ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с катализатор Citroen C3 2013 1.2 бензин

Производство: (2002-)
Потребителски аватар

Автор на темата
Letty
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 08 ное 2016, 12:48
Пол: жена
Кара: Citroen C3 1.2 2013 и Saxo 1.1 1998
Местоположение: София

Проблем с катализатор Citroen C3 2013 1.2 бензин

Мнение от Letty » 19 фев 2018, 13:13

Здравейте :) бих искала да споделя историята на моята Ц3-ка и да попитам дали някой колега случайно има подобни проблеми.Купих колата със сменен по гаранция двигател 3 цилиндров 1.2 82 коня на 40 000 км.Отначало нямаше никакви грижи,в един момент започна след запалване да мени обороти и притриса.Посетих сервиз и по пътя на за сервиза (извънградско) светна лампата check engine - "Engine Fault".След няколко часа чакане казаха,че проблема е софтуерен при дроселната клапа и били сложили update.Някакво време нищо.Изглеждаше,че е почти оправено - проблема се появяваше само понякога, по-леко и слабо.Колата се кара основно в града.Докато отново на извънградско на 5-та скорост с 80-90км светна лампата за същата грешка.Отидох в същия сервиз и този път инфото беше - трябва да си смените катализатора,тъй като според тях имал механична повреда.Попитах видяхте ли проблема.Отговора беше - не според грешката това са данните.Изчистиха я и продължих да карам няколко месеца пак основно в града.Извънградско - отново същия проблем.Пак сервиз,но друг от веригата и в него потвърдиха проблем с катализатора - грешката от диагностиката P-0420 и цена на новия катализатор 900 лв.Отидох на още един сервиз с препоръка - там ми показаха,че катализатора е капсолован и е към колектора.И за да се види дали наистина има проблем с него после ще бъде неизползваем.Споделиха ми,че проблема може да идва и от една от двете ламбда сонди,но не се знае.На практика от всички места извода е,че трябва да сменям части по метода на изключване и да се надявам,че е правилната.Някой има ли опит или мнение за споделяне? :drink: Чувала съм за водородно прочистване,дали може да свърши работа в случая и има ли някое добро място за това :) :merci: Дадоха ми и още няколко вариянта - слагане на универсален катализатор или премахване на този изобщо,като ще съобразят с двете ламбда сонди,така че да не се показва отново грешка.На мен някакси не ми се иска колата да бъде без катализатор или пък да се правят други неща.Прочетох,че след това започват още проблеми. :reading2: Вие какво бихте ме посъветвали :)
:ilovecitroen:

Потребителски аватар

ira67
 
 
Мнения: 523
Регистриран: 19 авг 2013, 14:32
Пол: жена
Кара: citroen c4 Grand Picasso 1.6HDI 2007 : ситроен берлинго 1.6HDI
Местоположение: София

Мнение от ira67 » 19 фев 2018, 14:08

Не разбирам нищо ,но веднъж ходих при своите майстори на ситроен и видах че чистят някаква тръба , майстор беше целия в прах . На въпрос какво правиш , отговори че чисти катализатор . Че били се запушвали и той го чисти. :oops: :madam:

Потребителски аватар

Автор на темата
Letty
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 08 ное 2016, 12:48
Пол: жена
Кара: Citroen C3 1.2 2013 и Saxo 1.1 1998
Местоположение: София

Мнение от Letty » 19 фев 2018, 14:29

Не ми предложиха почистване,а направо смяна според грешката
:ilovecitroen:


pvalchev
 
 
Мнения: 104
Регистриран: 03 дек 2004, 16:47
Кара: C4P

Мнение от pvalchev » 19 фев 2018, 15:17

Механичен проблем на катализатора, който да се открие от обд, това звучи малко невероятно. Какви са грешките които изписва или само Р0420? Засега е ясно, че ЕЦУто задейства самодиагностика в подходящия за него диагностичен прозорец при средна скорост - това е ОК. Според мен не е в катализатор проблемът, тъй като това не типичен период за диагностика на ламбда сензор и катализатор.







Потребителски аватар

Автор на темата
Letty
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 08 ное 2016, 12:48
Пол: жена
Кара: Citroen C3 1.2 2013 и Saxo 1.1 1998
Местоположение: София

Мнение от Letty » 19 фев 2018, 15:53

Само последния път в препоръчания сервиз ми казаха,че има само една единствена грешка Р0420 - гледах,докато човека беше закачил колата на компютъра.Всички предишни пъти в другите сервизи ми казаха,че според документацията им при тази грешка се препоръчва смяна на катализатор.И като ги разпитвах,може ли компютъра да лъже и видяли ли са,че има наистина цепнатина някъде - те казаха,че няма как и не може да се види,заради капсоловката.
:ilovecitroen:

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4413
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 19 фев 2018, 16:48

Същата грешка в комплект с 0430 от как подмених "нови" свещи, плюс добавка на Бардал за профилактика не е излизала.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

Автор на темата
Letty
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 08 ное 2016, 12:48
Пол: жена
Кара: Citroen C3 1.2 2013 и Saxo 1.1 1998
Местоположение: София

Мнение от Letty » 19 фев 2018, 17:02

liuliu написа:
19 фев 2018, 16:48
Същата грешка в комплект с 0430 от как подмених "нови" свещи, плюс добавка на Бардал за профилактика не е излизала.
Ам,това забравих да напиша в първоначалния пост,че още преди първия път да направи грешката само докато менеше обороти смених свещите
:ilovecitroen:

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4413
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 19 фев 2018, 19:38

Ако са сложили неподходящи или менте... :hmm: ? По каталог (сервизен) дават иридиеви. Трите варианта са Denso, Bosch, NGK. Последните не ги препоръчвам.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

Автор на темата
Letty
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 08 ное 2016, 12:48
Пол: жена
Кара: Citroen C3 1.2 2013 и Saxo 1.1 1998
Местоположение: София

Мнение от Letty » 19 фев 2018, 19:51

Сама ги купих - оригинални от Ситроен
:ilovecitroen:


pvalchev
 
 
Мнения: 104
Регистриран: 03 дек 2004, 16:47
Кара: C4P

Мнение от pvalchev » 20 фев 2018, 19:32

За да направим хронологията:
1. Двигателят е сменен по време на гаранцията - знае ли се причината за тази смяна?
1.1. Само двигателят ли е сменен? Или също - свещи, бобини, впръсквачи и т.н.
1.2. Колко километра са изминати след смяна на двигателя?
2. Колата се използва основно градсно, т.е. на къси разстояния.
3. Основното гориво е бензин, а не газ.
4. Проблем с променливи оборити, решен частично с обучение на дроселова клапа.
5. Евентуален проблем с катализатора, наличие на грешка Р 0420.
6. Сменена(и) ламбда сонди - коя е сменена или и двете?
7. Проверка на показанията на предната и задната ламбда сонда с осцилоскоп? Ако не е правена, да се направи и да се следи показанията на предната сонда за типичния сигнал (бедна / богата смес), проверка на задната сонда.
8. Има ли разход на масло двигателя?
9. Ако има, в комбинация с къси разстояния, може да доведе до образуване на коксуване върху челната повърхност на катализатора. Може да се възстанови например при изкачване на продължителен наклон с мак. натиснат педал и честота над 3500.
10. Какво гориво се използва? Ако е с ниско качество и повече сяра, тя може да отрови катализатора, вариант за възстановяване като при т.9.

Пропуснах ли нещо?

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост