ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем със стартер.

Производство: (2002-)

Автор на темата
stiliyan66
Нов потребител
Мнения: 13
Регистриран: 08 дек 2013, 20:03
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 2005, 2.0 HDI, 90
Местоположение: Burgas
Контакти:

Проблем със стартер.

Мнение от stiliyan66 » 06 май 2018, 10:48

Ц3 1.1 бензин. Започна понякога да не завърта, а само чатка веднъж - изхвърля бендикса. След дни започна все по-често да го прави и след 7-8 завъртания на ключа и чаткания завърта и пали. Свалих го, разглобих го да проверя четките. Оказа се, че са почти като новите по дължина и не ги смених. Свалих и бобината, почистих и смазах и сглобих. Подадох ток с кабели, и като подам към малката клема + , изхвърля бендикса и завърта. Пробвах десетина пъти и монтирах на колата. Влизам, въртя ключа и "чат". Не завърта. Изчатках го няколко пъти без да завърти, почуквах го, ама не. Свалих го пак. Пак подадох ток с кабели и пак върти без проблем. Слагам на колата и пак само чатка. Дебелия кабел с + , който се хваща на стартера си има ток - мерих го. На малкото кабелче от контактния ключ също има ток. Четките вероятно са добре, защото нали веригата на бобината минава през тях? Ако четките не контактуват и бендикса няма да изхвърля. Възможно ли е шалтера да не прави добър контакт и да върти ротора, когато няма товар, но когато е зацепен мотора, да не минава достатъчно ток , за да го развърти? Някаква друга идея? Че бобината е 40 лв. да не я сменям напразо...

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4513
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 06 май 2018, 13:31

Аз се нахаках в една дупка в Гинци и стартера започна да се държи по същият начин. Шалтера беше проблем, но понеже така и така беше свален също четки, втулки - 120лв всичко. Обаче при теб може масата да се бъзика щом всичко е наред. Другата възможност е ключа за палене.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост