ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Автоматичната скоростна кутия Aisin Warner TF-80SC

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3116
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Автоматичната скоростна кутия Aisin Warner TF-80SC

Мнение от Fantomas ^ » 18 сеп 2018, 10:29

Момци, само да вметна на какво се натъкнах... явно не съм чел детайлите в тази тема , то вече е било споменато няколко пъти от колеги, но повторенето е майка на знанието! :mrgreen:

Онзи ден с чувство за дълг смених маслото на "новата" С6-та , като по навик си купих 10л mobil 3309 и с кеф оставих едни пари при момчетата в
https://airshox.eu/. Всичко точно, работата свършена и на мен ми е едно "хубаво за колата", че е с изцяло ново малсо на АСК, както бях напраивл и на предишната С6-та. :jako:
Обаче... незнам кой дявол ме накара да прочета след това нещо за тези кутии пак, и какво да видя! :ochki:
За 3.0HDI , която попада в EURO 5, вече се слага друго масло! А имено покриващо стандарта JWS 3324 (AW 1) и не бива да се слага 3309, това се потвърди и след консултация с Пепи.

Извода от всичко, което прочетох е че новото масло (3324) е с по-различен вискозитет и може би с различни фрикционни добавки, с цел по-ниско ниво на триене за постигане на по-добра икономия на гориво и тн.. euro5 :coffee:
Но независимо, че кутията е същата на пръв поглед, се предполага, че софуера е различен за да могат клапаните в мозъка да бачкат според този всикозитет и тн. Съвместимостта е само обратна, т.е. по-старите кутии могат с новото масло, но не и обратно :eiii:

https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... hp?t=56346

Сега чакам нови 10л. Изображение и в четвъртък отново смяна. :amii:

just FYI. :merci:
Прикачени файлове
41786634_1827130424032434_1818463967438176256_n.png
Citroen е начин на живот.


doich
Нов потребител
Мнения: 49
Регистриран: 31 дек 2009, 14:08
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 (X7) Exclusive Tourer 2.0 HDI 163, BVA6; Citroen C5 II Break Exclusive 2.0 Hdi 136, BVA6;
Местоположение: София

Мнение от doich » 01 окт 2018, 21:38

Здравейте,

смених мозъка с поръчка от Англия през ибей, но след около 2000 км се прояви сериозен проблем. При превключване от неутрална към драйв има сериозно забавяне (около 2 сек), последвано от удар. При смяна на останалите предавки няма проблем, както и от Н към задна. Същото нещо го прави и на светофар както си е на драйв, като се отпусне педала на спирачката и има същото забавяне последвано от удар и чак тогава колата потегля леко. Маслото беше сменено при смяната на мозъка почти цялото :(
Колата е С5 фейслифт с шестстепенния айсин.

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1070
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Мнение от CitroZ » 01 окт 2018, 21:45

Почти или цялото. При мен на първата цяла смяна чак след 8-ия литър беше започнало да спира да мътнее. Аз затуй бях купил 10....
Ако не е било цялото, може да са се размърдали разни гадории и да са затлачили около соленоидите за първа предавка.....

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 182
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Мнение от C5Varna » 01 окт 2018, 22:40

Рекламация там където са ти сменили клапанното тяло.

Потребителски аватар

Avgusta Trayana
Нов потребител
Мнения: 23
Регистриран: 16 апр 2018, 19:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407SW 2.0 hdi BVA6 , бивши Visa 17RD , Xantia 1.9TD
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Avgusta Trayana » 02 окт 2018, 16:57

Аз не виждам вариант някой да гарантира за част , която не е закупена от него. Откъде на къде сервиза ще има вина за част дошла от на ма...та си , че да поеме ремонта и разходите по него.
Ако частта е закупена от същият сервиз , тогава - ок. Но в случая където и да го монтират , едва ли някой ще гарантира нещо освен по самият монтаж.
Към колегата с проблема - пълна смяна на маслото е вариант да се пробва. Диагностика на кутията за записани грешки.Може и нивото на маслото да е малко и да иска доливане. На D прави ли някакви удари при смяна на предавките? Преди смяната на хидроблока какви бяха симптомите? Тогава имаше ли го този проблем?


doich
Нов потребител
Мнения: 49
Регистриран: 31 дек 2009, 14:08
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 (X7) Exclusive Tourer 2.0 HDI 163, BVA6; Citroen C5 II Break Exclusive 2.0 Hdi 136, BVA6;
Местоположение: София

Мнение от doich » 04 окт 2018, 11:34

Avgusta Trayana написа:
02 окт 2018, 16:57
Аз не виждам вариант някой да гарантира за част , която не е закупена от него. Откъде на къде сервиза ще има вина за част дошла от на ма...та си , че да поеме ремонта и разходите по него.
Ако частта е закупена от същият сервиз , тогава - ок. Но в случая където и да го монтират , едва ли някой ще гарантира нещо освен по самият монтаж.
Към колегата с проблема - пълна смяна на маслото е вариант да се пробва. Диагностика на кутията за записани грешки.Може и нивото на маслото да е малко и да иска доливане. На D прави ли някакви удари при смяна на предавките? Преди смяната на хидроблока какви бяха симптомите? Тогава имаше ли го този проблем?
На D смяната между предавките е нормална и няма проблеми. Също няма проблем от N>R. Проблемът е само от N>D. Преди смяната на хидроблока проблемът беше удар от 3-4та предавка, а текущия проблем го нямаше.
Абсолютно подкрепям, че няма защо да търся рекламация където е монтирано клапанното тяло, аз сам съм си го поръчвал от Англия.

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 182
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Мнение от C5Varna » 04 окт 2018, 11:37

doich написа:
04 окт 2018, 11:34
Avgusta Trayana написа:
02 окт 2018, 16:57
Аз не виждам вариант някой да гарантира за част , която не е закупена от него. Откъде на къде сервиза ще има вина за част дошла от на ма...та си , че да поеме ремонта и разходите по него.
Ако частта е закупена от същият сервиз , тогава - ок. Но в случая където и да го монтират , едва ли някой ще гарантира нещо освен по самият монтаж.
Към колегата с проблема - пълна смяна на маслото е вариант да се пробва. Диагностика на кутията за записани грешки.Може и нивото на маслото да е малко и да иска доливане. На D прави ли някакви удари при смяна на предавките? Преди смяната на хидроблока какви бяха симптомите? Тогава имаше ли го този проблем?
На D смяната между предавките е нормална и няма проблеми. Също няма проблем от N>R. Проблемът е само от N>D. Преди смяната на хидроблока проблемът беше удар от 3-4та предавка, а текущия проблем го нямаше.
Ако проблемът е от ниско ниво на маслото в кутията, проблемът ще се утежнява или ще е по-видим когато колата е под наклон(например на баир).

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1070
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Мнение от CitroZ » 04 окт 2018, 12:04

Възможно ли е да се е разместил някой щуцер на клапанното тяло т.е. да не е бил закрепен добре. Мини през сервиза да го погледнат. Щом проблема не е бил наличен цели 2000км след ремонта, мисля че вибрации могат да причинят такива симптоми.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 182
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Мнение от C5Varna » 04 окт 2018, 14:57

При мен така биеше от N на D и като проверих се оказа, че в кутията има 0.6 литра масло по-малко от нормата. След като долях, сменя скоростите плавно и почти съвършено.

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1070
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Мнение от CitroZ » 04 окт 2018, 15:17

Значи е възможно да не е спазена процедурата за смяна на масло и условия като температура на скоростната кутия при смяната и т.н.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 182
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Мнение от C5Varna » 11 окт 2018, 23:23

Ще използвам темата да споделя, че в АМК Варна ми казаха, че ск. ми кутия вие и ме пратиха в МиД Ауто, но след смяна на двата предни лагери на главината, виенето на кутията изчезна напълно. В мрежата има лагери главина на StarLine за под 30 лв. с датчик(ринг) за ABS. От едната страна се изръсих 120 лв. за SKF, но излишно.

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 182
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Мнение от C5Varna » 13 окт 2018, 10:54

Докато бях с 2 шумящи лагера, намерих доста собственици на C5 по света борещи шумове от автоматичната скоростна кутия. Вече е наложена легендата, че кутията има шумни лагери - в повечето случаи става дума за износени лагер главина, които не шумят повече в завой и диагностицирането на проблема е трудно. Не помага и фактът, че оригиналният лагер струва 180 лв./брой(само лагера, без да се сменя главина). Едно момче от Норвегия беше сменило кутията в гаранция и проблемът останал. Беше убеден, че всички кутии от този модел шумят, заради конструктивен дефект.


kin_69
 
 
Мнения: 564
Регистриран: 22 окт 2004, 12:39
Пол: мъж
Кара: C5 X7 Tourer 2.2 HDI 150 kW, а преди BX 16 TRS, BX 16 TZI, Xantia 2.0 16V и C5 II 2.2 HDI BiTurbo само 125kW - засега. Клубна карта № 176.
Местоположение: гр. Попово

Мнение от kin_69 » 25 окт 2018, 14:19

От днес съм с дилема: Пълна или частична смяна.
При разговор с въпросния специализиран сервиз за АСК във Варна ми казаха, че маслото няма значение и е едно и също - ползвали Декстрон 6 или DEXRON VI не знам как (тук съм вече съм озадачен). Няма производител, няма спецификация - 3309 или 3324, като ми препоръчаха частична смяна, а не пълна смяна (тук съм още по-озадачен). На въпроса: Няма ли различни спецификации спорет евро стандарта, отговора е: Ами няма разлика.
Колата е на реални 175 хил. км и не се знаело какво е състоянието на кутията и какви луфтове ще се "отворят" след пълната смяна. Демек пълна смяна на моя отговорност. Проблеми нямам, но исках смяна с цел превенция. А сега се :hmm:

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3396
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Citroenchev » 25 окт 2018, 18:11

Правилно са ти казали за това, че ефекта от пълната смяна не е ясен при такъв пробег ... може да "изпишеш вежди", а може да "избодеш очи" ... дето се вика

Аз взех моята на много малък пробег, но докато се усетя стана на 120 000 ... тогава направих "рефил". На 160 00 реших да рискувам и направих пълна смяна (имам постове назад в темата). Не мога да дам много ясна оценка на ефекта. При добре загрял двигател/кутия работи безупречно. При студени двигател/кутия и ако колата е стояла ден/два също е безупречно, но ако е стояла дълго (примерно 2 седмици, на мен ми се случва често това когато съм на работа в Московския офис) превключва низходящо с леки удари ...преди смяната съм долавял леки тласъци дори на топъл двигател ...

Маслата не са еднакви! Тук назад в темата има инфо!

Точно пък в АМК има разфасовка в бутилки на TOTAL и по шаси си излиза какво трябва да сложиш ...
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995


kin_69
 
 
Мнения: 564
Регистриран: 22 окт 2004, 12:39
Пол: мъж
Кара: C5 X7 Tourer 2.2 HDI 150 kW, а преди BX 16 TRS, BX 16 TZI, Xantia 2.0 16V и C5 II 2.2 HDI BiTurbo само 125kW - засега. Клубна карта № 176.
Местоположение: гр. Попово

Мнение от kin_69 » 25 окт 2018, 20:13

Май май няма да рискувам и ще правя "рефил". Само дано не стане "компот" от различни марки масло. Ще заложа на Тотал-а, като се надявам да не е пипано досега и да е такова при първоначално влагане в кутията.

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3116
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 25 окт 2018, 23:03

Провери по VIN какво трябва да е точно.
Citroen е начин на живот.


kin_69
 
 
Мнения: 564
Регистриран: 22 окт 2004, 12:39
Пол: мъж
Кара: C5 X7 Tourer 2.2 HDI 150 kW, а преди BX 16 TRS, BX 16 TZI, Xantia 2.0 16V и C5 II 2.2 HDI BiTurbo само 125kW - засега. Клубна карта № 176.
Местоположение: гр. Попово

Мнение от kin_69 » 26 окт 2018, 08:15

Fantomas ^ написа:
25 окт 2018, 23:03
Провери по VIN какво трябва да е точно.
Това е:
ATF.png
А какво стана с твоето. Смени ли го втори път. На колко хил. е колата и имаше ли причина за смяната или само превенция и има ли разлика?
Интересно ми е каква е процедурата при частична смяна. Как разбират колко да налеят, като не знаят колко има вътре?

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3116
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 26 окт 2018, 09:43

3324 е за Euro5. Поради факта, че не са взаимозаменяеми - си вземи точно такова. TOTAL MVLV Fluidmatic е на добра цена.
Относно моята смяна - беше превантивна. Колата е нов внос на "митичните" 165 000 км. и исках пълна смяна така или иначе, въпреки риска.
Просто първият път обърках маслото - карах го едва 50км. и пак пъна смяна вече с правилното. Кутията се държи чудесно, както преди, така и след смяната.
Ако обаче имаш оплаквания в поведението - е по-добре само refil. То става много лесно и освен опресняване (излзиат около 3л. - а цялото е около 7,5л.), можеш да видиш цвета му! Това е много важен показател за това дали има износване и най-вече дали кутията е прегряала.Трябва да възможно по-бистро и червено. Колкото по-мътно и тъмно е на вид, е рисаковано при пълна смяна да се получи по-лош резулатат, защото може да отмие нанесени фини частици по вече появилите се луфтове в леглата на клапаните. Това съм го чувал от 3ма различни механици.
Така, че един refill е добра идея като начало. Писано е назад в темата но ето пак:
1.Взимаш 4л. Загрявяш колата нормално, гасиш.
2.Отвива се пробката отгоре под възд.филтър и после тази на картера на кутията (големият болт с малък торкс вътре в него) първо малката с торкаса и после цялата с големият шестограм и изтича колкото може (~3l). После се звива всичко.
3.Отгоре (под възд. филър - той се маха) има пробка за наливане - с маркчу и фуния сипваш тези 4л.Завиваш пробката сгалбяаш всичко и палиш изреждат се всички предаваки ръчно и автоматично + задна без много газ.
4.Гледа се температурата на кутията да е над 65-68гр. (през лексия) или с термомемтър външно на картера.
5. Двигателя продължава да работи - отвива се този път малката пробка (малкият торкс ) и се чака да изтече докато стане мн тънка струйка, едва едва капеща.
6. Затяга се пробката и си готов.
7. При refill не е нужно да се зануляват броячите на кутията с лексия - до колкото и аз го разбирам , се прави само при пълна смяна (ресетват се параметрите на клапаните) и след това е добре да се покара в различни режими за да се самообучи наново.
Citroen е начин на живот.


kin_69
 
 
Мнения: 564
Регистриран: 22 окт 2004, 12:39
Пол: мъж
Кара: C5 X7 Tourer 2.2 HDI 150 kW, а преди BX 16 TRS, BX 16 TZI, Xantia 2.0 16V и C5 II 2.2 HDI BiTurbo само 125kW - засега. Клубна карта № 176.
Местоположение: гр. Попово

Мнение от kin_69 » 26 окт 2018, 09:56

Fantomas голямо Благодаря! Остава да :drink:
Почвам с "рефил-а". Нямам оплакавания (или така си мисля, защото ми е първа АСК), но да видя какво е и тогава ще го мисля.

Потребителски аватар

bubsy
 
 
Мнения: 383
Регистриран: 07 ное 2007, 21:41
Кара: Xsara 1,4I,99г.,C5,2.2HDI,204hp,2011
Местоположение: София

Мнение от bubsy » 26 окт 2018, 21:24

kin_69 написа:
26 окт 2018, 09:56
Fantomas голямо Благодаря! Остава да :drink:
Почвам с "рефил-а". Нямам оплакавания (или така си мисля, защото ми е първа АСК), но да видя какво е и тогава ще го мисля.
Щом нямаш оплаквания от кутията,защо ще правиш рефил или както се казва?Моята със сигурност е над 300хил.км(доста над твоите)и за момента не показва никакви проблеми.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта