ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Citroen C4 Picasso 2.0 - Повдигане с гуми

Производство: (2006-)
Потребителски аватар

Автор на темата
RENDE
Нов потребител
Мнения: 21
Регистриран: 03 мар 2018, 11:31
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Picasso I 2.0i (140 Hp) 2008г. (ГАЗ-БЕНЗИН)

Citroen C4 Picasso 2.0 - Повдигане с гуми

Мнение от RENDE » 07 май 2018, 19:43

Колеги,
Искам да повдигна малко Ситроена, защото ми е нисичък.
В сравнение с други коли от същата марка и модел, моя автомобил не е клекнал заради пружини амортисьори и т.н. Окачването му е съвсем нормално и здраво. Но пък след дълги години каране на предишната ми кола, стилът ми на каране е доста променен, т.е. карам като всеедно съм с SUV :bigsmile: Нещата с гумите и джантите при мен са така:
Оригинална джанта на Ситроен 16ка

Зимни гуми: 205/55/16
Летни гуми: 195/55/16
Със зимните гуми, както е на снимката горе, нещата бяха ОК задоволително.
Но в момента с летните гуми, нещата станаха нисички и на моменти жуля предната броня в най-долния и край.

Искам да попитам някой компетентен дали ще ми се получи следния номер.
За летни гуми да забия 205/60/16 или 195/60/16 :hmm:
Според тоя калкулатор: https://www.avtogumi.com/bg/calculator ако забия 205/60/16 ще се повдигна с 3.2см !!!
НО дали няма да жулят в подкалничните пластмаси при преминаване в разни дупки и неравности ?! Идеи ?!
Поздрави :evala:

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2896
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Swartalf » 07 май 2018, 20:24

Имай предвид, че това дава не новата височина, а разликата в диаметъра. Демек ще повдигнеш колата с половината на диаметъра - около 1,6 см. Като сложиш и лекото спихване на гумата понеже все пак не можеш да я напомпаш на кокал, реално ще я вдигнеш с около 1,3-1,4см. Не е малко, но не е и много - за сметка на това ще загубиш доста от пъргавостта на колата.

Правил съм подобен номер на Хонда ЦР-В - от фабричния размер 205/70 минах на 195/80 и се вдигна с около 2 см, обаче се спъна доста забележимо.

Мислил ли си за подложки между чашките на амортисьорите и купето? Например от гума от транспортна лента, аз на ЦРВ-то ползвах такива.
Ego = 1 / knowledge

Потребителски аватар

Автор на темата
RENDE
Нов потребител
Мнения: 21
Регистриран: 03 мар 2018, 11:31
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Picasso I 2.0i (140 Hp) 2008г. (ГАЗ-БЕНЗИН)

Мнение от RENDE » 07 май 2018, 22:25

Swartalf написа:
07 май 2018, 20:24
Имай предвид, че това дава не новата височина, а разликата в диаметъра. Демек ще повдигнеш колата с половината на диаметъра - около 1,6 см. Като сложиш и лекото спихване на гумата понеже все пак не можеш да я напомпаш на кокал, реално ще я вдигнеш с около 1,3-1,4см. Не е малко, но не е и много - за сметка на това ще загубиш доста от пъргавостта на колата.

Правил съм подобен номер на Хонда ЦР-В - от фабричния размер 205/70 минах на 195/80 и се вдигна с около 2 см, обаче се спъна доста забележимо.

Мислил ли си за подложки между чашките на амортисьорите и купето? Например от гума от транспортна лента, аз на ЦРВ-то ползвах такива.
Това, че ще се спъне.. не ми е проблем. Идеята е да се хване тоя размер 205/60/16 БЕЗ да опира някъде в подкалниците при дупки, ями и неравности. А за подложки изобщо не съм мислил. Сигурно ще е добре с тях но ми по-тегаво да го осъществя това.
Благодаря за съвета и благодарности за това, че ме светна относно тези сантиметри горе за които мислех грешно. Добре, че ми каза че са мярка за диаметър. :evala:

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2896
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Swartalf » 08 май 2018, 06:34

Не знам на пикасото как ще е, но на ЦРВ-то номера с подложките стана изключително лесно - развиваш гайките които държат амортисьора към купето, повдигаш на крик и той изпада - нахлузваш подложката, връщаш го обратно и спущаш колата - амортисьора си ляга на мястото и стягаш гайките.

За опирането в подкалници и други места можеш да измериш - гледаш докато някой навива волана и когато е в най-близко положение измери какъв аванс имаш и ще стане ясно колко голяма гума би побрала. Е, после ще трябва да си поиграеш с калкулатора за гуми за да видиш кой размер ще отговаря на аванса.
Ego = 1 / knowledge

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4480
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 08 май 2018, 10:14

На Пикасото отдолу е сравнително лесно, но отгоре трябва да разглобиш половината кола буквално. Гайките на амортисьора са под едни капаци под чистачките.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Автор на темата
RENDE
Нов потребител
Мнения: 21
Регистриран: 03 мар 2018, 11:31
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Picasso I 2.0i (140 Hp) 2008г. (ГАЗ-БЕНЗИН)

Мнение от RENDE » 08 май 2018, 19:39

ОК пичове. Благодаря за съветите. Първо ще пробвам с по-висок борд гуми. Ще видя колко е максимума, който мога да хвана с експерименти на различни гуми. Имам един приятел гумаджия при когото ще тествам с няколко варианта. :evala:

Потребителски аватар

KnowHow
 
 
Мнения: 1735
Регистриран: 23 яну 2011, 20:07
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6 HDi; C3 1,6i
Местоположение: Пазарджик

Мнение от KnowHow » 08 май 2018, 22:34

Питам само от любопитство, твоите гуми по каталог не трябва ли да са 215/55/16 ? :shock:
KnowHow


LZ1YQ
Редовен
Мнения: 70
Регистриран: 12 сеп 2014, 16:18
Пол: мъж
Кара: C4 PICASSO 1.6 HDI
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от LZ1YQ » 11 май 2018, 15:05

Аз също се зачудих на колегата защо използва 205 като по каталог трябва да са 212/55/16, без значение дали са летни или зимни. За мен по удачния вариант е с гетинаксова или друг вид техническа пластмаса/ дерлин или подобно на него/ подложка. Единственото което трябва да се прецени ако се повдига повече от 5см как ще стоят маркучите за спирачките.
С по високите гуми освен пъргавината предполагам ще има разлика в горенето, и прехода, километропоказателя.
Все пак успех.

Потребителски аватар

ivanov6600
 
 
Мнения: 390
Регистриран: 23 окт 2006, 18:06
Пол: мъж
Кара: C4 Grand Picasso 2000HDI
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivanov6600 » 16 май 2018, 06:34

RENDE написа:
07 май 2018, 22:25
Swartalf написа:
07 май 2018, 20:24
Имай предвид, че това дава не новата височина, а разликата в диаметъра. Демек ще повдигнеш колата с половината на диаметъра - около 1,6 см. Като сложиш и лекото спихване на гумата понеже все пак не можеш да я напомпаш на кокал, реално ще я вдигнеш с около 1,3-1,4см. Не е малко, но не е и много - за сметка на това ще загубиш доста от пъргавостта на колата.

Правил съм подобен номер на Хонда ЦР-В - от фабричния размер 205/70 минах на 195/80 и се вдигна с около 2 см, обаче се спъна доста забележимо.

Мислил ли си за подложки между чашките на амортисьорите и купето? Например от гума от транспортна лента, аз на ЦРВ-то ползвах такива.
Това, че ще се спъне.. не ми е проблем. Идеята е да се хване тоя размер 205/60/16 БЕЗ да опира някъде в подкалниците при дупки, ями и неравности. А за подложки изобщо не съм мислил. Сигурно ще е добре с тях но ми по-тегаво да го осъществя това.
Благодаря за съвета и благодарности за това, че ме светна относно тези сантиметри горе за които мислех грешно. Добре, че ми каза че са мярка за диаметър. :evala:
Спуках предна гума и я съсипах наложисе смяна. Тази която я спуках беше 205/60/16 аз погледнах на колонката на вратата пише 215 и поръчах.
215/60/16 оказа се, че не съм догледал било на 55 не 60. Е гумите са сложени вече от пред и няма никакви ядове.

Потребителски аватар

Автор на темата
RENDE
Нов потребител
Мнения: 21
Регистриран: 03 мар 2018, 11:31
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Picasso I 2.0i (140 Hp) 2008г. (ГАЗ-БЕНЗИН)

Мнение от RENDE » 17 май 2018, 12:54

ivanov6600 написа:
16 май 2018, 06:34
Спуках предна гума и я съсипах наложисе смяна. Тази която я спуках беше 205/60/16 аз погледнах на колонката на вратата пише 215 и поръчах.
215/60/16 оказа се, че не съм догледал било на 55 не 60. Е гумите са сложени вече от пред и няма никакви ядове.
Значи колега, ти в момента си с 215/60/16 ?!? И нямаш проблеми в ями дупки?

Потребителски аватар

ivanov6600
 
 
Мнения: 390
Регистриран: 23 окт 2006, 18:06
Пол: мъж
Кара: C4 Grand Picasso 2000HDI
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivanov6600 » 24 май 2018, 20:03

Е чак дупки, гледам да ги избягвам.
Никакви ядове даже по меко вози

Потребителски аватар

Автор на темата
RENDE
Нов потребител
Мнения: 21
Регистриран: 03 мар 2018, 11:31
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Picasso I 2.0i (140 Hp) 2008г. (ГАЗ-БЕНЗИН)

Мнение от RENDE » 05 юни 2018, 10:24

:drink:
ivanov6600 написа:
24 май 2018, 20:03
Е чак дупки, гледам да ги избягвам.
Никакви ядове даже по меко вози

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C4 Picasso”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта