ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Висока температура

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko

Потребителски аватар

Автор на темата
bubsy
 
 
Мнения: 466
Регистриран: 07 ное 2007, 21:41
Кара: Xsara 1,4I,99г.,C5,2.2HDI,204hp,2011
Местоположение: София

Висока температура

Мнение от bubsy » 28 юли 2019, 20:46

Здравейте и да поясня за проблема.
Днес на прибиране от Сл.Бряг след Бургас забелязах,че чертичките които показват температурата стигнаха до "червеното".Карах си така като ги следях но около Пловдив вече започнаха да скачат и на горе.При всяко тръгване за изпреварване скачаха и влизах в авариен режим :ti ma prebi: Намалявам пада температурата и щом натисна дори и малко пак в авариен.Стигна се дотам да светнат всички чертички и ме заключи на първа скорост със светеща лампа Стоп и надпис да спра.Да но 5-10 сек след това падат последните три чертички и всико е нормално докато не се наложи да ускоря по-сериозно.Температурата на маслото обаче през цялото време си беше нормална плюс минус едно деление от нормалното.Прибрах се къде в аварийната лената къде в средната с повишено внимание и пуснах една диагностика.Имаше записана една грешка:
Да разбирам ли,че е изчезнала бавната скорост на вентилаторите?Пред блока на място работеща кола се стигна до ето това:
След като потърсих релетата за вентилаторите намерих по едно от двете страни.Кутията между вентилаторите със символ на диод не можах да я отворя защото е много кофти захваната и е с глухи еврейски звезди :eiii: През това време колата изтина,запалих я и се оказа,вентилатори си въртят на първа скорост.След доволно форсиране и с климатик темературата не помръдна от осем чертики като се включи и втора скорост на вентилаторите :ti ma prebi: Антифриза е чист и не бълбука при отворена капачка,маслото е чисто значи не е омазано много положението.Имал ли е някой подобен проблем и къде да търся евентуален?
Прикачени файлове
20190728_180123.jpg
20190728_174331.jpg
20190728_173936.jpg

Потребителски аватар

aleksander9020
Нов потребител
Мнения: 26
Регистриран: 04 фев 2017, 23:13
Пол: мъж
Кара: C5 2.7 HDI V6
Местоположение: Sofia

Re: Висока температура

Мнение от aleksander9020 » 28 юли 2019, 21:52

И при мен го има това, само че аз си знам че перките не са ми наред..Днес се веъщах от почивка и на Юндола по завоите ми загря, наложи се да охлаждам радиаторите с вода..като изстине провери дали не ти е “избягал” антифриза, че тия май започват да лапат след едни определени километри..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребителски аватар

liuben
 
 
Мнения: 1676
Регистриран: 23 фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: 2xCitroen C5 X7 2,0Hdi Aisin
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнение от liuben » 28 юли 2019, 22:02

Аз залагам на замърсени радиатори при положение че вентилаторите работят коректно.

Изпратено от моят ANE-LX1 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар

Автор на темата
bubsy
 
 
Мнения: 466
Регистриран: 07 ное 2007, 21:41
Кара: Xsara 1,4I,99г.,C5,2.2HDI,204hp,2011
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнение от bubsy » 28 юли 2019, 22:52

За момента "уж"работят перките.Радиаторите съм се уговорил в събота да ги мия.Чудя се дали да сваля и интеркулера да го позамия.На отиване към морето нямаше никакъв проблем.Днес дори до около Стара Загора си карах 130-150 и всичко беше малко над нормалното като температура. Не беше и кой знае колко топло-33/35 градуса външна темп.пък се и движа и си има някакво обдухване.Самия двигател си е и малко горещ но досега не съм имал проблем с охлаждането.Интересно защо на втора скорост не успя да охлади до нормалното?

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 152
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнение от ilian.kirov » 29 юли 2019, 00:06

Разгледай тази тема (абстрахирайки се от това, че обсъждания автомобил е съвсем различен): viewtopic.php?f=8&t=75805

Потребителски аватар

Автор на темата
bubsy
 
 
Мнения: 466
Регистриран: 07 ное 2007, 21:41
Кара: Xsara 1,4I,99г.,C5,2.2HDI,204hp,2011
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнение от bubsy » 29 юли 2019, 10:31

Прегледах темата и стигнах до някои изводи които си бях наумил.Първо ще започна с миене на радиаторите.Антифриза е чист и не знам дали има нужда от промиване на цялата система.Вентилаторите духат много топло значи и термостата отваря.Друго което се сещам е за водна помпа.Тя обаче как да я проверя дали прави дебит?Сменяна е преди грубо 45хил.км.Ако са сложили някакво менте на което не са останали лопатки ще я сменя но пак остава въпроса как да я хвана,че е тя?Мога и да промия водния радиатор.

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 152
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнение от ilian.kirov » 29 юли 2019, 10:54

За да се провери водната помпа, трябва да се свали и огледа. Някъде бях чел за следния тест - при работещ двигател, стискащ с ръка някой от водните мъркучи и следиш дали се създава налягане. Разбирасе, няма как да прецениш налягането отговаря ли точно на нормалното но все пак е насока.


Salih Kurtov
 
 
Мнения: 258
Регистриран: 29 яну 2015, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen c5 2.0 HDI 100kw FAP
Местоположение: Bulgaria

Re: Висока температура

Мнение от Salih Kurtov » 29 юли 2019, 11:09

От замърсени радиатори колата при мен загряваше само по планински път с изкачване.
Въпреки, че не беше Citroen.
На магистралата има голямо обдухване на радиаторите, както спомена някой по-горе.

Потребителски аватар

crazyfen
 
 
Мнения: 349
Регистриран: 28 дек 2008, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 2.0 HDI
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнение от crazyfen » 29 юли 2019, 11:52

То само, като се замисли човек колко прах събират филтрите ,логично е и радиатора да е с наслоена прах. Въпреки, че се мие колата мръсотията пак си е полепнала. На ц5тко всяка година се минават с меглио и яко чернилка пада. Е това е след 20к км. ако карате малко най- вероятно не е това.
Упомена! Одере! Сдържам! Учуден! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс!

Потребителски аватар

aleksander9020
Нов потребител
Мнения: 26
Регистриран: 04 фев 2017, 23:13
Пол: мъж
Кара: C5 2.7 HDI V6
Местоположение: Sofia

Re: Висока температура

Мнение от aleksander9020 » 29 юли 2019, 11:55

Трябва ли да се свалят радиаторите, за да се изчистят добре? Или има някакъв чалъм без сваляне?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4528
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Висока температура

Мнение от ivo-zx » 29 юли 2019, 12:33

Обикновено леко се разместват, кондензатора на климатика е хванат с кукички. Разтваряш и пръскаш. Пръскането с водо/паро/струйка от двигателя към радиатора убива вентилаторите обикновено.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 341
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: Висока температура

Мнение от C5Varna » 29 юли 2019, 13:53

И аз имах такъв проблем като взех колата и открих, че реле резисторът е прецакан(72 лв от АМК). В наличност е, понеже често излиза от строя. Сменя се за минути.
Познава се по това, че перката не включва от време на време(на висока температура на антифриза).

Потребителски аватар

crazyfen
 
 
Мнения: 349
Регистриран: 28 дек 2008, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 2.0 HDI
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнение от crazyfen » 29 юли 2019, 16:03

Как по- точно умират вентилаторите? Вода ли влиза?
Упомена! Одере! Сдържам! Учуден! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс!

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4528
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Висока температура

Мнение от ivo-zx » 29 юли 2019, 17:15

Четките са запоени на платката. Платката и четките стават на гъз.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Автор на темата
bubsy
 
 
Мнения: 466
Регистриран: 07 ное 2007, 21:41
Кара: Xsara 1,4I,99г.,C5,2.2HDI,204hp,2011
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнение от bubsy » 29 юли 2019, 21:24

ivo-zx написа:
29 юли 2019, 17:15
Четките са запоени на платката. Платката и четките стават на гъз.
За съжаление си прав.Най-тъпото е,че кабелчето на четките при мен специално излиза от средата на четката.Така вентилатора сдава багажа много по-бързо :tupo:
И малко развитие по темата-преди малко гледах на "живо" как се движи температурата при мен.Вентилаторите си работят коректно и като достигне 105-106градуса въртят на макс.Въртят но температурата не помръдва.Седи си на 108 градуса и нито нагоре нито надолу.Маркучите от термостата са прилично топли,духа жега от радиатора но стои като заковано на 108.Това при външна темп.25°.Според мен всичко сочи към мръсни радиатори.При мен са три един пред друг с еднаква големина и сигурно е мамата между тях.Ще източвам и антифриза да промия водния радиатор и пак ще гледам какво се случва.
Прикачени файлове
20190729_203940.jpg

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4528
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Висока температура

Мнение от ivo-zx » 29 юли 2019, 22:35

При мен на Пикасото стига 105°C, включват се перките, нямам идея на каква скорост и температурата пада на 84°C, после се качва на 87° и се клати до към 92°, после изведнъж му става нещо стига до 105°, включват се перките ... Това на място на празен ход. В движение около 90° независимо от педала и баира, перките се включват рядко.

ПП. Компресора на климатика се изключва на 112° температура на антифриза. На 108° се включва пак, но не по-рано от една минута. :umnik"
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

TheReaper
 
 
Мнения: 499
Регистриран: 11 мар 2009, 21:31
Пол: мъж
Кара: C5 II 2.0 HDI 138
Местоположение: София / Стара Загора

Re: Висока температура

Мнение от TheReaper » 30 юли 2019, 01:18

bubsy написа:
ivo-zx написа:
29 юли 2019, 17:15
Четките са запоени на платката. Платката и четките стават на гъз.
За съжаление си прав.Най-тъпото е,че кабелчето на четките при мен специално излиза от средата на четката.Така вентилатора сдава багажа много по-бързо :tupo:
И малко развитие по темата-преди малко гледах на "живо" как се движи температурата при мен.Вентилаторите си работят коректно и като достигне 105-106градуса въртят на макс.Въртят но температурата не помръдва.Седи си на 108 градуса и нито нагоре нито надолу.Маркучите от термостата са прилично топли,духа жега от радиатора но стои като заковано на 108.Това при външна темп.25°.Според мен всичко сочи към мръсни радиатори.При мен са три един пред друг с еднаква големина и сигурно е мамата между тях.Ще източвам и антифриза да промия водния радиатор и пак ще гледам какво се случва.
Къде точно гледаш тези данни?
LZ1MII

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4528
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Висока температура

Мнение от ivo-zx » 30 юли 2019, 02:09

Принцип на действие на БСИ. Ей забравил съм съм. Температурата била 109 градуса. :oops:
bsi.png
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 152
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнение от ilian.kirov » 30 юли 2019, 08:32

Момчета, абе какво точно означава БСИ? От контекста в който се споменава, предполагам модул контролиращ охлаждането на антифриза и фреона , "в екип" или вместо компютъра ?!

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4528
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Висока температура

Мнение от ivo-zx » 30 юли 2019, 11:28

BSI (Built-in Systems Interface)

Electrical functions of the BSI.
− Signalling.
− Interior lighting.
− Driver's information.
− Visibility.
− Locking and unlocking.
− Automatic climate control.
− Immobilisation.
− Radio system.

I - BRIEF DEFINITION
Multiplexing is different from previous electrical technology in that it involves
transmitting several items of digital information between various devices on a
single transmission channel, in the form of 2 wires.

II - PURPOSE OF MULTIPLEXING
Multiplexing is used to:
• simplify electrical harnesses,
• increase functions (for the same number of wires).
Ако отделните компоненти си имат контролер/ECU който ги управлява, то BSI е централен контролен контролер който управлява тях и всичко в автомобила.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта