ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Искате да си купите Citroen, но не знаете какво да гледате или вече сте си купили. Погледнете ПЪРВО тук!
Потребителски аватар

Автор на темата
rednikmarto
Редовен
Мнения: 67
Регистриран: 22 мар 2012, 20:46
Пол: мъж
Кара: C5 2.0HDi, 101kW/138Hp, BVM6, 2005, хечбек
Местоположение: Пловдив

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от rednikmarto » 13 мар 2020, 21:17

Имам фактурата, но много се съмнявам че ще ми дадат друга демпф. шайба.
Шайбата стои около края на вала, и на шпонка, луфтове са значителни.
Някой от техните специалисти може и да знае как се монтира успешно това чудо.
:eiii: :tupo:
0884 840 531
за да отваряте снимки/картинки от мои линкове земеняйте http://mail.dir.bg/~mdp/ със http://rednikmarto.info/

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1150
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от CitroZ » 13 мар 2020, 21:27

Или да я премонтират ако не е повредена.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Потребителски аватар

bgaf
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 07 дек 2014, 14:53
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 II Break EW10A
Местоположение: Плевен

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от bgaf » 13 мар 2020, 21:43

Като гледам снимката, за мен тази шайба е дефектна и е с изместен център. Дано не ме лъже ракурса на снимката. Не знам и колко е реалистичен варианта шайбата да не е за този двигател и да е с по-голям вътрешен отвор, който да не е центрирал шайбата спрямо вала при монтажа. Съдейки по моя опит с резервни части за всякакви марки автомобили, мисля, че всичко е възможно, дори и при официалните представители на марката.

Потребителски аватар

Автор на темата
rednikmarto
Редовен
Мнения: 67
Регистриран: 22 мар 2012, 20:46
Пол: мъж
Кара: C5 2.0HDi, 101kW/138Hp, BVM6, 2005, хечбек
Местоположение: Пловдив

0515V9 + 0515T7 за C5 до O10912

Мнение от rednikmarto » 14 мар 2020, 02:55

Уви за този двигател е. VF7RCRHRG76724901
Който иска да види такава шайба - има я във видеото на някакъв човек в yоуtube на 1:38=> https://www.youtube.com/watch?v=7xzdfPnsbK0

Ще се помъча още малко по сервизите да ми центроват новата шайба.

Има някакъв шанс да си купя шайба от стария вид и да си ползвам старото магнитно колело.
Страница 114 в каталога на тези испанци: https://ijsgroup.es/catalogos/CIGUENYAL_COMPLETO.pdf
0884 840 531
за да отваряте снимки/картинки от мои линкове земеняйте http://mail.dir.bg/~mdp/ със http://rednikmarto.info/

Потребителски аватар

Автор на темата
rednikmarto
Редовен
Мнения: 67
Регистриран: 22 мар 2012, 20:46
Пол: мъж
Кара: C5 2.0HDi, 101kW/138Hp, BVM6, 2005, хечбек
Местоположение: Пловдив

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от rednikmarto » 15 мар 2020, 14:18

@ CitroZ В събота един познат ми предложи сам да си сваля шайбата за да я огледам на спокойствие.
Даде ми да му ползвам пневматичния пистолет в неговия цех за мебели.

@ bgaf Свалих я, луфтовете са проблема - позволяват да се децентрира (макар и малко но осезаемо дори на усет/око) и да се стегне така към вала.
Старата система при която се куплира магнитното колело и демпф. шайба ми се струва по-успешна и с много малки допуски (добре). Ще кача снимка на старата система.

Дойде този моя познат който е мебелист, погледна я и взе той да я сложи.
Много много по-добре: обтегача не пулсира, шайбата си стои почти перфектно във вертикалната равнина, биенето е намаляло до някаква приемлива степен. :citroenrulz: :)
Остава така докато до ново развитие.
0884 840 531
за да отваряте снимки/картинки от мои линкове земеняйте http://mail.dir.bg/~mdp/ със http://rednikmarto.info/

Потребителски аватар

bgaf
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 07 дек 2014, 14:53
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 II Break EW10A
Местоположение: Плевен

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от bgaf » 15 мар 2020, 18:40

Може да съм много прост, ама до ден днешен не съм виждал шайба на колянов вал, която да има нужда от центриране, регулиране и наместване. Това нещо не трябва да има никакъв радиален луфт и само трябва да се стегне аксиално към вала. Продължавам да си мисля, че има някакъв проблем с частите, които ползваш. Или са дефектни, или не са за твоя мотор, или комбинацията от части не е събрана правилно. Дано аз съм в грешка.

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1150
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от CitroZ » 15 мар 2020, 19:11

Подозирам, че щом стария ти болт не е плътен към шайбата, то за нея трябва да се продава друг, който е с точният диаметър. Другото, което ми хрумва е опитен стругар, който може или да ти направи нов болт със същата резба, но с диаметър в основата, отговарящ на шайбата, или да ти направи вложка с резба, която да е с външен диаметър като на шайбата и да я завинтиш по резбата до главата.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable


ggergi
 
 
Мнения: 415
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от ggergi » 15 мар 2020, 21:28

CitroZ написа:
15 мар 2020, 19:11
Подозирам, че щом стария ти болт не е плътен към шайбата, то за нея трябва да се продава друг, който е с точният диаметър. Другото, което ми хрумва е опитен стругар, който може или да ти направи нов болт със същата резба, но с диаметър в основата, отговарящ на шайбата, или да ти направи вложка с резба, която да е с външен диаметър като на шайбата и да я завинтиш по резбата до главата.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Болтът само подпира шайбата, шпонката е за фиксиране. Не трябва да има никакъв радиален луфт между шийката на КВ и вътрешния диаметър на шайбата! Лесно се проверява гореизказаното като се сравнят вътрешните диаметри на старата и новата шайба.

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1150
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от CitroZ » 15 мар 2020, 21:33

Изказах се неподготвен. Но то беше на основата на коментарите. Явно стругарски те услуги, предложени от мен не са решение на уравнението.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Потребителски аватар

bgaf
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 07 дек 2014, 14:53
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 II Break EW10A
Местоположение: Плевен

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от bgaf » 15 мар 2020, 21:36

CitroZ написа:
15 мар 2020, 21:33
Изказах се неподготвен. Но то беше на основата на коментарите. Явно стругарски те услуги, предложени от мен не са решение на уравнението.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Не, че не са решение. Решение от стругар винаги ще се намери, ама не е там работата. Тези части са правени да влизат плътно и не се нуждаят от никакво наместване, камо ли пък радиално.


ggergi
 
 
Мнения: 415
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от ggergi » 15 мар 2020, 21:52

Шайбата може да се центрира точно спрямо КВ с подходящ болт, но контактната повърхност между болта и КВ ще е малка поради конструктивни особности и няма да може да понесе радиалното натоварване.

Потребителски аватар

bgaf
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 07 дек 2014, 14:53
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 II Break EW10A
Местоположение: Плевен

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от bgaf » 15 мар 2020, 21:56

ggergi написа:
15 мар 2020, 21:52
Шайбата може да се центрира точно спрямо КВ с подходящ болт, но контактната повърхност между болта и КВ ще е малка поради конструктивни особности и няма да може да понесе радиалното натоварване.
То не е само до нейното стягане. Самата тя стяга всички други чаркаляци назад и по този начин застава и на необходимото място, за да може ремъка да лежи в една равнина с всички други механизми и ролки. В случая опираме точно до това, че и тате може, и аз мога, ама тя козата си иска пръч.


ggergi
 
 
Мнения: 415
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от ggergi » 15 мар 2020, 23:01

bgaf написа:
15 мар 2020, 21:56
ggergi написа:
15 мар 2020, 21:52
Шайбата може да се центрира точно спрямо КВ с подходящ болт, но контактната повърхност между болта и КВ ще е малка поради конструктивни особности и няма да може да понесе радиалното натоварване.
То не е само до нейното стягане. Самата тя стяга всички други чаркаляци назад и по този начин застава и на необходимото място, за да може ремъка да лежи в една равнина с всички други механизми и ролки. В случая опираме точно до това, че и тате може, и аз мога, ама тя козата си иска пръч.
Я кажи ама точно какви чаркаляци стяга ремъчната щайба назаде освен зъбното колело на ангренажа което пък е нахулено точно както и ремъчната шайба на една шпонка са и как точно пък си застава на необходимото място, за да не си правим вятър на устата и да подвеждаме колегите??! Това относно с лежането на една равнина е без коментар!

Потребителски аватар

bgaf
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 07 дек 2014, 14:53
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 II Break EW10A
Местоположение: Плевен

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от bgaf » 16 мар 2020, 01:05

Излиза според теб, че всичко зад тази шайба си се клати и дрънка, както му падне, така ли?
Шпонката фиксира положение, но не стяга. Цялата работа я върши болта с шайбата, който прибира всичките 5 елемента навътре към челото на коляновия вал и го стяга с определен момент. От дължините на всичките се определя и смачкването на О-пръстена, който е първи в редицата. Няма да говорим за други френски изделия, дето даже няма и шпонки, а всичко се върти свободно и разчита само на стягането с тоя болт отпред аксиално. Не случайно тоя болт се стяга 70 Nm+60 градуса и му се слага и лепило по резбата.


ggergi
 
 
Мнения: 415
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от ggergi » 20 мар 2020, 00:04

bgaf написа:
16 мар 2020, 01:05
Излиза според теб, че всичко зад тази шайба си се клати и дрънка, както му падне, така ли?
Шпонката фиксира положение, но не стяга. Цялата работа я върши болта с шайбата, който прибира всичките 5 елемента навътре към челото на коляновия вал и го стяга с определен момент. От дължините на всичките се определя и смачкването на О-пръстена, който е първи в редицата. Няма да говорим за други френски изделия, дето даже няма и шпонки, а всичко се върти свободно и разчита само на стягането с тоя болт отпред аксиално. Не случайно тоя болт се стяга 70 Nm+60 градуса и му се слага и лепило по резбата.
70 Nm+60 градуса-вярно ама от тук нататът вятър на устата.
Болта, шайбата- айде изброй след тях 5-те елемента прибрани към ЧЕЛОТО??? на КВ??
Тук О-пръстен няма, защото няма какво да се уплътнява. Позиция 9 не е О-пръстен. Останалите глупости без коментар.
Прикачени файлове
2.0 HDI.jpg

Потребителски аватар

Автор на темата
rednikmarto
Редовен
Мнения: 67
Регистриран: 22 мар 2012, 20:46
Пол: мъж
Кара: C5 2.0HDi, 101kW/138Hp, BVM6, 2005, хечбек
Местоположение: Пловдив

нови данни относно демпферната шайба

Мнение от rednikmarto » 20 мар 2020, 18:41

Първо да Ви помоля тука в темата ми да не си изостряте приказката, щото няма смисъл.
...
Днес опитах с друга демпферна шайба - Gates TVD1020.
И резултата е повече биене/мятане отколкото с тази от Автомотор.
Така че оставихме титулярната 0515V9.

Изображение

Изображение


Ето ги оригиналните части от старата система:

Изображение

Изображение

Изображение

Сега имам една (чисто нова) Gates TVD1020 която не ми трябва, в случай че някой иска безплатна проба - да ми пише/звънне.
Така ще може да прецени дали иска да си купи такава шайба или не.

Изображение

Бъдете здрави.
0884 840 531
за да отваряте снимки/картинки от мои линкове земеняйте http://mail.dir.bg/~mdp/ със http://rednikmarto.info/

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1254
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от Mitko64 » 20 мар 2020, 20:37

Колега,това биене не е нормално,дори хич не е нормално,с една шайба да е по-малко ,с друга повече. Проверете шпонката в какво състояние е ,шпонъчния канал има ли луфт. Има нещо "гнило".
Някога на Ксантията откъсна шпонката на две,ангренажа си върти ,но аксиалния ремък-не. Тогава ми направи впечатление,че шпонката влиза само около 5мм. в шпонъчния канал на шайбата,не ,че беше станало извънредно ,просто така си е фабрично. :hmm:
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли


ggergi
 
 
Мнения: 415
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Re: Купих си С5, проблеми - има. Добре заварили в форума :)

Мнение от ggergi » 20 мар 2020, 23:57

Един шублер е към 15лв, допуските при сглобка съм ги забравил защото отпреди 30 г. съм в друга област, но това може да ти го каже всеки стругар. Няма как да се мандахерца шайбата ако си е легнала на мястото.

Добавено от автора след 21 минути 57 секунди:
Сега се вгледах в снимките и виждам че ремъчната шайба няма канал за шпонката , при това положение според мен проблема е в болта или в по-малката шайба с шпонката.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Искам да си купя / Купих си - Citroen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Kogul и 1 гост