ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Citroen C-Crosser 2.2 HDI, 156 hp - авариен режим

Производство: (2007-)

Автор на темата
Control
Четящ
Мнения: 9
Регистриран на: 02 Дек 2018, 11:50
Пол: мъж
Кара: C-Crosser 2.2 HDI

Citroen C-Crosser 2.2 HDI, 156 hp - авариен режим

Мнение от Control » 30 Юни 2020, 20:31

Здравейте!

Имам Citroen C-Crosser 2.2 HDI, 156 к.с. - 2009 година и преди около година имаше проблем, при който падат оборотите, колата влиза в авариен режим и до там. Чисто самоубийство си е по време на изпреварване да стане това отново :/ В момента, в който стана така, изчистихме грешките, след което колата тръгна нормално. Горивният филтър беше също сменен по него време. Сега се появи същия проблем отново по време на дълъг път, но е момента дори и след изчистване на грешките колата влиза отново в авариен режим за късо разстояние.

Не помня какви бяха грешките преди година, но ето сегашните:

Изображение

P0087 fuel pressure sensor - измерваното налягане в инжекционната шина е по-малко от зададеното? Относно това, намерих подобна тема: viewtopic.php?t=62459&fbclid=IwAR0RyZFV ... pUKAYLKztw. Изглежда, че точно това е причината. Човекът споменава, че е оправил проблема като е сменил горивния филтър, но е дал и като възможност - датчик за налягането в горивната рейка. Горивният филтър е сменян миналата година. Възможно ли да е отново от него? Или този датчик за налягането в горивната рейка?

P2408 additive system - датчик за капачката към резервоара, който отговаря за инжектиране на Eolys в горивото. Не мисля, че е голям проблем. Подобна тема: https://sysadm.mielnet.pl/peugeot-2-2-h ... _2lLpMfC0M

P0420 Fault in the EGR exchanger bypass. Според http://c4owners.org/C4_Error_Codes.php, това е може би "Particle filter overloaded". DPF филтърът е почистен с Autel Maxisys, преди час, след което влиза отново в авариен режим за около няколко метра каране.

P1351 Fault: pre-heating relay circuit - често срещан проблем. И преди го имаше. Горивните свещи са сменяни преди година, когато го правеше този проблем, включително дюзите и самото реле, след което грешката си остана, но колата вървеше добре.

И четирите грешки се появяват отново след неколкократно изчистване и колата влиза отново в авариен режим и то само след няколко изминати метра. Не знам от какво може да е. Относно датчика за налягането в горивната грейка, бихте ли ми дали линк, защото не съм сигурен дали е този: https://www.autodoc.bg/meat-doria/10525923.

Благодаря!

Аватар

lendo
Tuning men
Мнения: 2610
Регистриран на: 03 Окт 2004, 02:08
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T. (XU10J2TE) 1997
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Citroen C-Crosser 2.2 HDI, 156 hp - авариен режим

Мнение от lendo » 01 Юли 2020, 14:41

По принцип само с чистене на грешките няма да се оправи проблема. По-скоро ще трябва и да се сменят проблемните части :wink:
Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T.


Автор на темата
Control
Четящ
Мнения: 9
Регистриран на: 02 Дек 2018, 11:50
Пол: мъж
Кара: C-Crosser 2.2 HDI

Re: Citroen C-Crosser 2.2 HDI, 156 hp - авариен режим

Мнение от Control » 01 Юли 2020, 19:19

Ясно ми е, но не знам дали е възможно да е отново от горивния филтър, понеже е сменян преди година. А относно този датчик за налягането в горивната рейка, този ли е: https://www.autodoc.bg/meat-doria/10525923?

Аватар

lendo
Tuning men
Мнения: 2610
Регистриран на: 03 Окт 2004, 02:08
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T. (XU10J2TE) 1997
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Citroen C-Crosser 2.2 HDI, 156 hp - авариен режим

Мнение от lendo » 03 Юли 2020, 11:52

Горивният филтър се сменя с маслото на 10к километра по принцип. Но не би трябвало от него да дава грешки в управлението/налягането на гориво и турбина.

Датчика не мога да кажа дали е точно този. Най-добре се отива на читав сервиз, прави се хубава диагностика и се сменят основните поне възли/агрегати, които дават грешка спрямо диагностиката. След това "тест драйв" и то ще си покаже :)
Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T.


Автор на темата
Control
Четящ
Мнения: 9
Регистриран на: 02 Дек 2018, 11:50
Пол: мъж
Кара: C-Crosser 2.2 HDI

Re: Citroen C-Crosser 2.2 HDI, 156 hp - авариен режим

Мнение от Control » 03 Юли 2020, 17:24

Днес свалих въпросният датчик за високото налягането на рейката (Fuel pressure sensor) и го пръснах с контактен спрей, след което грешките за момент станаха тези:

Изображение

P0658 и P0193 е напълно нормално да се появят, заради смъкването на този датчик, т.е. не са реални грешки.

След това изчистих всички грешки, и се изчистиха всички без: P1434 additive system, която е свързана с капачката на резервоара и доколкото разбрах, се грижи за "сипването" на EOLYS в резервоара. Тя най-вероятно е, защото в момента съм махнал кутията, в която се сипва EOLYS и няма откъде да си набави, за да сипе в резервоара. Хубавото е, че след смъкването на този датчик, грешките изчезнаха, за разлика от преди (като изключим P1434).

Изпробвах джипа, след което отново влезе в авариен режим, като този път имаше само 2 грешки:
- P1434 additive system (тази грешка си я имаше от преди това, защото не можа да се изчисти)
- P0087 fuel pressure regulator - целият авариен режим е причинен от тази грешка.

Утре, когато допълня кутията с EOLYS и я поставя обратно, ще сканирам и изчистя грешките, ще го изпробвам отново и ще пиша с резултатите.

Аватар

lendo
Tuning men
Мнения: 2610
Регистриран на: 03 Окт 2004, 02:08
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T. (XU10J2TE) 1997
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Citroen C-Crosser 2.2 HDI, 156 hp - авариен режим

Мнение от lendo » 03 Юли 2020, 18:01

:evala:
Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo C.T.


Автор на темата
Control
Четящ
Мнения: 9
Регистриран на: 02 Дек 2018, 11:50
Пол: мъж
Кара: C-Crosser 2.2 HDI

Re: Citroen C-Crosser 2.2 HDI, 156 hp - авариен режим

Мнение от Control » 04 Юли 2020, 17:09

Сменихме горивният филтър, наляхме EOLYS и с две думи всички останали грешки изчезнаха, но колата отново влиза в авариен режим, отново със следния error code: P0087 fuel pressure regulator.

Прочетох повече за този error code и може да е от следните неща:
- горивния филтър да е запушен - чисто нов е вече, сменен.
- проблем с линията, по която преминава горивото - видимо няма течове и т.н.
- неправилно отчитане от сензора за налягане на горивната шина - снимки от eBay | OE номер: 0281002 919 (този номер е от датчика от колата). Може би е от него...
- горивната помпа да е повредена - не знам какъв е шансът да е от нея.

Ето и данните за горивото в системата (от реално време):

Изображение - докато колата е idle, т.е. докато е запалена, но не се движи
Изображение - като тръгнеш с нея (виждат се и оборотите)

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “C-Crosser”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост