две бири.

Потребителски аватар

Автор на темата
GOLDENMEN
 
 
Мнения: 158
Регистриран на: 27 юни 2006, 19:04
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 i
Местоположение: БУРГАС

Мнение от GOLDENMEN » 15 яну 2018, 16:34

Гарнитурите са сменяни миналото лято.
Поздрави, Теодор

Потребителски аватар

PIT
 
 
Мнения: 5038
Регистриран на: 09 мар 2007, 12:12
Пол: мъж
Кара: C6 2.7 HDI, '06 C5 2.0 HDI 16v АСК
Местоположение: София

Мнение от PIT » 15 яну 2018, 17:03

Светослав Стефанов написа:
15 яну 2018, 09:38
Гарнитура на глава. На бензиновата ми петица беше същото. На място духа студено, като дадеш газ идва топло. След смяна на гарнитура на глава всичко се оправи.
Отвори капачката на казана за антифриз и ако изфъска...
Дано да не е това разбира се, може да е запушено радиаторче...
Е нали работят под налягане, нормално е да изсъска като отвориш капачката.
06C6V6 :cool:

Бившите:
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4267
Регистриран на: 08 мар 2006, 20:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 15 яну 2018, 17:04

Аз също съм за радиаторче - запушено. Има такива машини, които вкарват под налягане и би трябвало да извадят гняс - защо не пробваш първо с тях?
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


krassitch
Редовен
Мнения: 64
Регистриран на: 08 апр 2012, 21:06
Пол: мъж
Кара: Пежо Експерт 1,9 ТД
Местоположение: Видин

Мнение от krassitch » 15 яну 2018, 17:09

И аз мисля,че проблемът е в радиаторчето на парното,и се лекува само със... смяна с ново.Моето го смених есента,и има голямо подобрение.А на място,водната помпа е на ниски обороти,и не може да прекара горещия антифриз през радиаторчето.Тръгваш и вдигаш оборотите,започва да пропуска през по-малко затлачени места-става по-топличко леко...Можеш да пробаш:Намираш някаква външна помпа,не много мощна,на 12 или 220 волта,и връзваш към входа на радиаторчето.От изхода,маркуч към една кофа.Пълниш кофата с вода,и загряваш с бързовар до кипване.Пускаш помпата и вентилаторчето на парното,и ще се види :)С машина няма да го отпушиш,само ще си дадеш парите напразно,и ще си загубиш времето

Потребителски аватар

Автор на темата
GOLDENMEN
 
 
Мнения: 158
Регистриран на: 27 юни 2006, 19:04
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 i
Местоположение: БУРГАС

Мнение от GOLDENMEN » 15 яну 2018, 19:03

Това с помпата ми изглежда добро решение...
Поздрави, Теодор

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1952
Регистриран на: 15 мар 2009, 21:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Мнение от гмм » 15 яну 2018, 20:57

Когато мойта ксара започна да духа хладно,проблема се оказа във водната помпа-малък-голям кръг.Майстора защипа накакъв маркуч и след смяна на помпата нещата си дойдоха на място.


krassitch
Редовен
Мнения: 64
Регистриран на: 08 апр 2012, 21:06
Пол: мъж
Кара: Пежо Експерт 1,9 ТД
Местоположение: Видин

Мнение от krassitch » 16 яну 2018, 12:09

Може и водна помпа да е.Но тя е консуматив-сменя се профилактично на 120-150000 км,защото ако се счупи,ще се :bigsmile:

Потребителски аватар

Автор на темата
GOLDENMEN
 
 
Мнения: 158
Регистриран на: 27 юни 2006, 19:04
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 i
Местоположение: БУРГАС

Мнение от GOLDENMEN » 16 яну 2018, 19:21

Направо в чудо се видях с тази кола и вече се чудя какво да и правя за това пусто парно....
Започвам да си мисля, че може и да е от термостата, а е сменян....
Не че толкова разбирам, ама... за изминати 50 км. извънградско - тя не вдига повече от 75 градуса - пипам маркуча от термостата - топъл, радиатора - и той е топъл!?! А уж термостата отваря на 86 градуса!?! Значи поне според мен - отваря много по рано големия кръг... в градко пък загрява до към 95 - парното пак никакво....
Поздрави, Теодор

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 923
Регистриран на: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Мнение от CitroZ » 16 яну 2018, 20:23

Не виждам какво караш. Предполагам С5.

Аз есента получих подобни симптоми. Топло духа до едно време (въртях из квартала) и както си чаках жената да излезе от магазиня, и започна студено. Като тръгнах започна лееко топло и пак студено.
Звъннах на Ясен. Вика да налея антифриз. Налях - почна да духа адска жега. Викам си, че понеже година не бях поглеждал там и може да е избушила в големите жеги през капачката.
'Сичко ток. Отидох при Яската за друг ремонт и го бъзнах за антифриза, а той се смее. Вика да погледнел маркучите. Погледна зад двигателя - мокро ама малко. Погледна отдолу нагоре и хоп - маркуча дето топли ЕГР-то боцнат леко и като рече да го пипне и се оля всичко.
Сменихме го тоя маркуч и сега пак съм в джаза. Казана за антифриз не е подлаган на съмнение, защото като я купих съм го сменял с чисто нов.

Та....огледай се. Може да се окаже маркуч или тройник. Това не ти е Ксантия. Всичко от гумените части изглежда остарява 5 години по-рано.

Sent by Tapatalk on HTC 901S


00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xantia”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта