ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Искате да си купите Citroen, но не знаете какво да гледате или вече сте си купили. Погледнете ПЪРВО тук!

Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 217
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от TigerHunter » 12 фев 2019, 21:30

Привет, колеги!
Изчетох каквото намерих назад в темите. Надявам се понастоящем да са по-масови и да събера повече отзиви.
Фен съм на ръчните скорости, но върви убеждавай жена.
Какво да се гледа при покупка? Симптоми? Най-вече на скоростната кутия, защото ми е непозната. Не знам дори, как работи Сензодрайв.

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2779
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: Peugeot 308SW 1.6 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от Swartalf » 13 фев 2019, 06:45

На С3 се слагат както сензодрайва така и АЛ4 - познават се по скоростния лост. За АЛ4 има доста писано; за сензодрайва - това си е стандартна кутия (ръчна) на която компютъра сменя скоростите вместо теб.

Ето схема на нещата:

Изображение

Основния проблем на кутията е, че се скапват актуаторите на предавките и спира да сменя - ако не се лъжа от това което четох преди време причината е, че се изронват или захабяват зъбците вътре в актуатора и почва да запича. Представлява нещо такова:

Изображение

Решението естествено е смяна с нов:

Изображение

За мен друг недостатък на тази кутия е фактът, че липсва "пълзенето" напред на типичната хидравлична кутия, както и например като спреш на баир и пуснеш спирачката колата не стои на място а си има поведение на ръчна кутия - тръгва назад.

За гледане - хубаво е колата да загрее и да я помъчиш по задръстванията - обикновено ако е зле актуатора тогава ще си покаже. Обаче от това което съм чел в нета излиза, че дори тогава е малко като руска рулетка - проблемите не ги прави постоянно а веднъж на няколко дни.
What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 217
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от TigerHunter » 13 фев 2019, 09:05

Някъде една колежка беше писала, че тръгва назад при потегляне в наклон. Карала я в АМК и там и казали, че е нормално и имало 1,4 сек след отпускане на спирачката, в които трябва да подадеш газ. Това може да се преодолее.

Аз не знам, дали има 1.4 Хди с класически АЛ автоматик. А относно двигателя, нямам никакви съмнения. Дизел ще е и то точно този.

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2779
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: Peugeot 308SW 1.6 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от Swartalf » 13 фев 2019, 10:04

Напълно възможно е и да греша за това дали има с AL4.
What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.


Deleted User 10035

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от Deleted User 10035 » 13 фев 2019, 10:09

1.4 хди при С3 е с горивна Сименс,което е супер -,а пък от 90 коньовия вариант е препоръчително да се бяга,че проблеми с главата имат.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 217
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от TigerHunter » 13 фев 2019, 18:47

И аз предпочитам да избягвам 16 клапановите дизели и турбините с променлива геометрия. За женска и предимно градска кола, не трябват кой знае колко коне. От сименсовата система нямам оплаквания на Ксантията, така че това не ме вълнува.

Ще разровя да видя дали има с AL4 с този мотор.


Deleted User 10035

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от Deleted User 10035 » 13 фев 2019, 20:12

Ксантия със Сименс горивна що не се сещам да има?
Еле пък 110 коня.
Няма значение,българина докато не се опари не вярва.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 217
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от TigerHunter » 13 фев 2019, 20:18

Моята е Siemens-VDO.


nikip
Нов потребител
Мнения: 45
Регистриран: 17 ное 2017, 21:49
Пол: мъж
Кара: C2 1.6 VTR
Местоположение: Велико Търново

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от nikip » 15 фев 2019, 20:38

1.4 сек.може би, ако има асистент при потегляне, иначе хуква веднага назад. На голям наклон е по-зле от ръчка, без ръчна спирачка баланса при тръгване е проблем. Но се свиква.

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk



Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 217
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от TigerHunter » 15 фев 2019, 21:33

Тръгването в наклон е най-големият, или поне един от най-големите проблеми на жените. Явно сензодрайва отпада.
Добре де, ако се раздаде повечко газ и тогава се отпусне спирачката, не включва ли по-бързо? Или пак тръгва назад?

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2779
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: Peugeot 308SW 1.6 HDI
Местоположение: София
Контакти:

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от Swartalf » 15 фев 2019, 22:01

Не съм съвсем сигурен, но мисля, че тази трябва да е с АЛ4:

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=9uuo6l
What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 217
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от TigerHunter » 15 фев 2019, 22:19

Да. Забелязах и аз че има два вида скоростни лостове.
За конкретната обява, не вдявам какво е ексклузивното на задни джамове с ръчки :(


nikip
Нов потребител
Мнения: 45
Регистриран: 17 ное 2017, 21:49
Пол: мъж
Кара: C2 1.6 VTR
Местоположение: Велико Търново

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от nikip » 19 фев 2019, 22:49

TigerHunter написа:Тръгването в наклон е най-големият, или поне един от най-големите проблеми на жените. Явно сензодрайва отпада.
Добре де, ако се раздаде повечко газ и тогава се отпусне спирачката, не включва ли по-бързо? Или пак тръгва назад?
С един педал командваш едновременно газ и съединител и баланса на среден наклон е почти невъзможен. Няма как и да дадеш газ и да си на спирачка. Като подадеш пък повече газ почва едно въртене на гуми, поне при 1.6

Изпратено от моят SM-A750FN с помощта на Tapatalk



l.petrovv
 
 
Мнения: 272
Регистриран: 14 ное 2013, 11:15
Кара: Citroen C5 II 3.0 V6, Преди това Citroen C5 II 2.0 HDI
Местоположение: Варна

Re: Отново за С3 1.4 HDi роботизирана с.к.

Мнение от l.petrovv » 16 мар 2019, 20:45

роботизирана е. Нямаш паркинг положение. Промяната на скоростния лост е от това, че е фейслифт.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Искам да си купя / Купих си - Citroen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост