Страница 1 от 1

Температурен датчик

Публикувано: 11 окт 2019, 16:31
от stivid
Здравейте, карам Пикасо 2,0 хди 90кс 2002г, та следя си температурата с ЕЛМ327 ОБД устройство и забелязах, че при температура около 50-70 градуса стойностите падат до 40-45 и пак скачат на реалната температура. Въпросът ми е трябва ли да сменя температурния датчик и към коя марка да се насоча. Термостата е сменяван преди около година и половина.

Re: Температурен датчик

Публикувано: 11 окт 2019, 17:42
от ivo-zx
Много е възможно да има проблем с устройството. Ако БСИ е получил такива температури от ECU-то на двигателя ще пали и гаси барчета на дисплея. Ако няма такова нещо смени софтуера/адаптера.

ПП. При дизелите температурата се получава от ECU-то на двигателя в BSI по VAN. BSI по VAN я праща в дисплея.

Re: Температурен датчик

Публикувано: 11 окт 2019, 18:01
от stivid
Първото "барче" светва при 68', а второто при 77',а температура играе между 50-70 градуса.

Re: Температурен датчик

Публикувано: 11 окт 2019, 18:21
от ivo-zx

Re: Температурен датчик

Публикувано: 11 окт 2019, 19:31
от stivid
не разбрах тази температура която виждам кой я измерва

Re: Температурен датчик

Публикувано: 11 окт 2019, 21:37
от ivo-zx
Тази температура я получаваш от BSI.
А пък BSI от:
Двигатели DW10TD, EW7J4 and TU5JPL4
The engine coolant temperature sensor (variable resistor) is connected to
the engine management ECU. This converts the signal from the sensor
into a variable frequency signal and sends it to the BSI. The engine
management ECU also transmits the warning signal to the BSI.
The BSI encodes this information in a VAN frame to be sent to the control
panel.
The coolant temperature gauge illuminates the corresponding temperature
segments.
Двигател TU5JPL3
The temperature sensor supplies its current directly to the BSI. In AIR
CONDITIONING mode, the temperature warning is given by an engine
coolant temperature management unit.
Стандартната температура на сегментите я има в другата тема, но тя може да се промени с Лексия за всеки сегмент.

ПП. Първата група двигатели имат само зелен датчик, TU5JPL3 (мисля че това е 1.6 8 клапана, БОШ) когато е с климатик има и кафяв датчик и Битрон и температурата се мери от Битрона. Ако няма климатик се мери от BSI.

Re: Температурен датчик

Публикувано: 12 окт 2019, 06:49
от stivid
Значи температурния сензор изпраща сигнал до ECU, който го преобразува и го праща до BSI, който на свой ред го праща до таблото. Аз достигам до извода, че ако температурата рязко се промени преди да е достигнала 60' няма да бъде отчетено на таблото.

Re: Температурен датчик

Публикувано: 12 окт 2019, 10:18
от ivo-zx
Закачи един мултицет за датчика с две тънки жички и мери напрежението върху него. Ако стойностите скачат проблема е в датчика.

ПП. Ако имаш Лексия под ръка може да пуснеш запис на температурата и да го сравняваш после.

Re: Температурен датчик

Публикувано: 15 окт 2019, 09:22
от stivid
Здравейте, има промяна в ситуацията, сега като загрява стига до температура около 63-65 градуса. Започвам да се съмнявам че термостата пак се е прецакал.