ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Парното духа топло само при високи обороти.

Производство: (2006-)
Online

Автор на темата
pgc
Редовен
Мнения: 71
Регистриран на: 11 Авг 2010, 22:44
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6 HDI, 109 Hp, 2008г.
Местоположение: Велико Търново

Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от pgc » 13 Яну 2021, 20:58

Двигателя е 1.6 hdi, 109 к.с.
Като оставя двигателя на празен ход/ниски обороти, парното започва да духа значително по хладен въздух. Като повиша оборотите над 1500, всичко е наред, т.е. постъпващия в купето въздух е прилично топъл. Смених капачката на казанчето за охлаждащата течност-няма ефект. Остават според мен три варианта. Нещо запушено /радиатор на парното например/, издухана гарнитура на глава или неработеща водна помпа. Някой имал ли е подобен проблем и какво е решението?
Citroen C4 Grand Picasso, 1.6 HDi, 109 Hp, 2008г.

Аватар

marian stoev
Редовен
Мнения: 69
Регистриран на: 21 Ное 2016, 11:25
Пол: мъж
Кара: citroen C4 picasso 2.0i 140hp
Местоположение: София

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от marian stoev » 14 Яну 2021, 10:22

Виж темата за отопление по надолу във форума...А тези признаци са май в почти всички автомобили от модела.Включително и при мен. Не вярвам чак масово да са скапани колите,просто сигурно е някаква недомислица на конструкторите на отоплителната система. Не може при загряла охладителна течност 80-90 градуса да духа хладно веднъж,а друг път топло...Явно в клапите командвани от мозъка на климатроника е проблема! Ако затвори входа на студен въздух,дали няма да стане баня в салона?
А при мен са сменени и гарнитурата на главата и водната помпа....

Online

Автор на темата
pgc
Редовен
Мнения: 71
Регистриран на: 11 Авг 2010, 22:44
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6 HDI, 109 Hp, 2008г.
Местоположение: Велико Търново

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от pgc » 17 Яну 2021, 13:11

Дъщиря ми кара Мазда 3 с двигател 1.6hdi, 109 к.с. и отоплението е много добро. Много бързо започва да духа топло и този проблем с охлаждане на въздуха на ниски обороти го няма. Искам да кажа, че двигателя в японски ръце добре се справя с отоплението на салона. Още повече нали знаете, че същия двигател се монтира и в редица други коли, които нямат проблем с парното.

Аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 825
Регистриран на: 08 Май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 2.0 HDi '06 VTS Coupe
Местоположение: София

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от Ю.Вълчинов » 17 Яну 2021, 13:31

Колеги, съмнявам се като нови да са били такива колите. При положение, че карате дизели и няма газова уредба, автоматично означава, че колата има малко количество охладителна течност и/или не е обезвъздушена.

Аватар

marian stoev
Редовен
Мнения: 69
Регистриран на: 21 Ное 2016, 11:25
Пол: мъж
Кара: citroen C4 picasso 2.0i 140hp
Местоположение: София

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от marian stoev » 17 Яну 2021, 18:03

Ю.Вълчинов написа:
17 Яну 2021, 13:31
Колеги, съмнявам се като нови да са били такива колите. При положение, че карате дизели и няма газова уредба, автоматично означава, че колата има малко количество охладителна течност и/или не е обезвъздушена.
Колега моята е 2.0 инжекция,16клапана 140 коня и Е с газова инсталация...Което автоматично означава,че има предостатъчно охладителна течност,а и мога да следя температурата! Та НЕ Е там проблема! Загрява си идеално,отваря си както трябва кръговете,но парното е СЛАБО!!! Грее добре когато я караш на по дълъг път и с по висока скорост.

Аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 825
Регистриран на: 08 Май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 2.0 HDi '06 VTS Coupe
Местоположение: София

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от Ю.Вълчинов » 17 Яну 2021, 18:46

Другото което се сещам и да има причина за това поведение е водната помпа да не е много качествена или със счупени лопатки и заради по високите обороти да вкарва дебит и съответно горещ антифриз към радиатора на купето. Последното което може да е проблем е да ви е запушено радиаторчето, което автоматично означава скъп ремонт :hmm:

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5005
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от ivo-zx » 17 Яну 2021, 19:46

Причината вероятно е в клапата топло/студено или в моторчето, зъбните колела и пр.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Online

Автор на темата
pgc
Редовен
Мнения: 71
Регистриран на: 11 Авг 2010, 22:44
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6 HDI, 109 Hp, 2008г.
Местоположение: Велико Търново

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от pgc » 17 Яну 2021, 21:38

Течност има със сигурност. Всъщност 1.6hdi как се обезвъздушава, не се ли самообезвъздушава този двигател. Не съм проверявал състоянието на водната помпа, но ако проблема е в нея, не би ли следвало в определени ситуации и моменти двигателя да загрява и да светват разни червени лампи.
Citroen C4 Grand Picasso, 1.6 HDi, 109 Hp, 2008г.

Аватар

marian stoev
Редовен
Мнения: 69
Регистриран на: 21 Ное 2016, 11:25
Пол: мъж
Кара: citroen C4 picasso 2.0i 140hp
Местоположение: София

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от marian stoev » 18 Яну 2021, 12:36

Не е и водна помпа! Сменена е при мен преди по малко от 10 000 км. И аз съм за проблеми в разпределението на въздушния поток и разните там клапи и моторчета...

Online

Автор на темата
pgc
Редовен
Мнения: 71
Регистриран на: 11 Авг 2010, 22:44
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6 HDI, 109 Hp, 2008г.
Местоположение: Велико Търново

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от pgc » 18 Яну 2021, 17:45

Разпределение на въздуха е едно, да духа топло само при високи обороти е друго. За неработещи клапи, разпределящи въздуха в ляво е дясно и тяхното отремонтиране е писано много. Тук става въпрос за друг проблем, дали след смяна на водна помпа, проблема се решава.
Citroen C4 Grand Picasso, 1.6 HDi, 109 Hp, 2008г.

Аватар

marian stoev
Редовен
Мнения: 69
Регистриран на: 21 Ное 2016, 11:25
Пол: мъж
Кара: citroen C4 picasso 2.0i 140hp
Местоположение: София

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от marian stoev » 18 Яну 2021, 22:02

pgc написа:
18 Яну 2021, 17:45
Разпределение на въздуха е едно, да духа топло само при високи обороти е друго.
Добре де,съгласен на 100%,но какъв е проблема и какво е решението?!? Явно никой не може каже...

Добавено от автора след 6 минути 27 секунди:
Аз до този момент нямам оплакване от клапи,отаряне,затваряне,ляво дясно,а лятото климатроника перфектно ми охлажда каквито и градуси да му задам,и в двете зони... Зимата е проблема и то при мижави минус температури,че грее по зле от 50 годишна соц кола!

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5005
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от ivo-zx » 18 Яну 2021, 22:10

Слага се една кутийка OBDII или Лексия и се мери температурата на охладителната течност. Датчика се намира в малкият кръг. Ако температурата мърда с много - термостат, водна помпа, ако не мърда управление на климатроника или счупени клапи/механизми. Представете си че помпата не работи добре, когато дебита е малък и се точи само през малкият кръг(12/14мм). Какво ще стане като се отвори термостата? Дебита през 35мм пък съвсем няма да стигне и двигателя ще прегрее.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


nikol44o
Редовен
Мнения: 65
Регистриран на: 30 Авг 2016, 14:24
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso 2.0, 136hp EXCLUSIVE
Местоположение: Варна

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от nikol44o » 20 Яну 2021, 12:55

колеги, а вариянта ЗАПУШЕНО радиаторче никои не го споменава. А това е най често срещания проблем при слабо или липсващо парно. При Пикасото от малките триъгълни отвори въздуха не минават през клапи за да може винаги да обдухано мястото на огледалата за назад. Така може да разберете от какво може да е липсата на топло

Аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 825
Регистриран на: 08 Май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 2.0 HDi '06 VTS Coupe
Местоположение: София

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от Ю.Вълчинов » 20 Яну 2021, 13:12

Скъпо е решението на тоя въпрос и със сигурност иска задълбочена проверка и опита на кадърен механик да я свърши. За жалост в повечето случаи, колата бива продавана директно понеже ремонта на тази операция е скъп :)

Аватар

marian stoev
Редовен
Мнения: 69
Регистриран на: 21 Ное 2016, 11:25
Пол: мъж
Кара: citroen C4 picasso 2.0i 140hp
Местоположение: София

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от marian stoev » 20 Яну 2021, 21:09

nikol44o написа:
20 Яну 2021, 12:55
колеги, а вариянта ЗАПУШЕНО радиаторче никои не го споменава. А това е най често срещания проблем при слабо или липсващо парно. При Пикасото от малките триъгълни отвори въздуха не минават през клапи за да може винаги да обдухано мястото на огледалата за назад. Така може да разберете от какво може да е липсата на топло
Склонен съм и на този вариант,но от какво да се запуши това радиаторче като колата е карана САМО с червен антифриз и течността е бистра все едно вчера е налята(последно е сменен преди 5 000 км). А днес направих замерване с ELM OBD от стартиране на студен двигател-външна температура -3 градуса. За 3 километра колата загря до 50 градуса,за още 1 отиде на 70,включи ми се газовата(тя дава и звуков сигнал) и след още 2-3 км. ми се кротна цялата система на 84-86 градуса. Перфектно значи работят термостат,водна помпа,първи,втори кръг! Грешки НЯМА никакви записани! Духа по топло само като я сритам по цариградското с над 2000 оборота,инак мижава работа..А относно малките триъгълни духалки за огледалата - при тях въздушния поток е почти нищожен дори при включени клапи за обдухване на джамовете,но интересното е,че вършат работа и там няма проблем със запотяване.Както и впрочем с всички стъкла - бързо се премахва запотяването,но парното не е задоволително! Как ли би било в северна страна с -20 градуса не ми се мисли...На предишната Лагуна пак с климаттроник дори и на място при зададени 28 градуса дори и на макс вентилатор,пържеше ръката пред духалките! Тук нещо куца,а и в руския сайт гледах схема на системата за отопление - изправи ми се косата като видях каква ненормална сложнотия са издокарали за нещо,което може да се направи елементарно!!!

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5005
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от ivo-zx » 20 Яну 2021, 23:05

С това трябваше да започнеш. Как ти е включен изпарителя? Какви са диаметрите на щуцерите, на тръбите и пр.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

Светослав Стефанов
 
 
Мнения: 1445
Регистриран на: 01 Ное 2004, 16:09
Пол: мъж
Кара: C5 2.0i 2005, а жена му C5 2.2 HDI 2005 Exclusive+ автоматик 4HP20
Местоположение: Ботевград

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от Светослав Стефанов » 21 Яну 2021, 08:27

За съжаление при мен при същите симптоми, като гледам и същия двигател се оказа гарнитура на глава.

На студена кола отвори капачката на антифриза и ако изфъска...

И минах по сложния път за да го установя. Смяна на термостати, водни помпи, превързване маркучите на изпарителя, постоянно обезвъздушаване...На тихи обороти - студено. Като вдигна оборотите ще те удуши. След смяната на гарнитура всичко е ОК.
Няма значение колко пълен е животът ви, винаги ще се намери
място и за две бири.

Аватар

marian stoev
Редовен
Мнения: 69
Регистриран на: 21 Ное 2016, 11:25
Пол: мъж
Кара: citroen C4 picasso 2.0i 140hp
Местоположение: София

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от marian stoev » 21 Яну 2021, 12:32

ivo-zx написа:
20 Яну 2021, 23:05
С това трябваше да започнеш. Как ти е включен изпарителя? Какви са диаметрите на щуцерите, на тръбите и пр.
Нямам представа как и къде е вързан изпарителя,но не вярвам там да е причината! Човека започнал темата е с дизелов двигател и симптомите му са идентични... Духа топло САМО над 2000 оборота,падна ли на 1000 духа хлад!А и на Лагуната бях с газова инсталация,но парното беше чудесно

Добавено от автора след 11 минути 3 секунди:
Светослав Стефанов написа:
21 Яну 2021, 08:27
За съжаление при мен при същите симптоми, като гледам и същия двигател се оказа гарнитура на глава.

На студена кола отвори капачката на антифриза и ако изфъска...

И минах по сложния път за да го установя. Смяна на термостати, водни помпи, превързване маркучите на изпарителя, постоянно обезвъздушаване...На тихи обороти - студено. Като вдигна оборотите ще те удуши. След смяната на гарнитура всичко е ОК.
Ако е гарнитура - би трябвало да е пробив или към антифриз,или към масло. Нямам загуби нито на антифриз,нито на масло,колата не пуши и колкото съм налял - толкова изтича при смяна! Няма и омазване по мотора никъде отвън..
Не ми е фъскала капачката на антифриза когато я отворя студена.
Благодаря за отзива колега!

Аватар

Светослав Стефанов
 
 
Мнения: 1445
Регистриран на: 01 Ное 2004, 16:09
Пол: мъж
Кара: C5 2.0i 2005, а жена му C5 2.2 HDI 2005 Exclusive+ автоматик 4HP20
Местоположение: Ботевград

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от Светослав Стефанов » 21 Яну 2021, 13:29

Тя антифриз и масло не губи. Вкарва газове в антифриза. Все пак я провери, има си уреди за газове в антифриза.
Няма значение колко пълен е животът ви, винаги ще се намери
място и за две бири.

Online

Автор на темата
pgc
Редовен
Мнения: 71
Регистриран на: 11 Авг 2010, 22:44
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6 HDI, 109 Hp, 2008г.
Местоположение: Велико Търново

Re: Парното духа топло само при високи обороти.

Мнение от pgc » 21 Яну 2021, 20:15

Направих тест с ЕЛМ 327, от 0 градуса външна температура, за 5-7 км. вдигна на 85 градуса, но като спускам на висока скорост температурата пада до 70 градуса и след това пак до 85. Струва ми се, че 15 градуса разлика не е нормално. Вие как мислите? Всъщност, някой има ли идея, откъде мога да разбера какви са параметрите на термостана - температура на отваряне и затваряне например. Двигателя е 1.6hdi, 109к.с.
Citroen C4 Grand Picasso, 1.6 HDi, 109 Hp, 2008г.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “C4 Picasso / SpaceTourer”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: pgc и 1 гост