ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с волана-затяга

Производство: (2002-)

Автор на темата
koksy
Нов потребител
Мнения: 19
Регистриран: 05 май 2017, 21:34
Пол: мъж
Кара: VW Polo 1.4 1996г., Citroen C3 1.1 2003г. на съпругата.
Местоположение: Радомир

Проблем с волана-затяга

Мнение от koksy » 01 окт 2018, 16:31

Постепенно започна да затяга и и прави впечатление, че когато я карам с по висока скорост до 100 кмч(повече не вдигам) наляво когато завива се връща волана, а на дясно си седи на положение каквото съм го оставил и трябва да го върна аз. Казаха ми че има вътрешен накрайник точно от дясната страна. Има ли възможност да е от това проблема или ще се окаже по голям. И има луфт. Някой да сподели?

Потребителски аватар

vs24000
Редовен
Мнения: 66
Регистриран: 22 апр 2017, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C3 FL, 1.1 60hp

Мнение от vs24000 » 07 окт 2018, 01:19

Citroen C3 е оборудван с електрическо усилване на волана (~75A x 12V = ~900W, най - големия консуматор). Управлението на водещите колела се извършва от кормилната рейка - тази част е скъпа, но мисля че се рециклира. Колкото по - бързо караш, толкова подпомагането е по слабо с цел сигурност без остри завой с висока скорост. Целта е да усещаш волана и пътя. Един вид усилвателя да не ти притъпява усещането.

От страната на всяко колело има две щанги - външна към колето и вътрешна към рейката. Общата дължина на щангите може да бъде регулирана на мястото където се свързват. Това е място на което барат майсторите при "реглаж на предница". Смяна на щанга значи последващ регулаж. Волана НЕ ТРЯБВА да има луфт. Ако усилвателя откаже колата остава управляема но с големи усилия. Възможни са и частични откази, но това въобще не значи че не можеш да спреш безопасно.

Този проблем се случва рядко, затова досега предполагам нямаш отговори по темата (то и тоя пост не е отговор но ще бъде полезен, надявам се).
Потърси мнение от квалифициран сервиз, не от кварталния майстор - той може да смени щангата (накрайника) :bigsmile: . Колега, пиши как са се развили нещата, лично на мен ми е интересно.

internal-strut.jpg
Вътрешен накрайник
external-strut.jpg
Външен накрайник
all.jpg
Целия комплект накрайници
reika.PNG
Кормилна рейка + накрайниците


Автор на темата
koksy
Нов потребител
Мнения: 19
Регистриран: 05 май 2017, 21:34
Пол: мъж
Кара: VW Polo 1.4 1996г., Citroen C3 1.1 2003г. на съпругата.
Местоположение: Радомир

Мнение от koksy » 11 окт 2018, 15:39

Скоро ще бъде колега.

Потребителски аватар

vs24000
Редовен
Мнения: 66
Регистриран: 22 апр 2017, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C3 FL, 1.1 60hp

Мнение от vs24000 » 15 окт 2018, 02:16

Колега, моля пиши за развитието. Обстоятелства и ремонт. Ще бъде ценно за форума. И на мен ми е интересно! Карам със същата кормилна рейка.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост