ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Citroen C3 1.4hdi 68к.с 2003г - няма мощност

Производство: (2002-)

Автор на темата
nednm
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 30 яну 2006, 10:11
Кара: Xantia 2.0 16v 1997г 136 hp
Местоположение: София

Citroen C3 1.4hdi 68к.с 2003г - няма мощност

Мнение от nednm » 31 окт 2017, 10:20

Здравейте колеги.Вчера регистрирах колата в КАТ.Когато тръгнах да я прибирам, видях че няма никаква мощност, т.е за да набере до 60 км/ч и трябват около 3-4 км разтояние.Имам чуството че нещо байпасва турбото.Веднага отидох при Ясен.Той я закачи на диагностиката и излезе не работещ EGR.Провери турбината и каза (а и аз видях лично),че тя е здрава (няма теч на масло,няма никакъв луфт,върти се свободно).Въпроса ми е може ли проблема да е от EGRа и имали други причини за сериозната липса на мощност?

Потребителски аватар

KnowHow
 
 
Мнения: 1725
Регистриран: 23 яну 2011, 20:07
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6 HDi; C3 1,6i
Местоположение: Пазарджик

Мнение от KnowHow » 31 окт 2017, 13:32

Може да е от EGR. Когато той не работи, компютъра вкарва мотора в авариен режим и не му позволява да развива обороти по-високи от 1900 - 2000 об/мин., за да не замърсяваш околната среда. Затова колата няма мощност, защото не може да развърти турбината и да вдигне още оборотите.
KnowHow


Автор на темата
nednm
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 30 яну 2006, 10:11
Кара: Xantia 2.0 16v 1997г 136 hp
Местоположение: София

Мнение от nednm » 31 окт 2017, 16:17

Благодаря за бързия отговор :)


янко
Новак
Мнения: 82
Регистриран: 28 окт 2012, 17:26
Пол: мъж
Кара: CITROEN C3 1,4HDI
Местоположение: warna

Мнение от янко » 31 окт 2017, 19:17

Ако е ограничен до 2000 об. може да е неработеща дюза.Моето чрез егр не успях да го вкарам в авариен режим ,но с дюзите успях,откачах всяка една при изгасен двигател и запалвах,за да разбера коя дюза не ми работи.Интересното е че без една дюза мотора работеше както със 4,но ограничен до 2000об,и не записа грешка


Автор на темата
nednm
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 30 яну 2006, 10:11
Кара: Xantia 2.0 16v 1997г 136 hp
Местоположение: София

Мнение от nednm » 01 ное 2017, 16:34

Не ми се вярва да са дюзи защото на място колата се форсира до 4000 обр. (повече не смеех защото още не съм сменил ремъци, масло и т.н.т).
Сетих се че може да е от дебитомера.Един приятел каза че имал същия проблем с неговата кола и след почистването колата се оправила.А сега през уикенда ще отида до един сервиз да изолират EGR-а.

Потребителски аватар

Lio Saxofon
 
 
Мнения: 173
Регистриран: 29 яну 2009, 21:25
Пол: мъж
Кара: C3 1.4HDI
Местоположение: София

Мнение от Lio Saxofon » 01 ное 2017, 19:35

Проверете вакумното управление на ЕГР-а преди да го затапвате. Турбото ако е наред, на място , когато даваш газ, маркуча след него се издува и става доста твърд. Усеща се и се вижда , че надува.
Ако е Бош управлението на мотора, при проблемна дюза и моментен пад на налягането на горивото, компа веднага гаси мотора, а не го ограничава до някакви обороти. И принципно, ако се форсира на място до 4000 оборота не е гаранция, че някоя дюза не кляка, защото ако не е в движение под товар мотора, помпата не вдига много по-високо налягане от това за празен ход. И на място не можеш да симулираш условията, в които работят дюзите, когато е в движение колата. Тогава помпата прави по-високо налягане и чак в този момент може да ти кляка някоя дюза. Но както ти писах, ако беше дюза, щеше да гаси мотора в Бош варианта. При Сименс не знам как е.

При положение, че грешката обаче е в ЕГР-а, го вижте първо него.


янко
Новак
Мнения: 82
Регистриран: 28 окт 2012, 17:26
Пол: мъж
Кара: CITROEN C3 1,4HDI
Местоположение: warna

Мнение от янко » 01 ное 2017, 22:39

Ако е сименс единствения проблем с егр е ако клапана не може да затвори,може да го хванеш по искано и отчетено количество


lmihailov_91
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 27 юли 2017, 11:11
Пол: мъж
Кара: Ксантиа 96г 2.0 16V 132к.с. С3 1.4 HDi 68к.с.

Мнение от lmihailov_91 » 07 ное 2017, 11:28

Тъй като съм запознат с този проблем и с конкретната кола мога да се изкажа спокойно :D . Изчистих дебитомера и нещата си дойдоха на мястото.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост