ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

1.6 HDI няма мощност след смяна на дюзи + магарията на българина


Автор на темата
VALKIROV
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 29 май 2018, 17:34
Кара: C4 1,6 HDI 2008

1.6 HDI няма мощност след смяна на дюзи + магарията на българина

Мнение от VALKIROV » 05 ное 2018, 20:29

Здравейте колеги,

Първо набързо ще Ви запозная с моите неволи, после по-обстойно:

Имаше избило уплътнение на дюза и колата угасна неволно. Няма палене. Смених глава на двигателя и 4-те дюзи - за сега върви ... приемливо... но няма мощност. Смениха и веригата на коляновия/разпределителния вал защото имаше съмнение, че се е разтегнала и се обърква газоразпределението. Пак си е мудна. Сега не гасне, изкарах към 2000км след ремонта, но си виси проблема, че няма мощност - не мога да изпреварвам и средния разход се покачи с около 2 литра. Не пуши.



Сега с повече детайли:

Става дума за хечбек с мотор 1.6HDI / 109к.с. от 2008г.

След като една сутрин колата не успя да ме закара на работа разбрах, че едната дюза е избила уплътнение и съска компресия от цилиндъра. В квартален гараж едвам успяха да извадят въпросната дюза и да сменят дифтунга, но пак гаснеше. Освен това се оказа, че дюзата се е "заварила" за металния водач на главата и майстора е изкормил водача (който е бил пресован в главата) наред с дюзата. Направил е опит да изкара и другите 3 дюзи като завари гайка на върха на дюзата и навие на нея оста на инерционен чук - без успех, защото и другите дюзи са се запекли. Единствения ефект е 3 бабуни от вътре - навън в капака - където се е откъснала заварката и чука е блъскал в капака 3 ПЪТИ. После нагрял всичко до червено с горелка, с надеждата, че от топлинното разширение на метала дюзите някакси ще се разлепят. Това не си го измислям.

На платформа я закарах едни добри хора във Враца (без конкретика, че сигурно четат тук). Смениха дюзите с комплект който сам си издирих и изпратих на стенд в Криводол - доста хора ми го хвалиха. Проблема беше дюзата, която е измъкната с водача от предния майстор - заради това, че е изскубан водача главата се бракува. Ако всичко си е било на мястото - даже и да не излезе дюзата, варианта бил да се откъсне дюзата и останалото да се издълбае на координатна машина в последствие.
Намериха ми от друг мотор глава, монтираха моите валове и другите дреболии и след 1500 лв колата кръстосваше из пътищата на нашата Родина, този път на самоход.
Колата вече не гасне на тихи обороти но и няма мощност, все едно е 50 коньове. Предполагам мощността постепенно си е спадала още преди това, преди онази повратна сутрин, когато се наложи да бутам 50 метра измежду други коли, които бързат за работа.

След смяната на дюзите им казах, че няма мощност и май в този момент нещата тръгнаха надолу. Донесоха от 9 кладенеца вода - първо, че е запушен DPF филтъра и турбината не може да се развърта, че трябва да го регенерират или да го изрежат. Закарах я на различно място, при кадърен диагностик, който ми демонстрира, че разликата между входа и изхода на филтъра е 3 милибара (почти нищо) и че преди 150 км сама си е направила автомтатично регенериране на филтъра. Освен това ми показа стойности на новите дюзи след ремонта: 0,2 / 0,2 / 2,7 / 4 (това са дюзи, почистени и регулирани на стенд преди дни).
Посъветваха ме да сменят веригата на коляновия и разпределителния вал, защото като сменяли главата им направило впечатление, че е износена и може да се е разтегнала. Смениха я но нямаше никаква разлика.
Отговора на майсторите във Враца беше, че дюзите, които съм купил не са за този двигател, че са за мотора, който е 90 к.с. и за това няма мощност (моя е 109к.с.). Освен това са отворили ревизионния капак който е под задните седалки и видели, че мрежата на всмукателя била почти запушена от някакви налепи. Показаха ми шише нафта, която по техи думи е изтеглена от резервоара ми - изглеждаше сякаш е изсипано смляно кафе вътре. Казаха, че са сменили горивния филтър (с 2-ра ръка) защото моя бил запушен и няма достатъчен дебит. Това лесно мога да го проверя - ще го отворя с ножовката, ама какъв е смисъла, като това може да е просто филтър от купчината свалени части.
Единия майстор ми излезе с решението "просто трябва да я държиш в обороти, тя си върви".
Колата я купих преди една година (2 месеца от която стоя по сервизи), навъртях й 15 000 км и смея да твърдя, че не си върви колата, хич даже.
Сега ми прави впечатление, особено сутрин, че на тихи обороти на пресекулки все едно се тресе двигателя - усещам неритмични вибрации в седалката. И преди го имаше това - така правеше точно преди да угасне, само че сега не гасне. Не е постоянна вибрация, както когато се е разбил някой тампон. Чудя се дали не е помпата за високо налягане - да губи херметичност в системата за момент и налягането в рейката да пада.
На този етап мога да кажа, че щеше да стане по-бързо и по-евтино ако бях намерил един цял оборудван двигател и просто да ги сменя.

И малко встрани да вметна, че ми попадна за няколко часа едно пръдливо рено Клио, което беше 75 коня дизел, 5 години по-старо и все едно в него имаше 2 двигателя като моя.

Също бих искал да попитам дали дюзите, които са монтирани в момента, с номенклатура 044 5110 239 (бош) са подходящи за моя двигател? Старите бяха с друг номер - 044 5110 297. За повече инфо - номера на рамата ми е VF7LC9HZC74876138. Би било страхотно, ако по този номер може да се определи каква е ГНП, за да не се налага да лягам отдолу :D .

Ако сте стигнали до тук - благодаря за вниманието!

Бих се радвал ако някой даде идея. Колата си ми харесва по принцип. Не е виновна, че съм попаднал на такива майстори, но така стоят нещата. Ще се опитам да изкарам така зимата, но на пролет май ще има развод.

С риск да предизвикам аневризъм на четящия, предлагам снимки на дюзата, върху която е приложен метода с електрожен:
IMG-e819792e36642c4913e209004fdd4b53-V.jpg
IMG_20180823_184816.jpg


Stoyan_BG
 
 
Мнения: 518
Регистриран: 03 юни 2010, 21:02
Пол: мъж
Кара: С5 09/2007 2.0HDI с АСК 6-скорости AISIN + XantiaII 2 HDI
Местоположение: София, ж.к. Х.Димитър

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stoyan_BG » 06 ное 2018, 09:11

Колега - проверил ли си турбо системата - управлението на турбото - ел.клапан и т.н.
Принципно подобен случай имах и аз - колата вървеше все едно е атмосферен дизел - проблема беше в управлението на турбото.
Не пречи да го прегледаш - може нещо докато са оправяли по другите проблеми да са откачили - прецакали турбо системата.

Потребителски аватар

myworld
Нов потребител
Мнения: 28
Регистриран: 13 окт 2018, 09:12
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4 Пикасо 2.0 HDI

Мнение от myworld » 06 ное 2018, 11:20

Колега, стана ми мъчно докато четях. В такива ситуации на на човек му идва качи майсторите в колата, да я бутне от Искърското дефиле и да яхне кон :) Както и да е. Според все още не ти е късно да смениш целия двигател. И без това не можеш да я продадеш в такова състояние. Другия вариант е да продължиш с ремонта, но наистина качествена и обстойна диагностика, примерно в Ситроен сервиз.

Пращам ти по ЛС информацията по VIN за дюзите. За съжаление номерата не съвпадат.


Vandan
 
 
Мнения: 674
Регистриран: 02 юли 2013, 12:19
Пол: мъж
Кара: C5 ІІ 2.0i 16V 2005г.
Местоположение: Плевен

Мнение от Vandan » 07 ное 2018, 07:39

Тръгването по пътя на "гаражния" майстор, частите втора употреба без сигурност, че са подходящи и т.н. спестява средства, но крие и своите рискове. То и по "другия" път пак си има рискове. Не случайно много пъти пиша, че извън няколко от големите градове, няма читави сервизи. Даже някои хора тук ми се подиграваха за това. Иначе колата си е била с проблеми още при закупуването.

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4375
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 07 ное 2018, 15:26

Горивен филтър втора употреба - тия са за разстрел.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4486
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 08 ное 2018, 00:19

На тия двигатели се кърти зъбчето което зацепва колелото на ангренажният ремък към единият разпределителен вал. Натоварването е голямо, още по-голямо става заради веригата за вторият вал. Версиите със шпонка мърдат с 1/2 до един зъб, при излято зъбче се реже като с нож. Но ако е сменена главата това трябва да е видяно колкото и да са зле майсторите.

ПП. Грешка, разпределителни валове. Ако беше танков двигател щяха да са два коляновите валове, например 5ТДФ. :)
Последна промяна от ivo-zx на 08 ное 2018, 09:51, променено общо 1 път.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3116
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 08 ное 2018, 09:26

Колко колянови вала има този мотор ? :ti ma prebi: (явно става дума за разпределителните валове в главата )
Иначе това със заварките е някакво извращение :eiii: .. ако видя колата си така, ще ме съдят за убийство по особено жесток начин после.
Citroen е начин на живот.


Автор на темата
VALKIROV
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 29 май 2018, 17:34
Кара: C4 1,6 HDI 2008

Мнение от VALKIROV » 08 ное 2018, 18:00

Благодаря за интереса, колеги.

За момента ще се опитам да намеря един комплект дюзи като за моя мотор, после ще се опитам да продам тези. В София Дизел Център ми се сториха взискателни когато им звънях преди няколко месеца, може направо да договоря да ми изкупят тези и да ми намерят комплект рециклирани. Относно валове, клапани и другите майни, които предложихте - ще я закарам в София на официален сервиз да си кажат мнението (без да им давам джокери естествено). Ще прочета из темите за отзиви от сервизи - видях че има няколко докато се оглеждах къде да пусна тази тема.


Сега Ви пожелавам лека и приятна, като стане нещо по въпроса може да напиша някой ъпдейт ;)

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2415
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Мнение от longgo » 18 ное 2018, 13:46

Първо, искренни "съболезнования" за перипетиите!! Това е наистина мега неприятна история..но в общи линии толкова случваща се по нашите ширини..
Инжекторите след калибриране получават проточни данни които трябва да се въведат в компютъра, за да знае колата с какво разполага. Ако са от мотор с по-малка тяга, и ако предположа (хипотетично) с по-малък дебит, то при еднакво налягане в рейката (зададено по компютър) , и времена (време за отваряне) нагласено за оригиналните то ще имаш по-малко гориво. С други думи на 2 литра мотор слагаш карбуратор от 1.5 :bigsmile: . Един вариант (безмислен) е препрограмиране на картите в компа с такива за същите инжектори, или просто подмяната с такива каквито трябват. Също така относно вибрациите:
Освен това ми показа стойности на новите дюзи след ремонта: 0,2 / 0,2 / 2,7 / 4 (това са дюзи, почистени и регулирани на стенд преди дни).
последните два са нещо май извън нормата.. и вероятно останалите два опитват да компенсират лошата работа на другите два..

Обезателно преди всички по-нататъшни интервенции може да сравниш няколко неща:
- откача се буксата на MAF-a , колата се влошава / остава без промяна?
- откача се буксата на датчика за налягане в колектора (МАП) и се проверява дали има няма разлика във вървежа?
- откача се буксата на ЕГР(ако има) и се проверява същото
- откача се буксата на датчика за температура на горивото (ако е на отделна букса а не общ с датчика за налягане в рейката)
- откача се буксата на управление на турбото (ако е електрическо), а ако е с вакуум то дали всички маркучета са закачени / здрави
- провери датчика за охлаждаща течност. Той също играе роля в сметките на компа за горивото

Лошо вървене и по-голям разход е в общи линии признак че някой датчик не смята нещата които трябва. Скъсан кабел, повредена букса и т.н.
Закачане на комп с лексия няма да ти помогне особено с вървежа, но ще покаже дали това което "компа" вижда е в общи линии истина или нещо не е наред. Например, не може да има +25С на въздуха и -25 на водата.. при току що запален двигател.. (това за пример де)
Успех с колата! :drink: И ако това ще те "успокои" при фордовите 1,6ХДИ доста често стават и по-големи свинщини..

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Странни проблеми”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост