ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

HDI --- смяна на FAP - допълване с Eolys

Производство: (2002-)
Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 08 фев 2007, 20:04

Stef

с риск да оспамим темата, ама и аз съм наясно за последствията от ползване на дизелов мотор:
- Фиат Уно 1,4ТД - около 80 000км
- Рено 19 1,9Д - около 120-130 000км
- Тойота Карина 2 2,0Д - към момента около 245 000км
срещу:
- Лада 2104 1,3 карбуратор
- Форд Транзит 2,0
- Рено Еспас 2,2 моно - 30-40 000км / за 3 години/
Друг е въпросът, че HDI и FAP е нещо ново за мен.

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 4108
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stef » 09 фев 2007, 09:39

Запален по темата се разрових и изчетох доста материали.
Накратко EOLYS е добавка към горивото, която участва в горенето и заради нейните свойства твърдите частици са с 1 порядък по малки до около 12 - 15 nm. Като състав EOLYS съдържа метал на прах с каталитични свойства и органични в-ва. Тя се дозира от компютър за оптимално съотношение м/у гориво и адитив.
Прахта от изгарянето вече не може да се филтрира от обикновени филтри поради размера на частиците. Те се задържат в специалния каталитичен филтър за последващо изгаряне.
ЧАстиците са точкова малки, че запушват алвеолите на белите дробове. Филтриращата система на човешкия нос не ги улавя!

Свалянето на филтър-катализатора води до изпускането им в атмосферата.
Изчерпването на EOLYS -а увеличава размера на саждите и те бързо запушват филтъра.


lilov
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 18 яну 2007, 11:26
Кара: C5 2,2 HDI 2003
Местоположение: plovdiv

Мнение от lilov » 09 фев 2007, 10:00

от всичко това стана ясно че трябва да опитаме първо с доливане.основният въпрос е :къде?някой доливал ли е и в кой сервиз защото е ясно че сами не можем заради вредностите.ще трябват специални защитни средства.

Потребителски аватар

torbalan
Дървен философ
Мнения: 3265
Регистриран: 16 мар 2006, 13:42
Пол: мъж
Кара: от скоро...
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Мнение от torbalan » 09 фев 2007, 10:08

мхм
бих ти предложил в инкотар в София...
хората там знаят какво правят, но пък ти е далеко...

но според мен с тази задача би трябвало да се справят във всеки фирмен сервиз на АМК, все пак става въпрос за доливане на консуматив ;-)
http://photo-cult.com
всичко за фотографията, фотофорум, снимки, албуми, конкурси и още...
Canon, Nikon, Sigma, Pentax, Sony


Из ЗДвП:

Чл. 5. (1) Всеки участник в движението по пътищата:
1. с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не
трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени
вреди;

Важи и за водачите на превозни средства със специален режим!

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 4108
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stef » 09 фев 2007, 10:11

В Пловдив мисля, че се намира на Пещерско шосе - сервиз Ситроен


lilov
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 18 яну 2007, 11:26
Кара: C5 2,2 HDI 2003
Местоположение: plovdiv

Мнение от lilov » 09 фев 2007, 10:43

къде се намира инкотар в София? някой знае ли телефон за информация ?там ми е по удобно защото работя в ботевград и се прибирам в пловдив в почивните дни когато сервиза не реботи.той се намира на карловско шосе на изхода от града

Потребителски аватар

torbalan
Дървен философ
Мнения: 3265
Регистриран: 16 мар 2006, 13:42
Пол: мъж
Кара: от скоро...
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Мнение от torbalan » 09 фев 2007, 10:48

на изхода за ботевград има едно ОМВ
50 метра след ОМВто от лявата страна на пътя...(лява когато излизаш от София)
телефон - потърси в раздел сервизи
http://photo-cult.com
всичко за фотографията, фотофорум, снимки, албуми, конкурси и още...
Canon, Nikon, Sigma, Pentax, Sony


Из ЗДвП:

Чл. 5. (1) Всеки участник в движението по пътищата:
1. с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не
трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени
вреди;

Важи и за водачите на превозни средства със специален режим!

Потребителски аватар

Светослав Стефанов
 
 
Мнения: 1644
Регистриран: 01 ное 2004, 16:09
Кара: C5 2.0i 2005, а жена му C5 2.2 HDI 2005 Exclusive+ автоматик 4HP20
Местоположение: Ботевград

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Светослав Стефанов » 09 фев 2007, 11:40

lilov написа:къде се намира инкотар в София? някой знае ли телефон за информация ?там ми е по удобно защото работя в ботевград и се прибирам в пловдив в почивните дни когато сервиза не реботи.той се намира на карловско шосе на изхода от града
http://www.inkotar.com
02 945 44 30

Колега, къде работиш в Ботевград? Звънни един телефон 088 8435164.
Няма значение колко пълен е животът ви, винаги ще се намери
място и за две бири.


lilov
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 18 яну 2007, 11:26
Кара: C5 2,2 HDI 2003
Местоположение: plovdiv

Мнение от lilov » 09 фев 2007, 13:04

драснах ти лично съобщение за да не нарушаваме правилата на форума.можеш да направиш същото ако искаш

Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 09 фев 2007, 16:39

За Еолис - четох някъде, че тази добавка към горивото спомага за по-високата температура, необходима за изгарянето на тези частици. Явно без нея не може да се достигне нужната температура и филтъра не може да се самогенерира. И накрая се запушва.

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 4108
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stef » 09 фев 2007, 19:23

За сега в наличната литература пише, че EOLYS е катализатор в течна форма и така той се смесва с горивото и при наличната температура осигурява почти 100% изгаряне още в цилиндрите. Не изгорялото - сажди - се задържат в филтъра на ауспуха. Там те "доизгарят" при значително по-ниска температура благодарение на неизгорените катализаторни частици (Редки метали) от EOLYS -а. Ако филтъра поради стила на каране не достига работната си температура то ECU -то на мотора може да пуска допълнително гориво на отворени клапани за бързо подгряване до работна температура на филтъра и неговото принудително регенериране.

http://www.rhodia-ec.com

П.П. Moni74, Ситроен сменя концентрацията на активни в-ва в 1л. EOLYS. Старото е "по-ряндко" а новото по-концентрирано. Заедно с това е съобразена дозиращата система. Ако на стара система за дозиране сложиш нов EOLYS то той ще ти свършва като стария - икономически по-малко изгодно. 5 л. от новия е за по-голям пробег м/у презареждане.

Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 09 фев 2007, 21:48

Ако знам, че мога да сложа на старата система нов Еолис, и тя да работи нормално - бих го направил. 5л Еолис по 30лв е 150лв. Нека да свършва за 80 000км. Пак съм по на далавера. Тия километри ги правя за 2 години.
Иначе ако трябва да сменя и катализатора с филтъра, и т.н. отидоха 1500лв. Това са 10 доливания с Еолис. Сети се, че няма да я карам тая кола 20 години.
А и новата добавка и дават "до 120 000км". Така че всичко може да е за пари.

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 4108
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stef » 13 фев 2007, 00:14

В предния пост имам известни неточности.
- Филтъра служи и като "склад" за частиците, които не изгарят, и се запълва постепенно като филтъра за въздух на мотора.
- Новия модел е EOLYS, а стария се е казвал .....
- старите компютри за дозиране на адитива се сменят, ако не допускат нулиране;
- би трябвало да се продават и двата вида адитив;

Аз бих долял адитив според ORGA номера, а филтъра - като се запуши.
На компютъра трябва да се "каже" с Лексията, че налят адитив !


cherry
Новак
Мнения: 9
Регистриран: 14 мар 2007, 08:22

Мнение от cherry » 19 мар 2007, 08:27

Всички са някъде близо до истината, но само толкова.
Иначе въпросът е прост- доливане, по-късно и смяна на FAP филтъра.
Има и други методи, но всичките са трудни за "направи си сам"

Потребителски аватар

TripleS
 
 
Мнения: 364
Регистриран: 02 фев 2005, 10:51
Пол: мъж
Кара: Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI
Местоположение: София

Мнение от TripleS » 19 мар 2007, 19:40

да има и други методи - чух за някакъв индивид, който премахвал целия ФАП филтър и го замествал с подходяща електроника /емулатор/ и колата става не до толко природосъобразна но и не се налага подмяна на филтър, доливане на каквото и да било.... за "операцията" взимал около 1000лв. но с което забравяш за тези периодични 1500 лв. - струва ми се рентабилно особено имайки предвид това каква огромна отстъпка правят в даначна служба за притежателите на този вид екологични двигатели ( Мони74 беше описал подробно в една друга тема) .... :po tikvata: :po tikvata: :po tikvata:
ФОРД носи нещастие в семейството

Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 02 апр 2007, 21:17

Днес снимах модела на моя катализатор с FAP:

Изображение

Потребителски аватар

Alexander Maslinkov
 
 
Мнения: 4459
Регистриран: 03 фев 2005, 13:27
Кара: анти-антиретро
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Alexander Maslinkov » 03 апр 2007, 10:37

Ма ти не беше ли с някакъв Фиат ... продаде ли го какво стана :D
МНЗ предупреждава - Карането на дизел вреди на вас и хората около вас (не важи за добри карачи)
Да си припомним тракторната музика ... :hahaprostak:

Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 03 апр 2007, 11:28

Сашо, бъркаш ме с TripleS. :P


obicata
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 22 ное 2007, 13:53
Контакти:

Мнение от obicata » 22 ное 2007, 13:59

Здравейте колеги, вече месец страдам от проблем с компютъра. То бяха сервизи, диагностики...всеки вика "няма проблем, оправяме го и нищо. Проблемът възникна след като се махна клемата на акумулатора при работещ двигател. Според спецовете - компютърът е изгорял. Това, което ми показва е оранжева лампа на таблото и ме реже след 3хил. оборота. Накараха ме да проверя номера, но уви, не знам как. Дайте съвет или ми кажете сервиз, където могат да оправят проблема. Моля Ви.... :Help:
Автомобилът е Fiat Ullise 98 2.0 16v.
Ако някой може да каже нещо по номера на рамата - ето я:
ZFA22000012451419
БЛАГОДАРЯ ВИ ПРЕДВАРИТЕЛНО

Потребителски аватар

100lv
Site Admin
Мнения: 1302
Регистриран: 02 окт 2004, 20:08
Кара: ше Xantia'96 2.0 16V VSX 155 hp
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от 100lv » 23 ное 2007, 12:51

И защо реши, че в тази тема е мястото да пишеш?
МАЛКО ПОВЕЧЕ ТОЛЕРАНТНОСТ НА ПЪТЯ. НЕ СТЕ САМИ

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C8”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост