ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Гаснене след палене - Съвети

Производство: (1999-2008)

Автор на темата
Chrono1
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 26 фев 2018, 13:39
Пол: мъж
Кара: Citroen Xsara Picasso 1.6i chrono 100 h.p.

Гаснене след палене - Съвети

Мнение от Chrono1 » 23 юни 2018, 21:58

Здравейте Колеги,
Обръщам се към вас за съдействие за проблем - Гаснене след палене.

Колата е Пикасо 2003 / 1,6и / 100 коня - на бензин/газ.

Сутрин след палене на бензин на 20/25 секунда започва да вибрира, заглъхва двигателя, падат оборотите и обикновенно гасне.
Ако е стояла на открито през ноща и е било топло времето, след вибрацията и заглъхването НЕгасне, а възстановява обороти и продължава нормално работа.

Наскоро започна и да ми гасне в движение след изключване от скорост/на газ/.

Имайте предвид че по колата са сменени наскоро:
1. Свещи
2. Бобина-лула
3. Стъпков мотор
4. Термостат
5. Датчик за охлаждащата течност /два пъти сменен/
6. Динамото е ремонтирано
7. Жило за педал на газта
8. Големия Радиатор за охлаждащата течност

Благодаря ви за отделеното време !

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1919
Регистриран: 15 мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Мнение от гмм » 24 юни 2018, 07:25

Почистване на дроселовата клапа като начало.


Vato1
 
 
Мнения: 423
Регистриран: 19 сеп 2011, 09:18
Пол: мъж
Кара: C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Peugeot 406 coupe 3.0 V6; Peugeot 405 Mi16x4; Volvo S60R
Местоположение: Варна, Стара Загора

Мнение от Vato1 » 24 юни 2018, 10:27

Възстановяване на първоначални настройки, адаптация и каране само на бензин няколко дни. Ако се оправи - търси газаджия да ти прави газовата.
Бивш собственик на:
Opel Ascona 1.6 '86;
Peugeot 405 1.6mi '91;
Peugeot 405 Mi16x4 '91;
Peugeot 406 2.0i 16v '96;
Peugeot 406 2.2i 16v '99;
Peugeot 406 3.0i '99;
Citroen Xantia 1.8i '93;
Citroen Xantia Turbo C.T. '96
Citroen Xantia Activa Turbo C.T. '95


apollo11
 
 
Мнения: 1191
Регистриран: 19 яну 2011, 22:14
Кара: xsara picasso NFZ 65kW+CNG;clio K9K;clio D7F
Местоположение: dobrich

Мнение от apollo11 » 24 юни 2018, 19:52

гмм написа:
24 юни 2018, 07:25
Почистване на дроселовата клапа като начало.
На колежка с тия симптоми и електронен дросела, чистенето го правих със спрей на място и работа на двг..ако е с механичен,препоръчвам да се топна целия в газ за осветление - това съм го писал на много места
П.с.
Проблем може да дава и темп датчик на въздуха, при мен е забит на самия дросел

Потребителски аватар

porko
 
 
Мнения: 172
Регистриран: 28 май 2016, 16:17
Пол: мъж
Кара: Citroen Xsara Picasso 1.8i 115 2000г. Бившата-VW POLO 2F
Местоположение: Русе България

Мнение от porko » 24 юни 2018, 21:34

Шашнат комп на колата от газовия инжекцион.Записал си е данни от газовата и сутрин не му стига гориво и гасне.Поне при мен беше така.С един майстор му сложихме платка да лъже компа,че е с 20 градуса по-студено.През зимата нямах проблем с палене.При мен го правеше като е топло времето.След стартиране ако успеех да изфорсирам на по-високи обороти за около 30 сек.се оправяше.Като сложихме платката,обаче,вече нямам проблем с гаснене.Не знам как ще се държи като стане 40 градуса,но и това ще се случи.Е.Сигурно отива малко повече гориво,ама няма да му сея на корена ряпа. :) Платката има реле и то я изключва когато загрее колата и когато превключи на газ.И в двата случая.Ако карам само на бензин или ако карам на газ. :drink:
de lz4an 73

Потребителски аватар

Joro83
 
 
Мнения: 120
Регистриран: 02 май 2016, 11:18
Пол: мъж
Кара: Citroen xsara picasso 1.6 бензин - 95 hp
Местоположение: София - Люлин

Мнение от Joro83 » 29 юни 2018, 08:41

Аз съм с 1.6 i 95 коня. При мене пък имаше дертове с захранването с въздух. В движение като сменям предваки и се е случвало да гасне. Сутрин пак така, запали и пинякога разтресе и гасне. До колко успях да локализирам проблема е в стъпковият мотор. Уж го смених с нов, но евтин и можеби е муден. Явно си засича в притворено положение и като върна газта, не стига въздух и гасне. Ако не загасне изпада в нещо като резонанс. Тресе и се опитва да гасне. Онзи ден купих от колега цял колектор с дросел и всичко по него. Стъпковото ми изглежда читаво, но ще го видя като сменя колектора а това ще е като се пооправи времето. На този колектор, който съм взел от колегата съм го лъснал до блясък и гнездото където влиза пишльока на стъпковото.
Искам да попитам дали някой има представа до каква степен трябва да е херметично стъпковото моторче като е затворило. Като затвори моторчето в дупчицата, и духна с уста от страната към клапата, малко пропуска въздух, но предполагам, че по време на работа стъпковото не е на 100% затворено. Ако тряжваше да е супер уплътбено, щяха да сложат някаква гума на главата му или..де да знам.


apollo11
 
 
Мнения: 1191
Регистриран: 19 яну 2011, 22:14
Кара: xsara picasso NFZ 65kW+CNG;clio K9K;clio D7F
Местоположение: dobrich

Мнение от apollo11 » 29 юни 2018, 14:19

Колата може да гасне и от много въздух! Т.е. провери си гарнитурата/О-пръстените на колектора..
П.с.
Колата с електронен дросел ли е или с жило?

Потребителски аватар

Joro83
 
 
Мнения: 120
Регистриран: 02 май 2016, 11:18
Пол: мъж
Кара: Citroen xsara picasso 1.6 бензин - 95 hp
Местоположение: София - Люлин

Мнение от Joro83 » 29 юни 2018, 20:04

Жило е. Просто като надуя с уста от страната на дросела където постъпва въздухът в двигателя от филтъра, не е супер херметично. То и като лъсках дросела, и после погледна към светлина, се вижда миниатюрен процеп около клапата. Това ме навежда на мисълта, че не е 100% херметично. Дали е нормално, не знам. Иначе преди като чистих дросел и стъпково, след процедурата колата се държеше много добре. Ще видим тия дни като сложа излъсканият дросел и другото стъпково как ще е. Прост се зачудих дали трябва да е 100% хернетично от страна на дросела, или този пропуск на въздух е незначителен при надуване на затворена клапа. Все пак на празни обороти клапата и да е затворена, въздух постъпва през байпасният клапан (стъпковото) Не знам дали има режим на работа в който стъпковото да е изцяло затворено.


apollo11
 
 
Мнения: 1191
Регистриран: 19 яну 2011, 22:14
Кара: xsara picasso NFZ 65kW+CNG;clio K9K;clio D7F
Местоположение: dobrich

Мнение от apollo11 » 29 юни 2018, 21:21

Споко,и при мен прозира..провери дали добре затваря стъпковото моторче..и дали и колко му е луфта на буталцето - ако е повече, от рода на 5мм, направо ново


Автор на темата
Chrono1
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 26 фев 2018, 13:39
Пол: мъж
Кара: Citroen Xsara Picasso 1.6i chrono 100 h.p.

Мнение от Chrono1 » 29 юни 2018, 22:21

Здравейте Колеги,

на този етап установихме неправилна центровка на агренажния ремък с 1 ЗЪБ (майсторите са центрирали по стари белези на агренажа и на ролките - а не както е посочено от производителя)

Ще я следя няколко дена сутрин като пали за да видя дали това е причината.

Между другото на автодиагностика ПРЕДИ това при 1 техник, точно това ми каза - неправилна центровка на агренажния ремък !
Но в два други сервиза ми казаха че центровката била ОК.


Автор на темата
Chrono1
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 26 фев 2018, 13:39
Пол: мъж
Кара: Citroen Xsara Picasso 1.6i chrono 100 h.p.

Мнение от Chrono1 » 29 юни 2018, 22:22

Пропуснах да кажа че и дроселовата клапа е била много замърсена.

Потребителски аватар

Joro83
 
 
Мнения: 120
Регистриран: 02 май 2016, 11:18
Пол: мъж
Кара: Citroen xsara picasso 1.6 бензин - 95 hp
Местоположение: София - Люлин

Мнение от Joro83 » 30 юни 2018, 10:15

И аз бях се филмирал за неправилно зацепване и така нещо бе успях да я докарам на белези с пинчетата. Горе разпределителният вал го докарван на дупка срещу дупка и пъхам болт 8-ца, обаче долу до масленият филтър е страшно кофти да ръгна нещо 6мм в дупката. Как ли не го чанчих едно болтче, влуза в дупката, но някак си не усещам да влиза като в дупчица на маховика, като местя напред-назад двигателя на включена пета предавка. В крайна сметка при мен най-вероятно е нещо по захранването с въздух.

Стъпковият си влиза плътно в гнездото но като надуя през байпасният отвор и леко узпуска въздуха. Предпокагам, че няма как да се уплътни така, че като надуя с уста да ми изпукат ушите от напън :cool: Луфт това моторче на пръв поглед няма. Доста е стегнато, но ще го видя като го монтирам.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xsara Picasso”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта