Датчик температура стоиности

Производство: (1996-)

Автор на темата
tondoo78
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 26 окт 2017, 15:59
Пол: мъж
Кара: Berlingo

Датчик температура стоиности

Мнение от tondoo78 » 06 ное 2017, 22:42

Здравейте колеги от скоро съм в форума и горд собственик на Ситроен Берлинго 1.8i бензин с газов инжекцион (много ми допада колата )
Доста почетох в форума и реших да понижа температурата на двигателя като ползвам вашите хитрини но попаднах на следните данни:
Изображение

това е от форума.
Но в AUTODATA попаднах на други данни:

Изображение

Въпроса ми е към разбиращите и можещи колеги да ме упътят кое е вярно?
VIN/№ VF7MFLFXF65372673
тип двигател - XU7JB
Magneti Marelli IAW 1AP.20 това е компа


stan86
Нов потребител
Мнения: 29
Регистриран на: 23 яну 2013, 23:23
Пол: мъж
Кара: Belringo 1.8i

Мнение от stan86 » 06 ное 2017, 23:20

Здравей, първата схема е за кафевия датчик който включва перките и ти трябва на теб, втората е за сензора на компютъра, т.е. и двете са верни но за различни сензори.
А идеята за понижаване на температурата каква е?


Автор на темата
tondoo78
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 26 окт 2017, 15:59
Пол: мъж
Кара: Berlingo

Мнение от tondoo78 » 06 ное 2017, 23:39

Идеята за понижаване на температурата е че при работа на пропан-бутан температурата на мотора се завишава и на мен не ми харесва перките да се включват на 96-97 градуса според диагностиката.С поставянето на един резистор(или тример) мисля да изместя графиката на датчика които ще започне да дава друга информация на ECU и ще включва перките на около 87-88 градуса. Идеята не е моя четох за нея тук в форума и мисля че колегите бяха доволни от изпълнението.Датчика за температурата на Берлингото е......... :po tikvata: (на мечето в задния джоб) и варианта да стигна до него е да сваля доста маркучи и съединения,затова по лесно за мен е да стигна до ECO то,разбрах на кои пин е датчика №47 и №53 и мисля там да го направя даже да го изкарам на удобно място и да сложа един тример 0 > 200 ома с цел да може да се регулира.


stan86
Нов потребител
Мнения: 29
Регистриран на: 23 яну 2013, 23:23
Пол: мъж
Кара: Belringo 1.8i

Мнение от stan86 » 07 ное 2017, 11:03

Датчика е лесно достъпен, защото е най-външния, сваляш въздуховода и се вижда. По компютъра нама какво да бараш, управлението на перките е от външно реле,
Имай в предвид, че лятото ще ти включва "post cooling" или както там се вика,
иначе първа степен включва на 93 градуса.
Аз съм сложил резистор, но в последствие открих други проблеми за по-високата температура.


Автор на темата
tondoo78
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 26 окт 2017, 15:59
Пол: мъж
Кара: Berlingo

Мнение от tondoo78 » 07 ное 2017, 12:20

На мен 1степен на перките се включва както казах на 96-97градуса с диагностиката го гледам а с външен термометър даже малко повече.
Проверил съм релетата на перките бяха мазало смених ги и трите като им запоих и нови кабелни обувки пробвах ги и принудително работят и двете степени на вентилаторите.Проверих и битрона при мен всичко беше ок почистих го и с малко контактен спрей го щракнах отново.
Какви причини си открил за по високата температура?


stan86
Нов потребител
Мнения: 29
Регистриран на: 23 яну 2013, 23:23
Пол: мъж
Кара: Belringo 1.8i

Мнение от stan86 » 07 ное 2017, 13:37

Най-вероятната причина при мен се прояви няколко месеца след това - прогоряла ( изгнила) гарнитура на главата, след това и един блокирал вентилатор,
Пробвал ли си да обезвъздушиш системата и да замериш на колко градуса включват перките?
Другото което се сещам е, че гледаш температурата през диагностика, там виждаш температура измерена от друг датчик, а не този който включва вентилаторите, да не би от там да идва объркването?


Автор на темата
tondoo78
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 26 окт 2017, 15:59
Пол: мъж
Кара: Berlingo

Мнение от tondoo78 » 07 ное 2017, 14:37

Ами смених антифриза и е обезвъздушена системата както пише няма въздух с нов термостат съм от АМК .
Температурата я мерих на радиатора с външен термометър и е точна.
Няма мехурчета или твърди маркучи интересното че на климатик понеже работят перките температурата не мърда от 87-88градуса.


stan86
Нов потребител
Мнения: 29
Регистриран на: 23 яну 2013, 23:23
Пол: мъж
Кара: Belringo 1.8i

Мнение от stan86 » 08 ное 2017, 00:32

С включен климатик в жегата може и повече да вдигне, интересното е по-късното включване на перките, битрона за тях е в подкалника (интересно решение, винаги е във вода), него ли си гледал?. Профилактично може да провериш и куплунга отпред в дясно на радиатора , там при мен имаше доста клеясали пинове.


Автор на темата
tondoo78
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 26 окт 2017, 15:59
Пол: мъж
Кара: Berlingo

Мнение от tondoo78 » 08 ное 2017, 10:53

Да него го гледах възнамерявам напролет понякакъв начин да прибера битрона някъде около акумулатора дори и да се наложи да удължавам жичка по жичка.За кръглия куплонг ли става въпрос или за куплонга на двоиното реле?


stan86
Нов потребител
Мнения: 29
Регистриран на: 23 яну 2013, 23:23
Пол: мъж
Кара: Belringo 1.8i

Мнение от stan86 » 08 ное 2017, 13:50

Куплунга е кръгъл и е под тромбата.
А битрона аз съм го издърпал през отвора на гредата.


Автор на темата
tondoo78
Четящ
Мнения: 6
Регистриран на: 26 окт 2017, 15:59
Пол: мъж
Кара: Berlingo

Мнение от tondoo78 » 08 ное 2017, 17:36

Много благодаря за напътствията ,кръглия куплонг го ревизирах и е ок.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Berlingo”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост