Двигател XU7JB на Берлинго прегрява при извънградско

Производство: (1996-)

Автор на темата
renderocity
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 27 сеп 2016, 17:24
Пол: мъж
Кара: Berlingo 1.8(XU7JB)
Местоположение: Силистра

Двигател XU7JB на Берлинго прегрява при извънградско

Мнение от renderocity » 03 окт 2016, 12:58

Който не кара, не ремонтира, а аз си покарах моето Берлинго доволно. Вече 4 години сме женени с колата, минахме заедно повече от 100 хкм на газ безаварийно.В предвид, че аз не съм първия ѝ собственик, купил съм я катострофирала и я върнах към живота, километропоказателя е на повече от 200хкм в момента, ЕГНто на Берлинетката е 2000 ', с 1.8 душица. До миналата година бях сменил само една ламбдасонда, биалетка и няколко чифта стари гуми. Дойде и нейният ред за бокса. Започна да грее. Смених 2 термостата, радиатор,водна помпа, накрая главата долу, шлайф, нови сигменти(така и така е отворен мотора), нов разпределителен вал, шлайфиста каза че стария е за смяна, имаше прегорял клапан на единия цилиндър, нови консумативи и отново на шосето. Пъвоначално нещата изглеждаха горе долу наред(загряваше само като я понапъна натоварена и по баир на горе), обаче нещата се влошиха. Започна да загрява и по равното при лек натиск по нагорнище или над 100 км в час. Лятото включих климата за малко и колата щеше да "тръгне назад". Стрелката на температурата опря у червеното. Все още няма масло в охладителната с-ма и обратното, но работи много зле и мисля че ще има скоро развод, освен ако нещата не почнат да се подобряват, Съединителят и той дава признаци за смяна. Мисля, че отново има нагорял клапан, но ме е страх за спукана глава между клапаните. Гори, колкото и налееш_не говорим за икономия въобще. Чудя се за донор от Ксара, Ксантия 1.8, но 16 винтилка или XU10. Мисля само за смяна на главата, ЕКУто и колекторите, надявам се другите датчици да сработят. Има ли някой който да е swapн-ал досега баничарката си и отзиви и впечатления, защото аз съм ултра доволен от моята колица. Благодаря предварително на всички, които се включат по какъвто и да е начин.

..::[ Редакция (03 Окт 2016, 12:58)

След малко размисъл и съвет от монтьор, реших да заместя катализатора с резонатор.


stan86
Нов потребител
Мнения: 30
Регистриран: 23 яну 2013, 22:23
Пол: мъж
Кара: Belringo 1.8i

Мнение от stan86 » 07 окт 2016, 22:57

Според мене една 2.0 163 коня от ксара vts ще заспи на тая баничарка, пък и на разход едва ли ще го докара повече.


Автор на темата
renderocity
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 27 сеп 2016, 17:24
Пол: мъж
Кара: Berlingo 1.8(XU7JB)
Местоположение: Силистра

Мнение от renderocity » 11 яну 2018, 14:35

Реших да споделя по нататъшните одисеи, но който иска да чете! Аман от майстори! Второ смъкване на главата за 2000 км, Стругарят реши, че разпределителния вал е износен-купих нов от м-н Косер(300 лв) стъргаха, правиха, гняз и безумие. Още като си взех колата им казах, че има стегнати клапани, ама щяло да се напасне-к*рец! Проблем на ента степен. Колата се движи още 500км и то най дългия маршрут беше 15 км иначе я карах до 2-3 км в нанякъде. При последното посещение при масльонкаджията ми каза че ще трябва да намеря друг мотор тоя вече бил "издухан",а след няколко дни колата се предаде,-пръснаха се връзките на радиаторчето на парното и то самото протече в купето. Кралят умря, да живее Краля.!Сметката до тука минус 2000 лв и кола за скрап. Вече нямах левчета, колата я натирих в гаража и така започна ПРОДЪЛЖЕНИЕТО! Четох доста из форуми, гледах хиляди клипчета в YouTube, смъкнах си сервизната спецификация за тоя мотор от този форум. БЛАГОДАРЯ ЧЕ ИМА ФЕНОВЕ, КОИТО СПОДЕЛЯТ ТУК! Купих си междувременно два динамометрични ключа, малък и голям. Мой приятел ми услужи с голям к-т гидориа, донакупих по време на експеримента още каквото беше нужно (към 300 лв) и.. АТАКА.! Свалих таблото и смених радиаторчето за няколко дни(не се напъвах много), след което дойде ред на мотора, Свалих главата по надлежния ред, снимах с телефона доста, за да несъздавам безпорядък. Измерих хлабините на клапаните и опааа. Ама верно си бяха стегнати по голямата част от тях.При последното разглобяване и носене на главата за преглед и ремонт(бях платил към 200 кинта) с реглаж на клапаните и т. н. ми беше казано че ако нещо не е наред ще си го отстраняват и ето на за 500км това беше факт. Само че последния шлайфист твърдеше че някой е бутал клапаните след неговата намеса и така отпадала гаранцията. Показа ми белезите за след шлайф и пасване на паричките над петите на клапаните и ми показа защо е имало намеса(резнали са клапаните за по лесно на струг и остават пъпки на върха, които после контактуват само в една точка с паричките които регулират луфта, а би трябвало след шлайф на шлайф машина паричката да контактува с пълната си повърхност с клапана. Това се забелязва, но в работата си има работа. Така се нарушава циментацията на контактната повърхност на клапана и води до по бързото износване на клапана и до неговото потъване. Той твърди, че такава цигания не може да си позволи, и че вероятно при сглабяне на мотора масльонкаджията е зацепил грешно ремъка, ритнали са клапаните и някой е замазал положението бързо и некачествено, Важното е да разкара кочината от гаража и да си папне паричките. Шлайфистът пасна само паричките по рязаните клапани понеже смяташе че го мотая и въобще не му се занимаваше с мен, но съдба. До тук добре. Забравих да допълня че на предния ремонт бяха шлайфали и блока с 0.2 не ме питайте защо, Масльонкаджията беше отговорен. При моето измерване на ризите и блока установих че ризите са потънали въпреки шлайфа на блока. Свалих картера и откачих биелите, извадих буталата, извадих ризите и ето Причината за моите ядове-блока беше изгнил под едната риза всичко беше подкужушено, О-пръстените не уплътняват, ризите потънали. Документирал съм това! Пробвах да повдигна ризите, споделих с няколко фена проблема и направих собствен опит(до сега повече от 8000 км успешен) напук на всички инструкции. Успях да наглася ризите на нула блока, Измих двигателя отвътре с нафта, за да падне целия троскут от стъргане и чистене и болче по болче, в съответния ред (има го в сервизната спецификация) събрах мотора(счупих един сегмент, купих цял к-т за един цилиндър и го смених, който не работи-не греши).,сложих си ремонтната гарнитура на Виктор Ренц, а не като ментето което ми бяха сложили за 10лв,Навих си Нови болтове за главата, наредих цялата инсталация,, наредих си газовата уредба, масла филтри нови, нови гарнитури, където трябва. Зацепих ремъка (използвах съвет от един познат, който ме провери дали пасват белезите и натяга на каишчето(ремъка). Радиатор, антифриз, акумулатор и.... ЧУДО (Вече имам кола, която върви без да загрява, гори колкото пише по буквара, не лопа не прекъсва, абе ЧУДО! Така че Уважаеми Колеги и Вие скъпи Сръчковци и Гъзоръчковци, ЧЕТЕТЕ! НЕ се отказвайте и предавайте. Дано от всичката плява да поникне поне едно зрънце. Благодаря Ви!
Последна промяна от renderocity на 17 яну 2018, 15:02, променено общо 1 път.


stan86
Нов потребител
Мнения: 30
Регистриран: 23 яну 2013, 22:23
Пол: мъж
Кара: Belringo 1.8i

Мнение от stan86 » 12 яну 2018, 23:53

Човек каквото сам си направи, нокой друг (без желание) не може да му го направи - или там както беше.
Моята история е горе долу същата.
Първия път сваляне на глава, уж шлайфане, проверки, от-до, взимане на колата загрява и работи и пропуска тактове, връщане в сервиза и отговора - ми те тея така си работят.
Мина се извесно време пак сваляне при друг майстор - смяна на ризи бутала, същата глава пак уж шлайфана, минала водна провррка сичко ок. Палим колата след 5 минути пак започва пропускане на тактове, на високи обороти горе-долу добре - ми те тия така си работят.
Е третия път вече си взех друга глава и се захванах сам, резултата като при тебе, имам си кола при това работеща.
Старата глава сцепена между клапаните на 2-ри и 3-ти цилиндър! Евала на болтаджиите! Иначе като питаш всичко проверили, че и се сърдят че си ги питал.
Един съвет за хлабините на клапаните, ако си ги правил на свалена глава ги провери наново, защото след монтажа се променят. И едно питане - с какво повдигна ризите?


Автор на темата
renderocity
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 27 сеп 2016, 17:24
Пол: мъж
Кара: Berlingo 1.8(XU7JB)
Местоположение: Силистра

Мнение от renderocity » 17 яну 2018, 14:50

Направих си шаблон от 30мм кухненски плот, разпробих го по отворите за болтовете на главата, донарязах 10 дистанционера(от ВиК метална тръба) и имитирах дебелината на главата, добавих големи шайби между плота и дистанционерите, за да не се забива тръбичките,. Използвах старите болтове,. Бях правил проба с оригинални 0.75мм О-пръстени на ризите и залепих ризите за блока с черен силикон. Изчаках 24 часа и на проверката една две от ризите бяха потънали. Едва ги избих отново внимателно през картера с дървено трупе. Изчистих всичко до начално положение и този път поставих дебели 2 мм О пръстени(тези бяха най тънките 84х2) +силикона, който е забранен по инструкции. Преди да започна стягането плотът надстърчаше 1мм.И на ново плота, шайбите, дистанционерите, болтовете и по реда на охлювна дъга, първо стягане 60 Нм, развиване на 1 об., стягане20 Нм ,и 2пъти по 135 градуса достягане.Проверка с луфтомера.Изглеждаше О. К. 24 часа пауза. Свалих установката както е указано по обратния ред.Измерих (за план линия използвах шублера). Всичко беше топ. Главата и новите болтове.и по указания ред. Не звучи добре, но досега това
работи!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Berlingo”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост