ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

HDI --- смяна на FAP - допълване с Eolys

Производство: (2002-)
Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 01 фев 2007, 13:20

напиши си рамата тук и ще ти кажа кой ти е орга-номера.


lilov
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 18 яну 2007, 11:26
Кара: C5 2,2 HDI 2003
Местоположение: plovdiv

Мнение от lilov » 01 фев 2007, 13:38

VF7DC4HXB76298122

ходих в представителството на ситроен в Пловдив

Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 01 фев 2007, 13:48

Това ти е ОРГА - 9340. Взето от http://www.citroen-pr.net. Значи и при теб е като при мен относно FAP и еолиса.
А за дата на производство излиза 05 юни 2002г. Взето е от тук.
Нали си наясно, че произведена и първа регистрация не са едни и същи.


lilov
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 18 яну 2007, 11:26
Кара: C5 2,2 HDI 2003
Местоположение: plovdiv

Мнение от lilov » 01 фев 2007, 13:55

:neutral: благодаря за информацията.ще черпя

Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 01 фев 2007, 14:04

То и моята излиза 05/2002, ама по сервизна е 11/2002г.


lilov
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 18 яну 2007, 11:26
Кара: C5 2,2 HDI 2003
Местоположение: plovdiv

Мнение от lilov » 01 фев 2007, 15:11

въпросът е там че "господина" изобщо не ме попита за никакви данни за колата а директно каза-смяна.ако наистина има филтри които се доливат можеше да се поинтересува поне.но те вероятно имат други интереси и затова е много хубаво че го има форума за да си помагаме ние :drink:


Eddie C5
Редовен
Мнения: 94
Регистриран: 09 ное 2006, 14:38
Кара: Citroen C5 2.2 HDI Exclusive Avtomatik 16:9 Navi
Местоположение: Sofia

Мнение от Eddie C5 » 02 фев 2007, 13:55

Здр,

може би малко тъп въпрос но не съм съвсем наясно та да питам, защото и при моята Ц5 няколко пъти ми изкарва такива съобщения

Защо просто не се махне този ФАП филтър-не даваш пари за нов и за компютър, сигурно и мощността ще се повиши поне малко?


Dragonfly
Контрагайка
Мнения: 6314
Регистриран: 04 фев 2006, 23:46
Кара: Xantia 1.9 TD Комби, 1998, 6 сфери без ХА
Местоположение: Sofia

Мнение от Dragonfly » 02 фев 2007, 15:29

Ами пробвай. :) С "майстори"-хирурзи у нас е пълно.
Мисля обаче, че очакванията ти няма да се сбъднат.
Чалгата, рапът и Уиндоус не прощават.
(c) 2009 Dragonfly

Моята самоделна фреза с ЦПУ в действие

Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 02 фев 2007, 15:37

Eddie C5 написа:Защо просто не се махне този ФАП филтър-не даваш пари за нов и за компютър, сигурно и мощността ще се повиши поне малко?
Съмнявам се, че въобще ще я подкараш после. Тоя филтър е част от катализатора. Има собствен компютър за управление, който е свързан с бордкомпютъра. Не знам как ще успееш да излъжеш бордкомпютъра, ако нямаш FAP? Аз също съм против спонсорирането на АМК. Между другото, трябва да сравним цената на СФА спрямо АМК.
Другото което е, че четох някъде, че ако филтъра е за смяна, то бордкомпютъра ограничава двигателя до 2000 оборота. Не знам вярно ли е. Търся информация в чужди форуми. Един от тях е http://www.eurovan2.com

Потребителски аватар

Вальо
 
 
Мнения: 263
Регистриран: 27 яну 2005, 23:50
Пол: мъж
Кара: Citroen Xsara Picasso Exclusive 2.0 HDI, 2006 г. Paugeot Partner Combispace 2.0 HDI, 2001 г
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Вальо » 03 фев 2007, 19:27

Е гледах я моята, ама как да разбера дали е с ФАП?
Particle filter : WIthout Particle filter- това ли е?

Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 03 фев 2007, 20:25

Да, това е. Но ти нямаш такъв филтър. Радвай се! :bravo:

Particle filter : WIthout Particle filter
ФАП : без ФАП

Ама пък 2006г без ФАП? Малко ми е странно.
Последна промяна от moni74 на 03 фев 2007, 23:30, променено общо 1 път.

Потребителски аватар

Вальо
 
 
Мнения: 263
Регистриран: 27 яну 2005, 23:50
Пол: мъж
Кара: Citroen Xsara Picasso Exclusive 2.0 HDI, 2006 г. Paugeot Partner Combispace 2.0 HDI, 2001 г
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Вальо » 03 фев 2007, 22:37

:D Йесссс :D :lol: :bravo:

Потребителски аватар

CoolMaN®
 
 
Мнения: 8610
Регистриран: 03 яну 2013, 12:14
Кара: Citroen B71 DV6C (9HR) /BVM6
Местоположение: 42° 23°

Мнение от CoolMaN® » 03 фев 2007, 23:37

И аз съм без FAP което много ме радва. :) Единственият HDI без FAP е 1.6 HDI с механични скорости.
От друга страна се водя EVRO III и ще плащам по-високи данъци :lol:


lilov
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 18 яну 2007, 11:26
Кара: C5 2,2 HDI 2003
Местоположение: plovdiv

Мнение от lilov » 05 фев 2007, 13:53

Ako се махне FAP мисля че няма да запали или ще трупа грешки което е по лошо защото не знаеш кога ще откаже.вероятно трябвада се сложи така нареченият "емулатор" който ще лъже компютъра че всичко е наред.това обаче не е възможно в АМК.нали се сещате защо-пари за нови филтри.подобни устройства се продават за симулиране на ламбда сонда когато си с газова уредба.Е може и да не съм прав но в спора се ражда истината. :oops:

Потребителски аватар

torbalan
Дървен философ
Мнения: 3265
Регистриран: 16 мар 2006, 13:42
Пол: мъж
Кара: от скоро...
Местоположение: Козлодуй
Контакти:

Мнение от torbalan » 05 фев 2007, 14:29

мдам...

това, което съм слушал аз за ФАП-а потвърждава това, което си мислиш...

тоест - ако ФАП-а се прецака или махне - електрониката ще ограничи оборотите на двигателя до 1500 (мисля че така ми бяха казали в АМК)
за да върви без ФАП трябва да се надлъгваме с компютъра...

иначе - самия ФАП се грижи само и единствено за екологията...няма пряко отношение към работата на двигателя...
http://photo-cult.com
всичко за фотографията, фотофорум, снимки, албуми, конкурси и още...
Canon, Nikon, Sigma, Pentax, Sony


Из ЗДвП:

Чл. 5. (1) Всеки участник в движението по пътищата:
1. с поведението си не трябва да създава опасности и пречки за движението, не
трябва да поставя в опасност живота и здравето на хората и да причинява имуществени
вреди;

Важи и за водачите на превозни средства със специален режим!

Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 05 фев 2007, 14:34

Ех, за Тойота 2,0D 54kW 1992г. - данък 21лв
А за С8-та 2.2HDI 94kW с ФАП с евро3 2002г. - данък 290лв.

И това ако те стимулира да караш нови коли с евро3 или 4, бах ти и смотаната държава... :x :x :x

ICE: Темата не е за данъци

Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 07 фев 2007, 12:05

Ето още малко инфо за ФАП-а и катализатора - http://tabanov.data.bg/C8/fap.pdf и http://tabanov.data.bg/C8/presentation.pdf. А това е снимка на HDI двигател с катализатор с ФАП -

Изображение

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 4108
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stef » 08 фев 2007, 16:45

Както се вижда от линка - всички сажди се събират в филтъра. На входа и на изхода на филтъра има сензори за налягане. Когато филтъра се запуши т.е. налягането на входа му стане значително по-високо от налягането в изхода му, то ECU -то чака да се подкара "добре" двигателя и в този режим се напича достатъчно филтъра за да "изгорят" наличните в него сажди и да се изравни налягането м/у входа и изхода му. Ако колата се кара леко и на къси разстояния, без да може да загрее филтъра , то до самопочистване не се стига. Отделно според различни странични фактори, адитива може да се свърши около 100к км. а и около 200к км. Самия филтър се изхабява механично от удари от пътя и прегряване. Катализатора в него не се изразходва! Би трябвало с още едно зареждане с адитив да изкара още 100к км.
Ако не долееш: ECU -то ще ти се обиди и ще ти святка с лампите си, филтъра ще се запуши и естествено ще ти падне мощността. Ако махнеш филтъра ECU -то ще те "хване" и тези сажди ще запушат гърнетата назад.
Отделно производителя залага и определено поведение на двигателя в тази ситуация, за да те принуди да не надхвърляш разрешените емисии!
Едно решение е да сипеш само 1 литър съответно за 1/5 от цената и за 1/5 от очаквания пробег.

Потребителски аватар

Автор на темата
moni74
 
 
Мнения: 2499
Регистриран: 19 окт 2005, 16:47
Кара: Citroen Berlingo XTR 1.6 BlueHDI S&S 120hp
Местоположение: Созопол/Бургас
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от moni74 » 08 фев 2007, 17:25

От всичко това, разбрах, че няма да се мине без допълнителната течност. Но дано се разминем с нов катализатор.

Потребителски аватар

Stef
 
 
Мнения: 4108
Регистриран: 26 ное 2006, 02:24
Кара: CITROEN XSARA VTS, 2.0, HDI, 90 +++ hp
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stef » 08 фев 2007, 17:59

Първо още не е светнала някоя лампа. Второ за около 100 лв. ще си осигуриш още поне 25-30к км без дразнещи лампи по таблото!
А от учебника по химия за 7 клас "Катализатора е вещество, което участва в химическите реакции но не се изхабява...."

Встрани от темата: дизеловият двигател е по-скъп за поддръжка и по-капризен от бензиновия. А и аз карам дизел с ясното съзнание за това!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C8”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост