ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Производство: (2003-)

Автор на темата
Vstrom
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 20 Сеп 2019, 19:55
Пол: мъж
Кара: C2

C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Мнение от Vstrom » 16 Окт 2019, 14:37

Добър ден на всички и благодаря за приема. Карам С2 от скоро, моделът е от 2007-а, а моторът е 1124сс 60кс.
Когато колата престои 1-2 или повече дни без да се кара, после пали доста трудно. Стартерът върти нормално, но двигателят не пали. Въртя по 3-4 секунди, за да не изтощя много батерията, спирам за малко и пак въртя. И така 10-20 пъти . Докато накрая запали изведнъж. При всичкото това въртене на стартера, от време на време като че ли за секунда иска да запали... ама не. Трябва много пъти да се върти ...
Карам колата във Франция и на таблото ми излиза на френски грешка от филтъра за частици. Също, с един приятел замерихме грешките на двигателя и намерихме 6 грешки, 3 от тях имат описание, ще се опитам да ги преведа от френски:
1: C0303 без описание
2: P0336 датчик на коляновия вал
3:P0122 Датчик на позицията на дроселова клапа А / датчик на позиция на педал на газта А - много ниска входяща стойност
4:P2122 Датчик / контакт на позицията на педала / комутатор D
5:U3FFF
6:U3FFF

Това са грешките.
Акумулаторът е нов, свещите също.
Благодаря предварително на всеки отзовал се.


Автор на темата
Vstrom
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 20 Сеп 2019, 19:55
Пол: мъж
Кара: C2

Re: C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Мнение от Vstrom » 16 Окт 2019, 18:55

...

Аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 798
Регистриран на: 08 Май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 2.0 HDi '06 VTS Coupe и от време на време Xantia '96 1.8 16V
Местоположение: София

Re: C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Мнение от Ю.Вълчинов » 17 Окт 2019, 09:36

Може и датчика на коляновия вал както е казала колата да не дава оптимални данни и съответно за това да не зацепи. Грешките от екологията може да са заради някой друг датчик, примерно на антифриза или темп. на въздуха/налягането, защото и те играят роля при запалване :) Истината е, че трябва да я закараш в сервиз с читава диагностика.

Аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 270
Регистриран на: 05 Мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Мнение от ilian.kirov » 17 Окт 2019, 14:13

Понеже го прави при първото палене след като е престояла повече - допускам, че пада налягането в горивната рейка поради утечка във възвратния клапан, който трябва да не допуска горивото да се връща в резервоара при неработещ двигател (предполагам, се намира в тялото на самата помпа) или пък регулатора на налягането изпуска. Като запали - създава налягане, съответно при следващи паления
няма проблем, докато не преседи и загуби налягането.


Автор на темата
Vstrom
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 20 Сеп 2019, 19:55
Пол: мъж
Кара: C2

Re: C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Мнение от Vstrom » 17 Окт 2019, 19:06

Ю.Вълчинов написа:
17 Окт 2019, 09:36
Може и датчика на коляновия вал както е казала колата да не дава оптимални данни и съответно за това да не зацепи. Грешките от екологията може да са заради някой друг датчик, примерно на антифриза или темп. на въздуха/налягането, защото и те играят роля при запалване :) Истината е, че трябва да я закараш в сервиз с читава диагностика.
Колата беше в сервиза преди 2 седмици и човекът каза, че проблемът е в ключа, понеже ключът не е оригинален... Отключам колата със същинския ключ, с пъхане на същинския ключ в ключалката, а не с дистационното на ключа.. Та човекът каза, че това е проблемът. Аз смятам, че ако е в това проблемът, колата или ще пали винаги или няма да пали никога ...

Иначе някой знае ли как да замеря датчика на коляновия вал? Какви стойности трябва да ми показва ? И къде точно да го намеря ?


Автор на темата
Vstrom
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 20 Сеп 2019, 19:55
Пол: мъж
Кара: C2

Re: C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Мнение от Vstrom » 17 Окт 2019, 19:13

ilian.kirov написа:
17 Окт 2019, 14:13
Понеже го прави при първото палене след като е престояла повече - допускам, че пада налягането в горивната рейка поради утечка във възвратния клапан, който трябва да не допуска горивото да се връща в резервоара при неработещ двигател (предполагам, се намира в тялото на самата помпа) или пък регулатора на налягането изпуска. Като запали - създава налягане, съответно при следващи паления
няма проблем, докато не преседи и загуби налягането.
Как да разбера дали е от възвратния клапан или от регулатора на налягането ? Къде да погледна или какво да замеря ?

Аватар

KnowHow
 
 
Мнения: 1786
Регистриран на: 23 Яну 2011, 20:07
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6 HDi; C3 1,6i
Местоположение: Пазарджик

Re: C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Мнение от KnowHow » 21 Окт 2019, 09:20

За да разбереш как работи датчикът на коляновия вал трябва да имаш осцилоскоп. Да го включиш в пина за данните и да въртиш стартера. На осцилограмата ще се види дали датчикът формира правилни импулси и с каква амплитуда. Иначе нищо не можеш да разбереш.
KnowHow


Автор на темата
Vstrom
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 20 Сеп 2019, 19:55
Пол: мъж
Кара: C2

Re: C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Мнение от Vstrom » 21 Окт 2019, 09:46

KnowHow написа:
21 Окт 2019, 09:20
За да разбереш как работи датчикът на коляновия вал трябва да имаш осцилоскоп. Да го включиш в пина за данните и да въртиш стартера. На осцилограмата ще се види дали датчикът формира правилни импулси и с каква амплитуда. Иначе нищо не можеш да разбереш.
Здравей KnowHow и благодаря за отговора ти.
Да, осцилоскоп определено нямам.. Със замерване на съпротивлението на датчика дали става..?

Аватар

KnowHow
 
 
Мнения: 1786
Регистриран на: 23 Яну 2011, 20:07
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6 HDi; C3 1,6i
Местоположение: Пазарджик

Re: C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Мнение от KnowHow » 21 Окт 2019, 10:05

Става, но трябва да знаеш какво трябва да бъде съпротивлението на изправен датчик, за да има с какво да сравниш измерването. Въпреки това измерването може да те подведе, защото понякога от промяната на температурата повредения датчик си променя работата. Не знам какво трябва да е съпротивлението на изправен датчик.
KnowHow

Аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 270
Регистриран на: 05 Мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Мнение от ilian.kirov » 21 Окт 2019, 10:31

Как да разбера дали е от възвратния клапан или от регулатора на налягането ? Къде да погледна или какво да замеря ?
Реално не съм го правил (а и на мене предстои че работната кола ми прави същия номер :wink:) също не знам някой особености за C2 - дали е с подкачваща помпа или не, та няма да мога да отговоря конкетно, ще те насоча принципно. Ползва се комплект за замерване на налягане в горивната система, съответно за дизел и бензин. Представлява манометър с накрайници чрез които се свързва с маркучите на горивната система в различни точки и за да се измери налягането. Та закачаш го, пробваш да запалиш и следиш налягането и най вече като спреш да въртиш или изгасиш двигателя дали се задържа или пада. После изолираш отделни елементи за да тестваш от къде е утечката - например откачаш маркуча идващ от подкачващата помпа към двигателния отсек, с пома напомваш налягане и следиш с манометъра дали се задържа или пада - ако пада утечката ти е в клапана на горивната помпа и тн. Ето няколко клипчета от където най лесно ще видиш това което обяснявам:

https://www.youtube.com/watch?v=DL8toqP ... ex=87&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=_oXLUqE ... ex=93&t=0s
https://www.youtube.com/watch?v=zTK9-Do ... ex=78&t=0s

Аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 270
Регистриран на: 05 Мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Мнение от ilian.kirov » 12 Ное 2019, 17:34

Понеже имаме сходен проблем, въпреки че става въпрос за съвсем различни коли, споледям развитието при мене. Забелязах, че гълта въздух - по маркуча от горивния филтър към ГНП-то има мехури, вероятно го гълта от кутията на горивния филтър или недобре уплътняваща бърза връзка на някой от маркучите. В резултат на това, като пренощува колата, горивото в маркуча към горивонагнетателната помпа пада и сутринта върти и не може да засмуче. Паля я със спрей.
Последно промяна от ilian.kirov на 12 Ное 2019, 23:10, променено общо 3 пъти.


Автор на темата
Vstrom
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 20 Сеп 2019, 19:55
Пол: мъж
Кара: C2

Re: C2 не пали сутрин, акумулатор и свещи са нови

Мнение от Vstrom » 12 Ное 2019, 17:55

:ok:
ilian.kirov написа:
12 Ное 2019, 17:34
Понеже имаме сходен проблем, въпреки че става въпрос за съвсем различни коли, споледям развитието при мене. Та забелязах, че гълта въздух - по мъркуча от горивния филтър към ГНП-то има мехури, вероятно го гълта от кутията на горивния филтър или недобре уплътняваща бърза връзка на някой от маркучите. В резултат на това, като пренощува колата, горивото в маркуча към горивната помпа пада и сутринта върти и не може да засмуче. Паля я със спрей.
Хм, интересно, ще погледна. Мерси, колега.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “C2”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост