ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с паленето на студен мотор

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko


Автор на темата
Mikenski92
Новак
Мнения: 3
Регистриран на: 15 Ное 2020, 10:05
Пол: мъж
Кара: Citroen c5 dc 1.8

Проблем с паленето на студен мотор

Мнение от Mikenski92 » 15 Ное 2020, 10:24

Здравейте колеги, на скоро (преди 6 месеца) си взех Ситроен Ц5 DC 1.8 бензин преди феиса. Колата си имаше малки проблеми но това отговаряше на цената която платихме. След смяма на бси модул всичко беше ок. Но, след седмица-две започна проблема с паленето. Ток има бол, стартера върти като луд, обаче колата глъхне, гасне и пали от 10тия път. След смяна на свещи, инжектори, филтри, датчик колянов вал, проба с нова бензинова помпа и три сервиза по късно (единия от които официален оторизиран на ситроен) и близо четири-пет стотака в части и работа проблема си го има. Пробвах с гориво от 4 бензиностанции, пробвах с добавка за инжектори на Wynns и на Bardahl. Интересното е, че когато реши да запали, колата върви като чисто нова от завода. Обаче колкото повече изтине мотора, толкова по трудно пали. Знам, че има много теми по въпроса, но чета от 4 месеца на сам и нищо ново не намирам.
ПС: колата няма катализатори, понеже момчета в автокъщата са направили поредния джамбазки номер и са го резнали. Anti Pollution си свети нонстоп.
Изображение

Изпратено от моят SNE-LX1 с помощта на Tapatalk



Stoyan_BG
 
 
Мнения: 543
Регистриран на: 03 Юни 2010, 21:02
Пол: мъж
Кара: С5 2.0HDI AISIN + C5 2.0i AL4 + Xantia 2 HDI
Местоположение: София, ж.к. Х.Димитър

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем с паленето на студен мотор

Мнение от Stoyan_BG » 16 Ное 2020, 09:26

При студ обикновено материалите се свиват - възможно е някъде някоя електрическа връзка да не прави добър контакт. Или сензора за температура на въздуха да е дал фира.

Аватар

member01
 
 
Мнения: 502
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia 1.8 и 2.2 битурбо
Местоположение: СЗ

Re: Проблем с паленето на студен мотор

Мнение от member01 » 16 Ное 2020, 23:56

Днешните а и не толкова коли са компютри- какво пречи да се направи една диагностика за 30-на лв. и евентуално да лъсне проблема ?
:eiii:


Автор на темата
Mikenski92
Новак
Мнения: 3
Регистриран на: 15 Ное 2020, 10:05
Пол: мъж
Кара: Citroen c5 dc 1.8

Re: Проблем с паленето на студен мотор

Мнение от Mikenski92 » 18 Ное 2020, 17:07

member01 написа:
16 Ное 2020, 23:56
Днешните а и не толкова коли са компютри- какво пречи да се направи една диагностика за 30-на лв. и евентуално да лъсне проблема ?
Три пъти на различни места е правена диагностика, едното от които е оторизиран сервиз на Ситроен.


crazyfen
 
 
Мнения: 748
Регистриран на: 28 Дек 2008, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 и 163 кончета
Местоположение: София

Re: Проблем с паленето на студен мотор

Мнение от crazyfen » 19 Ное 2020, 11:06

Грешни параметри на някой сензор или хлабава връзка, но пък ако е това ще го прави всеки път или през неопределено време.
Упомена! Одере! Сдържам! Учуден! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс!

Аватар

member01
 
 
Мнения: 502
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia 1.8 и 2.2 битурбо
Местоположение: СЗ

Re: Проблем с паленето на студен мотор

Мнение от member01 » 19 Ное 2020, 19:09

Какви грешки дава диагностиката? Сменен BSI модул кашата е голяма.
:eiii:

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2289
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED CRD
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: Проблем с паленето на студен мотор

Мнение от longgo » 22 Ное 2020, 00:37

Да предположим след яко въртене колата запалва > след това държи обороти сама на празен ход или прекъсва, тресе, работи като на три цилиндъра и постоянно трябва да се подава газ за да работи?

- датчика за температура : сваля се буксата и на нея се поставя един обикновен резистор с подходяща стойност като на изправен датчик при студен двигател
- преди замяна на бензинови помпи и т.н., се поставя манометър на рейката и се замерва какво стига до нея при подаване на контакт от помпата: ако такова нещо за 40-50лв нямат в сервиза егати сервиза.. :cool:
- ако има проблем с датчика на коляновия или разпределителния вал то колата няма да запали въобще, а ако има само с разпределителния то ще запали от амнайстия път, ще отпердаши една яка грешка и ще заработи ако успее доста кофти. Това нещо се вижда на диагностична или още по-добре с осцилоскоп. Последния работи идеално и за проверка на сигнала до инжекторите. Такъв на USB може да се закупи са 100-тина лева. Отново.. егати сервизите ако нямат такъв..
- педала на газта не е механично свързан с дросела - правена ли е калибровка и на свален маркуч от филтъра, като се натисне педала на контакт дросела мести ли се плавно и на диагностика виждат ли се промените и достигнатото положение?
- ако има изваден / спукан маркуч към вакуумния регулатор на рейката отново ще има проблеми, както и ако колата засмуква възду от друго място освен от пред дросела
- ако има заял клапан за картерни газове - отново проблем
- при свалени букси на ламбда сондите какво се случва? Пали / не пали... и т.н.
И т.н... За всяко едно нещо се иска систематична проверка, и последователност което явно не им се зарзправя.
Колата надявам се няма газова.. а ако катализатора е свален, то поне един емулатор или преходник трябва да се постави на втората сонда или софтуерно да се забрани
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V
- kia ceed 1.6 CRD

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1720
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 HDI 136h.p.07г
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем с паленето на студен мотор

Мнение от Rumen.Georgiev » 22 Ное 2020, 07:03

Колега с едно авуди, цял месец се чеша по лейката щото едвам пали сутрин. Накрая се оказа мембрана на регулатора на налягането на бизина в рейката - спукана пущината и дави.
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


Автор на темата
Mikenski92
Новак
Мнения: 3
Регистриран на: 15 Ное 2020, 10:05
Пол: мъж
Кара: Citroen c5 dc 1.8

Re: Проблем с паленето на студен мотор

Мнение от Mikenski92 » 29 Ное 2020, 12:38

Благодаря колеги, ще ги опитам тия неща и ще пиша ако/когато има развръзка. :hihihi:

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “C5”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Dobromirvts, Илман и 2 госта