ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Купих C4 1.6 e-Hdi

Искате да си купите Citroen, но не знаете какво да гледате или вече сте си купили. Погледнете ПЪРВО тук!

Автор на темата
vldpetrov83
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 30 ное 2018, 14:39
Пол: мъж
Кара: C4 - 11.2012; 1.6 e-Hdi роботизирана система

Купих C4 1.6 e-Hdi

Мнение от vldpetrov83 » 30 ное 2018, 14:58

Здравейте,

наскоро си купих C4 1.6 e-Hdi 112 к.с. 2012 год. Като цяло добър автомобил, но при мен данните за разход на гориво се разминават в пъти, по каталог е 4.5 градско, а при мен в София е около 10/11 л., дали е нормално това?

Имам старт/стоп система, която се включва веднъж на 100 спирания и тук имам някакви съмнения, че нещо не е както трябва?

Хладилната жабка работи постоянно и това не ми се струва много ОК, може ли да се спре тоя хладилник?

Благодаря предварително!

Потребителски аватар

wanted
 
 
Мнения: 101
Регистриран: 17 яну 2012, 18:17
Пол: мъж
Кара: с А100
Местоположение: БЪЛГАРИЯ

Мнение от wanted » 30 ное 2018, 20:54

4.5 е трудно постижим разход, особено в София, ако караш в задръстванията, в това време 10тка в задръствания според мен е нормално, старт-стопа според мен не е много в ред, щом на толкова рядко се задейства(аз лично щях да изключа тази глупост, която ще ти спести 100грама, но това постоянно палене/гасене..)а жабката работи когато е включен климатика, да не караш постоянно на климатик?


Автор на темата
vldpetrov83
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 30 ное 2018, 14:39
Пол: мъж
Кара: C4 - 11.2012; 1.6 e-Hdi роботизирана система

Мнение от vldpetrov83 » 01 дек 2018, 14:00

Разхода явно при тези условия ще е такъв .... жалко ...

Хладилната жабка не спира да охлажда дори и когато в купето всичко топли на макс - 28 градуса, явно има някъде нещо с което се изключва, но къде ли е това, не го намирам, а за да работи постоянно сигурно влияе и на разхода за гориво ....

Видях, че продаваш джанти, разгледах ти обявите, ако случайно ти попаднат някакви от най-новите модели ми изпрати линк ...

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2433
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Мнение от longgo » 01 дек 2018, 19:38

Според мен е висок разхода.. 2.0 - 160к.с дизел, на с5 докарва 9-9,5/100.
Че няма как да стигнеш 4.5 няма.. ама да кажем да е около 6-7.. За студа в жабката няма ли една клапа която затваря отвор към нея. Но пък ще духа хладно само ако, както казаха преди мен, работи климатика. Което ще рече, че би трябвало да е хладно и в купето. :skratch:
Старт стоп системата, ако нямаш копче с което да я спреш или някъде в меню би трябвало да е всеки път работеща, освен ако някой датчик не е наред или не е кръщавана нещо.. За мен, това е също пълна глупост защото заради едните "упестени" грамове, после ще сменяш стартер... :amii:

Потребителски аватар

wanted
 
 
Мнения: 101
Регистриран: 17 яну 2012, 18:17
Пол: мъж
Кара: с А100
Местоположение: БЪЛГАРИЯ

Мнение от wanted » 01 дек 2018, 21:25

Не спомена на какви разстояние е този разход?
п.п:последвай страницата, там се обявява всичко :wink:

Потребителски аватар

amokachi
愚かな弁護士
Мнения: 3329
Регистриран: 08 яну 2007, 09:58
Кара: Пабло Picasso B78 1.6 e-HDi
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от amokachi » 02 дек 2018, 07:56

Разходът за София си е нормален. Разбира се, зависи от задръстванията и пробега. В жабката има капаче, което затваря охлаждащия отвор. Но не съм гледал дали и по това време духа студено, но все пак е хладилна жабка, а не микровълнова. ;)
Старт/стоп системата си следи доста параметри - заряда на акумулатора, обдухване на предното стъкло.... Някъде бях чел, че са над 20. И според тези параметри се включва/изключва. В общи линии и при мен така работи.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
http://6lyokavitza.org/
Only when the last tree has been felt,
the last fish caught,
the last river poisoned,
will you know, that men cannot eat money.

Няма ненаказано добро


Автор на темата
vldpetrov83
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 30 ное 2018, 14:39
Пол: мъж
Кара: C4 - 11.2012; 1.6 e-Hdi роботизирана система

Мнение от vldpetrov83 » 03 дек 2018, 21:04

Сега разхода падна малко и показва 9,5 но за около 150 км. градско ... явно ще трябва да я карам до Ситроен да я разгледат обстойно.

Относно хладилната жабка, тази клапа не помага дори когато е затворена, защото има и някаква малка решетка от която също духа студено, много интересно се получава, защото вътре парното работи на 28 градуса, хладилната жабка работи а и на климатика тръбите замръзват, което означава, че двете системи работят едновременно и тази на климатика не може да се изключи, луда работа .... Най вероятно това оказва влияние и на разхода на гориво, а и много бавно загрява и затопля купето, трябват и поне 15-20 мин, за да стопли вътре горе-долу ....

Старт/стопа ще я изключвам от копчето и толкова с нея ....

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1791
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; Xsara TD Exclusive

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stuman » 04 дек 2018, 00:33

Здравей, аз имам същата кола, но 92кс. При мен разхода умерено градско в София е около 6-7/100, а извънградско от 4 до 6/100 според зависи колко я натискаш.
20 минути да стопли ми се вижда много време. И 10/100 ми с вижда много...най добре да се погледне.
А правил ли си опит да засечеш от пълно до пълно? БК може да те повежда.

Sent from my PLK-L01 using Tapatalk


Потребителски аватар

eras3r
 
 
Мнения: 113
Регистриран: 23 юли 2018, 09:28
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 Tourer 2.0HDi 163hp. 2014г.
Местоположение: София

Мнение от eras3r » 04 дек 2018, 08:47

Не си уточнил дали е ръчка или автомат, понеже има голяма разлика в това. Поне при моята (C5 Tourer 6 степенен автомат 2014г.). Хора с ръчка им гори 6-7 :eiii: (на което нещо не ми се вярва) а на мен ми гори 11-12 градско (В София)
Брички.ком:
VW Passat B4 (комби): 2.0GTI 16V 150hp.
VW Polo N1: 1.9D 63hp. :ti ma prebi:
Peugeot 307SW: 1.6HDi 110hp.
Peugeot 407SW: 2.0HDi 136hp.
Сегашна: Citroen C5 X7 Tourer 2.0HDi 163hp.

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 787
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 04 дек 2018, 08:53

10 за този двигател е много.
На мен с доста по-голямо купе, автомат и 2.2 двигател зимата ми качва до 13 градското и то като е карана в период на най-голям студ ... Да не говорим, че поколението мотор предполага да клони към 4.5, а не към 10 ... Егати то на Ц5ко 1.6 двигателя дава около 8 градско ... не е нормално това.

Аз на твое място бих я завел на диагностика ...


preki
 
 
Мнения: 252
Регистриран: 03 юли 2007, 09:38
Кара: -ше Citroen Xsara 1.4i coupe 98'
Местоположение: София

Мнение от preki » 04 дек 2018, 11:34

10/100 в София си е напълно нормално последните 10-15 години. Особено, ако се минава през центъра и то на къси разстояния.


Автор на темата
vldpetrov83
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 30 ное 2018, 14:39
Пол: мъж
Кара: C4 - 11.2012; 1.6 e-Hdi роботизирана система

Мнение от vldpetrov83 » 04 дек 2018, 16:34

Двигателя е както вече споменах 1,6 e-Hdi 112 к.с. с роботизирана система, уж е автомат ама не точно ... малък лост, като при автоматични кутии, но скоростите ги сменя компютъра ... В момента разхода е забил на 9,5 и не мърда, в тежък трафик през повечето време ... Сега съм я напълнил до горе и ще видим с доливане след 100 км. какво ще покаже ....

Записал съм и час за диагностика в Сиртоен, да видим какво ще излезе и там ...

Потребителски аватар

l_lazarov
 
 
Мнения: 1762
Регистриран: 04 окт 2004, 16:47
Кара: Египетско син C4 1.6 e-HDi, 115 hp, 2012 г. Преди: Xsara HDI 2.0 '02 110 hp AL4; ZX 1.6i, 90 hp, 1995 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от l_lazarov » 05 дек 2018, 12:01

Ха честито!
Моите впечатления от този двигател и това купе с ръчна кутия след 2 години и 60'000 км.: комбиниран разход с градско в Пловдив (вярвай не е по-леко от софийското, особено след някои супер (мало)умни решения на кмета) с работеща start&stop лято/зима 5.2/5.4. Хейтърските глупости относно ефективността на тази система не ги слушай - когато не работи, разходът е с литър и малко отгоре. На шосе при 100-110 км/ч - 4.2-4.4 според трафика, госпожата кара по-бавничко и го сваля до 3.9. Чисто градско не мога да коментирам, защото не мога да се спра само в града, но в рамките на 100 км. след зареждане дава между 5.6 и 5.9. Магистрала (Пловдив - София - Пловдив) - 5.8.
Start&stop-а, ако всичко е в норми, работи безотказно и при -5°C. Мога да кажа, че двигателят не гасне при 95% от спиранията.
В АМК (поне в Пловдив) не могат да направят пълна диагностика на start&stop-а. Когато имах този проблем се стигна до дистанционна диагностика от Германия (?). Швабите рекоха "повишено вътрешно съпротивление на акумулатора" - при норма около 3.5 Ohm, при мен беше 5.x Ohm.
Жабката работи само в режим "хладилник". Има един отвор с механична/ръчна клапа - на "покрива" над мястото за бутилката. Ако не си внимателен го затваряш, когато вкарваш шишето. Други отвори няма.
Не се шашкай за климатика - компресора няма муфа за включване/изключване и върти постоянно.
Днес е по-добре от утре, вчера - по-добре от днес!
Проверете преди да пишете!
Лентата е част от платно за движение!

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1791
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; Xsara TD Exclusive

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stuman » 05 дек 2018, 16:27

Хмммм...напълно възможно е „автомата” да ти качва разхода. Тези роботи май не са от най умните....

Sent from my PLK-L01 using Tapatalk



gari
 
 
Мнения: 1962
Регистриран: 05 апр 2007, 20:01
Пол: мъж
Кара: Xantia HDI- 110к.с+++.-комби, Фиат брава 1,9JTD+++, Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M
Местоположение: Русе

Мнение от gari » 06 дек 2018, 15:53

vldpetrov83 написа:
30 ное 2018, 14:58
.................................................
Имам старт/стоп система, която се включва веднъж на 100 спирания и тук имам някакви съмнения, че нещо не е както трябва?
................................................
Старт стоп системата има заложен сложен алгоритъм на работа. За да изгаси, трябва много неща да са изпълнени и то едновременно.
Например - следи дали акумулатора е на 100% зареден, дали двигателя е постигнал някаква прилична работна температура, ако тя е висока - също не гасне, ако е студена пак няма да гасне и т.н...........ако е горещо в колата и климатика не е охладил - пак не гасне, дори ако е изгаснала лятото и в колата стане топло, колата сама ще запали и прочие........
Така че анализирай това което ти написах и ако според теб всичко това е изпълнено и не гасне, тогава търси проблем. Ако чакаш да изгасне когато двигателя е студен, няма да изгасне и това е нормално поведение.
Бивши-ВХ14RE-84г,ВХ-1,4ми-92г,Ксантия-1,6,Ксантия-1,9ТД,Ксантия-2,1ТД+++;
Сега - Ксантия комби 2,0 HDI-110кс +++, Фиат брава 1,9JTD+++ и Рено Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M;
Купи си Ситроен и ще забравиш останалите!


Автор на темата
vldpetrov83
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 30 ное 2018, 14:39
Пол: мъж
Кара: C4 - 11.2012; 1.6 e-Hdi роботизирана система

Мнение от vldpetrov83 » 06 дек 2018, 23:05

Здравейте отново,
хладилната жабка я спрях по следния начин: включих бутон auto и естествено започна обдухване с включен климатик, след това изключих климатика и я оставих да поработи така, след няколко секунди изгасна и диода на бутон auto и остана да работи на отоплителен режим в жабката започна да вкарва само въздух от вън, без да роботи системата за климатика, което най-вероятно ще окаже влияние и на разхода ...

Другата седмица ще и направя пълна диагностика в Ситроен и ще видим какво ще кажат по всички въпроси ...

Потребителски аватар

Picasso
 
 
Мнения: 595
Регистриран: 04 окт 2004, 11:36
Пол: мъж
Кара: NEW C3 PureTech 82 BVM Shine
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Picasso » 07 дек 2018, 11:08

Режима AUTO винаги включва климатика, но има едно копче на което пише АС , което когато го изключиш би трябвало да спре работата на климатика и да работи само парното или лятото само вентилатора. Изглежда когато караш на AUTO на климатика винаги охлажда жабката, независимо от температурата зададена за купето. От там идва и високия разход на гориво.
Старт-стоп системата ще я разбереш дали работи нормално, когато колата е напълно загряла, температурата в купето е достигната от зададения режим, акумулатора е зареден в рамките на нормалното. Когато угасне колата всички функции по поддръжка на допълнителните системи се поема от акумулатора, затова и той е по-голям и по-скъп от тези коли , които нямат старт-стоп система.
За разхода на гориво много влияе и разстоянията , които изминаваш. Гледам че всички постове започват от края на Ноември , а времето в София от тогава е доста студено и мразовито. Според мен колата не може да загрее и затова е този разход.
Клубна карта N 58

http://bulcontrol.com Гаражни врати, Автоматика, PVC и Алуминиева дограма и прозорци
https://www.facebook.com/garajvrati/

Потребителски аватар

amokachi
愚かな弁護士
Мнения: 3329
Регистриран: 08 яну 2007, 09:58
Кара: Пабло Picasso B78 1.6 e-HDi
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от amokachi » 07 дек 2018, 19:17

gari написа:.....ако е студена пак няма да гасне и т.н............
Изображение
Гаси двигателя и при стиден двигател.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
http://6lyokavitza.org/
Only when the last tree has been felt,
the last fish caught,
the last river poisoned,
will you know, that men cannot eat money.

Няма ненаказано добро


Автор на темата
vldpetrov83
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 30 ное 2018, 14:39
Пол: мъж
Кара: C4 - 11.2012; 1.6 e-Hdi роботизирана система

Мнение от vldpetrov83 » 10 дек 2018, 21:05

В сряда ще кажат експертите какво се случва със старт/стопа.
Разхода при извънградско със 120 км./ч. горе-долу е 5,5 л.
Сега ще видим и в града какво ще покаже, но като цяло е далеч от прогнозираните резултати ...

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3415
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Citroenchev » 11 дек 2018, 06:39

120 км/ч на извънградско е скорост доста над допустимото и тад това което е референт за измерване на разход. 5,5 л/100 с 120 км/ч въобще не е лош резултат. Колко е с подържане на 90 км/ч?

Разхода на гориво по данни на производителя са доста несвързани с реалността, провеждат се на стендове и по методология определена от някакъв стандарт. Никой не знае как караш конкретно ти, колко често ускоряваш, изпреварваш и спираш. Без да променя средната скоросг мога да ти направя разход с над 1 л/100 разлика, само в зависимост от стила на каране и трафика ...

Виж, ако беше казал засечен (пълно/пълно) разход от 8 л/100 с 120 км/ч ... бих се съгласил с наличието на проблем
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Искам да си купя / Купих си - Citroen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост