ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Sensodrive -> проблем

Производство: (2002-)
Потребителски аватар

Автор на темата
sman
Редовен
Мнения: 53
Регистриран: 17 сеп 2013, 16:10
Пол: мъж
Кара: C3 1.6 и С4 1.4
Местоположение: Sofia

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от sman » 19 сеп 2015, 08:06

Бях в Ситроен, смениха съединител комплект и нов активатор - близо 1500лв, след това не е правило същият проблем. Според тях грешката с прегряването е от износеният активатор. Ъпдейт не сме коментирали. За момента е ОК.


Marginal
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран: 17 май 2015, 10:25
Пол: мъж
Кара: Citroen C3 Pluriel 1.6i 16v BVMP 2004 TU5 I4
Местоположение: Софето
Контакти:

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от Marginal » 19 сеп 2015, 09:33

А моя проблем почва да се връща отново ...


pich567
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 20 окт 2013, 19:33
Пол: мъж
Кара: Citroen C2 VTR 1.6i
Местоположение: София

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от pich567 » 09 окт 2015, 16:28

Момчетата от един сервиз на Ситроен ме посъветваха за този тип полу-автоматици когато съм в задръстване или светофар по-дълъг от 20 секунди да превключвам на свободна. Вече мсец карам така и нямам никакъв проблем.

Пробвай и дано това реши проблема.

Потребителски аватар

C5 2.2 HDI
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 12 окт 2004, 14:39
Пол: мъж
Кара: C2 1.4i VTR, Sensodrive, 2006, BMW X5 3.0d
Местоположение: София

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от C5 2.2 HDI » 10 окт 2015, 17:20

Това според мен е излишно, колата сама си превключва на неутрална когато е на място, веднага след като спре, както и веднага включва на първа като се подаде газ. Аз винаги карам на Auto и нямам никакви проблеми. И като цяло идеята на автоматиците и роботизираните кутии е човек да не им се бърка в работата докато кара. Ако от някой сервиз ми дадат такъв съвет не бих стъпил за втори път там...


Sent from my iPad using Tapatalk
Citroen C2 1.4i VTR, Sensodrive, 2006

Потребителски аватар

Автор на темата
sman
Редовен
Мнения: 53
Регистриран: 17 сеп 2013, 16:10
Пол: мъж
Кара: C3 1.6 и С4 1.4
Местоположение: Sofia

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от sman » 12 окт 2015, 21:50

На мен от Ситроен ми казаха да не отивам на N по светофарите. Кутията изключва(което разбирам по шума от превключване) след няколко минути на място или по-бързо ако се отвори вратата. Относно проблемът с грешката - премигване на звездичка и ауто се проявяваше и на N.


Marginal
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран: 17 май 2015, 10:25
Пол: мъж
Кара: Citroen C3 Pluriel 1.6i 16v BVMP 2004 TU5 I4
Местоположение: Софето
Контакти:

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от Marginal » 12 окт 2015, 23:18

Здрасти sman.

А обясниха ли ти поне защо да не изключваш от скорост на светофар?
"Минута е много" както имаше едно предаване-състезание по време на соцлализЪма.
Докато автомобила е обездвижен и е на скорост трансмисията е на полу-съединител и това натоварва и съответно износва преждевремено съединителя.
Ако светофара (или престоя по други съображения на място) е кратък, то това според мене не би изисквало изключване от скорост, но ако престоя е минута да речем и повече считам, че е по добре да се изключи колата от скорост поради горе-споменатите причини.

От друга страна е важно да се изчака с даването на газ, за да може притискащия съединителя механизъм да си свърши добре работата иначе се получава пак преждевремено износване на съединителя.

Живи и здрави :-).

Потребителски аватар

C5 2.2 HDI
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 12 окт 2004, 14:39
Пол: мъж
Кара: C2 1.4i VTR, Sensodrive, 2006, BMW X5 3.0d
Местоположение: София

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от C5 2.2 HDI » 13 окт 2015, 00:27

В книжката пише ако е в движение автомобила, дори и за кратко не трябва да се слага на N, също пише за спрял автомобил с работещ двигател, че при по-продължително спиране на автомобила с работещ двигател, скоростната кутия автоматично се превключва в неутрално положение. Това е от книжката за Ц2, но предполагам се отнася за всички със sensodrive. При положение че всичко ясно е напикано в книжката, всичко друго е излишно да се прави.
Citroen C2 1.4i VTR, Sensodrive, 2006

Потребителски аватар

Автор на темата
sman
Редовен
Мнения: 53
Регистриран: 17 сеп 2013, 16:10
Пол: мъж
Кара: C3 1.6 и С4 1.4
Местоположение: Sofia

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от sman » 14 окт 2015, 17:33

Предполагам, че ще води до ускорено износване при престой без да се изключва, но това е положението, цената за "автоматика" :wink:


Marginal
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран: 17 май 2015, 10:25
Пол: мъж
Кара: Citroen C3 Pluriel 1.6i 16v BVMP 2004 TU5 I4
Местоположение: Софето
Контакти:

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от Marginal » 15 окт 2015, 08:18

C5 2.2 HDI написа:В книжката пише ако е в движение автомобила, дори и за кратко не трябва да се слага на N, също пише за спрял автомобил с работещ двигател, че при по-продължително спиране на автомобила с работещ двигател, скоростната кутия автоматично се превключва в неутрално положение. Това е от книжката за Ц2, но предполагам се отнася за всички със sensodrive. При положение че всичко ясно е напикано в книжката, всичко друго е излишно да се прави.
Да, но това което пише е на теория.
А дали ще имаме възможност да прочетем някъде и най вече в книжката следното: "Моля, не оставяйте скоростите включени когато автомобила е на място за повече от 20 секунди защото тези "автоматични скорости" не работят на практика тъй както работят на теория?

Предполагам, че не.

Потребителски аватар

Автор на темата
sman
Редовен
Мнения: 53
Регистриран: 17 сеп 2013, 16:10
Пол: мъж
Кара: C3 1.6 и С4 1.4
Местоположение: Sofia

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от sman » 15 окт 2015, 11:38

Когато се изключва от 1 към N и обратно, не се ли износва механизмът за включване/изключване, който предполагам е доста по-скъп от комплект съединител? :D

Потребителски аватар

C5 2.2 HDI
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 12 окт 2004, 14:39
Пол: мъж
Кара: C2 1.4i VTR, Sensodrive, 2006, BMW X5 3.0d
Местоположение: София

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от C5 2.2 HDI » 15 окт 2015, 22:04

Кутията sensodrive е създадена като евтин заместител на автоматика, а идеята на автоматика е на човек да му е комфортно, да не трябва да прави нищо докато кара, затова най вероятно в книжката не са написали ръчкайте от време на време. За мен ръчкането по време на каране е напълно излишно действие, затова и колите ми са автоматик.
Citroen C2 1.4i VTR, Sensodrive, 2006


Marginal
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран: 17 май 2015, 10:25
Пол: мъж
Кара: Citroen C3 Pluriel 1.6i 16v BVMP 2004 TU5 I4
Местоположение: Софето
Контакти:

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от Marginal » 15 окт 2015, 22:21

Правилно C5 2.2 HDI.

Но на мене ми е доста по - некомфортно да платя 1 700 лева за ремонт от колкото да изключа и включа по някоя и друга скорост на дълъг червен светофар.

Потребителски аватар

C5 2.2 HDI
Редовен
Мнения: 95
Регистриран: 12 окт 2004, 14:39
Пол: мъж
Кара: C2 1.4i VTR, Sensodrive, 2006, BMW X5 3.0d
Местоположение: София

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от C5 2.2 HDI » 16 окт 2015, 00:02

И ти си прав че всичко което е написано по ръководствата за употреба се отнася за нова кола, която да кажем до 100 000 км. няма да дава проблеми а после производителя не го интересува какво ще счупи. Да му мисли новия собственик, който като си купи стара кола ще почнат при него проблемите.
Citroen C2 1.4i VTR, Sensodrive, 2006


Marginal
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран: 17 май 2015, 10:25
Пол: мъж
Кара: Citroen C3 Pluriel 1.6i 16v BVMP 2004 TU5 I4
Местоположение: Софето
Контакти:

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от Marginal » 16 окт 2015, 05:35

Така, идвам от Северна Америка след 23 годишно пребиваване там и ми харесва да карам само коли с автоматична предавка.
Ц3-то го взех уж защото е с такава, но се оказа, че има разлика и то голяма.
Ако му беше сложена табелка, че е такъв случая със скоростната кутия нямаше да го взема.
За това и считам за необходимо да обсъдим тука това-онова относно тая скоростна кутия и обменим опит от гледната точка на собственици на коли с такъв вид скорости по над 100 000 км.

Бях карал само един Смарт за около 10 минути с такива скорости там уж да го купувам и не ми хареса щото придърпваше при превключване.
Технологията на тия "автоматични скорости" е по-добра от оная в Северна Америка с изключението, че е прекалено крехка.
Предимството от друга страна е, че са по - икономични.

Също така от опит знам макар, че в Европа всичко е обратно, че на ония от горе (в Северна Америка са трима шкембелиите - Форд, Крайслер и Дженерал Моторс) въобще не им дреме за нас и гледат да продават повече и да имат по малко отговорност което от своя страна си има своето логично обяснение, а именно, че има прекалено много несъвестни потребители които искат да са хитри и след като са счупили колата по собствена вина да прехвърлят разходите на производителя.

Както и да е, да не се отклоняваме от темата много много, но нека споделим опит и се опитаме да удължим пробега от единия ремонт на скоростите до другия с общи усилия тъй като в противен случай разходите ще са за наша сметка :-).


lakov
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 16 юни 2016, 20:00
Пол: мъж
Кара: C3
Местоположение: София

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от lakov » 17 юни 2016, 11:47

ПРИВЕТ НА ВСИЧКИ ОТ ЕДИН НОВАК ВЪВ ФОРУМА.
Взехме С3 , 2004 г. за съпругата ми.
Появи се и проблема със Сензодрайв-а... като прочетох по-горе симптомите, при мен са идентични. Като позагрее, има тройно изпиукване от копмютъра, заедно с мигане на "auto" на екранчето и се показва "снежинка". В този момент колата не потегля, независимо от подаването на газ...

Доста е неприятно...особено на кръстовище.

Днес я оставих в АМК-Диана за смяна на съединител и активатор...

Моля, ако някой е сменял тези части, да даде мнение дали проблема изчезна ? /че парите за ремонта никак не са малки.../

Благодарля в аванс !


pich567
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 20 окт 2013, 19:33
Пол: мъж
Кара: Citroen C2 VTR 1.6i
Местоположение: София

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от pich567 » 14 сеп 2016, 19:12

Здравейте отново,

От около три месеца ситроенчето пак го прави този проблем. Даже засякох колко време трябва да го карам, за да ми излизе тази грешка - всичко над 30 минути и готово.

Купих си диагностични кабели с лексия и грешката е като на колегата - P1804 - clutch actuator thermal protection activated.

И така, от близкия оторизиран сервиз на Citroen ми отказаха, нямали физическа възможност. Мислех си за АМК, ама доста лоши неща чета за тях по форумите.
И сега са два вариантите, които обмислям:
1. Смяна на актуатор и съединител. Доколкото прочетох обаче това е временно и скъпо решение
2. Смяна на скоростна кутия. Имате ли идея къде в София могат да го направят качествено и колко горе-долу струва?
3. Да използвам изолиращи компоненти за моторчето. Не ми се струва подходящо, тъй като както изолира външната температура, така и вътрешната няма къде да иде, та ми се струва, че ще стане още по-зле.

Омръзна ми вече да треперя на всеки светофар и задръстване, особено с тия ремонти сега. Ако не - ще я използвам за извънградско или ще я дам на скрап. Толкова ми е втръснало вече...

Някакви идеи?
Благодаря ви предварително.

Потребителски аватар

Ross
 
 
Мнения: 2651
Регистриран: 09 ное 2007, 10:24
Кара: Евро 4
Местоположение: 13051 DE

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от Ross » 15 сеп 2016, 04:39

На актуатора да се опиташ да залепиш некъв радиатор от типа за охлаждане на процесорите. Като цяло да се опиташ да увеличиш площа за охлаждане.

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk
Челно с 70!

Citroen C3 XTR 1.6 16v - 110 PS
Clio III 1.5 dCI - 86 PS


pich567
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 20 окт 2013, 19:33
Пол: мъж
Кара: Citroen C2 VTR 1.6i
Местоположение: София

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от pich567 » 15 сеп 2016, 12:38

А работи ли? Смисъл, изпробвано ли е вече и има ли резултати? И къде могат да ми поставят подобно радиаторче/лепенка?
Мерси предварително.

Потребителски аватар

Ross
 
 
Мнения: 2651
Регистриран: 09 ное 2007, 10:24
Кара: Евро 4
Местоположение: 13051 DE

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от Ross » 16 сеп 2016, 03:06

Не съм го правил но възнамерявах да пробвам. Иначе ти си импровизирай. Просто идея за по-добро охлаждане.
Челно с 70!

Citroen C3 XTR 1.6 16v - 110 PS
Clio III 1.5 dCI - 86 PS


pich567
Четящ
Мнения: 8
Регистриран: 20 окт 2013, 19:33
Пол: мъж
Кара: Citroen C2 VTR 1.6i
Местоположение: София

Re: Sensodrive -> проблем

Мнение от pich567 » 21 сеп 2016, 17:43

Ross,

Видях, че си сменял активатор. Това помогна ли ти? Излиза ли ти пак проблема?
И въобще, успя ли да го решиш или сме обречени докато не сменим скоростаната кутия с ръчна?

Гледайки как падат цените на VTR надали си струва последния вариант.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост