ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Смяна на пневматика с пружини

Производство: (2006-)

Автор на темата
slavizh
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 25 ное 2018, 12:44
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 2.0 HDi, 2007

Смяна на пневматика с пружини

Мнение от slavizh » 07 дек 2018, 15:59

Здравейте колеги,
Тъй като имам проблем с компресора на пневматика бих искал да попитал някой сменял ли е пневматиката с пружини? Какви са недостатъците от това? Лесно ли се подменя? Къде в сервиз в София могат да го направят? Каква е цената? Каква е разликата във возенето?
Искам да проуча какви са ми възможностите преди да взема решение какво да правя.

Потребителски аватар

KnowHow
 
 
Мнения: 1752
Регистриран: 23 яну 2011, 20:07
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6 HDi; C3 1,6i
Местоположение: Пазарджик

Re: Смяна на пневматика с пружини

Мнение от KnowHow » 12 дек 2018, 19:01

Аз лично не съм сменял, защото моят автомобил си е на пружини, но съм проучвал въпроса. В руски форум http://citroens-club.ru/forum/index.php ... ntry672129 и http://citroens-club.ru/forum/index.php ... ntry628924 процесът е описан подробно. Става лесно и може да се заменят въздушните възглавници напълно безпроблемно с пружини. Трябват ти следните части:
5164 51 - Чашата (подложка) за долната опора - 24,76 х 2 = 49.52 лв.
5166 90 - Тампона с демпфера (буфера) за горната опора - 29,15 х 2 = 58,30лв.
Пружини:(има различни видове според модела, теглото на колата и датата на производство)
За C4 Picasso Family saloon (5 места)
5102 R4 - Пружина (маркировка: 1 синьо + 1 жълто + 2 зелени) нормална за кола без стъклен покрив до RPO 11483 - 191.60 x 2 = 383.20лв.
5102 R5 - Пружина (маркировка: 1 синьо + 1 жълто + 2 лилави) нормална за кола със стъклен покрив до RPO 11483 - 230,16 x 2 = 460,32лв.
5102 АА - Пружина (маркировка: 1 бяло + 1 оранжево + 1 синьо)нормална за кола без стъклен покрив от RPO 11484 - 185.86 x 2= 371.72лв.
5102 AC - Пружина (маркировка: 1 бяло + 1 оранжево + 1 зелено)нормална за кола със стъклен покрив от RPO 11484 - 212.26 x 2 = 424,52лв.
5102 АЕ - Пружина (маркировка: 1 бяло + 1 оранжево + 1 лилаво)усилена за кола със стъклен покрив от RPO 11484 - 231.70 x 2 = 463,40лв.
За C4 Picasso Leisure Estate (7 места)
5102 R6 -Пружина (маркировка: 1 синьо + 1 зелено + 2 жълти) за кола без стъклен покрив до RPO 11484 -230,20 х 2 = 460,40лв.
5102 R7 - Пружина (маркировка: 1 синьо + 3 зелени) за кола без стъклен покрив до RPO 11484 - 232,15 х 2 = 464,30лв.
5102 Z5 - Пружина (маркировка: 1 синьо + 2 виолетови) за кола със стъклен покрив от RPO 11484 - 190,84 х 2 = 381,68лв.
5102 Z6 - Пружина (маркировка: 1 синьо + 1 червено + 1 зелено) за кола със стъклен покрив и вътр. защита от RPO 11484 - 215,75 х 2 = 431,50лв.
5102 Z7 - Пружина (маркировка: 1 синьо + 1 червено + 2 синьо) за кола без стъклен покрив и без вътр. защита от RPO 11484 - 214,67 х 2 = 429,34лв.
Цените са в АМК (Ситроен). Пружини, вероятно, могат да се купят и от други производители.
При смяната трябва Лексия (Диягбокс), за сваляне на налягането във възглавниците, а след това на BSI трябва да се въведе, че колата е с метално окачване. Да се изключи модула на възд. окачване. В Допълнително оборудване да се изключа коректора на височина. Да се изтрият грешките.
Това са операциите за кола без ксенонови фарове. При ксеноните има особености във връзка с регулиране височината на фаровете.
:D
KnowHow


nikol44o
Нов потребител
Мнения: 45
Регистриран: 30 авг 2016, 14:24
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso 2.0, 136hp EXCLUSIVE
Местоположение: Варна

Re: Смяна на пневматика с пружини

Мнение от nikol44o » 12 дек 2018, 21:25

slavizh написа:
07 дек 2018, 15:59
Здравейте колеги,
Тъй като имам проблем с компресора на пневматика бих искал да попитал някой сменял ли е пневматиката с пружини? Какви са недостатъците от това? Лесно ли се подменя? Къде в сервиз в София могат да го направят? Каква е цената? Каква е разликата във возенето?
Искам да проуча какви са ми възможностите преди да взема решение какво да правя.
В какво се изразява проблема на компресора?


Автор на темата
slavizh
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 25 ное 2018, 12:44
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 2.0 HDi, 2007

Re: Смяна на пневматика с пружини

Мнение от slavizh » 02 яну 2019, 13:35

KnowHow написа:
12 дек 2018, 19:01
Аз лично не съм сменял, защото моят автомобил си е на пружини, но съм проучвал въпроса. В руски форум http://citroens-club.ru/forum/index.php ... ntry672129 и http://citroens-club.ru/forum/index.php ... ntry628924 процесът е описан подробно. Става лесно и може да се заменят въздушните възглавници напълно безпроблемно с пружини. Трябват ти следните части:
5164 51 - Чашата (подложка) за долната опора - 24,76 х 2 = 49.52 лв.
5166 90 - Тампона с демпфера (буфера) за горната опора - 29,15 х 2 = 58,30лв.
Пружини:(има различни видове според модела, теглото на колата и датата на производство)
За C4 Picasso Family saloon (5 места)
5102 R4 - Пружина (маркировка: 1 синьо + 1 жълто + 2 зелени) нормална за кола без стъклен покрив до RPO 11483 - 191.60 x 2 = 383.20лв.
5102 R5 - Пружина (маркировка: 1 синьо + 1 жълто + 2 лилави) нормална за кола със стъклен покрив до RPO 11483 - 230,16 x 2 = 460,32лв.
5102 АА - Пружина (маркировка: 1 бяло + 1 оранжево + 1 синьо)нормална за кола без стъклен покрив от RPO 11484 - 185.86 x 2= 371.72лв.
5102 AC - Пружина (маркировка: 1 бяло + 1 оранжево + 1 зелено)нормална за кола със стъклен покрив от RPO 11484 - 212.26 x 2 = 424,52лв.
5102 АЕ - Пружина (маркировка: 1 бяло + 1 оранжево + 1 лилаво)усилена за кола със стъклен покрив от RPO 11484 - 231.70 x 2 = 463,40лв.
За C4 Picasso Leisure Estate (7 места)
5102 R6 -Пружина (маркировка: 1 синьо + 1 зелено + 2 жълти) за кола без стъклен покрив до RPO 11484 -230,20 х 2 = 460,40лв.
5102 R7 - Пружина (маркировка: 1 синьо + 3 зелени) за кола без стъклен покрив до RPO 11484 - 232,15 х 2 = 464,30лв.
5102 Z5 - Пружина (маркировка: 1 синьо + 2 виолетови) за кола със стъклен покрив от RPO 11484 - 190,84 х 2 = 381,68лв.
5102 Z6 - Пружина (маркировка: 1 синьо + 1 червено + 1 зелено) за кола със стъклен покрив и вътр. защита от RPO 11484 - 215,75 х 2 = 431,50лв.
5102 Z7 - Пружина (маркировка: 1 синьо + 1 червено + 2 синьо) за кола без стъклен покрив и без вътр. защита от RPO 11484 - 214,67 х 2 = 429,34лв.
Цените са в АМК (Ситроен). Пружини, вероятно, могат да се купят и от други производители.
При смяната трябва Лексия (Диягбокс), за сваляне на налягането във възглавниците, а след това на BSI трябва да се въведе, че колата е с метално окачване. Да се изключи модула на възд. окачване. В Допълнително оборудване да се изключа коректора на височина. Да се изтрият грешките.
Това са операциите за кола без ксенонови фарове. При ксеноните има особености във връзка с регулиране височината на фаровете.
:D
Благодаря за отговора. Случайно да знаеш някой читав сервиз в София, който може да го направи това?

Потребителски аватар

KnowHow
 
 
Мнения: 1752
Регистриран: 23 яну 2011, 20:07
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6 HDi; C3 1,6i
Местоположение: Пазарджик

Re: Смяна на пневматика с пружини

Мнение от KnowHow » 03 яну 2019, 08:38

Не познавам сервизите в София, там съм посещавал единствено АМК в Дианабад. От това, което направиха по колата останах доволен (цените са много високи), но се съмнявам, че ще искат да направят такава смяна. Избират си работата. Нищо не пречи да се попита. Иначе съм чел добри думи за форумен сервиз в Горубляне.
KnowHow


Автор на темата
slavizh
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 25 ное 2018, 12:44
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 2.0 HDi, 2007

Re: Смяна на пневматика с пружини

Мнение от slavizh » 03 яну 2019, 11:20

Благодаря. Аз ги бях питал и отказаха в АМК. За тези, които се интересува тука също има информацията:
https://www.drive2.ru/l/480282623004901 ... 0#comments

Само се чудя дали на мен ще ми трябват тези болтове дето ги споменават на станицата. Също така не разбрах дали самия компресор се маха напълно или си остава там. Ако се маха какво се прави с кабелите дето влизат в него.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C4 Picasso”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост