ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Автоматичната скоростна кутия Aisin Warner TF-80SC

Производство: (2000-2017)

Модератори: bateborko, glorious

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1020
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Re: Автоматичната скоростна кутия Aisin Warner TF-80SC

Мнение от CitroZ » 20 апр 2018, 13:35

Такаа, напоследък (маслото на двигателя дойде пак на 10к и трябваше да го сменя) колата промени начина на смяна на скоростите. Реших да направя повторен флъш, за да видя след 20к км дали от предишния не са се разтворили разни гнусотии в него и да се успокоя. Купих масло 3324 Marly и заедно с маслото на двигателя направихме и флъша на скоростите. Наско направи смяната. Старото масло е било със слабо влошени характеристики.
Колата винаги става по-отзивчива при смяна на маслото на двигателя (слагам Yacco Lube P). Сега обаче направихме и реинициализация на скоростната кутия през Лексия. Разбира се, налага се да я обуча отначало, но разликата при смяната на скоростите е осезаема. Сменя по-бързо нагоре и по-малко се чуди при DownShift, когато намалям при спиране.
Още не съм я настроил както искам да е, но ме радва резултата.

Sent from my HTC Butterfly s using Tapatalk


00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable


Goro81
Новак
Мнения: 3
Регистриран: 03 авг 2007, 21:52
Кара: Xantia 1,9TD

Мнение от Goro81 » 03 май 2018, 17:34

Здравей!
Как точно я обучаваш?

Между другото и аз имам проблема с ритането от Р към D от време на време.
Маслото е сменено преди година на машина с TOYOTA WS и нулиране през ЛЕКСИЯ.
Но и преди смяната се е случвало няколко пъти.
Но преди два дена се появи отново, както се появи така изчезна.
За сега не съм търсил компетентно мнение от сервиз.

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3089
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 '07 | Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Bugrman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 04 май 2018, 16:44

Преди няколко дни поглезих С6-та с ново масло на кутията - пълня смяна в airshox сервиза в Дружба. Занесох 10л. mobil 3309.(има го по 17лв в maslo1.com)
125лв. е цената на удоволствието там. Усещам колата една идея по-плавна. Според предишният собственик мозъка е сменен преди 30к.км към днешна дата. Но явно не е и цялото масло.. което е безумна тъпотия на г-н немеца. Изтече бая черно.. :x
Goro81 написа:
03 май 2018, 17:34
Здравей!
Как точно я обучаваш?

Между другото и аз имам проблема с ритането от Р към D от време на време.
Маслото е сменено преди година на машина с TOYOTA WS и нулиране през ЛЕКСИЯ.
Но и преди смяната се е случвало няколко пъти.
Но преди два дена се появи отново, както се появи така изчезна.
За сега не съм търсил компетентно мнение от сервиз.
Колега, темата е за друга скоростна кутия.
@ иначе обучването не би трябвало да отнеме повече от 10-15 мин. каране.. така както си кара човек колата. Ако друг я вземе и кара по-агресивно например, кутята ще се "обучи" на новият стил на шофиране за 10-на мин. Това е AM6 на Aisin.
Citroen е начин на живот.


terlikaa
Нов потребител
Мнения: 23
Регистриран: 21 дек 2017, 21:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнение от terlikaa » 14 май 2018, 17:58

Колеги, някой ако има интерес към стария мозък да пише, че иначе отива за старо желязо. :)

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1020
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Мнение от CitroZ » 14 май 2018, 18:01

Моя съвет е да го пазиш известно време.
Ако имаме няколко такива, тогава може да сглобим един със здрави соленоиди, някой, който е зле с финансите.....

Sent from my HTC Butterfly s using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable


terlikaa
Нов потребител
Мнения: 23
Регистриран: 21 дек 2017, 21:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнение от terlikaa » 14 май 2018, 18:05

Нямам против да го дам за благотворителност, просто си го возя в багажника вече месец. :)

Потребителски аватар

ferrari4456
 
 
Мнения: 1825
Регистриран: 29 дек 2011, 11:57
Пол: мъж
Кара: C5 2.0HDi '02г и Xsara Picasso 2.0HDi '04г, C5 V6 '06г
Местоположение: София

Мнение от ferrari4456 » 16 май 2018, 11:22

Някой има ли представа, откъде може да намерим информация относно сглобяването на самия мозък, последователност на затягане на болтовете по него и съответно каква е спецификацията на въртящия момент с който се стягат?Започнах търсене на нужната информация, но още не съм открил това, което ми трябва.
"Тих" за дизел е като "възпитан" за Убиец!

Потребителски аватар

Avgusta Trayana
Нов потребител
Мнения: 19
Регистриран: 16 апр 2018, 19:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407SW 2.0 hdi BVA6 , бивши Visa 17RD , Xantia 1.9TD
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Avgusta Trayana » 16 май 2018, 20:41

terlikaa написа:
14 май 2018, 18:05
Нямам против да го дам за благотворителност, просто си го возя в багажника вече месец. :)
Опиши сега как е ситуацията с новия "мозък" :wink:


terlikaa
Нов потребител
Мнения: 23
Регистриран: 21 дек 2017, 21:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнение от terlikaa » 16 май 2018, 22:19

Ами аз писах веднага след смяната, а сега съм минал има-няма 500 км. В началото се притеснявах от удари все още и я карах много кротко, свивах газта и т.н. като при проблемен мозък. В резултат не ми харесваше как се държи кутията - превключваше не в точния момент, имаше сякаш пак някви придърпвания. Започнах да си карам нормално и за 1-2 дни всичко си дойде на мястото. Явно е трябвало време да си се адаптира на обичайния ми стил на шофиране. Спрямо стария мозък - загряването на маслото не е фактор вече за поведението на кутията, не приплъзва и дори при по-нервно шофиране няма придърпване и удари. Като цяло съм доволен. :)

Изображение



liefish
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 04 яну 2018, 14:21
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.0 163 h.p. (2011)

Мнение от liefish » 05 юни 2018, 11:56

Здравейте, изчетох темата но искам да попитам нещо конкретно. От началото на януари съм Ц5 2011 163 к.с. евро 5( споменавам, защото видях че има разлика с евро 4) и направих обслужването в Петров сервиз Стара Загора. Тогава специално ги попитах за смяна на масло на скоростната кутия и ми отговориха, че е несменяемо. Още тогава ми прозвуча доста глупаво но нищо не направих по въпроса. Та сега в един сервиз в края на седмица ще ми правят така наречения рефил и реших да звънна пак в Петров сервиз да питам за точното масло и съответно за цена и колко ще ми е необходимо. Цялата тази манипулация съм решил да я правя, защото ми рита, но не всеки път от 2 към 3 основно и някой път от 5 към 4. Разказах му, че така стоят нещата и категорично заяви, че няма нищо да се промени освен, че ще си дам парите на вятъра. Препоръча ми да отида в специализиран сервиз за скоростни кутии и да направят пълна диагностика. Въпроса ми е изобщо да сменям ли масло, да ходя ли в София (от Казанлък съм) или да си карам докато не стане време за смяна на така наречения "мозък" ? Благодаря Ви !


terlikaa
Нов потребител
Мнения: 23
Регистриран: 21 дек 2017, 21:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнение от terlikaa » 05 юни 2018, 13:17

Колегата го е казал доста по-назад в темата.
Salih Kurtov написа:...
Но ако има и най-малък признак за повреден мозък, то направо го сменяйте колкото се може по-рано, за да не се прецака торк конвертора, или още нещо друго по кутията.
Ако някой ви каже, че само с масло ще се оправи, директно си тръгвайте от тоя сервиз.
Минал съм по тоя път.
Това е все едно да оправиш блокирал двигател със смяна на масло.
Маслото се сменя, за да се запази даден елемент от колата, а не да се поправи.
Поздрави.


Изображение


Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1020
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Мнение от CitroZ » 05 юни 2018, 15:05

ferrari4456 написа:Някой има ли представа, откъде може да намерим информация относно сглобяването на самия мозък, последователност на затягане на болтовете по него и съответно каква е спецификацията на въртящия момент с който се стягат?Започнах търсене на нужната информация, но още не съм открил това, което ми трябва.
Дали колегата от Волво форума, който се разписа тук преди 2 г, няма да има тази информация. Той бая си беше играл с тоя мозък(неговия де).

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable


DimitarN
Нов потребител
Мнения: 21
Регистриран: 25 яну 2017, 23:12
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 i
Местоположение: Blagoevgrad

Мнение от DimitarN » 05 юни 2018, 15:07

terlikaa написа:Колегата го е казал доста по-назад в темата.
Salih Kurtov написа:...
Но ако има и най-малък признак за повреден мозък, то направо го сменяйте колкото се може по-рано, за да не се прецака торк конвертора, или още нещо друго по кутията.
Ако някой ви каже, че само с масло ще се оправи, директно си тръгвайте от тоя сервиз.
Минал съм по тоя път.
Това е все едно да оправиш блокирал двигател със смяна на масло.
Маслото се сменя, за да се запази даден елемент от колата, а не да се поправи.
Поздрави.


Изображение
Прав си, но въпроса е къде?


Sent from my iPhone using Tapatalk


terlikaa
Нов потребител
Мнения: 23
Регистриран: 21 дек 2017, 21:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнение от terlikaa » 05 юни 2018, 15:12

Къде да го смениш? Писано е доста в темата. Аз сменях моя при Steff, а маслото в Дружба.


Автор на темата
JazzMaster
 
 
Мнения: 397
Регистриран: 17 дек 2007, 15:46
Кара: C5 (II) HDi 2.0 16v автоматик с шест топки.
Местоположение: София

Мнение от JazzMaster » 05 юни 2018, 15:32

ferrari4456 написа:
16 май 2018, 11:22
... относно сглобяването на самия мозък, последователност на затягане на болтовете по него и съответно каква е спецификацията на въртящия момент с който се стягат?....
Това ли имате (изнав)предвид бре? Че "сглобяването на самия мозък" ми прозвуча като интервенция в/у самия него.
hydraulic valve block.pdf
(245.32 KиБ) Свален 19 пъти

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1020
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Мнение от CitroZ » 05 юни 2018, 15:38

Тук има демонтаж и монтаж на целия, ferrari4456 има предвид самите соленоиди и "дисекцията" на блока.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk


00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Потребителски аватар

Avgusta Trayana
Нов потребител
Мнения: 19
Регистриран: 16 апр 2018, 19:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407SW 2.0 hdi BVA6 , бивши Visa 17RD , Xantia 1.9TD
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Avgusta Trayana » 05 юни 2018, 20:18

Днес и аз се включих в групата със сменен хидроблок ( Мозък ) на скоростната кутия :)
Впечатленията ми от около 50-тина километра са ... нямам думи! Не мога да си позная колата! Все едно моят мозък е в кутията! Включва винаги в правилният момент , винаги е на правилната предавка , няма приплъзване , няма изфорсиране , няма удари при низходящо сваляне на предавките... наистина съм възхитен! Не очаквах това! :jako:
Цената , която платих за това удоволствие е следната:
Нов хидроблок от МиД авто - 960 лв.
Доставка с наложен платеж до Стара Загора - 26 лв.
Смяна на хидроблок в СФА Стара Загора - 120 лв.
1л. масло за кутията при смяната на хидроблока - 30 лв.
Общо всичко : 1136 лв.
Цената е идентична за смяна на демпферен съединител на същия мотор (2,0 HDI) , кефа обаче е по-голям :D
Старият мозък ще го разглобим с колегата Vato . След това ще стане ясно дали ще можем да го рециклираме.

Добавено от автора след 31 минути 42 секунди:
liefish написа:
05 юни 2018, 11:56
Здравейте, изчетох темата но искам да попитам нещо конкретно. От началото на януари съм Ц5 2011 163 к.с. евро 5( споменавам, защото видях че има разлика с евро 4) и направих обслужването в Петров сервиз Стара Загора. Тогава специално ги попитах за смяна на масло на скоростната кутия и ми отговориха, че е несменяемо. Още тогава ми прозвуча доста глупаво но нищо не направих по въпроса. Та сега в един сервиз в края на седмица ще ми правят така наречения рефил и реших да звънна пак в Петров сервиз да питам за точното масло и съответно за цена и колко ще ми е необходимо. Цялата тази манипулация съм решил да я правя, защото ми рита, но не всеки път от 2 към 3 основно и някой път от 5 към 4. Разказах му, че така стоят нещата и категорично заяви, че няма нищо да се промени освен, че ще си дам парите на вятъра. Препоръча ми да отида в специализиран сервиз за скоростни кутии и да направят пълна диагностика. Въпроса ми е изобщо да сменям ли масло, да ходя ли в София (от Казанлък съм) или да си карам докато не стане време за смяна на така наречения "мозък" ? Благодаря Ви !
Здравей ,
На първо време пробвай с рефил. Ако след него нищо не се промени , тогава предприемай други действия.
Възможна причина за това "ритане" също може да е от недостатъно масло в скоростната кутия.
Проблемът , който описваш не е толкова сериозен , но трябва да му обърнеш внимание.

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1764
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; Xsara TD Exclusive

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stuman » 06 юни 2018, 00:05

Как така 1 литър при смяната на мозъка? Да не са ти върнали старото масло вътре? При мен отидоха 4+ литра.

Sent from my PLK-L01 using Tapatalk


Потребителски аватар

Avgusta Trayana
Нов потребител
Мнения: 19
Регистриран: 16 апр 2018, 19:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407SW 2.0 hdi BVA6 , бивши Visa 17RD , Xantia 1.9TD
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Avgusta Trayana » 06 юни 2018, 09:36

Да , старото ми сложиха. Аз февруари месец го сменях ,затова не пожелах отново да слагам ново масло.

Потребителски аватар

ferrari4456
 
 
Мнения: 1825
Регистриран: 29 дек 2011, 11:57
Пол: мъж
Кара: C5 2.0HDi '02г и Xsara Picasso 2.0HDi '04г, C5 V6 '06г
Местоположение: София

Мнение от ferrari4456 » 06 юни 2018, 19:18

Наскоро се сдобих с мозък от колегата тук, решението беше рециклиране.Успоредно с него с приятел свалихме мозък от същата кутия монтирана на Volvo XC60 2013 година, първи собственик на 140 хиляди километра.
Мозъка се сваля доста лесно, като изискването е да си сръчен, да не бързаш, снимаш кое къде е и да имаш адекватни инструменти(малък динамометричен ключ, като по-допълнително).
Ще говоря за мозъка на волвото, защото него рециклирахме от до.При самото разглобяване в каналите на самия "мозък" се наблюдава затлачване със смес наподобяваща графитна грес(маслото смесено с фракцията от феродовите дискове вътре го е образувало стабилно).След разглобяване мозъка се открехва на 3 големи части с 6 равнини за шлайф.
Общата цена която ни взеха за шлайфане на мозъка беше 120лв.Като най-малката част е кофти за шлайф и ни върнаха на две места, защото има и по високи части и изисква явно особено внимание.Шлайфаха ни го на Околовръстен път и Княз Борис, на гърба на Ем Комплект-а.
Преди да се изшлайфа всички части биват разглобени, като ваденето на соленоидите става с премахването на зегерка и щифтче - елементарно е.Останалите клапанчета вътре в самия мозък, заедно с пружинките им е хубаво да се разпределят в различни кутийки, снимат и да се надпишат прилежно.
След шлайфа хубаво се измива всичко с обезмаслител за премахване на всякакви твърди частици.Сглобява се в обратен ред, като има особеност, че според това каква дебелина е отнета при шлайфа с толкова настърчат клапанчетата вътре в блока.Самите пружинки ги изпилихме на шмиргел със ситен диск, което не намирам за много правилно.
Монтират се нови гарнитури задължително, като стягането не го правихме ние, а колега на недко с автоматиците.Ставало отвътре навън.
Правилно ли е стегнат, не е ли, болтовете са старите, въпреки че ми се искаше да са нови, но просто не ги открихме.
Самото стягане е адски важно.
Последва и качване на колата.Като цяло не е нещо, кой знае колко сложно.Добре е при самото сваляне всичко да се измие добре, за да няма замърсители.
Колата беше със сменено масло на автомата(машинно) и просто доляхме към 4 литра, 4 и нещо.Ритането отново го имаше, но просто беше по-меко и при силно загряла кола.Поръчахме и соленоиди, въпреки че имаше видимо износване по соленоидите за 1,2,3 скорост и Tork converter-а тествахме дали ще се оправи само с рециклирането по този начин.Има голям напредък, но не е изчистен тотално проблема.
Соленоидите може да се сменят, когато блока е на колата.
Сменихме и соленоидите и положението заспа.Колата стана "мека" за шофиране, всякакви невзрачни вибрации изчезнаха.
Тотала на цялото удоволствие стъпи на около 750лв, като не считам фактора загубено време.

Като цяло след един рециклиран мозък в компанията на няколко човека.Цена съизмерима почти с тази на нов мозък, мисля че упражнението няма абсолютно никакъв смисъл, като взимам предвид цената на чисто нов мозък.Ако беше мозъка 2000лв, окей.Дадоха се съизмерими пари, мозъка е сглобяван и монтиран от любители, пружинките са престъргвани, диаметъра на каналите в самия мозък с шлайфа е намален.И всякакви такива неща слагат упражнението на кантар.

Най-голямата причина за умирането на мозъка според мен остава не навременната смяна на маслото.Ако маслото не е сменяно дълго време(никога), също го намирам за грешно да се смени изцяло с машина, защото цялата фракция от дисковете най-вероятно при заработването на колата ще се набие в мозъка.Може би има вина и това, че няма сменяем филтър за финни частици.
Но на фона на това, че кутията работи безпроблемно едни 5-6 години или 140-150 хиляди километра(според зависи), то тя си остава почти безпроблемна.Рециклажа на кутията включващ рециклиране на хидротрансформатор и хидроблок стъпва на цена 2000лв, то няма смисъл да коментираме, като вероятно няма да стигнем до втори ремонт, ако сме направили вече веднъж.Това, което бих препоръчал приятелски ,сменяйте маслото на кутията по дренажния метод при всяка смяна на маслото на двигателя.
"Тих" за дизел е като "възпитан" за Убиец!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kasier и 1 гост