ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с парното (климатроника) на С5

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko


Jovani
 
 
Мнения: 3423
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем с парното (климатроника) на С5

Мнение от Jovani » 01 ное 2019, 10:19

C5 (X7) - D4EA01M6P0 - Function _ Air conditioning system.pdf
(338.63 KиБ) Свален 24 пъти
Не знам дали ще помогнат файловете, но при всички случаи я закачи на диагностика и проверете работата на моторчетата, Филтъра на купето сменян ли е?
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

galin56
Нов потребител
Мнения: 10
Регистриран: 25 май 2018, 14:31
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 HDI V6 , 2010г.

Re: Проблем с парното (климатроника) на С5

Мнение от galin56 » 01 ное 2019, 13:14

Не знам защо ги правят толкова сложно и с един куп стъпкови моторчета и клапи. Лятото се беше прецакал електромагнитния съединител на компресора та карах на жега известно време. Докато я закарах в един сервиз в София и един техник ми я оправи за 2 часа и 200лв. :hihihi: То такъв съединител има във всяка една кола така, че си е нормален ремонт де. Но поне си карах после на хладно. Сега почна зимата и се прецака па парното. Ужас. :tupo: Лятото на жега, зимата на студ. Имам тука един майстор който ми прави повечето неща на нея, ще му я закарам да видим. Ако не успее, че съединителя за компресора не можа да го оправи, ще я карам пак по София някъде и като имам някакво решение ще ъпдейтна поне как се е решил проблема.

Потребителски аватар

galin56
Нов потребител
Мнения: 10
Регистриран: 25 май 2018, 14:31
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 HDI V6 , 2010г.

Re: Проблем с парното (климатроника) на С5

Мнение от galin56 » 06 ное 2019, 14:06

Има развитие. Ходих при моя майстор, закачи диагностика, гледа 10 минути, вика: ясно, видях къде е проблема. 2ра клапа се движи трудно, тя ти бъзика парното. Трябва да ти сваля таблото и да я погледна, но мини след 1 семица-10 дена че сега щял да ходи по болници да се преглежда и няма да работи в сервиза. И по-добре, че не я разглоби. След 1-2 дена тръгвам на по-дълъг път и забелязах че датчика на температурата на водата играе странно. На другия ден пак имах път за София и докато изкача няколко баира и колата загря. Отбих гледам антифриза под минимума. Оставих я да изстине, обърнах и пуснах по надолното до Ботевград. Купих антифриз, долях, хвана повече от 2 литра течност. Тръгнах да се возя за проба, датчика на темперетурата стоеше стабилно и след 5-6 минутки двигателя загря и хоп и парното взе да духа по-топло и от електрическа духалка. Аз си мислех, че като е по-нова колата са забили и датчик за антифриза за това не го проверявах. Оказа се, че не. Хайде аз не се занимавам постоянно с коли, но майстора ми по цял ден само това прави от 20 години насам. Можеше да каже Абе я дай да видим нивото на антифриза, това е най лесното и първото нещо което можеше да направим с него. Както и да е, сега ще следя нивото да видя изпарил ли се е или капе от някъде. Аз скоро не съм сменял и антифриза - към 2 години някъде. Няма да е лошо някъде да направят една промивка на системата и да налея свеж антифриз.

Потребителски аватар

eed123
музикалният
Мнения: 488
Регистриран: 13 окт 2008, 23:37
Пол: мъж
Кара: Коли, камиони, БТР само не и самоУед :Д
Местоположение: Русе

Re: Проблем с парното (климатроника) на С5

Мнение от eed123 » 24 ное 2019, 16:21

Малко развитие по моя казус. Погледнахме я с диагностика и се видя че клапи и всичко се движи, температурата на двигателя беше 82 градуса и антифриз имаше. Единствения виновник остава запушен радиатор. Някой има ли представа дали трябва всичко да се разглоби за да се стигне до въпросния радиатор, Или ще е достатъчно странично да се махне панела?
2.png
1.jpg
Xantia II 2.0HDi 110 + 1.2KW supporting loud music
C5 II 2005 2.2HDi break
C5 x7 2010 2.0HDi tourer
И Трабант с много подобрения, наточен за изложения :mrgreen:


Jovani
 
 
Мнения: 3423
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем с парното (климатроника) на С5

Мнение от Jovani » 27 ное 2019, 10:33

По спомен, че сега не мога да извадя процедурата, тръбите се режат и се вади радиатора само, а новия се свързва със гумени преходници. Без сваляне на таблото
П.П.
Значи на С5-2 се реже ,
C5 II - C5HG47P0 - Removing - refitting _ heater matrix.pdf
(286.56 KиБ) Свален 24 пъти
,
а на С5-Х7 се сваля табло
C5 (X7) - C5HG012AP0 - Removing - Refitting _ heater matrix.pdf
(254.38 KиБ) Свален 19 пъти
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

eed123
музикалният
Мнения: 488
Регистриран: 13 окт 2008, 23:37
Пол: мъж
Кара: Коли, камиони, БТР само не и самоУед :Д
Местоположение: Русе

Re: Проблем с парното (климатроника) на С5

Мнение от eed123 » 27 ное 2019, 23:02

И краен резултат: Радиаторчето го извадих без да махам табло. Просто изрязах парче от колоната дето се захваща за планка номер 7
1.png

Тръбите се осукват от "тапата-мембрана" която е на ламарината разделяща от двг-отсек. Разкачането на копчалките стана доста сложно но с достатъчно внимание се отвориха. Гумичките също се внимава като се има в предвид че новия радиатор (не от АМК) дойде без нищо а уж трябва да ги има в комплекта. Новия радиатор е същата марка като огигиналния (Behr).
Зглобяването стана по обратния ред като планката я прекапах с телоподаващо 6 капки като предварително навсякаде бях налепил алуминиево фолио (защита от фърчащите искри).
От старото излязоха доста мътни меки изглеждащи на ръждив цвят неща... Не е ръжда а някаква друга мизерия...
Xantia II 2.0HDi 110 + 1.2KW supporting loud music
C5 II 2005 2.2HDi break
C5 x7 2010 2.0HDi tourer
И Трабант с много подобрения, наточен за изложения :mrgreen:

Потребителски аватар

eed123
музикалният
Мнения: 488
Регистриран: 13 окт 2008, 23:37
Пол: мъж
Кара: Коли, камиони, БТР само не и самоУед :Д
Местоположение: Русе

Re: Проблем с парното (климатроника) на С5

Мнение от eed123 » 01 дек 2019, 20:56

Послепис: 800км изминати вътре е баня! Дори на 22 градуса нагласено ми е доста горещо :hmm: То май на мен угодия няма :mrgreen:
Xantia II 2.0HDi 110 + 1.2KW supporting loud music
C5 II 2005 2.2HDi break
C5 x7 2010 2.0HDi tourer
И Трабант с много подобрения, наточен за изложения :mrgreen:


C5DC
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 20 дек 2019, 10:07
Пол: мъж
Кара: C5 RNF

Re: Проблем с парното (климатроника) на С5

Мнение от C5DC » 21 дек 2019, 15:33

Здравейте колеги! Преди няколко дни парното отказа да духа... Свалих въпросния модул като предварително закачих колата а диагностика с един комшия, да съм сигурен.
Грешката която извади диагностиката беше "Контролни устройство на вентилатора - прекъсва"
Сега се каня да сменям транзистора с заместител. Странното е , че реших да замеря буквите на въпросното управление и на нито една от двете няма ток... Всички бушони са проверени и са здрави.

Потребителски аватар

liuben
 
 
Мнения: 1628
Регистриран: 23 фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: 2xCitroen C5 X7 2,0Hdi Aisin
Местоположение: София

Re: Проблем с парното (климатроника) на С5

Мнение от liuben » 25 дек 2019, 09:08

На запален двигател ли направи измерването?
Напрежение идва след като заработи мотора и алтернатора започне да зарежда.

Изпратено от моят ANE-LX1 с помощта на Tapatalk



C5DC
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 20 дек 2019, 10:07
Пол: мъж
Кара: C5 RNF

Re: Проблем с парното (климатроника) на С5

Мнение от C5DC » 31 дек 2019, 13:52

Съжалявам за късният отговор... Измервах на контакт... Днес измерих на запален двигател и на двупиновата букса има 14.4 волта. Следователно модула е издумкал. Бях тръгнал да търся реостат, но след като свалих жабката и видях само едно моторче за клапата на въздуха в купето или отвън се отказах. Благодаря за инфото относно измерването колега ! Весело посрещане на Новата година!

На линия
Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4016
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Проблем с парното (климатроника) на С5

Мнение от liuliu » 13 фев 2020, 15:11

Е ли възможно да се пре.бе някое от моторчетата на тия клапи или е малко вероятно?
... че от вчера и аз съм с топло от шофьорската страна.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

На линия
Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4016
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Проблем с парното (климатроника) на С5

Мнение от liuliu » 14 фев 2020, 19:00

Размина ми се. Не знам кво стана, но всичко си заработи - явно нещо се намести. Обаче на С5 I е съвсем различно от на С5 II, а си мислех, че е 1:1.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта