ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

След смяна на алтернатор

Производство: (1999-2008)

Автор на темата
ЦитроЕН
Четящ
Мнения: 4
Регистриран на: 28 Дек 2019, 17:20
Пол: мъж
Кара: Xara Picasso 1.8 petrol 116 hp

След смяна на алтернатор

Мнение от ЦитроЕН » 09 Яну 2021, 21:59

Колеги, имали ли сте следния проблем с индикаторите на таблото - Преди седмица и нещо буксата на минуса на акумулатора се разместила / оригиналната смотана с винтова капачка и контакт едва долу на стърчащите ушички от вложката :chair: :boom: / и почна да ми примигва battery chrarge fault и да свети индикатора за акумулатора. Свалих почистих и натегнах, но от дупките и ритането на малкия по седалката резбата изплю и отново същото се появи / резбата на пластмасата беше изядена и около оловото всичко в стърготини от пластмасовата им капачка :boi2: . Хванаха ме нервните и отрязах смотоната клема и сложих нормална с болтове и стягане като на стар москвич. Оправи се, но за един ден и пак същото се появи. Реших, че съм утрепал алумулатора, че по -евтино, ама ходих да ми го измерят и съответно излезе ,че е умрял алтернатора и не зарежда. Купих чисто нов алтернатор и след цял ден гинекологични операции, че толкова тясно на други коли не съм виждал :spam: го смених. Сега съобщение нямам, както и индикатора за акумулатора не свети докато работи колата, НО когато я гася, точно в момента на угасване на таблото ми светва и лампата за акумулатора. Това възможно ли да е набита грешка в компютъра или пък да е все още недозареден акумулатор. Клемата е натегната до избило олово и не е проблема вече там. До сега не съм карал на изтощен акумулатор и не знам дали пък не съм го утрепал и него де. Някакви идеи :citroenrulz:
Преместването по X,Y и Z черпи от t и пълнежа на резервоара


Deleted User 49078

Re: След смяна на алтернатор

Мнение от Deleted User 49078 » 10 Яну 2021, 10:33

Върни се пак на курс, а преди това слез от колата! Лампата за проблем по системата за зареждане свети единствено при проблем с нея! Прост уред следящ волтажа при ниско свети, при високо напрежение също, при нормално в зададени граници не.


Автор на темата
ЦитроЕН
Четящ
Мнения: 4
Регистриран на: 28 Дек 2019, 17:20
Пол: мъж
Кара: Xara Picasso 1.8 petrol 116 hp

Re: След смяна на алтернатор

Мнение от ЦитроЕН » 10 Яну 2021, 14:02

vmk написа:
10 Яну 2021, 10:33
Върни се пак на курс, а преди това слез от колата!
:eiii: :eiii:
Преместването по X,Y и Z черпи от t и пълнежа на резервоара

Аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 314
Регистриран на: 05 Мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: След смяна на алтернатор

Мнение от ilian.kirov » 10 Яну 2021, 14:45

Действително, тази лампа няма отношение към степента на зареждане на акумулатора а индикира дали алтернатора подава ток както трябва. Просто за информация, може да измериш напрежението при запален и изгасен двигател, стойностите трябва да са съответно около 14 и 12,7 волта.

Дали светеването на лампата не е в резултат на записана грешка - не ми се вярва, ако беше така би следвало да дава постоянно индикация.

Нямам идея каква може да е причината за случващото се, но ми се върти предположение. Да не би тока подаван от алтернатора да е на долната граница на нормалното, и при гасене, веднага щом почнат да падат оборотите, да пада под нормалното още преди да са изключили другите системи, и за момент лампата да отчита това.

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4999
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: След смяна на алтернатор

Мнение от ivo-zx » 10 Яну 2021, 15:34

Когато изключваме от контакт M (1) - > S (2), ключа минава през А (3) където свети лампата (4).
ламба.jpg
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

KnowHow
 
 
Мнения: 1797
Регистриран на: 23 Яну 2011, 20:07
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6 HDi; C3 1,6i
Местоположение: Пазарджик

Re: След смяна на алтернатор

Мнение от KnowHow » 10 Яну 2021, 16:26

След като си сменял генератора сам възникват няколко въпроса:
1. Дали си купил точния генератор.
2. Правилно ли си свързал всички кабели към генератора.
3. Останаха ли несвързани кабели.

Генераторите, в зависимост от производителя, основно имат две различни схеми на свързване. С един или с два тънки кабела (освен дебелия основен). От това какъв генератор е вложил завода зависи и каква електрическа схема има на колата.
Освен това измери напрежението на зареждане с един волтметър, за да провериш дали зарежда и дали държи напрежението при увеличаване на товара. Ако регулатора на напрежението не е свързан правилно, може и да не зарежда правилно.
KnowHow

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4999
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: След смяна на алтернатор

Мнение от ivo-zx » 10 Яну 2021, 17:30

Сега съм с колата. Проверено. Светка винаги при изключване от контакт.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4176
Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: След смяна на алтернатор

Мнение от liuliu » 10 Яну 2021, 18:00

И що се сменя цял генератор - може четки, регулатор? При хлабава връзка си навивам тънка медна ламаринка около клемата на аку - то.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4999
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: След смяна на алтернатор

Мнение от ivo-zx » 10 Яну 2021, 19:05

Аз моя го смених защото хидравличната помпа беше текла върху него и всичко беше станало на гъз. Старият седи в гаража, ако стане нещо ще го карам във Франсиз куп.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Автор на темата
ЦитроЕН
Четящ
Мнения: 4
Регистриран на: 28 Дек 2019, 17:20
Пол: мъж
Кара: Xara Picasso 1.8 petrol 116 hp

Re: След смяна на алтернатор

Мнение от ЦитроЕН » 10 Яну 2021, 21:33

Благодаря за информацията. Не съм обръщал досега внимание какво светва при гасене и едва сега започнах да я следя. Алтернатора го смених сам, и кабелите са свързани, изминах към 80 км с новия алтернатор. Той е чисто нов от магазин и купен по VIN на колата. Надявам се да са ми дали това, което пише :). По-скоро съмненията ми бяха към утрепана секция в акумулатора от това че го товарих на умрял алтернатор. Стария си беше за смяна защото от презареждане беше стопил диодната платка, четката изпадна на прах, пластмасата на капака се беше разтекла докато се прибера вкъщи по Софийските улици. А и беше стар и видях, че лагера му стърготи - леко, но все пак не си заслужава да го възкресявам, ще е за някой който иска да си го прави. Утре ще проверя с мултицет, / че уикенда нямам подръка / и ще замеря, но това което ме притесни с това пресветкване е за в рамките на част от секундата и надали ще мога да го засека на мултицета.
Преместването по X,Y и Z черпи от t и пълнежа на резервоара

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Xsara Picasso”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост